Green Deal czyli jak UE chce znow wycyckac POlske, reszte demoludow i sama siebie?

Data: 2019-12-11 16:35:31
Autor: mrbluesky.pl
Green Deal czyli jak UE chce znow wycyckac POlske, reszte demoludow i sama siebie?
https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/unia-europejska-oglosila-nowa-strategie-rozwoju-zwana-zielonym-ladem-nadchodzi-przymusowa

"Unia Europejska ogłosiła nową strategię "rozwoju" zwaną Zielonym Ładem. Nadchodzi przymusowa dekarbonizacja
Nowa szefowa Komisji Europejskiej, Ursula von der Leyen ogłosiła dzisiaj nową strategię rozwoju, albo raczej zwijania się Unii Europejskiej. Nazwano ją Green Deal czyli Zielony Ład. Oznacza to, że klimatyzm został podniesiony do rangi oficjalnej ideologii UE.
To bardzo wielki cios dla Polski, kraju, który jest obecnie węglową potęgą. Oznacza to wielkie wyrzeczenia i prawdopodobnie kryzys gospodarczy na niesamowitą skalę. Jedno jest pewne, klimatyczne zabawy decydentów z Brukseli będą nas kosztować wiele miliardów euro. Ursula von der Leyen przedstawiając założenia strategii Green Deal usiłowała przekonywać, że nie chodzi tylko o dekarbonizację, ale też o "innowacje, żywność dobrej jakości i nowoczesną mobilność". Zdaniem nowej szefowej UE, eliminacja węgla spowoduje powstanie licznych biznesów i rynków zbytu w ramach UE. Usiłowała też przekonać, że jest to strategia rozwoju a nie zwijania się Unii Europejskiej. Być może będzie to rozwój dla handlujących emisjami krajów uzależnionych od znacznie niebezpieczniejszej, ale niskoemisyjnej energetyki jądrowej. Dla Polski, a zwłaszcza dla polskich portfeli, będzie to szok. Konstruktorzy klimatystycznej agendy w UE zdają sobie sprawę, że kraje Europy Wschodniej zostaną zniszczone gospodarczo. Ucierpi zwłaszcza Polska, której energetyka, jako jedynego kraju w UE, jest zupełnie uzależniona od spalania węgla. Zapewniono, że UE przewiduje specjalny fundusz klimatyczny o wysokości 100 miliardów euro, ale komentatorzy zauważają, że zadysponowano jedynie 5 mld euro a reszta to gwarancje i nisko oprocentowanie kredyty. Może to oznaczać, że planuje się jeszcze większe zadłużenie Polaków, aby naszym kosztwm realizować lewicowe fantasmagorie decydentów UE. Doprawdy trudno pojąć sens zniszczenia europejskiej gospodarki w imię osiągnięcia tej wyimaginowanej neutralności klimatycznej. Wszak ziemska atmosfera zawiera około 3,5 proc. dwutlenku węgla z czego tylko 3% pochodzi z działalności człowieka. Z tego zaledwie 11 proc. to emisje krajów członkowskich UE. Największym "trucicielem" w UE jest gospodarka Niemiec, która odpowiada za 2 proc. antropogenicznych emisji CO2. Polska jak i większość dużych krajów unijnych to jedynie 1 proc. emisji. Najwięcej emitują Chiny, bo aż 29 proc. całego sztucznego dwutlenku węgla, a potem USA z 16 proc. emisji. Tak się składa, że kraje te nie zamierzają ograniczać swojego przemysłu zatem nasze wysiłki w Europie to raczej nic nie znaczące wykwity neomarksizmu klimatycznego, bez znaczenia dla klimatu, ale za to znaczące dla grubości naszych portfeli. Chyba, że UE planuje podbój Chin, Indii i USA, które właśnie wypowiedziało lunatyczne Porozumienie Paryskie.

Oznacza to, że Europejczycy są osamotnieni w swoim klimatycznym szaleństwie i jakiekolwiek wyrzeczenia podejmowane przez nas nie będą miały żadnego skutku poza katastrofą gospodarczą. Ostatnio nie chodzi tylko o zniszczenie przemysłu, ale też rolnictwa. Kolejne kraje w Europie Zachodniej wprowadzają limity produkcji rolnej, podyktowane klimatycznymi wierzeniami. Już traz skutkuje to licznymi protestami rolników szturmujących traktorami siedziby rządu w Holandii i w Niemczech. Jeśli klimatyści postarają się zmusić nas wszystkich do przejścia na wegetarianizm i zmniejszą odgórnie produkcję rolną, czego można się spodziewać, to albo będziemy w Europie głodować, albo będziemy kupować żywność z miejsc które są wolne od klimatycznego terroru. Należy się też spodziewać eksportu produkcji z UE poza jej granice, aby uciec przed wysokimi kosztami i emisjami CO2. Wygląda na to, że może się to okazać najważniejszą innowacją na jaką mogą wpaść przyparci do ściany unijni przedsiębiorcy."

