Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   Granice absurdu [crosspost]

Granice absurdu [crosspost]

Data: 2019-01-20 23:59:45
Autor: Kamil
Granice absurdu [crosspost]
W dniu 2019-01-20 o 15:54, Adam pisze:

Czy naprawdę ktoś o inteligencji przynajmniej ameby jest w stanie czyścić dane z powierzonego sprzętu ze względu na RODO?

Sposób myślenia prawników z dużych firm serwisowych zaleca następującą procedurę:

Naczelny serwisant usuwa dane, aby "robotnicy" w nich nie grzebali. No ale kto powierza obcym ludziom dysk z ważnymi danymi? Jeśli są ważne trzeba je zbackupować, a oryginały samemu usunąć.

Pozdrawiam

Data: 2019-01-21 01:25:32
Autor: RadoslawF
Granice absurdu [crosspost]
W dniu 2019-01-20 o 23:59, Kamil pisze:

Czy naprawdę ktoś o inteligencji przynajmniej ameby jest w stanie czyścić dane z powierzonego sprzętu ze względu na RODO?

Sposób myślenia prawników z dużych firm serwisowych zaleca następującą procedurę:

Naczelny serwisant usuwa dane, aby "robotnicy" w nich nie grzebali. No ale kto powierza obcym ludziom dysk z ważnymi danymi? Jeśli są ważne trzeba je zbackupować, a oryginały samemu usunąć.

Ktoś kto sam nie potrafi tych danych usunąć.
I nie zapominaj że laptop nie działa a dostęp do dysku masz
ograniczony plombami na obudowie.


Pozdrawiam

Data: 2019-01-21 16:11:03
Autor: sirapacz
Granice absurdu [crosspost]

Ktoś kto sam nie potrafi tych danych usunąć.
I nie zapominaj że laptop nie działa a dostęp do dysku masz
ograniczony plombami na obudowie.

Nie ma plomb na obudowie od dawna. Natomiast wskazane jest skontaktowanie się z serwisem fabrycznym by ustalić procedurę co z dyskiem zrobić jeśli są na nim dane.

Data: 2019-01-21 20:05:26
Autor: RadoslawF
Granice absurdu [crosspost]
W dniu 2019-01-21 o 16:11, sirapacz pisze:

Ktoś kto sam nie potrafi tych danych usunąć.
I nie zapominaj że laptop nie działa a dostęp do dysku masz
ograniczony plombami na obudowie.

Nie ma plomb na obudowie od dawna. Natomiast wskazane jest skontaktowanie się z serwisem fabrycznym by ustalić procedurę co z dyskiem zrobić jeśli są na nim dane.

Na obudowie nie ma. We wgłębieniach na śrubki są.
No i nie każdy jest w stanie obudowę otworzyć bez zostawiania śladów,
wydłubać dysk i skopiować jego zawartość.


Pozdrawiam

Data: 2019-01-21 22:46:13
Autor: Irokez
Granice absurdu [crosspost]
W dniu 2019-01-21 o 20:05, RadoslawF pisze:

Na obudowie nie ma. We wgłębieniach na śrubki są.
No i nie każdy jest w stanie obudowę otworzyć bez zostawiania śladów,
wydłubać dysk i skopiować jego zawartość.

To podejść do kumpla/koleżanki/dziewczyny/szwagra/sąsiadki...

Wydłubywałem szwagrowi dysk z Della, w którym trzeba było palmrest podnosić z klawiaturą. Ot taka dzicz zamiast Latitude kupiona. Spalił się w nim kontroler klawiatury (było widać rozerwany).
Dysk zupełnie wyciągnięty, oddana reszta na serwis.
Dell problemu nie robił.

--
Irokez

Data: 2019-01-21 23:41:55
Autor: RadoslawF
Granice absurdu [crosspost]
W dniu 2019-01-21 o 22:46, Irokez pisze:

Na obudowie nie ma. We wgłębieniach na śrubki są.
No i nie każdy jest w stanie obudowę otworzyć bez zostawiania śladów,
wydłubać dysk i skopiować jego zawartość.

To podejść do kumpla/koleżanki/dziewczyny/szwagra/sąsiadki...

Wydłubywałem szwagrowi dysk z Della, w którym trzeba było palmrest podnosić z klawiaturą. Ot taka dzicz zamiast Latitude kupiona. Spalił się w nim kontroler klawiatury (było widać rozerwany).
Dysk zupełnie wyciągnięty, oddana reszta na serwis.
Dell problemu nie robił.

Mieliście szczęście.
Spotkałem się z przypadkiem (Della) że serwis wystawił rachunek
bo gwarancja nie została uznana z powodu otwierania obudowy.


Pozdrawiam

Data: 2019-01-23 13:49:05
Autor: sirapacz
Granice absurdu [crosspost]

Mieliście szczęście.
Spotkałem się z przypadkiem (Della) że serwis wystawił rachunek
bo gwarancja nie została uznana z powodu otwierania obudowy.

nie wystawi rachunku dopóki nie wyrazisz na to zgody.
poza tym dlatego należy się kontaktować z serwisem by można było odhaczyć taką informację przy danym numerze seryjnym, że klient dostaje zgodę na wyjęcie dysku bez utraty gwarancji.

Data: 2019-01-23 16:35:49
Autor: RadoslawF
Granice absurdu [crosspost]
W dniu 2019-01-23 o 13:49, sirapacz pisze:

Mieliście szczęście.
Spotkałem się z przypadkiem (Della) że serwis wystawił rachunek
bo gwarancja nie została uznana z powodu otwierania obudowy.

nie wystawi rachunku dopóki nie wyrazisz na to zgody.

Oddając sprzęt na gwarancję zgadzasz się na ich regulamin czyli
na wystawienie rachunku w momencie kiedy nie uznają gwarancji.

poza tym dlatego należy się kontaktować z serwisem by można było odhaczyć taką informację przy danym numerze seryjnym, że klient dostaje zgodę na wyjęcie dysku bez utraty gwarancji.

Jak dostaniesz zgodę to owszem. Pytanie jak często jej udzielają?


Pozdrawiam

Data: 2019-01-24 09:40:36
Autor: pueblo
Granice absurdu [crosspost]
Witaj sirapacz, 23 sty 2019 w
news:q29nuq$1r0c8$1portraits.wsisiz.edu.pl napisałeś/aś:

Mieliście szczęście.
Spotkałem się z przypadkiem (Della) że serwis wystawił rachunek bo
gwarancja nie została uznana z powodu otwierania obudowy.

nie wystawi rachunku dopóki nie wyrazisz na to zgody.
poza tym dlatego należy się kontaktować z serwisem by można było odhaczyć taką informację przy danym numerze seryjnym, że klient
dostaje zgodę na wyjęcie dysku bez utraty gwarancji.

Kilka lat temu jak szukałem lapka, to pisałem do supportów poszczególnych producentów pytanie jakie modyfikacje są dozwolone ze strony klienta - bez utraty gwarancji. ZTCP Dell i Acer nie robiły wielkich problemów. W każdym razie warto mieć taką podkładkę, warto przed wysłaniem sprzętu do serwisu się zapytać.

Granice absurdu [crosspost]

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona