Grantobranie, czyli kto dostaje dotacje z Funduszy Norweskich - raport Ordo Iuris

Data: 2017-08-10 11:14:45
Autor: u2
Grantobranie, czyli kto dostaje dotacje z Funduszy Norweskich - raport Ordo Iuris
http://solidarni2010.pl/35571-grantobranie-czyli-kto-dostaje-dotacjenbspnbspz-funduszy-norweskich-- -raport-ordo-iuris.html

data:07 sierpnia 2017     Redaktor: Redakcja

Dostaje przyjaciel tych, którzy dzielą, a dzieli Fundacja Batorego - taka konkluzja nasuwa się po lekturze Raportu Ordo Iuris. Polecamy lekturę całości! Popieramy wnioski zmierzające do dokonania RADYKALNYCH zmian ZASAD rozdziału funduszy i podmiotu przeprowadzającego alokację środków. Jednocześnie pytamy - kto i kiedy postanowił, że to Fundacja Batorego - jako jedyny podmiot - zajmie sie tak wielkim granto-rozdawnictwem???

Raport Ordo Iuris 2017 - Fundusze Norweskie
 http://solidarni2010.pl/luba/inc/pobierz_plik.php?nazwa_pliku=raportnor_2017-08-07.pdf&miejsce=pliki

Znaczna grupa projektów, którym przyznano dofinasowanie, należy do dwóch kategorii, określonych jako ,,Zwalczanie dyskryminacji" i ,,Przeciwdziałanie wykluczeniu". Łącznie zrealizowano ich 236 (prawie 40% wszystkich). Dostrzeżenie problemu dyskryminacji i wykluczenia w mechanizmie alokacji środków samo w sobie zasługuje nie budzi kontrowersji. Poważne wątpliwości budzi jednak wybiórczy sposób rozumienia tych pojęć.

Wspólną cechą wielu z projektów wspartych przez Fundację Batorego jest adresowanie ich jedynie do kilku grup odbiorców, przy jednoczesnym pominięciu innych grup, również zmagających się w Polsce z problemem nierównego traktowania. Wśród adresatów projektów dotowanych za pośrednictwem Fundacji im. Batorego z łatwością znaleźć można grupy takie, jak członkowie i aktywiści subkultur LGBTQ, kobiety chcące dokonać aborcji, imigranci, feministki. Trudno jednak odnaleźć tam inne grupy podlegające dyskryminacji i atakom spełniającymi kryteria tzw. ,,mowy nienawiści", takie jak: rodziny wielodzietne, praktykujący chrześcijanie, małżeństwa, działacze pro-life, chore dzieci w prenatalnej fazie rozwoju.
Poniżej obszerne cytaty z raportu:

"Opisane wyżej praktyki Fundacji im. S. Batorego polegające na:
o nierównym podziale pieniędzy;
o wyraźnej preferencji dużych miast, zwłaszcza Warszawy;
o lansowaniu projektów wpisujących się w linię określonych środowisk ideologicznych
i światopoglądowych, nierzadko reprezentujących skrajną lewicę obyczajową, i zmierzających
do uznawania każdego sprzeciwu wobec politycznych żądań LGBT za przejaw
dyskryminacji i wykluczenia;
o wspieraniu projektów, których cele są sprzeczne z polskim porządkiem konstytucyjnym
(zwłaszcza z art. 18 Konstytucji), w tym zmierzają do ograniczania praw i wolności człowieka,
zwłaszcza wolności sumienia i religii oraz wolności wyrażania poglądów (chronionych
w art. 25 ust. 2, art. 48, art. 53 oraz art. 54 Konstytucji)
powodują nie tylko niesprawiedliwą dystrybucję funduszy, niezgodną z intencjami, które przyświecały
Państwo-Stronom właściwych umów międzynarodowych, lecz także skutkują utratą zaufania społecznego
dla idei tzw. funduszy norweskich, które odbierane są jako narzędzie finansowania społecznej
inżynierii i ,,ideologicznej kolonizacji", a nadto jako środek do osiągania celów niezgodnych z polskim
prawem. Co więcej, w mniejszych ośrodkach -niestety zasadnie - mechanizm finansowania w ramach
Mechanizmu Finansowego EOG może być oceniany jako narzędzie służące jedynie interesom mieszkańców
metropolii, kosztem prowincji".

