Data: 2017-09-05 12:33:30 | |
Autor: ikov | |
Gravel za ok 2500 | |
Szukam gravela - większość moich tras to asfalt, ale czasem droga polna albo przez las (bez zjeżdżania poza drogi), a przy tym miło by było, jakby dało się na nim utrzymywać przyzwoitą prędkość. Mam mtb na slickach, ale na asfalcie brakuje prędkości, poza asfaltem brakuje przyczepności. Z nowych rowerów to Triban 100 z Decathlona prezentuje się całkiem nieźle w stosunku cena/jakość, ale trochę odstręcza mnie dziwna manetka od przerzutki zamiast klamkomanetek, no i wolnobieg zamiast kasety. Niestety pomiędzy tym nowym rowerem za 999 zł a takimi za 4000 zł (np giant anyroad) nic nie widzę, a szukam czegoś w okolicach 2000-2500. Ktoś coś widział, ktoś coś wie?
Rozumiem, że kupno szosy i włożenie szerszej opony (o ile to fizycznie możliwe) to nie jest wyjście, bo chyba czymś się jeszcze te konstrukcje różnią? |
|
Data: 2017-09-05 12:38:58 | |
Autor: quent | |
Gravel za ok 2500 | |
On 2017-09-05 12:33, ikov wrote:
Szukam gravela - większość moich tras to asfalt, ale czasem droga polna Ja sobie przerobiłem krosowego Gianta na taki właśnie a'la grawelowy: http://94.40.93.91/photo/share/zooILx8E#!List Opony 700x28C ale przez las jechałem nie raz i bez problemów o ile podłoże w miarę twarde. Po asfalcie na takich oponach jest niebo a ziemia względem oryginalnych 34 -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2017-09-05 13:39:09 | |
Autor: Łukasz Kroczka | |
Gravel za ok 2500 | |
W dniu 05.09.2017 o 12:38, quent pisze:
Ja sobie przerobiłem krosowego Gianta na taki właśnie a'la grawelowy: Gravel to jednak baranek. Ty po prostu wrzuciłeś wąskie opony do crossa. |
|
Data: 2017-09-05 13:44:02 | |
Autor: quent | |
Gravel za ok 2500 | |
On 2017-09-05 13:39, Łukasz Kroczka wrote:
W dniu 05.09.2017 o 12:38, quent pisze: W moim crossie też chcę docelowo zmienić kier. na jakąś wygiętą ale mnie baranek, taki jak jest w szosówce, nie odpowiada. No i ta geometria w kwestii pozycji podczas jazdy... odpada. -- Pozdr. Q www.elipsa.info |
|
Data: 2017-09-06 06:06:57 | |
Autor: studio | |
Gravel za ok 2500 | |
W dniu wtorek, 5 września 2017 20:36:31 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
Z ciekawości zapytam co Ci w baranku nie odpowiada? Wygięcie w dół. Chciałbym kierownicę mniej więcej taką: https://www.dhresource.com/600x600/f2/albu/g4/M01/DE/C3/rBVaEVgPCQGAD3kyAAEfZ3efJl4904.jpg Q |
|
Data: 2017-09-06 06:28:17 | |
Autor: quent | |
Gravel za ok 2500 | |
apropos... jakich marek kierownic szukać żeby nie kupić badziewia?
Q |
|
Data: 2017-09-06 18:36:50 | |
Autor: Maciek | |
Gravel za ok 2500 | |
W dniu 06.09.2017 o 15:28, quent pisze:
apropos... jakich marek kierownic szukać żeby nie kupić badziewia? Specjalnych technologi w kawałku alu rurki bym się nei dopatrywał ;-) Raczej popatrz na szerokość kierownicy i na swoje preferencje. Na szosowanie raczej na szerokość barków, no ale niektórzy wolą szerzej. |
|
Data: 2017-09-06 09:41:39 | |
Autor: ToMasz | |
Gravel za ok 2500 | |
W dniu 05.09.2017 o 12:38, quent pisze:
On 2017-09-05 12:33, ikov wrote: może napisz co byś chciał mieć w rowerze, ja Ci napisze czy to jest możliwe i za ile. ToMasz |
|
Data: 2017-09-05 13:38:07 | |
Autor: Łukasz Kroczka | |
Gravel za ok 2500 | |
W dniu 05.09.2017 o 12:33, ikov pisze:
szukam czegoś w okolicach 2000-2500 O nowym zapomnij. Najprędzej jakiś Marin na wyprzedaży, ale i tak trzeba dołożyć. Gravel to poza geometrią ramy, mocne koła, dobre hamulce. Szukałbym używanego. Triban 100 to nieporozumienie. W mieście baranek nie ma sensu, w terenie koła się pokrzywią. O napędzie szkoda gadać. |
|
Data: 2017-09-05 13:49:31 | |
Autor: ikov | |
Gravel za ok 2500 | |
