Grecja-nurkowanie-przepisy ?

Data: 2010-04-02 09:27:38
Autor: Wiesiek
Grecja-nurkowanie-przepisy ?
Witam
Jak dawno temu bywałem-nurkowałem w Grecji to panowały tam bardzo restrykcyjne przepisy które sprowadzały sie do tego że nigdzie nie wolno nurkowac za wyjatkiem wytypowany kilku nielicznych miejsc.
Jak sie obecnie te sprawy mają. Czy cos sie zmieniło bo mi sie obiło o uszy ze UE cos w tej sprawie naciskała na Grecję.
Interesuje mnie free nurkowanie (peloponez).

Wiesiek

Data: 2010-04-02 10:00:17
Autor: SHARMDIVER.PL
On 2010-04-02 09:27, Wiesiek wrote:
Witam
[...]

Greece

A peninsular country, possessing an archipelago of around two thousand islands, Greece has one of the longest coastlines totalling almost 14,000 kilometres.

For many years, recreational diving was restricted throughout Greece due to the numerous underwater archaeological artefacts that exist. However, the introduction of Law 3409 in November, 2005 revolutionised the recreational scuba diving industry by introducing the following changes:

 From where diving was only permitted in specific areas, it is now allowed throughout the whole of Greece. Certain areas however do remain off limits; these include diving in areas formerly known to contain archaeological artefacts as well as (a) shipping lanes or harbours (b) areas where naval ships or armed forces personnel carry out exercises or other activities (c) areas where hired motor boats can travel one hundred metres or less from their starting-point (d) areas where prohibitions have been imposed by legislation that designates marine areas as protected, or by the administrative and operational regulations or plans of competent administrative authorities (e) wherever there are underwater cables or systems installed by utility companies (f) wherever the Coastguard Authority, in a duly justified decision, imposes prohibitions for reasons of safety of ships or personnel.

The Ministry of Merchant Marine now supervises and controls all underwater activities in Greece. The functions performed by the ministry, require the involvement and cooperation of a number of public services, regional services, international organizations as well as those of professional and social agencies.

Dive schools and centres, now referred to as 'service providers', choose to provide one or more, or all of the following services: Diver training, organised and guided diving & equipment rentals. They are bound to follow EN 14467 standards and service providers offering organised and guided diving as well as equipment rentals also undergo annual audits by an authorised body.

For training agencies to enable their instructors to issue their certifications in Greece, the agencies must be recognised members of the European Underwater Federation and must also apply for recognition via the Ministry of Merchant Marine. The following training organisations are officially established and currently recognised in Greece: Association of Nitrox Divers International, Professional Association of Diving Instructors, International Association of Nitrox and Technical Divers, The Greek Diving Federation, National Association of Underwater Instructors and Scuba Schools International.

Solo diving and underwater fishing with scuba are not allowed. Divers holding certifications other than those listed from the above mentioned training organisations, can only dive through the services of a licensed service provider; the same applies to all divers wishing to participate in night diving.

- Peter Castrinoyannakis

Data: 2010-04-02 11:32:34
Autor: Wiesiek
Grecja-nurkowanie-przepisy ?
Dzieki

Solo diving and underwater fishing with scuba are not allowed.

Czy z tego wynika że indywidualne nurkowanie jest niedozwolone?
Czy też indywidualne polowanie z aparatem?

Wiesiek

Data: 2010-04-02 11:41:44
Autor: SHARMDIVER.PL
On 2010-04-02 11:32, Wiesiek wrote:
Dzieki

Solo diving and underwater fishing with scuba are not allowed.

Czy z tego wynika że indywidualne nurkowanie jest niedozwolone?
Czy też indywidualne polowanie z aparatem?

Wiesiek

Brawo, zrobiłeś mi przyjemność :-)
Wiesz dlaczego...

Dotyczy to nurkowania z aparatem (solo i łowiectwo podwodne)

Wesołego zajączka

Data: 2010-04-05 10:18:39
Autor: SHARMDIVER.PL
On 2010-04-02 11:32, Wiesiek wrote:
Dzieki

[...]

Ponieważ były wątpliwości co do mojego tłumaczenia - zapytałem po prostu anglika - instruktora w naszej bazie jak rozumie ten tekst.
Otóż rozumie tak jak podałem.

Miłego dyngusa..

Data: 2010-04-05 10:58:07
Autor: WiesiekUMPC
[...]

