Data: 2019-01-20 15:54:09 | |
Autor: Adam | |
Granice absurdu [crosspost] | |
Witajcie.
Do tej pory wydawało mi się, że słyszałem już wszystkie głupoty, jakie człowiek jest w stanie wymyślić. Chyba się myliłem. Dostałem takiego maila od klienta: "Dodzwoniłem się do firmy X-kom i potwierdzili, że gwarancja na mój Laptop jest na 3 lata. Serwis Della jest w Częstochowie. Czyli naprawa może potrwać i 1 miesiąc. (...) Dodatkowo ze względu na Rodo, jak przyjmują komputer do naprawy, to czyszczą dysk. Czyli obecnie wgrywanie nowych programów nie ma sensu." Czy naprawdę ktoś o inteligencji przynajmniej ameby jest w stanie czyścić dane z powierzonego sprzętu ze względu na RODO? -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-01-20 17:09:50 | |
Autor: sirapacz | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 2019-01-20 o 15:54, Adam pisze:
Witajcie.Ogólne zachowanie serwisów gwarancyjnych (bo to raczej powszechna praktyka wśród dużych) wg mnie podpada pod: Art. 268a. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa, zmienia lub utrudnia dostęp do danych informatycznych albo w istotnym stopniu zakłóca lub uniemożliwia automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie takich danych,podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. § 2. Kto, dopuszczając się czynu określonego w § 1, wyrządza znaczną szkodę majątkową,podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat RODO w żadnym razie nie obliguje do usunięcia danych. Usunięcie ich jest również przetwarzaniem więc jeśli to prawda to mają dupnego yodę wg mnie. Poneiważ to osoba fizyczna to nie muszą podpisywać umowy powierzenia danych (firma musi). Inna sprawa, że przed wyslaniem laptopa należy dysk wyjać co do zasady. Bo kasują dane, ale nie z powodu ochrony danych tylko dlatego, że tak im szybciej i prościej. Liwiusz wypowiedz się proszę odnośnie 268akk. Bardziej zorientowany jesteś. |
|
Data: 2019-01-21 04:09:45 | |
Autor: Andrzej P. Wozniak | |
Granice absurdu [crosspost] | |
Osoba podpisana jako sirapacz <newsy@sircomp.pl>
w artykule <news:q226j5$5qag$1portraits.wsisiz.edu.pl> pisze: W dniu 2019-01-20 o 15:54, Adam pisze: A jak się nie da? Coraz więcej nowych notebooków ma konstrukcję trudną do rozebrania. W najlepszym przypadku przed wyjęciem dysku trzeba rozkręcić całą obudowę, wyjąć klawiaturę i touchpada oraz odpiąć kilka taśm. W najgorszym przypadku śrubki są zalane lakierem i wszystko jest gdzieś tam mocno poprzyklejane, więc trzeba nalegać na wyjęcie dysku przez serwis, a o to raczej trudno przy wysyłce do naprawy. Bo kasują dane, ale nie z powodu ochrony danych tylko dlatego, że tak Nie tyle kasują dane, co przywracają system, aby wykluczyć możliwe przyczyny programowe. Oczywiście nie ma to sensu, kiedy użytkownik zgłasza oczywisty i jednoznaczny problem sprzętowy. -- Andrzej P. Woźniak uszer@pochta.onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie) |
|
Data: 2019-01-21 16:09:24 | |
Autor: sirapacz | |
Granice absurdu [crosspost] | |
A jak się nie da? Coraz więcej nowych notebooków ma konstrukcję trudną do wybierać świadomie? Nie tyle kasują dane, co przywracają system, aby wykluczyć możliwe przyczyny ależ pełna zgoda - skutek ten sam. Rozpacz po powrocie lapka z serwisu - slyszalem kilka takich opowieści. |
|
Data: 2019-01-23 18:42:25 | |
Autor: Andrzej P. Wozniak | |
Granice absurdu [crosspost] | |
Osoba podpisana jako sirapacz <newsy@sircomp.pl>
w artykule <news:q24ndq$na8a$1portraits.wsisiz.edu.pl> pisze: A jak się nie da? Coraz więcej nowych notebooków ma konstrukcję trudną do Jak sama nazwa wskazuje, *użytkownik* świadomie wybiera parametry _użytkowe_ dotyczące normalnej bezawaryjnej eksploatacji. Notebook to nie składak, więc użytkownik zakłada, że serwis renomowanej marki jest w pełni profesjonalny. Nie tyle kasują dane, co przywracają system, aby wykluczyć możliweależ pełna zgoda - skutek ten sam. Rozpacz po powrocie lapka z serwisu - Chciałem zwrócić uwagę nie na oczywisty skutek, tylko na intencje działania. Wszak dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane. A praktykę pokazuje cytat w sygnaturce. -- Andrzej P. Woźniak uszer@pochta.onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie) ...admin z przypadku często pewnych rzeczy nie wie/nie zna/nie umie/ nie ma w zwyczaju. Znam z własnego doświadczenia. A to się potem mści. Także na nim samym. -- Mariusz Kruk na pl.comp.os.advocacy |
|
Data: 2019-01-24 06:49:08 | |
Autor: Ĺ | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W laptopie parę rzeczy jest jak w "składaku" i mogą być wymieniane przez użyszkodnika: bateria[-e], zasilacz, dysk[i], napęd[y], klawiatura, stacja dokująca i jej elementy (dysk[i], napęd[y], zasilacz).
