Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Grand Vitara 2005-> automat

Grand Vitara 2005-> automat

Data: 2015-01-14 21:57:17
Autor: tibam
Grand Vitara 2005-> automat
Witam na dniach bede jechał oglądać Grand Vitare 2.0 automat 2007r.

Na co zwrócić uwage w tym modelu podczas ogladania?
Jakieś szczególnie korodujące miejsca są?
Co sie szybko psuje?
Jak sprawdzić poprawność pracy blokady mechanizmu roznicowego i reduktor?
Aha i jak sprawdzić skrzynie automatyczną - nigdy nie jezdziłem autem z takim wynalazkiem...

Do upatrzonego auta mam 300km wiec wolałbym zobaczyć wszystko raz a porządnie:-)
A może jest to ktoś z mazowieckiego z okolic Przysuchy, kto chcialbym rzucić okiem;-) ?

Pozdrawiam i dzieki za opinie
uciu

Data: 2015-01-14 14:15:24
Autor: Przemek
Grand Vitara 2005-> automat
Najszybciej znajdziesz kogoś do pomocy przez jakieś forum 4x4 lub danej marki/modelu. Być może będzie ktoś z okolic, kto Ci pomoże

Data: 2015-01-14 22:16:56
Autor: Czesław Wiśniak
Grand Vitara 2005-> automat
Do upatrzonego auta mam 300km wiec wolałbym zobaczyć wszystko raz a porządnie:-)

Daj spokoj, 300km jechac zeby auto ogladac to trzeba byc zdesperowanym.
Ja tylko raz w zyciu popelnilem ten blad. Auto ogladalem z 5 sek, wlasciwie tyko sie do niego zblizylem :)

Data: 2015-01-14 22:59:56
Autor: Budzik
Grand Vitara 2005-> automat
Użytkownik Czesław Wiśniak czesiu@bye.pl ...

Do upatrzonego auta mam 300km wiec wolałbym zobaczyć wszystko raz a porządnie:-)

Daj spokoj, 300km jechac zeby auto ogladac to trzeba byc
zdesperowanym. Ja tylko raz w zyciu popelnilem ten blad. Auto
ogladalem z 5 sek, wlasciwie tyko sie do niego zblizylem :)

Ogólnie to sie zgadzam. I tez sobie obiecałem ze dalej niz 50km nie jezdze.
Ale ostatnio cos mnie trafiło i pojechałem prawie 200km. I kupiłem... :)

Data: 2015-01-14 22:50:02
Autor: Hinek
Grand Vitara 2005-> automat
Użytkownik "tibam"  napisał

Jak sprawdzić poprawność pracy blokady mechanizmu roznicowego i reduktor?
Aha i jak sprawdzić skrzynie automatyczną -

Tam nie ma blokady mechanizmu różnicowego.

--
Hinek

Data: 2015-01-14 23:33:37
Autor: tibam
Grand Vitara 2005-> automat
Użytkownik "Hinek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54b6e48b$0$27696$65785112@news.neostrada.pl...

Tam nie ma blokady mechanizmu różnicowego.

jest międzyosiowy mechanizm różnicowy
http://www.suzuki.pl/auto/images/samochody/nowa_grand_vitara_5_dr/opis/06.jpg

uciu

Data: 2015-01-15 00:47:23
Autor: Scobowski
Grand Vitara 2005-> automat
W dniu 2015-01-14 o 21:57, tibam pisze:
Witam na dniach bede jechał oglądać Grand Vitare 2.0 automat 2007r.
ze swojego skromnego doświadczenia napiszę: jak automat, to nie 2.0.
Jak automat 2.0 - to nie jedź. Szkoda czasu na coś, co nie jeździ.
Jak 2.0 wolnossacabenzyna - to jaCięproszę. Do kościoła aby ino i na targ...?
--
Hello again p.m.s!
Znalazłem serwer, który mnie wpuszcza ;-)

Data: 2015-01-15 02:17:59
Autor: Tomasz Pyra
Grand Vitara 2005-> automat
Dnia Wed, 14 Jan 2015 21:57:17 +0100, tibam napisał(a):

Witam na dniach bede jechał oglądać Grand Vitare 2.0 automat 2007r.