Tylko że znalazłem inne teksty (Polska Ambasada w Atenach) z których wynika że jest dopuszczalne nurkowanie za zgodą "miejscowych władz".
.... u mnie deszcz!
Wiesiek

Data: 2010-04-05 11:20:59
Autor: SHARMDIVER.PL
On 2010-04-05 10:58, WiesiekUMPC wrote:

[...]

U mnie słońce ... :-)
kiedy zaczynasz załatwiać zgodę miejscowych władz ?
Napisz jak poszło.

Data: 2010-04-05 11:56:19
Autor: WiesiekUMPC

On 2010-04-05 10:58, WiesiekUMPC wrote:

[...]

;-))))))))
To prawie jak w Egipcie..... niedaleko!
To sie "załatwia" na miejscu.
Ale najpierw chcę zdobyć miarodajną informację:
- czy prawdą jest to co Ty piszesz - niewolno nurkować i JUŻ
- wolno nurkować ale pod warunkiem uzyskania na miejscu odpowiednich zgód.

Ja już byłem dwa razy w Grecji i trochę znam te klimaty, a w Turcji zostałem aresztowany ... za nurkowanie a 7 wybranych naszych przedstawicieli zostało skazanych na miesiąc odsiadki w Tureckim więzieniu ...... lub grzywna 30$/osobę.
Dmucham na zimne!
Wiesiek

Data: 2010-04-02 13:55:54
Autor: qlphon
Grecja-nurkowanie-przepisy ?
Solo diving and underwater fishing with scuba are not allowed.

Czy z tego wynika że indywidualne nurkowanie jest niedozwolone?
Czy też indywidualne polowanie z aparatem?

spójnik AND określa że nie wolno łowić samodzielnie ryb pod wodą
z drugiej jednak strony tam jest "ARE not ", liczba mnoga - czyli odnosi się do wielu podmiotów (czynności)

więc zdanie jest fałszywie zdefiniowane w języku angielskim ;-)
prawdopodobnie to błąd tłumaczenia - wykładnią jest oryginał w języku greckim....

Data: 2010-04-02 14:11:16
Autor: WiesiekUMPC

Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hp4m0h$2pbv$1news2.ipartners.pl...
[...]

No Jasiu! Dawaj tekst w greckim.

Co tam..... też przetłumaczę.

Wiesiek

Data: 2010-04-02 15:32:36
Autor: WiesiekUMPC

Użytkownik "SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości news:hp4otf$fbo$1news.onet.pl...
On 2010-04-02 14:11, WiesiekUMPC wrote:

[...]

Tutaj coś na temat nurkowania nie znalzłem.
A ten Twój tekst jest z innej anglojęzycznej strony.
Wiesiek

Data: 2010-04-02 14:34:38
Autor: Pszemol
"Wiesiek" <wlopataWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:3461.000011d7.4bb5b9b2newsgate.onet.pl...
Solo diving and underwater fishing with scuba are not allowed.

Czy z tego wynika że indywidualne nurkowanie jest niedozwolone?

Jeśli przez "indywidualne" masz na myśli nurkowanie w pojedynkę,
bez partnera, to jest niedozwolone. To właśnie znaczy "solo diving".
Mając kartę nurkową od PADI, NAUI czy co tam jeszcze wymienili
możesz nurkować nie-solo, czyli z partnerem.

Czy też indywidualne polowanie z aparatem?

Jeśli przez aparat masz na myśli aparat foto to możesz... :-)
Bo to nie jest rozumiane jako łowienie ryb (fishing).

Data: 2010-04-03 09:48:56
Autor: WiesiekUMPC

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hp4vbk.7ic.0poczta.onet.pl...
[...]

Indywidualne - to jest poza strukturami komercyjnych baz nurkowych.

Wiesiek

Data: 2010-04-03 11:03:08
Autor: Pszemol
"WiesiekUMPC" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:hp6rfj$sds$1node1.news.atman.pl...
[...]

Solo diving nie znaczy poza strukturami komercyjnymi, czyli nie jest
zabronione (moim zdaniem) gdy dwu nurków PADI sobie zanurkuje.
Gdy ze sobą będą mieli kuszę albo inny sprzęt do łowienia ryb to
wtedy podpadają pod zakaz "fishing with scuba".

Właśnie dlatego warto dbać o prawidłowe używanie obcej terminologii
aby potem nie było nieporozumień gdy Polak przez "free diving" albo
"solo diving" rozumie coś innego niż angielskojęzyczny świat rozumie
pod tymi pojęciami :-)

Data: 2010-04-02 11:16:50
Autor: WW
Wiesiek pisze:
[...]

