Grafika - która

Data: 2010-06-19 10:01:54
Autor: PeJot
Grafika - która
Czołem.

Pomóżcie dobrać grafikę do prostego domowego peceta, bez jakich¶ fajerwerków. Gry - raczej nie najnowsze tytuły. Procesor to E7400, 2 x 2.8 GHz. Płyta główna ma PCI-E ograniczone do x4 ( pewnie w przyszło¶ci wymienię PG ).  Z tego co już grupa podpowiedziała, ograniczenie PCI-E nie jest jak±¶ tragiczn± spraw±.

Moje typy:

GeForce 8600 GT, unikać pasywnych, ale chyba da się chłodzenie poprawić nadmuchem;
GeForce 9600 GT, ale te znowu maj± opinię gło¶nych jak odkurzacz.

Wyżej = chyba za drogo jak na prosty pecet do domu.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2010-06-19 10:11:26
Autor: Andrzej Libiszewski
Grafika - która
Dnia Sat, 19 Jun 2010 10:01:54 +0200, PeJot napisał(a):

Czołem.

Pomóżcie dobrać grafikÄ™ do prostego domowego peceta, bez jakichĹ› fajerwerkĂłw. Gry - raczej nie najnowsze tytuĹ‚y. Procesor to E7400, 2 x 2.8 GHz. PĹ‚yta gĹ‚Ăłwna ma PCI-E ograniczone do x4 ( pewnie w przyszĹ‚oĹ›ci wymieniÄ™ PG ).  Z tego co juĹĽ grupa podpowiedziaĹ‚a, ograniczenie PCI-E nie jest jakÄ…Ĺ› tragicznÄ… sprawÄ….

Moje typy:

GeForce 8600 GT, unikać pasywnych, ale chyba da się chłodzenie poprawić nadmuchem;
GeForce 9600 GT, ale te znowu mają opinię głośnych jak odkurzacz.

WyĹĽej = chyba za drogo jak na prosty pecet do domu.

Radeon 4670 albo 5650?

"A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
Alvy Singer

Data: 2010-06-19 11:20:16
Autor: Admin Domen
Grafika - która
W dniu 2010-06-19 10:01, PeJot pisze:
[...]

Ja bym wybierał najnowsze radeony
Zobacz ile taki 9600GT "żre" pr±du. :-(
pablo

--
Darmowe programy <http://www.softy.pl>
Prasa codzienna <http://www.prasa-codziena.pl>

Data: 2010-06-19 12:07:32
Autor: PeJot
Grafika - która
Admin Domen pisze:

Ja bym wybierał najnowsze radeony

Na Radkach nie znam się w ogóle.

Zobacz ile taki 9600GT "żre" pr±du. :-(

Nie problem, zasilacz poci±gnie. Bardziej obawiam się o hała¶liwe chłodzenie.

Data: 2010-06-19 13:33:50
Autor: Grzegorz Prędki
Grafika - ktĂłra

Zobacz ile taki 9600GT "ĹĽre" prÄ…du. :-(

Nie problem, zasilacz pociągnie. Bardziej obawiam się o hałaśliwe
chłodzenie.

Duzo pradu - duzo ciepla - halasliwe chlodzenie. Szukaj wsrod nowych Radeonow.

Data: 2010-06-19 15:11:29
Autor: =Marcos=
Grafika - która
Ja bym wybierał najnowsze radeony

Na Radkach nie znam się w ogóle.

Zobacz ile taki 9600GT "żre" pr±du. :-(

Nie problem, zasilacz poci±gnie. Bardziej obawiam się o hała¶liwe chłodzenie.

A ekologia? :[
Warto też czasem o tym pomy¶leć. Jeszcze przy takiej karcie graficznej to różnice s± małe, szczególnie przy pracy bez użycia 3D.
Ale trzeba kaganek o¶wiaty w¶ród ludzi, którzy wci±ż robi± po 10h dziennie na monitorach CRT, bo ich "nie stać" na wymianę. Oszczędno¶ć energii miesięcznie = 18kWh; rocznie 216kWh, czyli jakie¶ 100 zeta. A najtańszy LCD Philips to 300zł.

Data: 2010-06-19 15:39:23
Autor: PeJot
Grafika - która
=Marcos= pisze:
[...]