Do tego często dochodzą karta WiFi (LAN), karta WWAN (CDMA, GSM, EVDO). -- -- - Notebook to nie składak |
|
Data: 2019-01-24 10:30:11 | |
Autor: Adam | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 2019-01-24 o 06:49, ń pisze:
W laptopie parę rzeczy jest jak w "składaku" i mogą być wymieniane przez użyszkodnika: bateria[-e], zasilacz, dysk[i], napęd[y], klawiatura, stacja dokująca i jej elementy (dysk[i], napęd[y], zasilacz).To chyba jeszcze nie widziałeś marketowych odmian Asusów, Acerów czy nawet niektórych Delli. Np. Inspiron serii 3500 ma akumulator montowany na stałe. W Asusach spotykałem się z tym, że aby wymienić napęd DVD to trzeba rozebrać pół sprzętu i trwa to dłuuugo. A przykładowo w IBM/Lenovo serii Rxxx albo Wxxx to jedna zasuwka i po kilkunastu (sic!) sekundach napęd wymieniony. Obejrzyj Sony - wszysto przyklejone na stałe, nawet pamięci. Niektóre starsze HP - nie tolerują co poniektórych zamienników zasilaczy. Podobnie starsze Delle XPS, tyle, że one działają z zasilacza, ale np. nie pozwolą już na doładowanie akumulatora. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-01-24 16:01:06 | |
Autor: ń | |
Granice absurdu [crosspost] | |
Nigdy by mi nie przyszło do głowy iść do sklepu komputerowego po sól, cukier czy ziemniaki.
-- -- - To chyba jeszcze nie widziałeś marketowych odmian |
|
Data: 2019-01-24 22:29:31 | |
Autor: Adam | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 2019-01-24 o 16:01, ń pisze:
Nigdy by mi nie przyszło do głowy iść do sklepu komputerowego po sól, cukier czy ziemniaki. Marketowe <> kupowane w media-markt czy innym media - coś tam. Chodzi o serię. Zupełnie inny klient docelowy jest przykładowo do Della Inspirona, inny dla Latitude. Podobnie serie Vostro / Precision czy XPS / Alienware. W "zwykłym" sklepie nawet nie wiedzą, że można kupić sprzęt w odpowiedniej konfiguracji i z wybranym rodzajem gwarancji. Przykładowo kupując u lepszego sprzedawcy część sprzętu możesz kupić z gwarancją 5 lat On-Site. Podobnie modele. Przykładowo Lenovo T460 dla "zwykłego" sklepu to po prostu T460. A w lepszym sklepie wiesz, że T460 z oznaczeniem przykładowo 20F9 lub 20FA ma złącze M.2 dla SSD, natomiast z oznaczeniem 20FM albo 20FN mają zwykłe SATA. A ludziki mówią, że w media-coś tam jest taniej niż w sklepie komputerowym, nie wiedząc o zupełnie innej konfiguracji (pozornie) tego samego modelu. A co do moich klientów: czasem ktoś przynosi jakieś badziewie typu E6430 z rozdzielczością 1366x768 i się dziwi, że na ekranie programu magazynowego niewiele widzi, bo formatki wyjeżdżają daleko poza ekran. Albo, że czysty Win10 startuje kilka minut. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-01-24 01:10:03 | |
Autor: Animka | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 2019-01-21 o 17:09, sirapacz pisze:
System to i Ty sam możesz sobie przywrócić bez oddawania do serwisu. -- animka |
|
Data: 2019-01-21 16:55:55 | |
Autor: miab | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 21-01-2019 o 04:09, Andrzej P. Wozniak pisze:
Osoba podpisana jako sirapacz <newsy@sircomp.pl> Serwis powinien dokonywać napraw czy przywróceń na własnym analogicznym dysku, a dysk klienta przechowywać wypełniając przy tym przepisy RODO. Albo też firma powinna wycofać się ze sprzedaży na rynkach na których nie potrafi sprostać ich przepisów. miab |