Jeśli bez butli to możesz wszędzie.
Polowanie też jest dozwolone. :-)

Pozdrawiam
WW

Data: 2010-04-02 11:24:21
Autor: Wiesiek
Wiesiek pisze:
> [...]
uszy ze
> UE cos w tej sprawie naciskała na Grecję.
> Interesuje mnie free nurkowanie (peloponez).

Chodzi mi nurkowanie z butlą i z pompona w dowolnym wypatrzonym miejscu.

Wiesiek

Data: 2010-04-02 14:36:01
Autor: Pszemol
"Wiesiek" <wlopataWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:3461.000011d6.4bb5b7c5newsgate.onet.pl...
Chodzi mi nurkowanie z butlą i z pompona w dowolnym wypatrzonym miejscu.

Ciekawe że napisałeś w takim razie free nurkowanie.
Można to było rozumieć jako "free diving", czyli nurkowanie
bez aparatu scuba, takie na wstrzymanym oddechu.

Data: 2010-04-03 10:46:07
Autor: WiesiekUMPC

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hp4ve7.5jo.0poczta.onet.pl...
[...]

Free - to jest poza strukturami komercyjnych baz nurkowych.
Wiesiek

Data: 2010-04-03 11:10:57
Autor: Pszemol
"WiesiekUMPC" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:hp6uqv$sqf$1node1.news.atman.pl...
[...]

Być może w Twojej wersji języka, ale nie w oficjalnym języku angielskim :-)

Data: 2010-04-03 11:11:22
Autor: Pszemol

http://en.wikipedia.org/wiki/Free-diving

Data: 2010-04-03 18:35:09
Autor: WiesiekUMPC

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hp77qd.94c.0poczta.onet.pl...
[...]

Wyluzuj. Czy ja gdzieś uzyłem słów free-diving? Czy ja gdzies użyłem słowa diving?
A choćbym użył słow free nurkowanie to potrtaktowałem jako wolne nurkowanie - wolne od opieki jakiegoś opiekuna.
Co mnie podkusiło po angielskiemu pisać!
Wiesiek
(Czy ty nie jesteś jaiś avatar Janka)

Data: 2010-04-03 20:28:08
Autor: Pszemol
"WiesiekUMPC" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:hp7ri2$dip$1node2.news.atman.pl...
Co mnie podkusiło po angielskiemu pisać!

Może jakiś szpan albo cóś takiego? ;-)

(Czy ty nie jesteś jaiś avatar Janka)

Czy to było retoryczne pytanie?

Data: 2010-04-02 11:47:06
Autor: SHARMDIVER.PL
On 2010-04-02 11:16, WW wrote:

Jeśli bez butli to możesz wszędzie.
Polowanie też jest dozwolone. :-)

Pozdrawiam
WW

Certainly my dear friend :-)

 From where diving was only permitted in specific areas, it is now allowed throughout the whole of Greece. Certain areas however do remain off limits; these include diving in areas formerly known to contain archaeological artifacts as well as (a) shipping lanes or harbors (b) areas where naval ships or armed forces personnel carry out exercises or other activities (c) areas where hired motor boats can travel one hundred meters or less from their starting-point (d) areas where prohibitions have been imposed by legislation that designates marine areas as protected, or by the administrative and operational regulations or plans of competent administrative authorities (e) wherever there are underwater cables or systems installed by utility companies (f) wherever the Coastguard Authority, in a duly justified decision, imposes prohibitions for reasons of safety of ships or personnel.

Solo diving and underwater fishing with scuba are not allowed.

Zapraszam do zakupu www.supermemo.pl

Data: 2010-04-02 14:08:12
Autor: WiesiekUMPC

Użytkownik "Wiesiek" <wlopataWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.000011c7.4bb59c6anewsgate.onet.pl...
[...]

No to .... nie wolno nurkować indywidyalnie ;-(

Ale ... ! Mam informacje .... tak z przed roku, że ktoś indywidualnie nurkował. Ale wcześniej uzyskał zgodę miejscowej policji.

Czy ktoś ma jakieś informacje jak to się w praktyce odbywa.

Ja już raz bylem prawie aresztowany za nurkowanie na dziko - Turcja.

Wiesiek

Data: 2010-04-02 14:36:51
Autor: Pszemol
"WiesiekUMPC" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:hp4m99$ih5$1node1.news.atman.pl...
[...]

No ale dlaczego chcesz nurkować w pojedynkę i to wbrew przepisom?

Data: 2010-04-03 09:51:35
Autor: WiesiekUMPC

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hp4vfp.4b8.0poczta.onet.pl...
[...]

Nie chcę.
A wręcz przeciwnie.

Wiesiek

Data: 2010-04-03 11:06:44
Autor: Pszemol
"WiesiekUMPC" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:hp6rkl$sek$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie martw się zatem, "solo diving" nie znaczy to co myślałeś że znaczy :-)

Data: 2010-04-03 10:38:34
Autor: WiesiekUMPC
[...]

Ale też znalazłem taki tekst na stronie Ambasady Polski w Atenach.

"Turyści, którzy zamierzają nurkować, powinni uzyskać zezwolenie w urzędzie portowym właściwym dla miejsca pobytu w Grecji. Zezwolenie określa rejon, w którym dozwolone jest nurkowanie. Należy bezwzględnie przestrzegać obowiązku uzyskiwania zezwolenia i nurkować jedynie w wyznaczonym rejonie - w przeciwnym razie narażamy się na sankcje karne. Niedozwolone jest także wydobywanie z dna morskiego jakichkolwiek przedmiotów (prawo o ochronie zabytków przewiduje dotkliwe kary). "

To wolno nurkować indywidualnie (czytaj bez opieki bazy nurkowej) czy też nie wolno?

Wiesiek

Data: 2010-04-03 11:10:11
Autor: Pszemol
"WiesiekUMPC" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:hp6ucp$sp1$1node1.news.atman.pl...
[...]

Zapytanie kierowałbym do Ambasady z prośbą o wskazanie litery prawa
która nakłada bezwzględny obowiązek uzyskania takiego zezwolenia.

Pamiętaj że w interesie Ambasady leży przede wszystkim to, aby mieć
jak najmniej niepotrzebnych kłopotów - konsulowie traktują swoją pracę
jako płatne wakacje w egzotycznych miejscach poza krajem. A więc w swoich
interpretacjach, rekomendacjach będą mieć tendencję do niesłusznego
zaostrzania obowiązującego prawa i dmuchania na zimne... Dla nich
idealnie byłoby gdybyś z hotelu nie wychodził i oglądał TV - nie mieliby
żadnych wtedy kłopotów z turystami.

Data: 2010-04-04 20:46:26
Autor: Krzysztof
> [...]

zaostrzania obowiązującego prawa i dmuchania na zimne... Dla nich
idealnie byłoby gdybyś z hotelu nie wychodził i oglądał TV - nie mieliby

Nawiązując do sankcji karnych ,o których wspominacie.

Jakiś czas temu słuchałem bardzo poruszającego reportażu w radiowej trójce , którego bohaterami byli dwaj nasi rodacy, a wszystko działo się w cywilizowanej Grecji.

W skrócie można przedstawić to tak:
Dwaj przyjaciele , zwykli turyści, wyjechali z rodzinami na wakacje do Grecji,a ponieważ byli pasjonatami nurkowania więc pewnego dnia popłynęli zanurkować w niedalekiej odległości od brzegu.
Po wynurzeniu napotkali na wodny patrol policji i zostali zaaresztowani.
Okazało się ,że nurkowali w pobliżu miejsca gdzie znajdowały się, jakieś szczątki zabytków,o czym sami wcześniej nie wiedzieli.Zostali oskarżeni o próbę kradzieży zabytków, mimo iż niczego nie zabierali z dna i niczego przy nich nie znaleziono.Jedynym dowodem na podstawie którego ich oskarżono były zdjęcia , które zrobili pod wodą, a były na nich szczątki popękanych naczyń.
Potraktowano ich jak handlarzy zabytkami sztuki,którzy na podstawie zrobionych zdjęć podwodnych będą próbowali znaleźć klientów na owe artefakty.

Cała historia niestety skończyła się tragicznie.
Polacy zostali potraktowani bezwzględnie i skazani bodajże na 2 lata.Nie pomogły ,żadne starania ambasady, ani tłumaczenia ,że byli zwykłymi turystami.
W Greckim więzieniu zostali zamknięci w skrajnych warunkach, w celach razem z mordercami i najgorszymi przestępcami.Jeden z polaków nie wytrzymał i odebrał sobie życie. Drugiego udało się wydobyć z więzienia po odbyciu większej części kary.
Słuchając reportażu ,można było odnieść wrażenie ,że bohater reportażu -osoba  która przeżyła, opowiadając o wydarzeniach z przed kilku lat, pobycie w więzieniu, stracie przyjaciela i zawaleniu życia w jednej chwili - nadal był w szoku.

Pozdrawiam   --

Data: 2010-04-05 18:15:44
Autor: Włodek

Użytkownik "Krzysztof" <k.switala@wp.pl> napisał w wiadomości grup
"WiesiekUMPC" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message
> Ale też znalazłem taki tekst na stronie Ambasady Polski w Atenach.

CIACH

,
[...]

Może to nie Grecja a Turcja więc już dość blisko, ale sytuacja nawet podobna mogła być w skutkach.
Oludeniz mekka paraglajdziaży. Organizator z Łodzi a ja tylko jako uczestnik i prowadzący pod wodą
w sumie świetnej wycieczki poza warstwą nurkową. Na pierwsze nurkowanie wybraliśmy niedaleką zatoczkę.
Pierwsza grupa popłynęła ze mną. W drugiej mój kolega miał płynąć. Myśmy
zwiedzili to miejsce bez przeszkód. Malowniczo było bo klimaty podwodne podobne jak w kapadocji. Niestety mój kolega z drugiej grupy
miał pecha i natychmiast po wynurzeniu zwinęła ich policja wodna,
odstawiając grupę wraz ze sprzętem do sędziego lub prokuratora. Co się
okazało, w miejscu naszego nurkowania miał być zatopiony galeon. A naszych
kolegów policja potraktowała jak łupieżców bo dostała zawiadomienie od jakiegoś tubylca o tym że
ktoś bez zezwolenia tam nurkuje i wyciągają skarby. Jak najbardziej sprawa była poważna i
się odbyła, koledzy dostali wyroki. Jednak sędzia wiedząc że to bzdura z tymi wrakami bo
nikt nic nie miał a grupa nie mogła tak głęboko penetrować. Kazał pechową grupę natychmiast zwolnić z aresztu a wyrok jednak
wydał zaocznie czyli już po wyjeździe z Turcji (dwa tygodnie tam jeszcze
byliśmy) Poprzednie wyjazdy tego klubu w to miejsce odbywały się bez
najmniejszych problemów. Ponoć poprzedni właściciel kempingu był jakoś super
ustawiony i nikt nie śmiał ruszyć jego gości. Niestety gość zszedł w międzyczasie z padołu
i wszystko w miejscu się zmieniło.

Wtedy bardzo nam pomogło miejscowe centrum nurkowe z Fethye z którym potem
zrobiliśmy kilka nurkowań. Okazało się że wystarczyło umówić się wcześniej z
nimi, a dali by jednego przewodnika (nie musiał by nawet wchodzić do wody bo ważniesze były sprawy formalne) na cały czas pobytu i mogli byśmy bez
przeszkód nurkować w każdym nawet najbardziej historycznym miejscu. Taka opieka logistyczno organizacyjna aby wszystko było zgłoszone tam gdzie być powinno i kontrolowane przez zaufanego. Niestety
wtedy nie mieli już nikogo takiego do pomocy (chyba to było duże centrum bo
mieli coś z 10 łodzi turystycznych na około 30 nurków każda i musiał by to
być jakiś miejscowy Turek) nurkowania zrobiliśmy w ramach ich standardowych aktualnych
możliwości w innych miejscach. Być może takie rozwiązanie z wykupieniem
miejscowego przewodnika/organizatora/nadzorcę jest możliwe w Grecji w miejscowym centrum. Pamiętam że taki miejscowy przewodnik w Turcji nie był drogą sprawą. W każdym razie na kilkanaście osób to były by grosze. Tyle że to była już wtedy musztarda po obiedzie. Może tak spróbujesz rozpoznać i jeśli można to może być niezłe rozwiązanie zapewniające samodzielność nurkową.
Pozdrawiam Włodek

Data: 2010-04-05 13:36:01
Autor: Pszemol
"Włodek" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:hpd2bf$i0k$1news.onet.pl...
[...]

Brzmi to dla mnie jak próba wyłudzenia haraczu...
Niby wolno nurkować, ale jak nie zapłacisz lokalnemu rozbójnikowi to
Cię zamkną do pierdla nawet jak nie łamiesz prawa (bo wolno nurkować).
A jak zapłacisz haracz, to potem możesz nurkować nawet tam gdzie nie wolno.