Data: 2019-12-11 18:32:50
Autor: Zenek Kapelinder
Green Deal czyli jak UE chce znow wycyckac POlske, reszte demoludow i sama siebie?
Dwutlenku węgla w atmosferze jest 0,04%. Można go nazwać gazem szlachetnym dlatego że dzięki niemu ludzie na Ziemi maja co jeść. Przywódcy chujni wstrzymują puszczanie bąków a nie puszczane unoszą się do góry, trafiają im do głów i dlatego maja posrane pomysły.

Data: 2019-12-11 19:07:52
Autor: japanizer
On Thursday, December 12, 2019 at 11:32:52 AM UTC+9, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Widzisz, dziadek, ty umrzesz już niedługo, lecz czemu chcesz, żeby inni też przedwcześnie umarli?

https://www.polishsmogalert.org/air-in-poland/

Data: 2019-12-12 07:11:03
Autor: Runt
W dniu 2019-12-12 o 01:35, mrbluesky.pl@gmail.com pisze:
[...]

Skoro jest taką "protegą" to dlaczego kupuje węgiel z Donbasu? ;-)))

--
Runt

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Data: 2019-12-11 22:20:53
Autor: japanizer
On Thursday, December 12, 2019 at 3:11:05 PM UTC+9, Runt wrote:
> [...]
> To bardzo wielki cios dla Polski, kraju, który jest obecnie węglową potęgą. Skoro jest taką "protegą" to dlaczego kupuje węgiel z Donbasu? ;-)))

Żeby jeszcze PiS tylko węgiel sprowadzał:

https://nczas.com/2019/07/03/nie-tylko-wegiel-rzad-pis-importuje-z-rosji-na-potege-inny-surowiec-mimo-ze-mamy-go-pod-dostatkiem/

  Okazuje się, że rząd PiS w praktyce jest jednym z najbardziej prorosyjskich rządów od   czasu formalnego upadku PRL. Rekordowe ilości węgla sprowadzanego z państwa Putina to   mało. Dzisiaj wyszło na jaw, że Rosja odzyskała głos w Radzie Europy dzięki rządowi PiS,   a teraz jeszcze okazuje się, że w ciągu roku ilość importowanej stali z Rosji do Polski   również bije rekordy.

Data: 2019-12-12 06:25:46
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 07:11:05 UTC+1 użytkownik Runt napisał:
> [...]
> To bardzo wielki cios dla Polski, kraju, który jest obecnie węglową potęgą. Skoro jest taką "protegą" to dlaczego kupuje węgiel z Donbasu? ;-)))

Bo taniej?

Data: 2019-12-13 18:01:16
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 01:35:33 UTC+1 użytkownik mrblu...@gmail.com napisał:
[...]

Hehe, szkopy sami nakładają na siebie plan Morgenthaua!

Data: 2019-12-13 19:10:03
Autor: mrbluesky.pl
Green Deal czyli jak UE chce znow wycyckac POlske, reszte demoludow i sama siebie?
Polska zostaje wyłączona z zasady stosowania polityki neutralności klimatycznej do 2050 roku. To efekt szczytu przywódców unijnych w Brukseli. Nasz kraj ma także otrzymać środki na transformację energetyczną.

Neutralność klimatyczna do 2050 roku - taki cel stawia sobie Unia Europejska. Polska będzie jednak wyłączona z tego obowiązku.

    - Po raz pierwszy od blisko 20 lat w ramach decyzji Rady Europejskiej jeden kraj uzyskał klauzulę wyłączającą - wskazał rzecznik rządu Piotr Müller.

Polska zdołała przekonać unijnych przywódców do swoich racji - powiedział po zakończeniu wielogodzinnych negocjacji premier Mateusz Morawiecki.

    - Polska będzie w swoim tempie dochodzić do neutralności klimatycznej - dodał premier.

Negocjacjom miały sprzyjać zmiany personalne w Brukseli. Nowy szef Rady Europejskiej Charles Michel podkreślał, że rozumie polskie postulaty.

    - Podjęliśmy tę decyzję, szanując obawy różnych krajów członkowskich, bo wiemy, że trzeba wziąć pod uwagę różne uwarunkowania krajowe i różne punkty startu - tłumaczył Charles Michel.

Polska akceptuje ambitny cel Unii Europejskiej, ale nie jest w stanie go wykonać w zaplanowanym terminie - mówiła nowa szefowa Komisji Europejskiej.

    - Polska jest krajem, który musi dogonić resztę; potrzebuje więcej czasu, żeby przejść przez szczegóły - argumentowała Ursula von der Leyen.

Koszt transformacji w Polsce szacowany jest na ponad 500 miliardów euro.

    - Polska własnymi siłami nie jest w stanie tego dokonać bez wpędzania się w recesję lub też gwałtownego obniżenia poziomu życia Polaków - podkreślił politolog dr Łukasz Stach.

