Grafika, plyta czy zasilacz?

Data: 2013-05-17 11:39:15
Autor: gadacz
Grafika, plyta czy zasilacz?
W dniu 2013-05-17 09:25, R.e.m.e.K pisze:
Witam

Nidawno pisalem o tym, ze po czyszczeniu kompa grafika (Gigabyte HD6850,
115W) zaczela swirowac, najpierw czerwone kropki, potem drzenie obrazu.

Zasilacz zmień, poważnie piszę ;)
i sprawdź czy ponownie takie artefakty pojawią się.
Miałem kilka takich przypadków i w 90% był to właśnie zasilacz.

pozdrawiam
gadacz

Data: 2013-05-17 12:42:53
Autor: R.e.m.e.K
Grafika, plyta czy zasilacz?
Dnia Fri, 17 May 2013 11:39:15 +0200, gadacz napisał(a):

[...]

A czemu karta o wiekszych wymaganiach pradowych dziala na 100% obciazenia?
Czy to nie jest sprzeczne?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-05-17 15:07:20
Autor: BQB
Grafika, plyta czy zasilacz?
W dniu 2013-05-17 12:42, R.e.m.e.K pisze:
[...]

Zależy jakich napięć potrzebuje ta karta, poza tym, zmienia się obciążenie linii, a na to zasilacz też reaguje inaczej.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-05-17 16:16:08
Autor: R.e.m.e.K
Grafika, plyta czy zasilacz?
Dnia Fri, 17 May 2013 15:07:20 +0200, BQB napisał(a):

[...]

Ale zaraz, wymienilem karte, ktora max pobiera 115W, jednak problemy byly
przy obciazeniu 2-3% (czyli w idlu, pracowala na 300MHz), na karte o poborze
150W (starsza technologia), ktora obciazylem na 100%. I czemu wtedy nic sie
nie dzialo zlego?

Drugi problem, ze zasilacz jest co prawda na gwarancji (Corsair 520HX) ale
skoro wszystko chodzi z innymi kartami (dwie sprawdzilem) to jak mam
wykazac, ze jest zepsuty, zeby dostac inny lub naprawe?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-05-18 18:27:16
Autor: R.e.m.e.K
Grafika, plyta czy zasilacz?
[...]

Wlasnie zmienilem zasilacz na OCZ 500W. Juz w idlu na puplicie obraz rwie
(trzesie sie w lewo i prawo) + u gory pojawiaja sie i znikaja czerwone,
subtelne linie.
Jakies inne pomysly? Bo prawde rzeklszy kurwica juz mnie powoli bierze z tym
syfem :/

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-05-18 18:31:54
Autor: R.e.m.e.K
Grafika, plyta czy zasilacz?
Dnia Sat, 18 May 2013 18:27:16 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

[...]

Zauwazylem tez ciekawa rzecz. To rwanie zalezy od wyswietlanego obrazu. Gdy
otworze notatnik na full screen (czyli obraz stanie sie bialy) to rwanie
ustaje, pojawia sie, gdy na ekranie jest wiecej ciemnych obiektow.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-05-18 18:47:27
Autor: R.e.m.e.K
Grafika, plyta czy zasilacz?
Dnia Sat, 18 May 2013 18:31:54 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

Zauwazylem tez ciekawa rzecz. To rwanie zalezy od wyswietlanego obrazu. Gdy
otworze notatnik na full screen (czyli obraz stanie sie bialy) to rwanie
ustaje, pojawia sie, gdy na ekranie jest wiecej ciemnych obiektow.

Przestawilem rozdzialke z 1680x1050 na 1600x900 (bo taka jest kolejna
nizsza) i rwanie ustalo. Co prawda obraz wyglada fatalnie (nieatywna
rozdzialka monitora), ale... zaczynam podejrzewac, ze to moze monitor pada?
Czy mozliwe sa artefakty typu czerwone poziome linie i liczne blyskajace
czerwone pixele (ale tylko na okreslonym kolorze tla, ciemnym niebieskim), z
winy monitora? Jesli tak to czy mozliwe jest, ze dzieje sie to tylko w
okreslonej rozdzialce oraz na konkretnej karcie graficznej a na innej nie?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-05-18 22:55:34
Autor: gadacz
Grafika, plyta czy zasilacz?
W dniu 2013-05-18 18:47, R.e.m.e.K pisze:
[...]

głupi strzał...

masz jakiÅ› inny ekran?
jak tak, to zmień, bo Twój przypadek jest faktycznie ciekawy.

pozdrawiam
gadacz

Data: 2013-05-21 18:18:17
Autor: R.e.m.e.K
Grafika, plyta czy zasilacz?
Dnia Sat, 18 May 2013 22:55:34 +0200, gadacz napisał(a):

głupi strzał...

masz jakiÅ› inny ekran?
jak tak, to zmień, bo Twój przypadek jest faktycznie ciekawy.

No akurat innego monitora o takiej rozdzialce nie mam. A na mniejszej to i
ten dziala. Ciagle nie mam czasu kabla poszukac i jego sprawdzic jeszcze.
Ale teraz testowo przelaczylem w menu z DisplayPort na DVI i na razie jest
ok (tylko obraz jasniejszy, ciekawe czemu). Chwile tak pobujam, zobacze czy
objawy wroca.

ps. ma DisplayPorcie dziala 2gi dzien i ani razu nie bylo ani drgniecia
obrazu, ani czerwonych pixeli lub linii. Cos jest na rzeczy.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-05-19 13:26:52
Autor: Tasiorsa
Grafika, plyta czy zasilacz?
[...]
O co ja sie namordowalem..wymieniony zasilacz - nic. Wymieniona grafa na 4850 perfect. Druga sztuka 5770 - kicha. I co sie okazalo? Byly spuchnete kondensatory na plycie. Wymienilem stary Asus na nowego Gigabyte i to low endowy model bo mialo byc tanio i ustapilo wszystko

Krzysiek

Data: 2013-05-19 14:42:58
Autor: R.e.m.e.K
Grafika, plyta czy zasilacz?
Dnia Sun, 19 May 2013 13:26:52 +0200, Tasiorsa napisał(a):

[...]

Plyta nie ma jeszcze roku i jest z gornej polki, z tych niby lepszych
komponentow, wiec plyta raczej nie. Jestem juz na 90% przekonany, ze to monitor. Wczoraj zmienilem polaczenie z
DVI na Display Port i ...do teraz nie ma zadnych objawow. Czyli albo
walniety kabel (sprawdze to dzis wieczorem jak inny znajde) albo tor DVI w
monitorze. Oby to nie byl monitor bo fajny jest i mi go szkoda :/

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-05-19 20:26:04
Autor: Grzexs
Grafika, plyta czy zasilacz?
[...]

Wiesz, u mnie to zjawisko znikało, gdy otwierałem winde w trybie awaryjnym. Rozdzielczości nie zmieniałem. Też nie potrafię tego wyjaśnić, zwłaszcza, że nawet w trybie stosowanym do podglądu BIOSU wszystko było popaćkane jak w rzeźni (tam miałem czerwone "zacieki").

A na samym początku zaczęło się od włączenia skype'a. Obraz ok, a po włączeniu – paćka.

--
Grzexs

Grafika, plyta czy zasilacz?