Grecja - Konfiskata sprzętu foto?

Data: 2009-05-06 12:22:22
Autor: tu_droplet
Grecja - Konfiskata sprzętu foto?
Witam,

wybieram się na Zakynthos - nurkowanie oczywiście z bazą - i jestem zaniepokojony możliwością konfiskaty sprzętu do fotografii podwodnej. Przeczytałem opowieść o gościu co przesiedział parę miesięcy w więzieniu za robienie zdjęć :-(
Zgodnie z prawem greckim dotyczy to raczej fotografowania antyków pod wodą.

Macie może jakieś doświadczenia w tym temacie?

Pozdrawiam

Data: 2009-05-11 16:31:32
Autor: 666
Grecja - Konfiskata sprzętu foto?
Coś raczej pomerdałeś - posiedzieć to od biedy mozna za wyciąganie antyków i próbę ich przemytu, a nie za fotografowanie.
Tak czy inaczej na Rhodos Greccy instruktorzy spokojnie oglądali nasz sprzet foto i dyskutowali ze znawstwem o zagadnieniach technicznych, nie o prawie.
JaC

-- -- -

Data: 2009-05-11 18:13:22
Autor: qlphon
Grecja - Konfiskata sprzętu foto? [OT]
[...]

[OT]
parę  lat temu wprowadzono w Grecji jakieś chore prawo
że nie wolno grać na grach elektronicznych (!)
i np. za publiczne układanie pasjansa na smartfonie szło sie do pudła...

ciekawe czy to dalej obowiązuje czy dali se juz z tym spokój?

Data: 2009-05-13 13:55:23
Autor: tu_droplet
  666 wrote:
[...]

nic nie pomieszałem i sprawa jest poważna, sprzęt konfiskuje policja a nie instruktorzy.
Widziałem tłumaczenie prawa Greckiego w którym było napisane, że jest zabronione fotografowanie zabytków pod wodą - jak się do tego tłumaczenia znowu dokopię to dam link.
Przeczytałem tez artykuł - podstawą aresztowania bohatera był zakaz fotografowania pod wodą - : http://katowice.naszemiasto.pl/kultura/753497.html
stąd moje zaniepokojenie.

Zadałem to pytanie tez bazie na Zakynthosie i odpisali:
"The rules for diving changed in 2006 totaly. Since season 2006 you can make underwader picture and video. The harbour police don´t confiscated the equipment"

Co oznacza, że problem był a znając mentalność grecką, propagacja zmian w prawie odbywa się bardzo powoli.

Pozdrawiam
   Przemek

Grecja - Konfiskata sprzętu foto?