[film] Granaty

Data: 2015-07-07 19:47:14
Autor: __Maciek
[film] Granaty
Mon, 06 Jul 2015 12:24:01 +0200 bans <goc@o2.pl> napisał:

BTW - gdzie jest ma Straszliwa Przepaść Którą Trzeba Przekroczyć na Granatach? Jakimś cudem udało nam się ja przegapić ;P

Też jej nigdy nie znalazłem. Musi ukrywa się franca jedna ;-)

Data: 2015-07-07 23:17:27
Autor: Jacek G.
[film] Granaty
W dniu 2015-07-07 19:47, __Maciek napisał(a)::
[...]

No niby jest, ale nieco przereklamowana. Tu znalazłem krótki filmik na temat szczeliny:
https://www.youtube.com/watch?v=0OVoiFkIYm4
Trudniejsze wydawało mi się zejście chyba z Zadniego w kierunku Skrajnego Granatu, bo jest tam dość stroma ścianka bez ubezpieczeń - o ile dobrze pamiętam.
--
Jacek G.

Data: 2015-07-08 07:50:19
Autor: bans
[film] Granaty
W dniu 2015-07-07 o 23:17, Jacek G. pisze:

No niby jest, ale nieco przereklamowana. Tu znalazłem krótki filmik na
temat szczeliny:
https://www.youtube.com/watch?v=0OVoiFkIYm4

Widziałem ten filmik  tyle że takiego miejsca z łańcuchem tam nie ma. Może łańcuch zdemontowano?

--
bans

Data: 2015-07-08 01:37:46
Autor: Jacek G.
[film] Granaty
On Wednesday, July 8, 2015 at 7:50:20 AM UTC+2, bans wrote:
> [...]

> https://www.youtube.com/watch?v=0OVoiFkIYm4

Widziałem ten filmik  tyle że takiego miejsca z łańcuchem tam nie ma. Może łańcuch zdemontowano?

Byłem na całej Orlej ze znajomymi jesienią 2013. W swoich zdjęciach nie znalazłem tego miejsca, ale okazało się, że znajomi mają fajne ujęcie - jest szczelina, jest też łańcuch - przynajmniej w 2013 był. www.naszegory.eu/Relacje/2013/09_7-8_Orla_Perc/
Zdjęcie trzeba sobie znaleźć - gdzieś w środku galerii, bo bezpośredniego linka nie mogę podać ze względu na konstrukcję strony.
--
Jacek G.

Data: 2015-07-08 03:47:35
Autor: Marek
[film] Granaty
Jacek G. napisał:

Zdjęcie trzeba sobie znaleźć - gdzieś w środku galerii, bo bezpośredniego linka nie mogę podać ze względu na konstrukcję strony.

Mógłbyś, gdybyś użył prawego klawisza myszy :) http://tiny.pl/gxhkn

Przepaścistość tej przepaści budzi szacun dla Waldka, który zszedł w jej czeluść, by pstryknąć tę fotkę :).

--
Marek

Data: 2015-07-08 20:28:36
Autor: Jacek G.
[film] Granaty
W dniu 2015-07-08 12:47, Marek napisał(a)::
Jacek G. napisał:

[...]

Zgadza się, zresztą używam tego samego narzędzia i "skórki" do swojej
galerii, więc znam strukturę katalogów. Ale pomyślałem, że zdjęcie
nietrudno znaleźć, a może ktoś przy okazji zerknie też na inne ;)
--
Jacek G.

Data: 2015-07-13 07:36:55
Autor: bans
[film] Granaty
W dniu 2015-07-08 o 12:47, Marek pisze:

Przepaścistość tej przepaści budzi szacun dla Waldka, który zszedł w jej czeluść, by pstryknąć tę fotkę :).

To zdjęcie mówi samo za siebie:

https://picasaweb.google.com/115398934916137393252/11072015GranatyOdKulczynskiego#6170358576302082962 :)))

Podobna bajka jak z tą drabinką na Koziej Przełęczy :)))

--
bans

Data: 2015-07-13 10:06:55
Autor: stefan
[film] Granaty
W dniu 2015-07-13 o 07:36, bans pisze:
[...]

