Green Velo

Data: 2019-06-19 18:59:38
Autor: Jacek Maciejewski
Green Velo
Jest na wschodzie Polski taka trasa rowerowa, Green Velo. Jesli ktoś ma
namiary na dobrą, szczegółową mapę tej trasy zdatną do wydrukowania na
powiedzmy 10 kartkach A4 to bym prosił o namiar.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-06-19 20:11:50
Autor: Maciek
Green Velo
On 19.06.2019 18:59, Jacek Maciejewski wrote:
Jest na wschodzie Polski taka trasa rowerowa, Green Velo. Jesli ktoś ma
namiary na dobrą, szczegółową mapę tej trasy zdatną do wydrukowania na
powiedzmy 10 kartkach A4 to bym prosił o namiar.

.... z ciekawości zerknąłem i znalazłem to co udostępniają, nie wiem czy to już widziałeś:

https://greenvelo.pl/artykuly/19,wydawnictwa-do-pobrania
https://greenvelo.pl/artykuly/22,mapy-wojewodzkie

Szczegółowa jest tutaj:

https://greenvelo.pl/media/download/9112

W razie czego ;-) jest też do kupienia w częściach np:

https://allegro.pl/listing?string=GREEN%20VELO

Data: 2019-06-19 22:11:33
Autor: Jacek Maciejewski
Green Velo
Dnia Wed, 19 Jun 2019 20:11:50 +0200, Maciek napisał(a):

https://greenvelo.pl/artykuly

Dziękiza info. Przy okazji, nie wiesz jak trafić z https://greenvelo.pl
na https://greenvelo.pl/artykuly? --
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-06-20 13:42:16
Autor: Maciek
Green Velo
On 19.06.2019 22:11, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Wed, 19 Jun 2019 20:11:50 +0200, Maciek napisał(a):

https://greenvelo.pl/artykuly

Dziękiza info. Przy okazji, nie wiesz jak trafić z https://greenvelo.pl
na https://greenvelo.pl/artykuly?

Nie wiem niestety, wygląda to na dynamicznie tworzone strony więc to nie jest czysta strona w html-u gdzie w podanej lokalizacji będziesz miał wszystkie artykuły wprost.

Data: 2019-06-20 00:24:38
Autor: Ignac
Green Velo
Ten szlak masz na mapy.cz; do tej mapy można pobrać mapę off line Polski-1,6 gb i masz to co chcesz. Ja używam tej mapy do jedniodniowej nawgacji i rejestracji śladu,idze to jak po sznurku, bez żadnych zacięć na Android 5. Na dłuższe wyprawy niezbędny jest power bank na baterie. Natomiast,podstawową rejestrację śladu przeprowadzam na Locusie i endomondo. Mapy.cz, chyba każdy zna, bardzo szczegółowa.

Data: 2019-06-21 08:30:23
Autor: Jacek Maciejewski
Green Velo
Dnia Thu, 20 Jun 2019 00:24:38 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

Ten szlak masz na mapy.cz;

Znam oczywiście. Problem taki że nie używam elektroniki na wyprawie,
tylko papieru. Taki styl :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-06-21 05:40:57
Autor: Ignac
Green Velo
To jak to tak, pojedziesz na wypaśną wyprawę i nie zarejestrujesz śladu i nie zapodasz na grupie, kto to widział? Nie idz tą drogą!

Data: 2019-06-21 17:12:27
Autor: Jacek Maciejewski
Green Velo
Dnia Fri, 21 Jun 2019 05:40:57 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

To jak to tak, pojedziesz na wypaśną wyprawę i nie zarejestrujesz śladu i nie zapodasz na grupie, kto to widział? Nie idz tą drogą!