Warszawa uzyskała zapewnienie, że otrzyma wsparcie na rewolucyjne zmiany z Funduszu Sprawiedliwej Transformacji Energetycznej. Do podziału dla wszystkich państw członkowskich będzie sto miliardów euro w ciągu siedmiu lat.

    - Znaczna część z tego Funduszu Sprawiedliwej Transformacji przypadnie właśnie Polsce - powiedział Mateusz Morawiecki.

Polska chce go efektywnie wykorzystać. Na takie zapewnienia liczyła ,,Solidarność".

    - To jest bardzo dobra wiadomość, bo z jednej strony nie jesteśmy już związani tą datą 2050, a z drugiej strony możemy liczyć na istotne środki wspierające transformację naszej gospodarki - zaznaczył rzecznik ,,Solidarności" Marek Lewandowski.

Do dyskusji o neutralności klimatycznej przywódcy unijni wrócą w czerwcu przyszłego roku.

    - Całkowicie akceptuję to, że Polska potrzebuje bliżej się przyjrzeć naszej propozycji Funduszu Sprawiedliwej Transformacji - zapewniała Ursula von der Leyen.

Prezes PiS Jarosław Kaczyński mówi o osobistym sukcesie premiera Mateusza Morawieckiego.

    - Udało się uniknąć ogromnego niebezpieczeństwa. Mam na myśli bardzo kosztowną transformację energetyczną, mogącą zagrozić naszej gospodarce, na co nie mielibyśmy wpływu - podkreślał Jarosław Kaczyński.

Z kolei liberalno-lewicowa opozycja twierdzi, że premier poniósł porażkę.

    - Mateusz Morawiecki wydaje się wypisywać w ten sposób Polskę z Europy - stwierdził Andrzej Rozenek z Lewicy.

    - Nieuczestniczenie w projekcie to jest dezercja. To jest skazanie nas na trucie. To jest wypowiedzenie się przeciwko współpracy w ramach tego planu - zauważył Andrzej Halicki z Platformy Obywatelskiej.

Jedno jest pewne - realizacja unijnych celów nie będzie łatwa - mówił Dariusz Sobków, były ambasador tytularny Polski przy UE.

    - Ponieważ postawiony został cel, to teraz lobby tzw. antywęglowe będzie bardzo mocne,  będzie napierać, żeby jak najszybciej ograniczać produkcję węgla, zamykać kopalnie, przechodzić na tzw. ekologiczne źródła energii - argumentował Dariusz Sobków.

- Jeśli Polska nie potwierdzi swojego udziału w tym celu, będzie poza europejskim mechanizmem, w tym zakresie finansowej solidarności - stwierdził z kolei prezydent Francji tuż po zakończeniu szczytu. [czytaj więcej] Premier Morawiecki uspokaja, że tak się nie stanie, ponieważ w interesie wszystkich państw członkowskich jest osiągnięcie porozumienia. Jak będzie - okaże się na kolejnym szczycie przywódców unijnych w czerwcu 2020 roku.

https://www.radiomaryja.pl/informacje/polska-informacje/polska-zwolniona-z-zasady-stosowania-polityki-neutralnosci-klimatycznej-do-2050-roku/

Data: 2019-12-13 20:09:12
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu sobota, 14 grudnia 2019 04:10:05 UTC+1 użytkownik mrblu...@gmail.com napisał:
Polska zostaje wyłączona z zasady stosowania polityki neutralności klimatycznej do 2050 roku. To efekt szczytu przywódców unijnych w Brukseli. Nasz kraj ma także otrzymać środki na transformację energetyczną.

No to tylko potwierdza. Szkopy sami nakładają na siebie plan Morgenthaua hahaha

Data: 2019-12-13 21:19:15
Autor: mrbluesky.pl
Green Deal czyli jak UE chce znow wycyckac POlske, reszte demoludow i sama siebie?
No to tylko potwierdza. Szkopy sami nakładają na siebie plan Morgenthaua hahaha -- -
Moze wola to od reparacji...

Data: 2019-12-13 22:38:41
Autor: Piotrek Paradysz
Green Deal czyli jak UE chce znow wycyckac POlske, reszte demoludow i sama siebie?
Akurat będzie po wyborach i Adrian z Mateuszem grzecznie wszystko podpiszą

Data: 2019-12-14 23:15:06
Autor: Jacek Bialy
Green Deal czyli jak UE chce znow wycyckac POlske, reszte demoludow i sama siebie?
   -- - Należy się też spodziewać eksportu produkcji z UE poza jej granice, aby uciec przed wysokimi kosztami i emisjami CO2. (...)

A gdzie ucieknie produkcja?  Na Białoruś i Ukrainę.  Dadzą tym biedakom zarobić, a przy okazji odciągną ich trochę od Związku Radzieckiego.

JB

Green Deal czyli jak UE chce znow wycyckac POlske, reszte demoludow i sama siebie?