|
Data: 2019-01-20 18:46:57 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Granice absurdu [crosspost] | |
Hello Adam,
Sunday, January 20, 2019, 3:54:09 PM, you wrote: [...] Dodatkowo ze względu na Rodo, jak przyjmują komputer do naprawy, to Dziwne, że obiekcje do RODO znikają w przypadku naprawy płatnej. Niedawno wymieniałem spuchniętą baterię w telefonie - miało być na gwarancji. Miało trwać do dwóch tygodni i oczywiście telefon wyczyszczony do dna. Przy naprawie płatnej potrwało 2 godziny i nic nie trzeba było czyścić. -- Best regards, RoMan Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2019-01-20 23:59:45 | |
Autor: Kamil | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 2019-01-20 o 15:54, Adam pisze:
Czy naprawdę ktoś o inteligencji przynajmniej ameby jest w stanie czyścić dane z powierzonego sprzętu ze względu na RODO? Sposób myślenia prawników z dużych firm serwisowych zaleca następującą procedurę: Naczelny serwisant usuwa dane, aby "robotnicy" w nich nie grzebali. No ale kto powierza obcym ludziom dysk z ważnymi danymi? Jeśli są ważne trzeba je zbackupować, a oryginały samemu usunąć. Pozdrawiam |
|
Data: 2019-01-21 01:25:32 | |
Autor: RadoslawF | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 2019-01-20 o 23:59, Kamil pisze:
Czy naprawdę ktoś o inteligencji przynajmniej ameby jest w stanie czyścić dane z powierzonego sprzętu ze względu na RODO? Ktoś kto sam nie potrafi tych danych usunąć. I nie zapominaj że laptop nie działa a dostęp do dysku masz ograniczony plombami na obudowie. Pozdrawiam |
|
Data: 2019-01-21 16:11:03 | |
Autor: sirapacz | |
Granice absurdu [crosspost] | |
Ktoś kto sam nie potrafi tych danych usunąć. Nie ma plomb na obudowie od dawna. Natomiast wskazane jest skontaktowanie się z serwisem fabrycznym by ustalić procedurę co z dyskiem zrobić jeśli są na nim dane. |
|
Data: 2019-01-21 20:05:26 | |
Autor: RadoslawF | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 2019-01-21 o 16:11, sirapacz pisze:
Na obudowie nie ma. We wgłębieniach na śrubki są. No i nie każdy jest w stanie obudowę otworzyć bez zostawiania śladów, wydłubać dysk i skopiować jego zawartość. Pozdrawiam |
|
Data: 2019-01-21 22:46:13 | |
Autor: Irokez | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 2019-01-21 o 20:05, RadoslawF pisze:
To podejść do kumpla/koleżanki/dziewczyny/szwagra/sąsiadki... Wydłubywałem szwagrowi dysk z Della, w którym trzeba było palmrest podnosić z klawiaturą. Ot taka dzicz zamiast Latitude kupiona. Spalił się w nim kontroler klawiatury (było widać rozerwany). Dysk zupełnie wyciągnięty, oddana reszta na serwis. Dell problemu nie robił. -- Irokez |
|
Data: 2019-01-21 23:41:55 | |
Autor: RadoslawF | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 2019-01-21 o 22:46, Irokez pisze:
Na obudowie nie ma. We wgłębieniach na śrubki są. Mieliście szczęście. Spotkałem się z przypadkiem (Della) że serwis wystawił rachunek bo gwarancja nie została uznana z powodu otwierania obudowy. Pozdrawiam |
|
Data: 2019-01-23 13:49:05 | |
Autor: sirapacz | |
Granice absurdu [crosspost] | |