Ślady są tu: hobo.xlx.pl  :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-06-22 05:55:12
Autor: Olivander
Green Velo
imho to jest po prostu chore (i czas mi do piachu)

w czasie moich wycieczek nie miałem kontaktu z domem innego, niż kartki pocztowe i okazjonalnie telefon z budek telefonicznych, wtedy jeszcze prawie wyłącznie na monety, choć już pojawiały się takie budki na monety i karty prepaid. internety, onlajny, kraniki, dywaniki, to b.bliskie pilotażowi telewizyjnemu ;-)

a zamawianie telefonu do domu z poczty w "nśwpam" CCCP, albo z herbaciarni w Maroku - to przygody same w sobie. to se nevrati :-)

Data: 2019-06-22 08:08:25
Autor: Ignac
Green Velo
Panie, nowe czasy! Trzeba to ogarniać, żeby mieć przynajmniej iluzję, że się człowiek mie starzeje. Ja to rozumiem, jeśli w czyjejś młodości były tylko mapy papierowe, to jak można używać innych, to jest Panie inny, obcy świat i teza, czas się zwijać staje się jak najbardziej słuszna

Data: 2019-06-21 09:09:45
Autor: Ignac
Green Velo
Polemizowałbym, z wypadu do Francji z 2012, znalazłem taki zdanie-trafia się damowy net. Po co ta papierowa ideologia?

Data: 2019-06-21 18:32:08
Autor: Jacek Maciejewski
Green Velo
Dnia Fri, 21 Jun 2019 09:09:45 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):

Polemizowałbym, z wypadu do Francji z 2012, znalazłem taki zdanie-trafia się damowy net. Po co ta papierowa ideologia?

Od czasu do czasu wysyłam rodzinie jakiś cynk :) A to informacja
turystyczna, jakaś szkoła czy biblioteka się trafi po drodze to poproszę
o udostępnienie kompa. Elektronika ma to do siebie że trzeba ładować
baterie a w lesie póki co gniazdek nie instalują. No i ciągła troska o
to czy prądu starczy oraz poczucie uwiązania na smyczy psują nastrój
wyprawy. Przerabiałem to na Krecie.
A zdjęć z miejsc które nawiedziłem jest w necie masa, po co dokładać
kolejne?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-06-21 19:45:43
Autor: 2late
Green Velo
On 21/06/2019 05:32 PM, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Na wszystko sa sposoby. Sprawilem sobie jakis czas temu powerbank 26 000 mAh. Dobra rzecz.

Data: 2019-06-23 18:09:38
Autor: Titus Atomicus
Green Velo
In article <1m2e4y35jgnz6.j97k4tqb76ar$.dlg@40tude.net>,
 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

Jest na wschodzie Polski taka trasa rowerowa, Green Velo. Jesli ktoś ma
namiary na dobrą, szczegółową mapę tej trasy zdatną do wydrukowania na
powiedzmy 10 kartkach A4 to bym prosił o namiar.

W poprzednich latach w wiekszych miastach na trasie tego Green Velo w biurach Informacji Turystycznej rozdawali dokladne mapy, a nawet atlasy...
Tzn. nie tylko na trasie, bo pamietam ze wschodnie Green Velo mieli w Lublinie.

Data: 2019-06-23 18:57:28
Autor: Jacek Maciejewski
Green Velo
Dnia Sun, 23 Jun 2019 18:09:38 +0200,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):

W poprzednich latach w wiekszych miastach na trasie tego Green Velo w biurach Informacji Turystycznej rozdawali dokladne mapy, a nawet atlasy...

A to ciekawostka. W Kielcach zajrzę do nich :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-06-23 21:01:34
Autor: Jacek G.
Green Velo
Jest na wschodzie Polski taka trasa rowerowa, Green Velo. Jesli ktoś ma
namiary na dobrą, szczegółową mapę tej trasy zdatną do wydrukowania na
powiedzmy 10 kartkach A4 to bym prosił o namiar.
Właśnie (przed 2 godzinami) wróciłem z 4 -go już, tygodniowego wypadu na
GV. O wrażeniach napiszę później, natomiast co do map, to można kupić w księgarniach turystycznych lub w necie mapki z serii "Nie tylko Green Velo" lub "Szlakiem GreenVelo" firmy Europilot.
Np. tu:
https://tinyurl.com/y4jfts4m