Sytuacja, jeśli prawdziwa, wskazuje że w te miejsca jeszcze cywilizacja
nie dotarła i panuje tam przekupstwo i łapówkarstwo... a nie prawo.

Data: 2010-04-05 21:10:40
Autor: ~BitPump
Grecja-nurkowanie-przepisy ?
Sytuacja, jeśli prawdziwa, wskazuje że w te miejsca jeszcze cywilizacja
nie dotarła

Mówienie o nie dotarciu cywilizacji do Grecji jest urocze :-)

~BitPump

Data: 2010-04-05 21:15:50
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]

Użytkownik "~BitPump" <bitpump_malpka@bitpump_kropka.pl> napisał w wiadomości news:q6pp87-v9u.ln1usenet.etop.pl...
Sytuacja, jeśli prawdziwa, wskazuje że w te miejsca jeszcze cywilizacja
nie dotarła

Mówienie o nie dotarciu cywilizacji do Grecji jest urocze :-)

~BitPump

z punktu widzenia "hamerykanina" nic dziwnego :)

Choć z drugiej strony, w Grecji jest McDonald's to chyba "cywilizacja" też :D :D :D

pzdr, Karol

Data: 2010-04-06 13:02:58
Autor: Pszemol
"Karol Susicki [DIVEZONE.PL]" <dive@usunto.divezone.pl> wrote in message news:hpdcug$h5s$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nie wiem co próbujesz osiągnąć używając obraźliwego epitetu
"hamerykanin" - leczysz tu jakieś swoje kompleksy "polaczka"?

Nie chodzi oczywiście o McDonalds lecz o klarowność
obowiązującego prawa. Nigdy w USA nie zatrzymała mnie
policja za czegoś czego nie zrobiłem. Nigdy nie próbowali
wyłudzać haraczu za rzeczy które są dozwolone i za darmo.
Nie można niestety tego powiedzieć o Polsce, i jak widać
też o Grecji. Korupcja, przekupstwo, wyłudzanie haraczu...
To jest dla mnie objaw dziczu, dżungli. Brak cywilizacji...

To, że Starożytna Grecja była kiedyś kolebką demokracji
i cywilizacji europejskiej nic jak widać nie znaczy- cofnęli
się w rozwoju i wiele krajów ich przegoniło w rozwoju.
Tak samo zresztą jak w nauce przegoniono Bliski Wschód.
Co z tego że zrodziła się w krajach arabskich jak Egipt czy
Mezopotamia matematyka, astronomia i ogólnie nauki
ścisłe jeśli teraz są daleko w tyle za resztą świata???

Historia historią a reszta świata rozwinęła się szybko i dawno
przegoniła Polskę, Grecję czy Egipt pod wieloma względami.

Dlatego jak będziecie chcieli poznać co to cywilizacja to
wybierzcie się na nurkowanie do USA na Florydę czy na
Hawaje - tam gdzie wolno nurkować to po prostu wolno
nurkować: nie trzeba nikomu haraczu płacić, nie trzeba
wykupywać płatnych pozwoleń - nawet z oceanu możesz
wziąć do 5 żywych zwierząt na każdy dzień pobytu mając
zwykłą kartę wędkarską którą ZA DARMO wydaje stan/rząd:
http://hawaii.gov/dlnr/dar/licenses_permits.html
To jest właśnie to co nazywam cywilizacją a czego brakuje
niestety w niektórych krajach po których się tego nie
spodziewałbyś ze względów historycznych...

Data: 2010-04-05 23:12:41
Autor: Włodek

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hpcp01.888.0@poczta.onet.pl...
[...]

Wyłudzenie haraczu było w Rumunii, Bułgarii aż o ministerstwo spraw zagranicznych musiało interweniować. A w Timisoarze obok której przejeżdżaliśmy sami chętnie wyskoczyliśmy z kasy aby nie wylądować w zbiorowych mogiłach.  W Turcji czegoś takiego nie spotkałem.

Niby wolno nurkować, ale jak nie zapłacisz lokalnemu rozbójnikowi to
Cię zamkną do pierdla nawet jak nie łamiesz prawa (bo wolno nurkować).
A jak zapłacisz haracz, to potem możesz nurkować nawet tam gdzie nie wolno.