:)))

Podobna bajka jak z tą drabinką na Koziej Przełęczy :)))

Odarliście z nimbu tajemniczości te turnie, drabinki, łańcuchy... a tak fajnie się rwało (daaaawno temu ) panienki na teksty - i wiesz spuściłem się do przepaści a nogi mi rozrywało... :)
pozdr
Stefan

Data: 2015-07-08 15:09:11
Autor: bans
[film] Granaty
W dniu 2015-07-08 o 10:37, Jacek G. pisze:

www.naszegory.eu/Relacje/2013/09_7-8_Orla_Perc/

Świetna dokumentacja fotograficzna.

--
bans

Data: 2015-07-08 23:35:16
Autor: silvio balconetti
[film] Granaty
Am 08.07.2015 um 15:09 schrieb bans:
W dniu 2015-07-08 o 10:37, Jacek G. pisze:

www.naszegory.eu/Relacje/2013/09_7-8_Orla_Perc/

Świetna dokumentacja fotograficzna.

Przylaczam sie do pochwaly przedmowcy. Jak ten czas leci i pamiec sie zaciera. Przez Granaty przeszedlem jeszcze za nieboszczki komuny i pewnie dlatego pogoda byla niespecjalna. Lancuchy byly troche oblodzone (choc bylo lato) i slychac bylo w oddali grzmoty. Mialem chwile grozy, bo jakas para szla z niemowlakiem w nosilkach i toto zrobilo wrzask. Okazalo sie, ze to byla kupa!
Jesli ktos wybiera sie w Dolomity, to polecam Santner Pass (Santnerpass Klettersteig), ktory jest troche trudniejszy niz przejscie przez Granaty.
--
saluto
SB

Data: 2015-07-09 05:34:32
Autor: Jacek G.
[film] Granaty
W dniu środa, 8 lipca 2015 23:35:18 UTC+2 użytkownik silvio balconetti napisał:

Jesli ktos wybiera sie w Dolomity, to polecam Santner Pass (Santnerpass Klettersteig), ktory jest troche trudniejszy niz przejscie przez Granaty.
Byłem. Ale trochę pechowa była dla mnie ta ferrata, bo udało mi się ją przejść dopiero za trzecim podejściem. Na pierwszym wyjeździe po 2 tyg. łażenia wysiadły mi kolana i musiałem zrezygnować z tej wycieczki. Jakieś 2 lata później ok. pół godz. od początku trasy (przeł. Santner) kolega doznał kontuzji barku (nawykowe zwichnięcie) i musieliśmy się wycofać (nie bez problemów, bo ten pierwszy odcinek był w sumie najtrudniejszy).
Za trzecim razem wszystko poszło Ok, choć pogoda była średnia i sypnęło nam nawet śnieżnymi krupami z deszczem. A co do porównania trudności z Orlą, to trudno powiedzieć - na ferracie możliwość przypięcia powoduje zupełnie inne odczucia w kwestii trudności i bezpieczeństwa.
--
Jacek G.

Data: 2015-07-08 10:44:15
Autor: Tomek
[film] Granaty

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:mnidmr$aq7$2node1.news.atman.pl...

Widziałem ten filmik  tyle że takiego miejsca z łańcuchem tam nie ma. Może łańcuch zdemontowano?

W czerwcu 2015 łańcuch przy kroku przez szczelinę był. Sam go miałem w ręku.
Ponieważ grań jest tam nachylona w kier dol. Gąsiencowej a szczelina jest w górnej części szlaku- osoby idące niżej mogą jej nie zauważyć.
T.

Data: 2015-07-08 15:07:01
Autor: bans
[film] Granaty
W dniu 2015-07-08 o 10:44, Tomek pisze:

Ponieważ grań jest tam nachylona w kier dol. Gąsiencowej a szczelina
jest w górnej części szlaku- osoby idące niżej mogą jej nie zauważyć.

Zaiste, widocznie mieliśmy wielkie szczęście, że ową straszliwą czeluść obeszliśmy bokiem :)))

--
bans

[film] Granaty