Grand Canaria nurkowanie

Data: 2011-07-19 18:17:19
Autor: wojtek37k
Grand Canaria nurkowanie
W tym roku padło na tą destynację , nurkowo na wyspach Kanaryjskich bedziemy pierwszy raz . Zakwaterowani będziemy na południu wyspy w Playa del Ingles .
Może jakieś sugestie co do bazy nurkowej , miejsc nurkowych , typów nurkowań , czy rzeczywiscie jest spora szansa na dużego zwierza ??? Co do bazy nurkowej , wiem o polskim Delphinusie , który jest oddalony o kilkanascie kilometrów , może ktoś nurkował z inną bazą , niekoniecznie polską ??? --

Data: 2011-07-21 17:37:54
Autor: Zboj
Grand Canaria nurkowanie
[...]

Cześć,

Gran Canaria nie oferuje zbyt wielu atrakcji podwodnych, ale można się pomoczyć w sympatycznym towarzystwie. Niestety - polska maszynka do trzaskania pieniędzy z delfinem w logo nie należy do miejsc, które można i warto polecić/odwiedzić. Sam się od nich odbiłem, a w sieci można przeczytać reglarnie o tym, jak wygląda nurkowanie i szkolenia z nimi od strony praktycznej... o ile do nurkowania dochodzi, bo to też nic pewnego. Delphinus, to marketing, a później trauma. Znam osobiście ludzi, którzy robili u nich OWD w 2 nurkowania i 1.5 dnia płacąc jak za pełnowymiarowy kurs. Moich wspomnień oszczędzę - nic sympatycznego.

Za to kompletnie pozytywną atmosferę znalazłem w brytyjskiej http://www.davyjonesdiving.com. Położona również niedaleko Playa. Ówcześnie prowadzona była przez dwóch sympatycznych, starszych Brytyjczyków, którzy wyemigrowali z wieloletniego życia korporacyjnego na Gran Canarię. Jak widzę obecnie nadal w bazie jest Brian i warto zapewne nadal tą bazę odwiedzić. Spokój an(g)ielski, herbatka i ogólna spokojna atmosfera sprzyjają relaksowi przed przybrzeżnymi nurkowaniami. A prądy i fale w okolicy pełnej ostrych skał i jeżowców potrafią stawiać niekiedy spore wymagania nurkom. Oni dobrze znają jednak teren i dają poczucie bezpieczeństwa nawet w trudnych sytuacjach, ale i ... nie stronią od zabawy i ciekawych niespodzianek pod wodą. Bo co tu ukrywać - niekiedy wody Gran Canarii same z siebie nie są zbyt wciągające. ;-)

Powodzenia i dobrej zabawy.  Ale raczej nie z bazą naszych rodaków...

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2011-07-21 17:48:34
Autor: Wojciech Królak
Grand Canaria nurkowanie
Zbój :) dziękuję za info , napisałeś już to , co słyszałem o w/w ..... , własnie dlatego pytam o alternatywę angielskojęzyczną , dziękuję za kontakt .
Rozumiem z tego co piszesz , że można sobie załatwić coś już na miejscu szybciutko , czy lepiej posiedzieć w necie i rezerwować przez e-mail . Nie mam pojecia , czy tam jest dużo baz nurkowych , a w związku z tym , można sobie jeden dzień połazić i powybierać na miejscu oferty ??? Od naszego spotkania , to już chyba 5 lat stuknęło , czy coś .... o ile pamiętam  --

Data: 2011-07-22 18:03:15
Autor: Zboj
Grand Canaria nurkowanie

[...]

Witam Wojtku,

Zawsze warto zapukać do bazy mailowo. DavyJones nurkował kiedyś lokalnie. Jak jest teraz - nie wiem, ale warto to sprawdzić. To co widziałem z Delphinusem z łodzi jednak, nie kładło na kolana. Podobno _WSPANIAŁA!!!_ sztuczna rafa okazała się kilkoma zatopionymi konstrukcjami betonowymi leżącymi na piachu, z bogactwem życia podwodnego dramatycznie zwiększonym przez naszą obecność na miejscu. Tam też zaliczyliśmy trałowanie nas morskimi haczykami wędkarskimi... Ot "zabezpieczenie" miejsca nurkowania. Ale mniejsza o D. Pod wodą rewelacji nie było. Warto jednak poczytać, bo może coś więcej da się zobaczyć ciekawego. Na pewno jednak nie rafy, bo tam jest za zimno. Za to trochę skał i mnóstwo jeżowców, na które warto uważać. Okresowo bywają też migracje dużego zwierza. Ale o to musisz już pytać na miejscu. Wracając do brytyjczyków - poczytaj co się tam obecnie oferuje i czy DJ spełni Twoje oczekiwania. Przez kilka lat mogło się troszkę zmienić w ich profilu i atrakcjach podwodnych wyspy.

Ciekawej było wynająć cabrio i pojeździć po wyspie. ;-) Szczególnie w górach.

Dobrej (jak na Kanary ;-) zabawy.

Piotr

Data: 2011-07-22 19:22:33
Autor: wojtek37k
Grand Canaria nurkowanie
Oczywiście , zdaje sobie sprawę co mnie czeka nurkowo na kanarach , wiem że rafy nie będzie , ale to wyjazd rodzinny
i przy okazji ma być nurkownie 3 może 4 dni , nie więcej . Dziękuję za podpowiedzi ...... --

Grand Canaria nurkowanie