Grecja żąda od Niemiec zwrotu kredytów

Data: 2015-07-11 21:20:32
Autor: abc
Grecja żąda od Niemiec zwrotu kredytów
Grecki rząd zażądał od Niemiec zwrotu kredytów, zaciągniętych przez nazistów okupujących ten kraj podczas II wojny światowej. Żąda 279 miliardów euro.

Grecy już od dawana domagają się od Niemiec zwrotu tych kredytów, temat ten był jednym z wiodących podczas kampanii wyborczej Syrizy. Jednak dopiero w tym tygodniu wiceminister finansów Dmitris Mardas podał konkretną kwotę, o jaką chodzi.

Kwotę wyliczył powołany specjalnie w tym celu komitet. Zdaniem wiceministra Mardasa, komitet ma "wspaniałe dowody" na poparcie greckich żądań.

Chodzi o zwrot 476 milionów marek, które Grecja musiała pożyczyć Niemcom w 1942 roku, a które nigdy nie zostały jej zwrócone.

Kwota, której żądają Grecy stanowi 125 procent PKB tego kraju. Dla Niemiec ta kwota stanowi 1/10 produktu krajowego brutto.

Jak oceniają komentatorzy, jest bardzo mało prawdopodobne, by Niemcy godziły się na spłatę dawnego długu, ale przyznają, że mogłoby to wzmocnić pozycję Grecji w negocjacjach finansowych z Unią.

http://www4.rp.pl/Swiat/307109777-Grecja-zazadala-od-Niemiec-zwrotu-nazistowskich-kredytow.html

--
Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2015-07-11 22:54:34
Autor: Ikselka
Grecja żąda od Niemiec zwrotu kredytów
Dnia Sat, 11 Jul 2015 21:20:32 +0200, abc napisa(a):

Grecki rzd zada od Niemiec zwrotu kredytw, zacignitych przez nazistw okupujcych ten kraj podczas II wojny wiatowej. da 279 miliardw euro.

Maj racj, nawet nie musz tu Greka udawa 3-)))
--
XL
W Europie narasta arogancja ydw, a nie antysemityzm - Stanisaw

Data: 2015-07-12 15:57:01
Autor: Marek Czaplicki
Ikselka pisze na pl.soc.polityka w sobota, 11 lipca 2015 22:54:

Dnia Sat, 11 Jul 2015 21:20:32 +0200, abc napisał(a):

Grecki rząd zażądał od Niemiec zwrotu kredytów, zaciągniętych przez
nazistów okupujących ten kraj podczas II wojny światowej. Żąda 279
miliardów euro.

Mają rację, nawet nie muszą tu Greka udawać 3-)))

Przecież mogą sobie jak ktoś na grupie zauważył wydrukować odpowiednią ilość. Proponuję aby Turcja zażądała rekompensaty za zburzenie Troji. To ten sam gatunek żądań. :-)

Data: 2015-07-13 11:55:17
Autor: silvio balconetti
Grecja da od Niemiec zwrotu kredytw
Am 11.07.2015 um 22:54 schrieb Ikselka:
[...]

W 1953 r. na konferencji w Londynie zgodzono sie na anulowanie 60% zagranicznych dlugow Niemiec.

http://www.zeit.de/2015/26/thomas-piketty-schulden-griechenland/seite-2

Polsce tez miala dlugi, ktore jej w 1991 r. zredukowano. Moze teraz wierzyciele zmienia zdanie i zazadaja zwrotu wraz z odsetkami?

>Zaduenie wobec Klubu Paryskiego byo wynikiem porozumienia, zawartego w kwietniu 1991 r. z 17 krajami - wierzycielami, o reorganizacji i redukcji polskiego dugu. Zosta on zacignity jeszcze w latach 70-tych, ale jego spacanie zostao przerwane w latach 80. Zgodnie z porozumieniem, dug Polski zredukowano o poow wartoci cznych patnoci. Oznaczao to zmniejszenie zobowiza z tytuu kapitau do poziomu 26,4 mld dolarw w 1994 r.<

http://tvn24bis.pl/wiadomosci-gospodarcze,71/splacilismy-dlug-gierka-prawie,90950.html