Jest 7 takich mapek w skali 1:100000. Ich układ jest trochę nietypowy, bo są to kawałki map orientowane nie północ - południe, ale wzdłuż przebiegu szlaku. Dzięki temu są dość kompaktowe.
Podobne mapki można faktycznie dostać w punktach informacji turystycznej, a także w agroturystykach posiadających rekomendację GV, czyli tzw. MPR'ach (miejsca przyjazne rowerzystom). Są też atlasy w skali 1:50 000 ale to już nieco większe cegiełki.
Ja korzystam głównie z map w smartfonie (mapy.cz i OSM z Oruxem), ale papierowe też mam w zanadrzu. Zasilanie może być faktycznie problemem, gdy nie nocuje się w cywilizacji, ale jeśli ktoś chce korzystać tylko z map, bez śledzenia i nawigacji, to wystarczy nie włączać gps'a, a ekran włączać wtedy gdy jest potrzebny i zużycie baterii stanowczo maleje.
Na upartego można by w ogóle nie korzystać z mapy, bo - mimo różnego typu zastrzeżeń do GV, to oznakowanie jest bardzo dobre.

--
Jacek G.

Data: 2019-06-25 06:22:50
Autor: Jacek G.
Green Velo
W dniu niedziela, 23 czerwca 2019 21:01:38 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:
> Jest na wschodzie Polski taka trasa rowerowa, Green Velo. Jesli ktoś ma
>Właśnie (przed 2 godzinami) wróciłem z 4 -go już, tygodniowego wypadu na GV. O wrażeniach napiszę później,

Zgodnie z zapowiedzią podepnę się pod ten wątek:
W okresie 15 - 23.06 zaliczyłem kolejny odcinek Green Velo. Tym razem cała trasa wiodła z Białegostoku do Lublina, z czego Green Velo od Białowieży do Włodawy. Białystok - Bialowieża po GV robiliśmy 3 lata temu, więc teraz zrobiliśmy inny wariant, natomiast Włodawa - Lublin robiliśmy ze względu na uwarunkowania komunikacyjne.
Co do uwag - oznakowanie jak i na pozostałych odcinkach jest dobre. Są drobne błędy na drogowskazach z kilometrażem, np. najpierw do jakiejś miejscowości jest 12 km, a za chwilę 14, ale poza tym jest OK. Większe zastrzeżenia mam do poprowadzenia szlaku na niektórych odcinkach. Konkretnie - na odcinku Czeremcha-Żerczyce mamy do pokonania ok. 15 km szutrową drogą z tarką i piachem - totalny koszmar. Na góralu z oponami 2" i amortyzatorem dało się to przemęczyć, tylko czasem dając z buta (przydałby się tu fatbike). Nadgarstki też dostały nieźle w kość.. Nie bardzo wyobrażam sobie pokonanie tej drogi na wąskich oponach, bez amora lub np. z dziećmi. W necie wyczytałem potem, że równie "przyjemny" jest odcinek Żerczyce - Nurzec - Grabarka, w związku z czym objechaliśmy go szosą.
Są też odcinki (chyba w okolicach Hajnówka - Dubicze i za Kodniem) gdzie szlak prowadzi dość ruchliwymi drogami - tu przydałaby się równoległa droga rowerowa.
My czasem odskakiwaliśmy w tego typu miejscach np. na Nadbużański Szlak Rowerowy, ale tu czekały nas zwykle wyzwania w postaci piachów, więc szybko z niego uciekaliśmy z powrotem na GV.
A poza tym trasa jest ciekawa - można obejrzeć dużo ładnych obiektów typu cerkwie i kościoły, również większe ośrodki jak Grabarka, Kodeń, Jabłeczna, ale też forty w okolicach Terespola (niestety dość zaniedbane). Tym razem nie braliśmy w ogóle namiotów i sprzętu biwakowego (jedynie od wypadku lekkie śpiwory). Noclegi załatwialiśmy w agroturystykach (Białystok i Lublin w hostelach). Początek i koniec mieliśmy zarezerwowane, resztę załatwialiśmy telefonicznie na bieżąco lub w ogóle bez wcześniejszej zapowiedzi. Na 5 osób nie było z tym problemów.
Ceny noclegów 35 - 50 zł. Obiady w knajpkach, których nie ma w tym rejonie zbyt wiele, więc warto wcześniej namierzyć gdzie są. Nawet w takim Janowie Podlaskim jedyna knajpa jest w stadninie (czynna do 18, choć nam miłe panie podały obiad już po oficjalnym zamknięciu).
Odcinek (już poza GV) z Włodawy do Lublina, to już totalna pustka handlowo - gastronomiczna. Toteż dużym zaskoczeniem była całkiem niezła knajpa i pokoje gościnne w Sosnowicy - może dlatego, że przy główniejszej drodze. Jedyny minus, to jakaś ekipa remontowa, która hałasowała przez połowę nocy, a upał nie pozwalał zamknąc okien.
W sumie zrobiliśmy w 7 dni ok. 550 km, dzienne odcinki wynosiły od 55 do 100 km. Pogoda dopisała, upał jakoś przetrwaliśmy.
Fotorelację wrzucę pewnie za ok. tydzień.
--
Jacek G.