W podsumowaniu czytamy:
"Jest to nie do pogodzenia z zasadą zrównoważonego rozwoju, w oparciu o którą fundusze powinny być przyznawane. Niezbędne jest zatem, aby dotychczasowy mechanizm podziału środków, którego efektem była wyraźna preferencja Warszawy i innych dużych miast kosztem Polski, został jak najszybciej zmieniony. Przedstawiony w niniejszym opracowaniu projekt ustanowienia operatorów regionalnych pozwoli na przywrócenie niezbędnej równowagi w przyznawaniu dotacji - i zapewni równomierny rozwój społeczeństwa obywatelskiego także w mniejszych miejscowościach. Konieczne jest także zapewnienie, aby cele na jakie przeznaczane jest wsparcie nie były skierowane w tak dużym stopniu wyłącznie do tych grup społecznych, których interesy są zbieżne z politycznymi postulatami lewicy. Nie tylko jest to nie do pogodzenia ze wspomnianą wyżej zasadą równowagi - ale też powoduje, że obywatele o innym światopoglądzie postrzegają tzw. fundusze norweskie jako narzędzie ideologicznej walki z wyznawanymi przez nich wartościami. Oczywiście nie sposób oczekiwać, aby środowiska LGBT, grupy feministyczne, lewicowe, czy liberalne zostały całkowicie pozbawione finansowania - ale aby to finansowanie równomiernie rozłożyć także na inne grupy obywateli, dotychczas wspierane jedynie śladowo lub całkowicie pomijane".

I tylko pytanie do początku zdania ostatniego - DLACZEGO?

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-08-10 02:35:18
Autor: japanizer
On Thursday, August 10, 2017 at 6:14:49 PM UTC+9, u2 wrote:
http://solidarni2010.pl/35571-grantobranie-czyli-kto-dostaje-dotacjenbspnbspz-funduszy-norweskich-- -raport-ordo-iuris.html

(... ciach bredzenie ...)

I tylko pytanie do początku zdania ostatniego - DLACZEGO?

A dlatego, że to fundusze norweskie, a nie fundusze PiSu, czy fundusze biznesmena z Torunia.

https://oko.press/premier-norwegii-zgadzamy-sie-by-polski-rzad-przejal-fundusze-norweskie-pieniadze-dla-spoleczenstwa-obywatelskiego/

  Premier Norwegii: Nie zgadzamy się, by polski rząd przejął fundusze norweskie.   To pieniądze dla społeczeństwa obywatelskiego

Data: 2017-08-10 13:53:40
Autor: z
Grantobranie, czyli kto dostaje dotacje z Funduszy Norweskich - raport Ordo Iuris
Że tak się zapytam:
Jaki interes ma Norwegia w pompowaniu pieniędzy w tak durny i niepokorny kraj jak Polska?
I czy ten durny i niepokorny kraj może mieć swoje zdanie i nie pozwolić dofinansowywać z zewnątrz organizacji podejrzanej reputacji nie popieranych przez większość społeczeństwa.
Może warto ich pogonić jak nie znają słowa pluralizm, równouprawnienie i demokracja :-)
To jawny faszyzm przeciw któremu trzeba wyjść na ulice :-)

Data: 2017-08-10 05:33:04
Autor: japanizer
On Thursday, August 10, 2017 at 8:53:58 PM UTC+9, z wrote:
[...]

Mimo wszelkich starań PiSiorków i wbrew temu co piszesz, Unia Europejska jest w dalszym ciągu popierana przez większość polskiego społeczeństwa.