Finito?
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

Data: 2015-07-13 12:06:54
Autor: Lord z Cowshed
Grecja da od Niemiec zwrotu kredytw
Uytkownik "silvio balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:d0hg85Fh2lhU1@mid.individual.net...
> [...]
zawartego w kwietniu 1991 r. z 17 krajami - wierzycielami, o reorganizacji i redukcji polskiego dugu. Zosta on zacignity jeszcze w latach 70-tych, ale jego spacanie zostao przerwane w latach 80. Zgodnie z porozumieniem, dug Polski zredukowano o poow wartoci cznych patnoci. Oznaczao to zmniejszenie zobowiza z tytuu kapitau do poziomu 26,4 mld dolarw w 1994 r.<

Nie spacony dug zosta ukryty w Otwartych Funduszach Emerytalnych. rodki na OFE s gwarantowane przez pastwo, zyski trafiaj do wierzycieli.  Nawet gdyby z OFE wyprowadzi ca kas. Taki  myk.

--

Lord z Cowshed

Data: 2015-07-12 16:21:33
Autor: Stokrotka
Grecja żąda od Niemiec zwrotu kredytów
Polacy też powinni. A Niemcy zrobili z Warszawą w czasie wojny?
A ile bomb do dziś w czasie budowy tego i owego wyciąga się obecnie, zdaje się w samej Warszawie statystycznie jedną na 2 dni. To ogramne koszty, zwłasza, jeśli pszemnożyć to pszez ilość lat, a co było dawniej, to lepiej nie pisać.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-07-12 16:25:21
Autor: Stokrotka
[...]

A wogule to fakturę za wywuz , unieszkodliwienie każdej bomby, i czas stracony powinny być systematycznie wysyłane do Niemiec.

-- (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-07-12 18:31:47
Autor: abc
W dniu 2015-07-12 o 16:25, Stokrotka pisze:

[...]

60 lat później, na polecenie śp. prezydenta Lecha Kaczyńskiego oszacowano, na jaką kwotę należy wystawić Niemcom rachunek za obrócenie Warszawy w pył. Wówczas, w 2004 r., opiewał on na 45,3 mld dol - ujawnia "Gazeta Polska Codziennie". (...)

Warszawę niemal całkowicie splądrowano, wywożąc nasz majątek w głąb Niemiec w 26 319 wagonach. Następnie wysadzano, wyburzano i palono budynek po budynku. W proch obrócono m.in. 100 proc. mostów i 90 proc. szpitali, szkół, fabryk, węzłów kolejowych, a nawet latarń. Wyniszczono też populację zwierząt w ogrodzie zoologicznym. Jednak z największą pasją wysadzano bezcenne zabytki: kościoły, pałace, pomniki, archiwa i biblioteki, realizując hasło, w myśl którego „naród żyje tak długo, jak długo żyją jego dzieła kultury”.

Więcej http://niezalezna.pl/44334-rachunek-dla-niemcow-miliardy-za-zniszczenie-warszawy

Data: 2015-07-12 20:56:51
Autor: Piotr Rezmer
[...]

Czy to prawda że Polacy zrzekli się reparacji wojennych? Dlaczego? Nieźle. Myślałem, że je dostaliśmy i dawno przejedliśmy. Mamy gest...

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-07-12 13:02:14
Autor: Marek
Grecja da od Niemiec zwrotu kredytw
W dniu niedziela, 12 lipca 2015 20:56:52 UTC+2 uytkownik Piotr Rezmer napisa:
> 60 lat pniej, na polecenie p. prezydenta Lecha Kaczyskiego
> oszacowano, na jak kwot naley wystawi Niemcom rachunek za obrcenie
> Warszawy w py. Wwczas, w 2004 r., opiewa on na 45,3 mld dol - ujawnia
> "Gazeta Polska Codziennie". (...)

Czy to prawda e Polacy zrzekli si reparacji wojennych? Dlaczego? Niele. Mylaem, e je dostalimy i dawno przejedlimy. Mamy gest...

--

Komunisci zrzekli sie odszkodowan, bo Stalin twierdzil, ze i tak, niedlugo, fala rewolucji komunistycznej zawladnie ca Europ.

Data: 2015-07-13 08:59:25
Autor: Lord z Cowshed

Użytkownik "Piotr Rezmer" <konta@doman.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mnud9j$gmt$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Niemcy wypłaciłi kase, UNRA przysłała paczki, Stalin zarekwirował. Opakowania odesłał. Miał gest.