Taka ekologia jak z żarówkami. Pecet grzeje mieszkanie. Jakby go nie było, trzeba by dostarczyć tę energię z CO ( u mnie gazowego ). Zeszły sezon grzewczy trwał bite pół roku :)

Data: 2010-06-19 16:05:49
Autor: Radosław Sokół
Grafika - która
W dniu 19.06.2010 15:39, PeJot pisze:
Taka ekologia jak z żarówkami. Pecet grzeje mieszkanie. Jakby go nie
było, trzeba by dostarczyć tę energię z CO ( u mnie gazowego ). Zeszły
sezon grzewczy trwał bite pół roku :)

WeĽ pod uwagę, że w lecie to grzanie staje się szkodliwe
(a nawet powoduje konieczno¶ć chłodzenia dodatkowego).
Poza tym taniej grzać gazem, niż pr±dem przez peceta...

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-06-19 16:25:54
Autor: PeJot
Grafika - która
Radosław Sokół pisze:

Poza tym taniej grzać gazem, niż pr±dem przez peceta...

To wiadomo, jednak chodziło mi o to że ciepło wypracowane przez peceta nie jest marnotrawione.

Data: 2010-06-19 17:00:54
Autor: Radosław Sokół
Grafika - która
W dniu 19.06.2010 16:25, PeJot pisze:
To wiadomo, jednak chodziło mi o to że ciepło wypracowane przez peceta
nie jest marnotrawione.

Przez pół roku w najlepszym przypadku. Pozostały czas nie
tylko *jest* marnotrawione, ale wręcz trzeba z nim walczyć
klimatyzacj±. A w przypadku serwerowni lub biur, gdzie pra-
cuje kilkana¶cie komputerów, już w ogóle cały czas trzeba
klimatyzować pomieszczenie.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-06-19 21:06:24
Autor: z
Grafika - która
=Marcos= pisze:

A ekologia? :[

Nie wszystko co nowe i bezczelnie opatrzone wytrychem "ekologia" jest w sumie ekologiczne. Patrz Prius.
Jak jeszcze zaraz przeczytam o ociepleniu klimatu spowodowanym przez ludzi...

Data: 2010-06-23 01:57:41
Autor: Q
Grafika - która
[...]

moj 22" ips przy maksymalnej jasnosci
bierze prawie tyle samo co crt 21";
co ciekawe 23" pva bierze ok polowe tego ips'a -
- tn'y pewnie biora podobnie lub troche wiecej;

co do crt, to pobor pradu czesto zalezal od klasy sprzetu:
czesto te lepsze, o ostrzejszym obrazie
braly wiecej pradu od tych 'gorszych';

eh, zeby w monitorach byl taki sam postep jak w procesorach...

Data: 2010-07-21 23:44:13
Autor: Przemysław Ryk
Grafika - która
Dnia Wed, 23 Jun 2010 01:57:41 +0200, Q napisał(a):

moj 22" ips przy maksymalnej jasnosci
bierze prawie tyle samo co crt 21";
co ciekawe 23" pva bierze ok polowe tego ips'a -
- tn'y pewnie biora podobnie lub troche wiecej;

Hmm.. Moje 24" na S-PVA bior± (przy maksymalnej jasno¶ci) do 95 W. Typowo (a
jasno¶ć mam mocno w dół zjechan±) około 40 W. Mówisz, że 22-24" bańka
brałaby tyle samo?

co do crt, to pobor pradu czesto zalezal od klasy sprzetu:
czesto te lepsze, o ostrzejszym obrazie
braly wiecej pradu od tych 'gorszych';

eh, zeby w monitorach byl taki sam postep jak w procesorach...

Jest. Ale dobrej klasy monitor dalej nie jest w cenie 300 czy 400 złotych i
w tej klasie cenowej nie będzie.

[ I have a bomb ticking in my head. No amount of painkillers would         ]
[ disable it.                                                  (Max Payne) ]

Data: 2010-06-19 12:04:06
Autor: M1SLQ
Grafika - która
Poszukałbym najtańszej z poniższych: 9600GSO (wersja 96 shaderów), 9600GT, 4670, 5650, 5670. Je¶li będzie gło¶no, to chamsko podpi±ć wentylator do wtyczki molex na 5V i gotowe.

Data: 2010-06-19 13:06:23
Autor: PeJot
Grafika - która
M1SLQ pisze:
Poszukałbym najtańszej z poniższych: 9600GSO (wersja 96 shaderów), 9600GT, 4670, 5650, 5670. Je¶li będzie gło¶no, to chamsko podpi±ć wentylator do wtyczki molex na 5V i gotowe.

W ten sposób chyba ugotuję chipset.

Data: 2010-06-19 14:32:30
Autor: M1SLQ
Grafika - która
W ten sposób chyba ugotuję chipset.