Na co zwrócić uwage w tym modelu podczas ogladania?
Jakieś szczególnie korodujące miejsca są?
Co sie szybko psuje?
Jak sprawdzić poprawność pracy blokady mechanizmu roznicowego i reduktor?

Reduktor jak włączysz to samochód jedzie 2x wolniej.

Blokada (jak i reduktor) mają swoje kontrolki na desce rozdzielczej które
migają w czasie zmiany przełożenia, a świecą jak się już uda.

Poznać działanie blokady można po tym, że samochód ma duże opory przy
jeździe na zakręcie (ale wolno to robić tylko na luźnej nawierzchni, bo na
asfalcie można uszkodzić napęd tak jeżdżąc).

Jak się wszystko poblokuje, blokada albo reduktor nie będą się chciały
włączyć albo potem wyłączyć i trzeba będzie jeździć w przód i w tył żeby to
się odblokowało to się nie przejmuj - ten typ tak ma, i to jak auto było
nówka-sztuka to działo się nawet częściej. Czyli jak się to blokuje i
zacina, to znaczy że mało używane :)

Aha i jak sprawdzić skrzynie automatyczną - nigdy nie jezdziłem autem z takim wynalazkiem...

Jak jedziesz, a biegi zmieniają się same to działa :)

Ale to 2.0 w tym aucie to nie jechało nawet z manualem, z automatem to
będzie w ogóle ciężko.
Do tego to auto paliło jak smok, na autostradzie to tak się skalowało że
przy 100km/h było 10l/100km, przy 140km/h było 14l/100km itd...

Data: 2015-01-17 10:29:52
Autor: Adam
Grand Vitara 2005-> automat
W dniu 2015-01-15 o 02:17, Tomasz Pyra pisze:
(...)
Reduktor jak włączysz to samochód jedzie 2x wolniej.
(...)

Skrzynia redukcyjna w Vitarze ma przełożenie 1:2?

Owszem, zdarzają się auta z dwoma reduktorami, są skrzynie z przełożeniami ponad 1:4, czasem tylko 1:1,6 ale nie pamiętam, żeby było równo 1:2


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-01-17 17:35:00
Autor: Tomasz Pyra
Grand Vitara 2005-> automat
Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:29:52 +0100, Adam napisał(a):

W dniu 2015-01-15 o 02:17, Tomasz Pyra pisze:
(...)
Reduktor jak włączysz to samochód jedzie 2x wolniej.
(...)

Skrzynia redukcyjna w Vitarze ma przełożenie 1:2?

Owszem, zdarzają się auta z dwoma reduktorami, są skrzynie z przełożeniami ponad 1:4, czasem tylko 1:1,6 ale nie pamiętam, żeby było równo 1:2

Internet mówi że 1,97:1

Data: 2015-01-17 22:26:48
Autor: Adam
Grand Vitara 2005-> automat
W dniu 2015-01-17 o 17:35, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:29:52 +0100, Adam napisał(a):

W dniu 2015-01-15 o 02:17, Tomasz Pyra pisze:
(...)
Reduktor jak włączysz to samochód jedzie 2x wolniej.
(...)

Skrzynia redukcyjna w Vitarze ma przełożenie 1:2?