--

Lord z Cowshed

Data: 2015-07-13 10:53:03
Autor: Stokrotka
Grecja żąda od Niemiec zwrotu kredytów

Niemcy wypłaciłi kase, .....
Gdzie, kiedy?

UNRA przysłała paczki,
Ruscy też pszysyłali. U nas w szkole wtedy podstwowej były czekoladki dla dzieci .
Stalin zarekwirował. Opakowania odesłał. Miał gest.

A nie do końca jak się można czegoś zżec (lata 60) jak ta Warszawa była wtedy jeszcze nie odbudowana.
Zabytki odbudowywano w lath 70 (zamek krulewski) i nawet potem.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-07-13 11:31:38
Autor: Lord z Cowshed
Grecja żąda od Niemiec zwrotu kredytów
Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mnvu9r$76m$2@usenet.news.interia.pl...

Niemcy wypłaciłi kase, .....
Gdzie, kiedy?

Google przyjacielem twoim jest.

UNRA przysłała paczki,
Ruscy też pszysyłali. U nas w szkole wtedy podstwowej były czekoladki dla dzieci .

No nie mów! Czekolada była z UNRA ale opakowania "sdełano w ssrr". Jakiez to wspaniałe były czasy co? ;-)

Stalin zarekwirował. Opakowania odesłał. Miał gest.

A nie do końca jak się można czegoś zżec (lata 60) jak ta Warszawa była wtedy jeszcze nie odbudowana.

Co to ma do rzeczy?

Zabytki odbudowywano w lath 70 (zamek krulewski) i nawet potem.

Zabytków sie nie odbudowuje. Są albo ich nie ma. Co to za zabytek wybudowany w latach 70-tych?  ;-)))

--

Lord z Cowshed

Data: 2015-07-13 19:03:19
Autor: Stokrotka
[...]

Ja nie pamiętam, a Ruscy pszysłali czkoladki a'la rosyjski bilon w plastikowej szkatułce a'la skarbonka plus jakaś zabawka, jakiś łańcuh hoinkowy albo mini hoinka.
Podpisywałam odbiur jak wszyscy w klasie. Nie wiem czy legalnie, bo wtedy miałam mało lat, i pewnie brak mi było zdolności prawnej do takiego podpisu :).
A strsze dzieciaki nie dostały, w każdym razie starszy brat się nie załapał.

Stalin zarekwirował. Opakowania odesłał. Miał gest.

A nie do końca jak się można czegoś zżec (lata 60) jak ta Warszawa była wtedy jeszcze nie odbudowana.

Co to ma do rzeczy?
Że to nieetyczne pod wieloma względami.
Nie można się czegoś zżec za kogoś. Ani raczej nie można się czegoś zżec, jak nie wiesz czego się zżekasz. A  skoro zamek był wtedy jeszcze ruiną, to nie wiadomo było czym jest jego odbudowa. A wiadomo, że zamek to tylko pszykład, nie tylko o to idzie.

Zabytki odbudowywano w lath 70 (zamek krulewski) i nawet potem.

Zabytków sie nie odbudowuje. Są albo ich nie ma. Co to za zabytek wybudowany w latach 70-tych?  ;-)))
Bzdura.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-07-13 20:08:00
Autor: Lord z Cowshed

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mo0r12$2jg$1@usenet.news.interia.pl...

[...]

I co, posikałes się ze szczęścia nad dobrocią Stalina?

--

Lord z Cowshed

Data: 2015-07-14 09:33:04
Autor: Stokrotka
[...]

Jakiego Stalina. To było za Breżniewa. I pamiętam, jak w szkole, nie pamiętam dlaczego, ale pamiętam, że w bibliotece dowiedziałam się , że Breżniew umarł.
Spowodowało to u nas - dzieciarni- uczucie dziwnej pszytłumionej radości.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-07-14 10:58:57
Autor: Lord z Cowshed

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mo2dvs$bu3$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

I co, poryczałeś się?

--

Lord z Cowshed

Data: 2015-07-15 17:02:58
Autor: Stokrotka
Grecja żąda od Niemiec zwrotu kredytów
... pamiętam, że w bibliotece dowiedziałam się , że Breżniew umarł.
Spowodowało to u nas - dzieciarni- uczucie dziwnej pszytłumionej radości.

I co, poryczałeś się?