Widzisz sprawy jak zwykle pojmujesz bardzo powierzchniowo. Np trudno odmówić braku zasad  Niemcom, Egipcjanom, Horwatom innym nacjom gdzie państwo chce aby jego obywatele mieli rynek do zarabiania pieniędzy. W Niemcowie masz za to że płacisz i nie bardzo wolno wszędzie nurkować zbudowaną infrastrukturę tam gdzie można. Egipt jak mi się wydaje także jest ustawiony że możesz ale nie możesz jak chcesz coś więcej zobaczyć. Horwacja także możesz ale płacisz słono jak chcesz sam. Jak korzystasz z baz płacisz grosze. Na Bałtyku także niby możesz ale musisz zgłosić tam gdzie trzeba, ktoś Cię musi zawieźć. Płacisz i masz załatwione.

Sytuacja, jeśli prawdziwa, wskazuje że w te miejsca jeszcze cywilizacja
nie dotarła i panuje tam przekupstwo i łapówkarstwo... a nie prawo.
Jest jak najbardziej prawdziwa. Wyroki sądu Tureckiego dotarły do adresatów pocztą a więc prawo działa. Na dzień dzisiejszy (wtedy gdy kilka lat temu rozmawiałem) osoby ukarane albo spełnią kary albo na granicy mogą być zabrane do Tureckiego więzienia.

Wiesz gdzie kończy się Europa? Tam też kończą się prawa Europejskie. Cywilizacja tam kwitnie od  kilku tysięcy lat. Widać to po ich pamiątkach przeszłości. Takich cudów rąk ludzkich nie widziałem nigdzie indziej. Ta kultura i cywilizacja jest trochę inna niż nasza. A przekupstwo i łapówkarstwo panuje wszędzie. W jednych krajach większe w innych mniejsze. My jako nacja nie jesteśmy uwolnieni od załatwiania różnych spraw np. jakichś kontraktów biznesowych, zezwoleń itd.
Włodek

Data: 2010-04-06 13:10:27
Autor: Pszemol
"Włodek" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:hpdjo9$uvn$1news.onet.pl...
[...]

Jeśli prawo dopuszcza nurkowanie bez przewodnika to nie ma haraczu.
Jeśli sugerujesz że w Grecji, mimo że prawo dopuszcza, trzeba jednak
coś płacić za dopuszczanie, to jest to wyłudzanie haraczu.

[...]

Co to znaczy "jak zwykle"?

[...]

Nie mam problemu z tym, że ktoś przestrzega prawa... nigdzie tak
nie napisałem - chyba czytasz zbyt powierzchownie :-)
Czytaliśmy literę prawa w Grecji, pisze wyraźnie że prawo się zmieniło
i wolno nurkować. Nie wolno polować pod wodą ani nurkować w pojedynkę.
Tyle zabrania prawo. Jeśli sugerujesz że się do więzienia trafi za coś, co
nie jest prawnie zabronione i jedynym sposobem na uniknięcie takiej
kary jest konieczność zapłacenia haraczu to jak to inaczej nazwać?

[...]

Czy nurkowali w miejscu prawnie zabronionym do nurkowania?

Wiesz gdzie kończy się Europa? Tam też kończą się prawa Europejskie.

Jak ostatnio sprawdzałem to Grecja leżała w Europie... coś się zmieniło?

Cywilizacja tam kwitnie od  kilku tysięcy lat. Widać to po ich pamiątkach przeszłości. Takich cudów rąk ludzkich nie widziałem nigdzie indziej. Ta kultura i cywilizacja jest trochę inna niż nasza.

A przez "nasza" to masz na myśli nasza polska czy nasza europejska?

A przekupstwo i łapówkarstwo panuje wszędzie.
W jednych krajach większe w innych mniejsze.

Co innego przekupstwo i łapówkarstwo a co innego używanie organów
ścigania prawa do wrzucania do pierdla za nie zapłacenie haraczu którego
nie ma w przepisach prawa...

My jako nacja nie jesteśmy uwolnieni od załatwiania różnych
spraw np. jakichś kontraktów biznesowych, zezwoleń itd.

Bo w Polsce też ta "cywilizacja" niestety kuleje...

Data: 2010-04-23 16:23:49
Autor: Włodek

[...]

Nie. Haracz jest wtedy gdy prawo dopuszcza a są utrudnienia które powoduję że
osoby chcąc skorzystać muszą za drobną opłatą. To dość drobna
ale istotna różnica.
Poza tym nazbyt często prawa są ustawiane tak aby grupy osób musiały płacić
haracz za różne możliwości w majestacie
prawa.