Data: 2019-07-09 19:27:42
Autor: Jacek G.
Green Velo
W dniu 2019-06-25 o 15:22, Jacek G. pisze:
Fotorelację wrzucę pewnie za ok. tydzień.
Uporałem się z fotorelacją, zapraszam:
www.jginter.pl/Relacje/Rowery%20-%20GV%20Bialystok%20-%20Lublin%202019
--
Jacek G.

Data: 2019-07-10 09:18:05
Autor: Ignac
Green Velo
Fajna relacja, szkoda że aż tyle było szutrów.

Data: 2019-07-10 21:10:16
Autor: Jacek G.
Green Velo
W dniu 2019-07-10 o 18:18, Ignac pisze:
Fajna relacja, szkoda że aż tyle było szutrów.

Zdjęcia nie są do końca reprezentatywne jeśli chodzi o rodzaje nawierzchni, jako że asfalty jakoś wydają mi się mniej fotogeniczne niż drogi polne, gruntowe, więc na zdjęciach jest ich mniej. Poza tym szutry są fajne, byle nie takie z tarką i piachem :)
--
Jacek G.

Data: 2019-07-11 14:00:04
Autor: Jan Cytawa
Green Velo
Jacek G. pisze:

Uporałem się z fotorelacją, zapraszam:
www.jginter.pl/Relacje/Rowery%20-%20GV%20Bialystok%20-%20Lublin%202019

jechalem tylko w drugą strone. Szutry rzeczywiscie w nadmiarze. Mysmy sie zbyt ortodoksyjnie do trasy nie stosowali. Niektore odcinki np. w okolicach Grabarki olalismy. Dla ciebie to ten po Grabarce. Mysmy pojechali szybciej po asfalcie tez piekna pusta droga. Bug przekraczalismy w Mielniku, gdyz jechalismy przez Gnojno i wiedzielismy, ze prom nie chodzi. Swoja droga to nie w porzadku ze strony GreenVelo, ze nie ma takiej waznej informacji. Wystarczylo by zobowiazac np. wojta Mielnika by przy trasie wywieszal taka informacje.
W ogole mam swoje przemyslenia na temat GV. Szkoda, ze w sumie swietna idea w szczegolach jest mocno niedopracowana. A sporo pieniedzy na ten cel poszlo.

Jan Cytawa

Data: 2019-06-27 14:59:14
Autor: cytawa
Green Velo
Jacek Maciejewski pisze:

Jest na wschodzie Polski taka trasa rowerowa, Green Velo. Jesli ktoś ma
namiary na dobrą, szczegółową mapę tej trasy zdatną do wydrukowania na
powiedzmy 10 kartkach A4 to bym prosił o namiar.

Jest GV. Co do map to są ogolne do sciagnięcia ze strony:
https://greenvelo.pl/artykuly/19,wydawnictwa-do-pobrania

jesli nie uzywasz elektroniki to jakos na podstawie tych map da sie jechac. To sa 200ki. Ono wydali calkiem dokladne 50-ki ale w postaci atlasow. Czasem w punktach obslugi turystyczne mozna dostac te atlasy ale sa klopoty, bo nie wszystkie juz sa. Jam je mam wszystkie jakims cudem.

Ale jechac z nimi jako mapa to mnie przerasta. Ale majac je w postaci elektronicznej, musze przyznac, ze to inna jakosc.
Tez kiedys myslalem, ze mapa papierowa jest lepsza a elektronika tylko jako uzupelnienie. Ale obecnie w swoim smarfonie mam wiecej map niz w szafie a co ciekawe wszystkie pod reka i juz otwarte w tym miejscu w ktorym jestem. Namawiam goraco na zmiane.

Jan Cytawa

Green Velo