Owszem, zdarzają się auta z dwoma reduktorami, są skrzynie z
przełożeniami ponad 1:4, czasem tylko 1:1,6 ale nie pamiętam, żeby było
równo 1:2

Internet mówi że 1,97:1


Dzięki :)


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-01-17 22:34:31
Autor: J.F.
Grand Vitara 2005-> automat
Dnia Sat, 17 Jan 2015 17:35:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:29:52 +0100, Adam napisał(a):
Skrzynia redukcyjna w Vitarze ma przełożenie 1:2?
Owszem, zdarzają się auta z dwoma reduktorami, są skrzynie z przełożeniami ponad 1:4, czasem tylko 1:1,6 ale nie pamiętam, żeby było równo 1:2

Internet mówi że 1,97:1

Taka uwaga ogolna - zaleca sie aby ilosci zebow w obu kolach byly
wzglednie pierwsze - dzieki czemu kazdy zab wspolpracuje z kazdym.
Dokladnie 1:2 jest wiec niezalecane, ale takie np 30:59 moze byc.

J.

Data: 2015-01-18 08:07:23
Autor: Baczek
Grand Vitara 2005-> automat
W dniu 2015-01-17 o 22:34, J.F. pisze:
Dnia Sat, 17 Jan 2015 17:35:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:29:52 +0100, Adam napisał(a):
Skrzynia redukcyjna w Vitarze ma przełożenie 1:2?
Owszem, zdarzają się auta z dwoma reduktorami, są skrzynie z
przełożeniami ponad 1:4, czasem tylko 1:1,6 ale nie pamiętam, żeby było
równo 1:2

Internet mówi że 1,97:1

Taka uwaga ogolna - zaleca sie aby ilosci zebow w obu kolach byly
wzglednie pierwsze - dzieki czemu kazdy zab wspolpracuje z kazdym.
Dokladnie 1:2 jest wiec niezalecane, ale takie np 30:59 moze byc.

Para liczb względnie pierwszych ma jeden wspólny dzielnik - 1.
Wiec 1 i 2 są względnie pierwsze (chyba, że to jakiś wyjątek od definicji)

Data: 2015-01-18 13:49:24
Autor: J.F.
Grand Vitara 2005-> automat
Dnia Sun, 18 Jan 2015 08:07:23 +0100, Baczek napisał(a):
W dniu 2015-01-17 o 22:34, J.F. pisze:
Internet mówi że 1,97:1
Taka uwaga ogolna - zaleca sie aby ilosci zebow w obu kolach byly
wzglednie pierwsze - dzieki czemu kazdy zab wspolpracuje z kazdym.
Dokladnie 1:2 jest wiec niezalecane, ale takie np 30:59 moze byc.

Para liczb względnie pierwszych ma jeden wspólny dzielnik - 1.
Wiec 1 i 2 są względnie pierwsze (chyba, że to jakiś wyjątek od definicji)

1 i 2 sa wzglednie pierwsze, ale kola z 1 zebem nie zrobisz :-)

A przy wiekszej ilosci zebow i takim wspolczynniku to juz wzglednie
pierwsze nie beda. 30:60, 29:58, 17:34 itp - niezalecane.

J.

Data: 2015-01-18 14:34:11
Autor: Tomasz Pyra
Grand Vitara 2005-> automat
Dnia Sat, 17 Jan 2015 22:34:31 +0100, J.F. napisał(a):

Dnia Sat, 17 Jan 2015 17:35:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:29:52 +0100, Adam napisał(a):
Skrzynia redukcyjna w Vitarze ma przełożenie 1:2?
Owszem, zdarzają się auta z dwoma reduktorami, są skrzynie z przełożeniami ponad 1:4, czasem tylko 1:1,6 ale nie pamiętam, żeby było równo 1:2

Internet mówi że 1,97:1

Taka uwaga ogolna - zaleca sie aby ilosci zebow w obu kolach byly
wzglednie pierwsze - dzieki czemu kazdy zab wspolpracuje z kazdym.
Dokladnie 1:2 jest wiec niezalecane, ale takie np 30:59 moze byc.

Może dlatego przełożenie główne 12:76 się tak chętnie sypie?
Chociaż zawsze myślałem że to z powodu ledwo 12 zębów na wałku.

Grand Vitara 2005-> automat

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona