Data: 2016-06-06 10:15:55 | |
Autor: Janusz | |
GreenVelo, odległości pomiędzy miejsowościami | |
Witam,
Ktoś podpowie, jak wyznaczyć odległości pomiędzy miejscowościami (czy też dowolnymi punktami) na szlaku? Na stronie greenvelo.pl jest mapka szlaku, ale nie widzę takiej opcji (może źle patrzę). Napisałem też już dwukrotnie emaila na adres kontaktowy, ale nie dostałem żadnej odpowiedzi. Przy okazji zapytam, czy odcinek Elbląg - Białystok jest już skończony, tak na tip-top? Dzięki z góry za pomoc. Pozdrawiam, Janusz |
|
Data: 2016-06-07 11:20:49 | |
Autor: Jaroslaw Strzalkowski | |
GreenVelo, odległości pomiędzy miejsowościami | |
W dniu 06.06.2016 o 19:15, Janusz pisze:
Ktoś podpowie, jak wyznaczyć odległości pomiędzy miejscowościami (czy też dowolnymi punktami) na szlaku? Na stronie greenvelo.pl jest mapka szlaku, ale nie widzę takiej opcji (może źle patrzę). Napisałem też już dwukrotnie emaila na adres kontaktowy, ale nie dostałem żadnej odpowiedzi. Olej tą mapę na stronie - ona jest afunkcjonalna. Za to opublikowali oficjalnie do pobrania plik gpx, co likwiduje wszystkie problemy - wrzucasz ślad np. do Locusa i robisz wszystko, co Ci potrzebne http://projekt.greenvelo.pl/pl/aktualnosci/144,slad-gps-trasy-green-velo-do-pobrania.html PS: zamierzam wkrótce przejechać z synem zgrubsza po trasie GV z Krakowa nad morze, więc z ciekawością obwąchałem kawałek GV koło Sandomierza. I muszę powiedzieć że jestem mile zaskoczony! |
|
Data: 2016-06-08 01:31:59 | |
Autor: Janusz | |
GreenVelo, odlegĹoĹci pomiÄdzy miejsowoĹciam i | |
Za to opublikowali oficjalnie do pobrania plik gpx, co likwiduje Wielkie dzięki. Szczególnie za tego Locusa. Nawet nie wiedziałem, że taka aplikacja istnieje. Jeżdżę od kilkunastu lat, ale dotychczas do sprawy podchodziłem tradycyjnie (mapy papierowe). W międzyczasie dostałem odpowiedź z GV, że pracują nad naprawieniem usterki na ich mapie dot. pomiaru odległości. Przyznam szczerze, iż takiej opcji nigdy u nich nie widziałem, nie wiem zatem co można naprawiać. Przy okazji zapytam: czy GV, a w szczególności odcinek Białystok-Elbląg jest dobrze oznaczony? Można poruszać się nie korzystając z mapy? Pozdrawiam, Janusz |
|
Data: 2016-06-08 11:02:41 | |
Autor: Jaroslaw Strzalkowski | |
GreenVelo, odległości pomiędzy miejsowościami | |
W dniu 08.06.2016 o 10:31, Janusz pisze:
Przy okazji zapytam: czy GV, a w szczególności odcinek Białystok-Elbląg jest dobrze oznaczony? Można poruszać się nie korzystając z mapy? To budowali urzędnicy, więc imo zapomnij o braku mapy. Ja widziałem GV w okolicach Sandomierza i choć większość przebiegu była oznakowana perfekcyjnie, to bez mapy (Locusa z wgranym przebiegiem GV) kilka razy miałbym przynajmniej czasochłonne rozterki. Przykładowo GV prowadzi ładnie opłotkami do drogi, wzdłuż której idzie inna ścieżka. Według mapy GV przekracza tę drogę, ale żadnego znaku nie uświadczysz - bez mapy pewnie pojechałbym kawałek ścieżką wzdłuż drogi, potem bym się zreflektował, że coś nie tak, wracał, szukał - niepotrzebne nerwy i strata czasu. (Po pojechaniu według mapy w boczną drogę, 200m dalej znak GV się pojawił, więc pojechałem dobrze, tylko na odbiciu znaku nie było) PS: zdjęcia z GV koło Sandomierza znajdziesz w opisie mojej niedzielnej traski: http://jarstr.bikestats.pl/1473073,Rzeszow-przez-Sandomierz.html |
|
Data: 2016-06-08 13:38:02 | |
Autor: Janusz | |
GreenVelo, odlegĹoĹci pomiÄdzy miejsowoĹciam i | |
On Wednesday, 8 June 2016 11:02:37 UTC+2, Jaroslaw Strzalkowski wrote:
To budowali urzędnicy, więc imo zapomnij o braku mapy. Ja widziałem GV w Dzięki. Zatem sprawa jasna. Mam nadzieję, że Locus ze śladem GV wystarczy. PS: zdjęcia z GV koło Sandomierza znajdziesz w opisie mojej niedzielnej Super relacja. Widzę, że jesteśmy prawie rówieśnikami, ale przejechany dystans to zupełnie nie moja liga. Też z sakwami jeżdżę (Crosso Dry), ale dystanse tak do 100km (z reguły znacznie mniej), żeby coś zobaczyć, zwiedzić. 270km to w życiu nie przejechałem w jednym dniu (chyba bym już nie żył ;-) Dopytałbym jeszcze o tego Locusa: 1/ Ten ślad i parametry wycieczki to właśnie z Locusa? 2/ Jak bateriożerny jest Locus, wystarcza bateria w smartphone na cały dzień, czy power bank trzeba jednak podłączyć? 3/ Widzę, że jest opcja komunikatów głosowych. Da się z tym jechać przy wyłączonym ekranie (tzn. tylko komunikaty, bez zerkania na trasę)? Pozdrawiam, Janusz |
|
Data: 2016-06-09 11:41:04 | |
Autor: Jaroslaw Strzalkowski | |
GreenVelo, odległości pomiędzy miejsowościami | |
W dniu 08.06.2016 o 22:38, Janusz pisze:
Dopytałbym jeszcze o tego Locusa: tak. Jest wiele aplikacji tego typu, dyskusji o przewagach jednych nad drugimi znajdziesz dużo, ja przekonałem się do Locusa, bo to idealna aplikacja do pracy offline. Np. za granicą gdy roaming jest drogi, ale przydatne też w Polsce, bo wyłączenie sieci bardzo oszczędza baterie. O zaletach Locusa można długo opowiadać, ale generalnie jest to apka, która nie ma fafuśnie wyglądać, tylko mieć wszystko co potrzebne. Poważnie wszystko: cokolwiek chciałem od mapki mapowej, to w Locusie znajdowałem, choć nie zawsze od razu rzucało się to w oczy. Moje typowe użycie to praca z mapą offline: 1. wydawnictwa Compass, elektroniczna wersja map papierowych - the best! 2. np. openstreet zrzucany na kartę przed wycieczką z użyciem pecetowego programu Mobac, 3. płatny fragment opencycle (np. z dróg rowerowych w Wiedniu) zrzucany Locusem na kartę przed wyjazdem, 4. wektorowa Locusa - oparta na openstreecie, bardzo wygodna, bardzo mała na karcie, kilka zł za całe państwo. Zwykle jadę z wgraną wstępną wersją trasy - wyklikaną na komputerze na http://gpsies.com/ i widoczną jako kreska na mapie, np. tak: http://st16.static.bikestats.pl/userimages,20160402,111476,112815,orig.jpg Aha, jeśli nagrywam trasę, to zapisuję ją do Stravy (Locus robi to naturalnie a Strava uznaje za właściwe). I zwykle jeżdżę z aktywowanym półprzeźroczystym "panelem" dublującym funkcję licznika - wyklikałem toto jak przez chwilę nie miałem licznika, ale i teraz bywa użyteczne. Jest sporo funkcji Locus, których nie używam, choć może kiedyś będę, np: * obracanie mapy w kierunku jazdy - siakoś mi to nie leży, * nawigacja - błue, nie po to jeżdżę na rowerze, żeby mi "ktoś" dyktował gdzie mam jechać :-) * modyfikacja profili nagrywania, bo ponoć zmniejszenie częstotliwości odpytywania GPS potrafi bardzo baterię oszczędzać. * nawigacja offline, używana do pokazywania odległości "po drodze" zamiast w linii prostej - byłoby użyteczne, ale na razie za dużo z tym zachodu, ponoć niedługo ma być lepiej. * kupowane wprost z Locusa elektroniczne wersje map wydawnictwa Freytag & Berndt - na razie nie miałem potrzeby, może kiedyś. 2/ Jak bateriożerny jest Locus, wystarcza bateria w smartphone na cały dzień, czy power bank trzeba jednak podłączyć? To zależy głównie od komórki. U mnie z wyłączoną transmisją danych i bez nagrywania trasy (Locus aktywny, używany do okresowego orientowania się w trasie) starcza na ponad 2 dni, z włączonym nagrywaniem - na niecały dzień (17h, 5% na godzinę). Na dłuższe lub wielodniowe wyjazdy oczywiście powerbank biorę. 3/ Widzę, że jest opcja komunikatów głosowych. Da się z tym jechać przy wyłączonym ekranie (tzn. tylko komunikaty, bez zerkania na trasę)? Da się, spróbowałem raz. Ja nie lubię. Bo to nawigacja (a ja na rowerze mam być wolny) oraz głupio się czułem, gdy komórka do mnie gadała przy dojeżdżaniu do skrzyżowań. Dużo lepiej sprawdza mi się uchwyt (Topeak Drybag) na mostku kierownicy. |
|
Data: 2016-06-09 13:55:21 | |
Autor: Janusz | |
GreenVelo, odlegĹoĹci pomiÄdzy miejsowoĹciam i | |
On Thursday, 9 June 2016 11:41:00 UTC+2, Jaroslaw Strzalkowski wrote:
Dzięki koledzy za ten ogrom szczegółów. Mam nadzieję, że to wszystko jakoś ogarnę i uda mi się po kilkunastu latach przestawić z map papierowych na elektronikę :-) Zwykle jadę z wgraną wstępną wersją trasy - wyklikaną na komputerze na A ta mapa to z Compassu z dogranym śladem? Łatwo się coś takiego obsługuje? Tzn. wystarczy kupić, pobrać, zainstalować w Locusie, dodać ślad i gotowe, czy to więcej wysiłku wymaga? Tak jeszcze dopytam w kontekście mojego przyszłego przejazdu GreenVelo z Augustowa do Elbląga: co jest mi potrzebne? 1/ Locus 2/ Ślad GV 3/ Jakąś mapę powinienem pobrać offline w Locusie? Jeśli tak to którą? OSM wystarczy? (na liście map widzę jeszcze osmapa)? Dzięki jeszcze raz. Janusz |
|
Data: 2016-06-09 14:42:27 | |
Autor: jarstr | |
GreenVelo, odlegĹoĹci pomiÄdzy miejsowoĹciam i | |
On Thursday, June 9, 2016 at 10:55:23 PM UTC+2, Janusz wrote:
A ta mapa to z Compassu z dogranym śladem? tak. Łatwo się coś takiego obsługuje? Tzn. wystarczy kupić, pobrać, zainstalować w Locusie, dodać ślad i gotowe, czy to więcej wysiłku wymaga? Kupujesz (w formacie "TrekBuddy"), przychodzi Ci mail z compassa z linkiem gdzie ściągasz zipa. Rozpakowujesz dostając jeden lub kilka plików tar, które wgrywasz na kartę (np. dropboxem) i potem w Locusie klikasz "Import", wybierasz plik i masz. Jak kupisz kilka map, to potem je przełączasz w menu wyboru mapy. Podobnie ze śladem - import pliku gpx domyślnie od razu go włącza do wyświetlania, później możesz sobie przełączac, które ślady w danym momencie ma pokazywać. Jak chcesz, to możesz się bawić w rysowanie różnych śladów różnymi kolorami i grubościami linii.
Kup wektorową mapę Polski w Locusie. Powinno wystarczyć, a to rozwiązanie najwygodniejsze i najprostsze. Dla komfortu możesz dokupić szczegółowe mapy tematyczne np. http://www.compass.krakow.pl/p/okolice-augustowa-i-suwalk-wigierski-park-narodowy Miłej podróży! PS: ja z synem (15 lat) też pojadę GV. Chyba w lipcu. Startujemy z Krakowa. |
|
Data: 2016-06-08 23:53:11 | |
Autor: Jacek G. | |
GreenVelo, odlegĹoĹci pomiÄdzy miejsowoĹciam i | |
W dniu środa, 8 czerwca 2016 10:32:00 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
> Za to opublikowali oficjalnie do pobrania plik gpx, co likwidujeJest wiele aplikacji tego typu. Ja akurat trafiłem na Orux'a i też sobie chwalę. I też od niedawna przesiadłem się na mapy elektroniczne (choć papierową - o ile posiadam - też mam zwykle przy sobie). Na rowerze są bardziej poręczne niż papierowe i znacznie usprawniają jazdę zwłaszcza w nieznanym dotąd terenie, gdy zaplanowana trasa jest skomplikowana. Aha - do modyfikacji plików gpx, tworzenia tras itp. lepiej niż smartfonowe aplikacje nadają się portale na zwykły komp - np. www.gpsies.com czy bikemap.net itp. W międzyczasie dostałem odpowiedź z GV, że pracują nad naprawieniem usterki A nie jest przypadkiem tak, że niektóre funkcjonalności na stronie GV są dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników - m.in. planowanie trasy? Może funkcja pomiaru odległości też? A swoją drogą też mi się nie podoba ten portal - mnóstwo informacji, tylko nie ma tego co najbardziej przydatne. -- Jacek G. |
|
Data: 2016-06-13 01:42:56 | |
Autor: jarstr | |
GreenVelo, odlegĹoĹci pomiÄdzy miejsowoĹciam i | |
On Tuesday, June 7, 2016 at 11:20:46 AM UTC+2, Jaroslaw Strzalkowski wrote:
http://projekt.greenvelo.pl/pl/aktualnosci/144,slad-gps-trasy-green-velo-do-pobrania.html Sorry, nie przyszło mi do głowy, że urzędasy od GV mogą spaprać nawet plik gpx... Poprawny gpx (nie zaśmiecony łącznikami) znajdziesz tu: https://www.dropbox.com/sh/bggdzreaugbc4pe/AAAxnoJohC9OsDPHMJD3odhGa?dl=0 |