Jeśli sugerujesz że w Grecji, mimo że prawo dopuszcza, trzeba jednak
coś płacić za dopuszczanie, to jest to wyłudzanie haraczu.

Ale ja nic o Grecji nie pisałem :-)

[...]

To bardzo proste. Jak zwykle oznacza że jak zwykle nie chcesz świata postrzegać takim jaki
jest.

[...]
możesz jak chcesz coś więcej zobaczyć. Chorwacja, także możesz ale
[...]

He he powierzchowność Twoja polega na tym że ja podałem przykłady gdzie niby
wolno ale z ograniczeniami Bo prawa są tak zmajstrowane że
płacić musisz jeśli tylko jakaś grupa zechce swoją dolę skubnąć dla siebie.
Wszystko w majestacie prawa.

[...]

Nie czytaj powierzchownie Bo nie pisałem o Grecji a o Turcji z przed ładnych paru
lat. Jako przykład
tego jak może można ustawić sobie fajny urlop wg. tamtych układów. Nie twierdzę że tak można w Grecji.     Kumasz?

[...]

I tak i nie. Tak, bez przewodnika i dopełnienia formalności nie wolno było
tam nurkować. Nie, bo z wynajętym tubylcem owszem tak i to bez najmniejszego problemu. Chyba
napisałem to wystarczająco wyraźnie?.

Wiesz gdzie kończy się Europa? Tam też kończą się prawa Europejskie.

Jak ostatnio sprawdzałem to Grecja leżała w Europie... coś się zmieniło?

Nie, nic, chyba :-) Ale ja o Turcji pisałem :-) Tamże Europa się kończy a
zaczyna Azja (Bosfor, Dardanele). Czyżbyś nie dokładnie przeczytał?

[...]

A jak myślisz, Polska kiedykolwiek leżała poza Europą? Czy mam rozumieć że
wykluczasz kulturalny i naukowy dorobek Polski z dorobku Europy?

[...]

Oczywiście że to coś innego. Nie pisałem że to to samo :-) Jak myślisz czy
przepis nakazujący wykupienie zezwolenia na nurkowanie w Chorwacji służy
napędzaniu koniunktury własnemu przemysłowi turystycznemu czy też został powołany do jakichś innych zbożnych celów ?

My jako nacja nie jesteśmy uwolnieni od załatwiania różnych
spraw np. jakichś kontraktów biznesowych, zezwoleń itd.

Bo w Polsce też ta "cywilizacja" niestety kuleje...

Już wiemy dlaczego wyjechałeś :-)

Włodek
    ps. Przemol ja naprawdę mam mało czasu na odpowiadanie i pozwolisz że zakończymy tą dyskusję?

Data: 2010-04-06 20:55:48
Autor: Wiesiek
Grecja-nurkowanie-przepisy ?
No jak zwykle zeszliśmy na pierdoły!

Ot .... ogólnoświatowa wioska .... globalna.

Wiesiek

Data: 2010-04-06 14:38:19
Autor: Pszemol
"Wiesiek" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:hpfvlg$fet$1node1.news.atman.pl...
No jak zwykle zeszliśmy na pierdoły!

Ot .... ogólnoświatowa wioska .... globalna.

Dla Ciebie pierdoły dla innego poważne problemy.

Data: 2010-04-07 17:39:07
Autor: Wiesiek

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hpfh0r.8e0.0poczta.onet.pl...
[...]

To sobie załóż inny wątek.

Bo co ma nurkowanie w Grecji do Twoich niezwykle celnych objawień - "Bo w Polsce też ta "cywilizacja" niestety kuleje... "

Data: 2010-04-07 11:04:14
Autor: Pszemol
"Wiesiek" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:hpi9qk$1t1$1node2.news.atman.pl...
[...]

Po co mam zakładać inny wątek, skoro w tym mi jest dobrze?
Jeśli cię nie interesuje co piszę, to po co czytasz?

Data: 2010-04-07 18:22:50
Autor: Wiesiek

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:hphore.7tk.0poczta.onet.pl...
[...]

Jest to wątek założony przeze mnie i ja tu rządzę.

Jesteś niniejszym relegowany z zakazem wstępu przez najbliższe 2 tygodnie.

Data: 2010-04-07 11:45:55
Autor: Pszemol
"Wiesiek" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:hpiccj$2a6$1node2.news.atman.pl...
[...]

:-))))))))) Buahaaha :-)