A Fundusze Norweskie to część umowy Norwegii z Unią Europejską.

Data: 2017-08-10 14:36:03
Autor: z
W dniu 2017-08-10 o 14:33, japanizer@japanizer.org pisze:
Mimo wszelkich starań PiSiorków i wbrew temu co piszesz, Unia Europejska jest w dalszym ciągu popierana przez większość polskiego społeczeństwa.

A Fundusze Norweskie to część umowy Norwegii z Unią Europejską.

Co innego popieranie unii a co innego jej wypaczeń :-)

Data: 2017-08-10 15:06:43
Autor: Trefniś
W dniu .08.2017 o 11:35 <japanizer@japanizer.org> pisze:

[...]

Ależ macie autorytety:
OKO Saurona Press:
http://www.miejski.pl/slowo-Oko+Saurona

Smacznego, wyznawcy :)

A tam:
https://oko.press/redakcja/

--
Trefniś

Data: 2017-08-10 06:24:44
Autor: japanizer
On Thursday, August 10, 2017 at 10:06:48 PM UTC+9, Trefniś wrote:

> [...]
>
>   Premier Norwegii: Nie zgadzamy się, by polski rząd przejął fundusze  > norweskie.
>   To pieniądze dla społeczeństwa obywatelskiego

Sugerujesz, że premier Norwegii powiedziała coś zupełnie przeciwnego, tzn. że chcą, aby rząd PiS zagrabił Fundusze Norweskie - czy co właściwie chciałeś powiedzieć?

Data: 2017-08-10 15:33:38
Autor: Trefniś
W dniu .08.2017 o 15:24 <japanizer@japanizer.org> pisze:

> [...]

Sugerujesz, że premier Norwegii powiedziała coś zupełnie przeciwnego,  tzn. że chcą, aby rząd PiS zagrabił Fundusze Norweskie - czy co  właściwie chciałeś powiedzieć?

Nie!
Sugeruję, że oko saurona i Lisłiki napiszą _każdą_ bzdurę, byle dopiec i  ośmieszyć Polaków!
Łykanie tego bezkrytycznie jest głupotą, ale już propagowanie bez analizy  innych źródeł to szkodnictwo (poprawiłem określenie ze znacznie bardziej  dosadnego, żeby nie obrazić).

Poszukaj, co _inni_ piszą na ten temat, chętnie podyskutuję!
Bo jest jeszcze szansa, że to podkoloryzowany na kolor gówniany fake..

--
Trefniś

Data: 2017-08-10 06:59:42
Autor: japanizer
On Thursday, August 10, 2017 at 10:33:42 PM UTC+9, Trefniś wrote:

> [...]

Łykanie tego bezkrytycznie jest głupotą, ale już propagowanie bez analizy  innych źródeł to szkodnictwo (poprawiłem określenie ze znacznie bardziej  dosadnego, żeby nie obrazić).

No to wypadałoby pokazać jakieś inne źródła, które wykażą, że premier Norwegii powiedziała zupełnie coś innego, niż krytykowane przez ciebie "Oko".

Piłeczka po twojej stronie.

Data: 2017-08-10 16:38:02
Autor: Trefniś
W dniu .08.2017 o 15:59 <japanizer@japanizer.org> pisze:

> [...]

No to wypadałoby pokazać jakieś inne źródła, które wykażą, że premier  Norwegii powiedziała zupełnie coś innego, niż krytykowane przez ciebie  "Oko".

Poza OKO press i Koszerną nikt nie pisze o wypowiedzi Erny Solberg.
Lisłika nie sprawdzałem, może oni.
Bo to zwyczajnie _nie_ są pieniądze norweskie, a przynajmniej nie można  norweskich wskazać.
To jest pula funduszy i gdzieś się norweskie pojawiają.

