Gripy SRAM Attack

Data: 2017-06-22 20:38:43
Autor: Maciek
Gripy SRAM Attack
Czeka mnie małe odświeżenie roweru, siedzę i myślę co z tym zrobić (dotyczy manetki, nie "rączki"):

https://zapodaj.net/0f09d71bd4a6c.jpg.html

....lepić się już zaczynam do tego czegoś o konsystencji gumy do żucia, takie to lepiszcze ;-)

Samych gum do manetek kiedyś szukałem ale albo trudno dostępne albo były w jakiejś astronomicznej cenie. Może jest jakiś zamiennik np. z innych gripów?
Tylko proszę nie pisać aby nawlec węża ogrodowego ;-)
Całych Manetek nie chcę zmieniać, ich działanie jest świetne i nic lepszego nie mogę sobie już wymarzyć w tym temacie.

Data: 2017-06-23 10:43:10
Autor: Ignac
Gripy SRAM Attack
W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 20:38:47 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
Czeka mnie małe odświeżenie roweru, siedzę i myślę co z tym zrobić (dotyczy manetki)

To zdecydowanie wolałbym takie:
https://sklep.harfa-harryson.com.pl/manetki-mtb-sram-x5-3x9-b-czarny,3,43243,26549

Upewnił bym się jedynie u sprzedającego, czy na pewno będą pasować,
bo Sram nigdzie nie podaje kompatybilności.

Data: 2017-06-23 22:40:22
Autor: Maciek
Gripy SRAM Attack
To zdecydowanie wolałbym takie:
https://sklep.harfa-harryson.com.pl/manetki-mtb-sram-x5-3x9-b-czarny,3,43243,26549

Ze mną jest właśnie taki problem, że nie wolałbym takich. Gripshift jest dla mnie wygodniejszy a gdyby nie te felerne gumy to chyba nie do zarżnięcia ;-)
Błyskawiczny, precyzyjny a praktycznie cały czas kręce biegami w mieście po całej kasecie.

Upewnił bym się jedynie u sprzedającego, czy na pewno będą pasować,
bo Sram nigdzie nie podaje kompatybilności.

Z tego co wiem manetki SRAM w seriach X do tylnej przerzutki mają przełożenie 1:1. Shimano wymaga 2:1, więc jest to nie kompatybilne między sobą.
Z przednią manetką i przerzutką nie powinno być problemów.

Data: 2017-06-23 16:33:30
Autor: Albert Stonoga
Gripy SRAM Attack
W dniu 22.06.2017 o 20:38, Maciek pisze:
[...]

Piszą, że od X0 będą pasować.

https://sklep.harfa-harryson.com.pl/nakladka-na-grip-prawa-sram-x-o-8-9-b-czarny,3,43243,5848
http://tinyurl.com/y9fg2vbb

Cieszę się, że mogłem pomóc ;)

--
Albert Stonoga

Data: 2017-06-23 21:50:04
Autor: Prot Ogenes
Gripy SRAM Attack
On 2017-06-23 16:33, Albert Stonoga wrote:

Piszą, że od X0 będą pasować.

https://sklep.harfa-harryson.com.pl/nakladka-na-grip-prawa-sram-x-o-8-9-b-czarny,3,43243,5848 http://tinyurl.com/y9fg2vbb

Ta cena za kawałek gumy, to chyba została z 1-go kwietnia.

pozdr
Prot

Data: 2017-06-23 22:29:42
Autor: Maciek
Gripy SRAM Attack
Piszą, że od X0 będą pasować.

To był jakiś trop ;-) Coś poczytałem. Chodzą słuchy, że gumy od X7 do X0, Atack, Rocket są kompatybilne między sobą.
Zanabyłem nowe manetki X7, za całe 69zł.

http://tnijurl.com/73f3926ff519/

Wyglądają tak samo jak Attack-i;-) Zobaczymy co z tego wyjdzie.

https://sklep.harfa-harryson.com.pl/nakladka-na-grip-prawa-sram-x-o-8-9-b-czarny,3,43243,5848 http://tinyurl.com/y9fg2vbb

Cieszę się, że mogłem pomóc ;)

Dzięki:-) Za resztę zapłacę kartą mastercard ;-D
No ale naprawdę powariowali, kawałek plastiku i gumy warty w produkcji w Chinach jakieś grosze.

Data: 2017-06-24 16:46:00
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Gripy SRAM Attack
W dniu 2017-06-23 o 22:29, Maciek pisze:
[...]

