Grafika i ekran dla słabowzrocznych

Data: 2018-05-01 03:08:20
Autor: ppraworzadnosc
Grafika i ekran dla słabowzrocznych
Witam!
Jestem dalekowidzem (+3). Pracuję na laptopie (Toshiba Satellite 2520 CDT) i pod wieczór zwykle już nie mogę patrzeć na monitor, oczy tak się męczą. Czy poza takimi zdroworozsądkowymi elementami, jak odległość oczu od monitora, tło, a w sprzęcie jasność i kontrast możecie polecić kartę grafiki i ewent. monitor żeby słabowzroczny jak ja obsługiwał to normalnie? Pytam dlatego że byłem właśnie na urlopie gdzie siedziałem przed monitorem normalnym desktopa. Jakoś oczy się nie męczyły. Niestety nie zapisałem konfiguracji :-((
Pozdrawiam

Data: 2018-05-02 15:30:50
Autor: ń
Grafika i ekran dla słabowzrocznych
Niezły jest Eizo EV2455 lub jeszcze więcej cali.
Matryca IPS 1920x1200, podświetlenie o wysokiej częstotliwości (czyli nie mruga), automatyczne przyciemnianie przy przygasaniu światła (super sprawa), do tego czujnik ruchu czy ktoś pracuje przez monitorem (eko), cztery rodzaje wejść sygnału, wbudowane głośniczki (z tym że jeszcze gorszej jakości, niż z lapka, ale dadzą dźwięk po HDMI jakby co).
Choć w porównaniu z Dellem brakuje mi funkcji PiP (a telewizor bym sobie włączył w rogu ;)) oraz fabrycznej belki z głośniczkami

BTW jaki były odpowiednik tego modelu lecz parę cali więcej?

-- -- -