Są zaś inne wypowiedzi:
https://teamerna.com/tv/swiateczne-zyczenia-po-polsku-od-premier-norwegii-erny-solberg_4d01c298e.html

Jakoś zachwycona z efektów owych funduszy!

Poza tym pieniędzmi zarządzają organizacje NGO, _niezależne_ organizacje.
Skąd wiedza, że organizacja inna niż dotychczasowa skompromitowana będzie  zależna?

Pieniądze już czwarty rok do Polski nie płyną i nie uważam, że są dla  środowisk LGBT konieczne.

--
Trefniś

Data: 2017-08-10 08:14:10
Autor: japanizer
On Thursday, August 10, 2017 at 11:38:06 PM UTC+9, Trefniś wrote:

> [...]

To jest pula funduszy i gdzieś się norweskie pojawiają.

Bo pewnie większość tych funduszy wpłaca ogromny i przebogaty w ropę Liechtenstein i równie ogromna i przebogata w ropę Islandia :PP

Skąd ta pula się bierze? Zastanowiłeś się? PiS da?

Są zaś inne wypowiedzi:
https://teamerna.com/tv/swiateczne-zyczenia-po-polsku-od-premier-norwegii-erny-solberg_4d01c298e.html

Jakoś zachwycona z efektów owych funduszy!

I pewnie będzie mniej zachwycona, jak straci kontrolę nad tymi funduszami.

Podobnie to działa z funduszami otrzymanymi z Unii Europejskiej: jak mają być wydane na drogę z A do B, to mają być wydane na drogę z A do B, a nie na drogę do domu premier Szydło.

Poza tym pieniędzmi zarządzają organizacje NGO, _niezależne_ organizacje.
Skąd wiedza, że organizacja inna niż dotychczasowa skompromitowana będzie  zależna?

No to premier jest zachwycona z efektów, czy jednak wręcz przeciwnie, bo otrzymały je "skompromitowane organizacje"?

Czytaj to co wysyłasz, bo sensu wielkiego to nie ma.

Data: 2017-08-10 18:55:12
Autor: Trefniś
W dniu .08.2017 o 17:14 <japanizer@japanizer.org> pisze:

No to premier jest zachwycona z efektów, czy jednak wręcz przeciwnie, bo  otrzymały je "skompromitowane organizacje"?

Jest zachwycona na co są dowody. Tylko u Mimimichnika (OKO=GW) i jego  pożytecznych idiotów skutkuje rozpaczliwie oczekiwanym niezadowoleniem ze  zmian.

"Ma być tak jak było!!!"
Biedactwa...

Czytaj to co wysyłasz, bo sensu wielkiego to nie ma.

To wreszcie zadowolona jest premier, czy za waszą namową piszczy na samą  myśl o zmianach?

Myśl kiedy czytasz OKO Saurona, myśl kiedy piszesz na grupę, kiedy  odpowiadasz na posty też myśl!

--
Trefniś

Data: 2017-08-10 10:00:48
Autor: japanizer
On Friday, August 11, 2017 at 1:55:16 AM UTC+9, Trefniś wrote:

> [...]

Myśl kiedy czytasz OKO Saurona, myśl kiedy piszesz na grupę, kiedy  odpowiadasz na posty też myśl!

Coś nie bardzo ci wyszła ucieczka w inny temat...

Data: 2017-08-11 08:07:08
Autor: Lord Donate
Użytkownik "Trefniś" <trefnis1@mailinator.com> napisał w wiadomości news:op.y4rlaaljmtaby1tncap.home...
[...]

Co z dobrym samopoczuciem PiS-owskich idiotów ma "mimimichnik"? Nie masz argumentów "pożyteczny idioto"?

CL

Data: 2017-08-10 17:28:10
Autor: boukun
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

To wszystko jest w domu, to ta fundacja, gdzie Kaczyński zdaje swoje raporty :)))))))))))))))

boukun

Grantobranie, czyli kto dostaje dotacje z Funduszy Norweskich - raport Ordo Iuris