Żeby nie wyszło, że będziesz przerzutki szukał, bo co nowe manetki, to nowe. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2017-06-24 23:49:24
Autor: Maciek
Gripy SRAM Attack
Żeby nie wyszło, że będziesz przerzutki szukał, bo co nowe manetki, to nowe. ;)

Manetka przedniej przerzutki X7 teoretycznie podejdzie do osprzętu Shimano.
Tylnia nie (przełożenie 1:1 Sram vs 2:1 Shimano).
No ale i tak się nastawiam na przłożenie gum do Attack-ów (które mają 2:1).
Jest ryzyko jest zabawa :)

Data: 2017-06-25 15:26:21
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Gripy SRAM Attack
W dniu 2017-06-24 o 23:49, Maciek pisze:
[...]

A jak wymienisz przerzutkę, to możesz sobie taką ze sprzęgłem sprawić. Nawet shimanowską. :D
Nie tam, żebym kusił. ;)

Data: 2017-07-15 00:41:47
Autor: Maciek
Gripy SRAM Attack
A jak wymienisz przerzutkę, to możesz sobie taką ze sprzęgłem sprawić. Nawet shimanowską. :D
Nie tam, żebym kusił. ;)

Twoje kuszenie nic nie dało, nie wymieniłem przerzutek. Stary LX jest ok i nawet spcjalnych luzów nie ma:P

Jestem po doprowadzeniu manetek do stanu używalności...no więc zostawię ślad dla potomnych szukających informacji.

Zamiast przedniego - lewego - Attacka jest teraz X7, fizycznie jest to to samo i pięknie obsługuje przednią przerzutkę Shimano:)
Z prawej manetki X7 obsługującej tylną przerzutkę części pasują do Attacka :)  Fizycznie również jest to prawie to samo z małą korektą - X7 ma jedną część inną odpowiedzialną za ciąg linki. Można więc wszystko ładnie poskładać do kupy ;-)

.... no a finalnie napęd działa genialnie :) No i znowu mam najlepsze nieklejące się manetki pod słońcem ;-D

Data: 2017-07-15 23:23:54
Autor: Titus Atomicus
Gripy SRAM Attack
In article <okbhbb$qcg$1@node2.news.atman.pl>,
 Maciek <nospam@nospam.pl> wrote:

> [...]

... no a finalnie napęd działa genialnie :) No i znowu mam najlepsze nieklejące się manetki pod słońcem ;-D

No dobra. Konkretnie - gdzie i za ile?
Ja mam jakies prawie 20 letnie gripshifty srama z przerzutkami shimano (RCX-RC) i podobny problem z guma.
--
TA

Data: 2017-07-16 00:13:27
Autor: Maciek
Gripy SRAM Attack
No dobra. Konkretnie - gdzie i za ile?
Ja mam jakies prawie 20 letnie gripshifty srama z przerzutkami shimano
(RCX-RC) i podobny problem z guma.

Na znanym portalu.

Przednia - kompatybilna z shimano - jest jeszcze tutaj:
http://allegro.pl/manetka-sram-x-7-3b-i6743830597.html

Prawą X7 (nie kompatybilną z shimano) kupiłem za śmieszne pieniądze od osoby prywatnej.

Data: 2017-08-12 13:30:46
Autor: Titus Atomicus
Gripy SRAM Attack
Hm, znalazlem taka informacje/opinie ze te SRAMy ktore maja nazwy np. Attack, Rocket, MRX etc sa zgodne z przerzutkami shimano.
A te ktore sa oznaczone numerkami, X.9, X.9, 7.0 5.0, etc sa przeznaczone do przerzutek SRAM.
--
TA

Data: 2017-08-15 13:38:16
Autor: Maciek
Gripy SRAM Attack
W dniu 12.08.2017 o 13:30, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Hm, znalazlem taka informacje/opinie ze te SRAMy ktore maja nazwy np.
Attack, Rocket, MRX etc sa zgodne z przerzutkami shimano.

Dokładnie tak.

A te ktore sa oznaczone numerkami, X.9, X.9, 7.0 5.0, etc sa
przeznaczone do przerzutek SRAM.

Tak, przy czym tak jak pisałem wcześniej, można co nieco poskładać razem do kupy (gripshift X7 i Attack różni się tylko prawą manetką - a dokładniej ciągiem linki dla tylnej przerzutki, przednia - lewa manetka jest identyczna)

Gripy SRAM Attack