Data: 2015-01-15 02:17:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Grand Vitara 2005-> automat | |
Dnia Wed, 14 Jan 2015 21:57:17 +0100, tibam napisał(a):
Witam na dniach bede jechał oglądać Grand Vitare 2.0 automat 2007r. Reduktor jak włączysz to samochód jedzie 2x wolniej. Blokada (jak i reduktor) mają swoje kontrolki na desce rozdzielczej które migają w czasie zmiany przełożenia, a świecą jak się już uda. Poznać działanie blokady można po tym, że samochód ma duże opory przy jeździe na zakręcie (ale wolno to robić tylko na luźnej nawierzchni, bo na asfalcie można uszkodzić napęd tak jeżdżąc). Jak się wszystko poblokuje, blokada albo reduktor nie będą się chciały włączyć albo potem wyłączyć i trzeba będzie jeździć w przód i w tył żeby to się odblokowało to się nie przejmuj - ten typ tak ma, i to jak auto było nówka-sztuka to działo się nawet częściej. Czyli jak się to blokuje i zacina, to znaczy że mało używane :) Aha i jak sprawdzić skrzynie automatyczną - nigdy nie jezdziłem autem z takim wynalazkiem... Jak jedziesz, a biegi zmieniają się same to działa :) Ale to 2.0 w tym aucie to nie jechało nawet z manualem, z automatem to będzie w ogóle ciężko. Do tego to auto paliło jak smok, na autostradzie to tak się skalowało że przy 100km/h było 10l/100km, przy 140km/h było 14l/100km itd... |
|
Data: 2015-01-17 10:29:52 | |
Autor: Adam | |
Grand Vitara 2005-> automat | |
W dniu 2015-01-15 o 02:17, Tomasz Pyra pisze:
(...) Skrzynia redukcyjna w Vitarze ma przełożenie 1:2? Owszem, zdarzają się auta z dwoma reduktorami, są skrzynie z przełożeniami ponad 1:4, czasem tylko 1:1,6 ale nie pamiętam, żeby było równo 1:2 -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-01-17 17:35:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Grand Vitara 2005-> automat | |
Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:29:52 +0100, Adam napisał(a):
W dniu 2015-01-15 o 02:17, Tomasz Pyra pisze: Internet mówi że 1,97:1 |
|
Data: 2015-01-17 22:26:48 | |
Autor: Adam | |
Grand Vitara 2005-> automat | |
W dniu 2015-01-17 o 17:35, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:29:52 +0100, Adam napisał(a): Dzięki :) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-01-17 22:34:31 | |
Autor: J.F. | |
Grand Vitara 2005-> automat | |
Dnia Sat, 17 Jan 2015 17:35:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:29:52 +0100, Adam napisał(a): Taka uwaga ogolna - zaleca sie aby ilosci zebow w obu kolach byly wzglednie pierwsze - dzieki czemu kazdy zab wspolpracuje z kazdym. Dokladnie 1:2 jest wiec niezalecane, ale takie np 30:59 moze byc. J. |
|
Data: 2015-01-18 08:07:23 | |
Autor: Baczek | |
Grand Vitara 2005-> automat | |
W dniu 2015-01-17 o 22:34, J.F. pisze:
Dnia Sat, 17 Jan 2015 17:35:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):Para liczb względnie pierwszych ma jeden wspólny dzielnik - 1. Wiec 1 i 2 są względnie pierwsze (chyba, że to jakiś wyjątek od definicji) |
|
Data: 2015-01-18 13:49:24 | |
Autor: J.F. | |
Grand Vitara 2005-> automat | |
Dnia Sun, 18 Jan 2015 08:07:23 +0100, Baczek napisał(a):
W dniu 2015-01-17 o 22:34, J.F. pisze: 1 i 2 sa wzglednie pierwsze, ale kola z 1 zebem nie zrobisz :-) A przy wiekszej ilosci zebow i takim wspolczynniku to juz wzglednie pierwsze nie beda. 30:60, 29:58, 17:34 itp - niezalecane. J. |
|
Data: 2015-01-18 14:34:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Grand Vitara 2005-> automat | |
Dnia Sat, 17 Jan 2015 22:34:31 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Sat, 17 Jan 2015 17:35:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Może dlatego przełożenie główne 12:76 się tak chętnie sypie? Chociaż zawsze myślałem że to z powodu ledwo 12 zębów na wałku. |