Mieliście szczęście. nie wystawi rachunku dopóki nie wyrazisz na to zgody. poza tym dlatego należy się kontaktować z serwisem by można było odhaczyć taką informację przy danym numerze seryjnym, że klient dostaje zgodę na wyjęcie dysku bez utraty gwarancji. |
|
Data: 2019-01-23 16:35:49 | |
Autor: RadoslawF | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 2019-01-23 o 13:49, sirapacz pisze:
Oddając sprzęt na gwarancję zgadzasz się na ich regulamin czyli na wystawienie rachunku w momencie kiedy nie uznają gwarancji. poza tym dlatego należy się kontaktować z serwisem by można było odhaczyć taką informację przy danym numerze seryjnym, że klient dostaje zgodę na wyjęcie dysku bez utraty gwarancji. Jak dostaniesz zgodę to owszem. Pytanie jak często jej udzielają? Pozdrawiam |
|
Data: 2019-01-24 09:40:36 | |
Autor: pueblo | |
Granice absurdu [crosspost] | |
Witaj sirapacz, 23 sty 2019 w
news:q29nuq$1r0c8$1portraits.wsisiz.edu.pl napisałeś/aś:
Kilka lat temu jak szukałem lapka, to pisałem do supportów poszczególnych producentów pytanie jakie modyfikacje są dozwolone ze strony klienta - bez utraty gwarancji. ZTCP Dell i Acer nie robiły wielkich problemów. W każdym razie warto mieć taką podkładkę, warto przed wysłaniem sprzętu do serwisu się zapytać. |
|
Data: 2019-01-24 13:18:29 | |
Autor: BQB | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 20.01.2019 o 15:54, Adam pisze:
Dostałem takiego maila od klienta: A nie ma wykupionej opcji NBD? No to skoro nie wykupił, to może czekać. Druga sprawa, jak klient nie ma kopii, to znaczy, że te dane są niezbyt ważne. Ja każdy sprzęt Della biorę z NBD i wtedy nie ma problemu z naprawą - przyjeżdża do mnie serwisant i naprawia, albo mogę sobie sam wymienić daną część, jak infolinia zezwoli. |
|
Data: 2019-01-24 22:37:54 | |
Autor: Adam | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 2019-01-24 o 13:18, BQB pisze:
W dniu 20.01.2019 o 15:54, Adam pisze: NBD jest dla niektórych Vostro i Precision. Może być nawet On-Site i KYHD. Dla Inspirona czy Latitude raczej ciężko kupić taką gwarancję. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2019-01-25 21:01:38 | |
Autor: Uncle Pete | |
Granice absurdu [crosspost] | |
NBD jest dla niektórych Vostro i Precision. Może być nawet On-Site i KYHD. Chyba że coś ostatnio się zmieniło. Mam kupionego kilka lat temu Della Latitude z gwarancją Next Business Day On-site Service i była to jedyna opcja w tamtym sklepie. Przy okazji - i się przydała, jakieś 10 dni przed końcem obowiązywania padła płyta główna. Byłem pod wrażeniem sprawności, jak wszystko zostało załatwione. |
|
Data: 2019-01-26 16:52:14 | |
Autor: Adam | |
Granice absurdu [crosspost] | |
W dniu 2019-01-25 o 21:01, Uncle Pete pisze:
NBD jest dla niektórych Vostro i Precision. Może być nawet On-Site i KYHD. Sprawdziłem kilka Latitude wyrywkowo: N017L359015EMEA - opcja All Latitude 3Y KYHD - opcja Latitude 3xxx 3Yr Basic NBD -> 5Yr Basic NBD S038L549014PL - opcja All Latitude 3Y KYHD - opcja Latitude E5xxx/5xxx 3Y NBD -> 5Y NBD (not Rugged) N002L549114EMEA+WWAN/16GB - brak opcji N053L559015EMEA+WWAN - opcja All Latitude 3Y KYHD - opcja Latitude E5xxx/5xxx 3Y NBD -> 5Y NBD (not Rugged) N036L729012EMEA - opcja All Latitude 3Y KYHD - opcja Latitude E7xxx/7xxx 3YNBD -> 5YNBD (not Rugged) (exept 7275 and 7370) Sprawdziłem kilka Inspironów - brak opcji -- Pozdrawiam. Adam |
|