?

a czemu? Je¶li buda w jaki¶ poprawny sposób jest wentylowana, to wystarczy. U siebie tak zrobiłem z podkręconym 9600 GSO (wersja z Glaciatorem) a na innym komputerze z 4670 od Asusa.

Data: 2010-06-19 15:15:56
Autor: =Marcos=
Grafika - która
Poszukałbym najtańszej z poniższych: 9600GSO (wersja 96 shaderów), 9600GT, 4670, 5650, 5670. Je¶li będzie gło¶no, to chamsko podpi±ć wentylator do wtyczki molex na 5V i gotowe.

Też miałem zaproponować 9600GSO. Ja mam wersję TOP Asusa (fabrycznie podkręcony). Przy normalnej pracy, filmach itp. jest cichy. Gdy zapuszczę jak±¶ grę w 3D, to owszem, słychać szum, ale jest OK.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-06-19 16:13:37
Autor: M1SLQ
Grafika - która
Też miałem zaproponować 9600GSO. Ja mam wersję TOP Asusa (fabrycznie podkręcony). Przy normalnej pracy, filmach itp. jest cichy. Gdy zapuszczę jak±¶ grę w 3D, to owszem, słychać szum, ale jest OK.

Zastanawiałem się między zwykł± wersj± z Glaciatorem a TOP i pożałowałem te 10 zł stwierdzaj±c, że sobie suwaczkami podkręcę. Co¶ mi się widzi jednak, że różnica była nie tylko w zegarach, bo w zwykłej wersji wentylator cały czas zasuwał na 100%

Data: 2010-06-19 19:20:02
Autor: =Marcos=
Grafika - która
[...]

A zainstalowałe¶ razem ze sterownikami Asus SmartDoctor? Taki sobie siedz±cy w trayu programik zajmuj±cy około 20MB w pamięci (moim zdaniem za dużo), ale wydaje mi się, że karta dużo lepiej zarz±dza prędko¶ci± wentylatora po jego instalacji. Możesz sobie ustawić 4 poziomy prędko¶ci dla różnych temperatur itp. itd. No chyba, że nie masz Windowsa - nie wiem czy dla innych systemów toto istnieje.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-06-19 21:13:37
Autor: M1SLQ
Grafika - która
A zainstalowałe¶ razem ze sterownikami Asus SmartDoctor?

Tak, cały czas szło na 100% a opcji ręcznego sterowania wentylem nie dało się wybrać. Zdziwiłem się troszkę bo wcze¶niej zetkn±łem się z pozytywnymi głosami nt kultury pracy Glaciatora, ale rozwi±załem problem sprzętowo i do dzi¶ działa ba 5V.

Data: 2010-06-19 19:13:50
Autor: Irokez
Grafika - która
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hvhthd$s18$1news.onet.pl...
[...]

Swego czasu kupiłem Sapphire HD5670 512MB 128 PCI-E GDDR5 za 320zł.
Jak na domowy i t± cenę rewelacja. Szybki i cichutko.

--
Irokez

Data: 2010-06-19 20:47:31
Autor: PeJot
Grafika - która
Irokez pisze:
[...]

To dzisiaj grafiki za mniej jak 3 stówki nie ma co wsadzać do peceta bez zacięcia do gier ?

Data: 2010-06-19 20:51:13
Autor: Andrzej Libiszewski
Grafika - która
Dnia Sat, 19 Jun 2010 20:47:31 +0200, PeJot napisał(a):

Swego czasu kupiłem Sapphire HD5670 512MB 128 PCI-E GDDR5 za 320zł.
Jak na domowy i tÄ… cenÄ™ rewelacja. Szybki i cichutko.

To dzisiaj grafiki za mniej jak 3 stówki nie ma co wsadzać do peceta bez zacięcia do gier ?

Jak siÄ™ nie gra, to wystarczy grafika zintegrowana.

Data: 2010-06-19 21:06:24
Autor: PeJot
Grafika - ktĂłra
Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

Brak na pokładzie. Pod ręką była stara jak węgiel GF 4200 na AGP.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-19 21:07:52
Autor: Andrzej Libiszewski
Grafika - ktĂłra
Dnia Sat, 19 Jun 2010 21:06:24 +0200, PeJot napisał(a):

Jak siÄ™ nie gra, to wystarczy grafika zintegrowana.

Brak na pokładzie. Pod ręką była stara jak węgiel GF 4200 na AGP.

No to wracam do propozycji Radeona 4650. Do dostania za ok. 200zł, nowy.

Data: 2010-06-19 22:13:30
Autor: PeJot
Grafika - ktĂłra
Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

Faktycznie, ciepła generuje 1/2 tego co GF9600.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Grafika - która