Triban 100 to nieporozumienie. W mieście baranek nie ma sensu, w terenieBaranka jednak chcę, miasto służy mi do tego, żeby z niego wyjechać, a szutrówki nie są celem, a drogą do innych asfaltów. Może i trzeba obejrzeć rowery używane, też taki zakup rozważam... Widocznie trzeba szukać dalej. |
|
Data: 2017-09-05 15:14:49 | |
Autor: Piotr aka dracorp | |
Gravel za ok 2500 | |
Dnia Tue, 05 Sep 2017 13:38:07 +0200, Łukasz Kroczka napisał(a):
O nowym zapomnij. Najprędzej jakiś Marin na wyprzedaży, ale i tak trzebaSam może będę kupował jakiegoś Marina ze względu na ramę. Więc też rączka w górę. W mieście baranek nie ma sensuA dlaczego? Ja jakoś od kilku lat używam i nie widzę przeciwskazań. Fakt że mam dodatkowe klamki przełajowe. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr.r.public at gmail dot com |
|
Data: 2017-09-05 20:41:03 | |
Autor: Maciek | |
Gravel za ok 2500 | |
Triban 100 to nieporozumienie. W mieście baranek nie ma sensu, w terenie koła się pokrzywią. O napędzie szkoda gadać. Dobrze mówisz. 100tka to słabiutki rower i szkoda na niego kasy. |
|
Data: 2017-09-05 15:42:08 | |
Autor: PeJot | |
Gravel za ok 2500 | |
W dniu 2017-09-05 o 12:33, ikov pisze:
Rozumiem, że kupno szosy i włożenie szerszej opony (o ile to fizycznie możliwe) to nie jest wyjście, bo chyba czymś się jeszcze te konstrukcje różnią? Szosa z definicji jest zbyt wydelikacona i poza naturalnym środowiskiem długo nie pociągnie. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2017-09-05 16:03:20 | |
Autor: PeJot | |
Gravel za ok 2500 | |
W dniu 2017-09-05 o 12:33, ikov pisze:
Szukam gravela - większość moich tras to asfalt, ale czasem droga polna albo przez las (bez zjeżdżania poza drogi), a przy tym miło by było, jakby dało się na nim utrzymywać przyzwoitą prędkość. Mam mtb na slickach, ale na asfalcie brakuje prędkości A nie myślałeś o zmianie przełożeń ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2017-09-05 16:16:01 | |
Autor: Łukasz Kroczka | |
Gravel za ok 2500 | |
W dniu 05.09.2017 o 16:03, PeJot pisze:
A nie myślałeś o zmianie przełożeń ?Nic by mu to nie dało, zakładając dłuższą jazdę z właściwą kadencją. |
|
Data: 2017-09-06 07:50:02 | |
Autor: ikov | |
Gravel za ok 2500 | |
W dniu 2017-09-05 o 16:16, Łukasz Kroczka pisze:
W dniu 05.09.2017 o 16:03, PeJot pisze:Od pewnego czasu ćwiczę nad kadencją, od lat jeździłem dość twardo i dopiero teraz zmusiłem się do tych 90-100 obrotów, ale już jest lepiej. Blat już dawno zmieniłem na 48z, z tyłu ósemka 11-28 ale masa roweru i pozycja na nim nie pomaga. Średnia powyżej 26-27km/h to już dla mnie odczuwalny wysiłek. Dawniej miałem starą szosę, ale zniknęła z piwnicy wraz z moimi alufelgami - latało to lekko i przyjemnie, więc znam dobrze różnicę pomiędzy konstrukcjami. |
|
Data: 2017-09-06 11:32:34 | |
Autor: Łukasz Kroczka | |
Gravel za ok 2500 | |
W dniu 06.09.2017 o 07:50, ikov pisze:
Blat już dawno zmieniłem na 48z, z tyłu ósemka 11-28 ale masa roweru i pozycja na nim nie pomaga. Średnia powyżej 26-27km/h to już dla mnie odczuwalny wysiłek. Ja mam z przodu 28/38/48, z tyłu klasycznie 11-32 i crossem po w miarę płaskim (< 4 m/1 km) robię średnią 30 km/h na dystansie 80 km, ale i przez góry z przewyższeniem 10 m/1 km udaje się 28 km/h. Natomiast nie jest to zasługą liczby przełożeń. Oczywiście na zjazdach wrzucam najtwardsze, żeby dokręcić, ale po 'płaskim' z przodu zwykle używam średniej zębatki, a prędkość robi wysoka kadencja. |
|
Data: 2017-09-05 19:10:15 | |
Autor: ToMasz | |
Gravel za ok 2500 | |
2000-2500. Ktoś coś widział, ktoś coś wie?poskładaj sam. nie żartuję. Ja bez baranka składam rowery 11kilogramowe za maks 1500zł. najdroższe są klamkomanetki do baranka. 1x8 wystarczyłoby? ToMasz |