W pszytłumionej radości to nawet się nie można poryczeć ze śmiehu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-07-16 12:17:45
Autor: Lord z Cowshed

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mo5sne$g33$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

Ile wtedy miałeś lat?

--
Lord z Cowshed

Data: 2015-07-16 16:12:04
Autor: Stokrotka
[...]

Nie pamiętam, ale na pewno było to w szkole podstawowej, w stanie wojennym zdaje się, lub co najmniej w 80 kturymś.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-07-14 01:09:46
Autor: szklanynocnik
Grecja da od Niemiec zwrotu kredytw
uytkownik Piotr Rezmer napisa:

Czy to prawda e Polacy zrzekli si reparacji wojennych? Dlaczego? Niele. Mylaem, e je dostalimy i dawno przejedlimy. Mamy gest...

Byo picet razy klepane:

W dniu 23 sierpnia 1953 r.

str.17
http://biurose.sejm.gov.pl/teksty_pdf_04/e-302.pdf

Data: 2015-07-13 09:03:46
Autor: Lord z Cowshed
Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mnttcr$1e1$1@usenet.news.interia.pl...
A wogule to fakturę za wywuz , unieszkodliwienie każdej bomby, i czas stracony powinny być systematycznie wysyłane do Niemiec.

Nie no k...wa genialne! Ministrem gospodarki trzeba cię zrobić. Tak z ciekawości: na czas klepania na forum nakładasz damskie ciuszki?

--

Lord z Cowshed

Data: 2015-07-13 10:48:38
Autor: Stokrotka
[...]

A jakie mam nakałdać, pszecież jestem dziewczyną.
Bieliznę mam damską, dalej zwykle klepię w klawiaturę w męskiej koszuli flanelowej lub dresie, tak jest wygodnie i tanio.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-07-13 11:27:20
Autor: Lord z Cowshed
Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mnvu9q$76m$1@usenet.news.interia.pl...

[...]

Wiesz, tak do 18-20 lat jest się dziewczyną, a poźniej to już babą. Sadząc ze wspomnień lat 60-tych jesteś raczej przechodzoną 65-tką niż nastolatką, a co raczej pewne niedogolonym emerytem gadającym z psem lub kotem.

--

Lord z Cowshed

Data: 2015-07-13 19:06:37
Autor: Stokrotka
[...]

Jakoś brak logiki w twojej wypowiedzi.
Jesteś posłem śpiewającym "sto lat ..." pszy uhwalaniu wieku emerytalnego?
Jak nie, to po co, jak napisałeś, 65 letniemu emerytowi proponujesz stanowisko ministra gospodarki?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-07-13 20:09:21
Autor: Lord z Cowshed

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mo0r7a$2ul$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

Popatrz na tzw polityków, ilu z nich ma ponad 65? Wielu. Np. J.Kaczyński.

--

Lord z Cowshed

Data: 2015-07-14 09:34:25
Autor: Stokrotka
[...]

To nie na temat.
Proponujesz robotę człowiekowi, według ciebie mającemu ponad 65 lat.
Coś jest nie tak z twoją logiką.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-07-14 11:00:53
Autor: Lord z Cowshed

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mo2e2c$c32$1@usenet.news.interia.pl...
Popatrz na tzw polityków, ilu z nich ma ponad 65? Wielu. Np. J.Kaczyński.

To nie na temat.
Proponujesz robotę człowiekowi, według ciebie mającemu ponad 65 lat.
Coś jest nie tak z twoją logiką.

Chcesz powiedzieć, że J.Kaczyński jest starym ramolem i nie nadaje się do żadnej pracy? Przypominam: wiek emerytany to 67 lat. No i co z twoja logiką?

--
Lord z Cowshed

Data: 2015-07-15 17:05:29
Autor: Stokrotka
Grecja żąda od Niemiec zwrotu kredytów

Proponujesz robotę człowiekowi, według ciebie mającemu ponad 65 lat.
.. Przypominam: wiek emerytany to 67 lat. No i co z twoja logiką?

To ty głosowałeś za?
Ja nie twierdzę, że wiek emerytalny jest inny niż 67 lat.
To nie na temat.
Ja twierdzę, podobnie jak Grecy, że 65 letni człowiek ma być na emeryturce,
a nie szukać roboty, a za żadne skarby nowej.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2015-07-16 12:18:17
Autor: Lord z Cowshed

[...]