Grota Łokietka - Ojcowski Park Narodowy

Data: 2012-09-25 12:30:48
Autor: MaOr
Grota Łokietka - Ojcowski Park Narodowy
Witam

Czy w okolicach Groty Łokietka jest możliwość w miarę bezpiecznego przechowania lub przypięcia kilku rowerów ?
No i drugie pytanie, czy w OPN można jeździć rowerem po wszystkich szlakach czy tylko po szlakach rowerowych ?

MaOr

Data: 2012-09-26 09:42:15
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2012-09-25 21:30, MaOr pisze:

[...]

Cos nikt sie nie kwapi, a ja ostatnio nie bywam zbyt czesto w tamtych okolicach. Nie wiem czy sa jakies stojaki rowerowe w okolicay Groty, ale zawsze znajdziesz jakies drzewko w okolicy. A rowery najlepiej spiac ulokami miedzy soba.

Nie spotkalem sie z zakazem czy ograniczeniami jazdy po szlakach pieszych. Inna sprawa, ze czasem jazda nimi jest delikatnie mowic trudna, ale zawsze mozna rower przeprowadzic lub przeniesc.

Data: 2012-09-26 00:52:46
Autor: MaOr
W dniu środa, 26 września 2012 09:42:15 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
> [...]

Nie spotkalem sie z zakazem czy ograniczeniami jazdy po szlakach pieszych. Inna sprawa, ze czasem jazda nimi jest delikatnie mowic trudna, ale zawsze mozna rower przeprowadzic lub przeniesc.

No cóż zostają drzewa, chyba zaryzykuję.

A co do szlaków to znalazłem w końcu na stronie dokument p.t. udostępnianie szlaków i tam stoi:
§ 4.
Turystyka rowerowa
1. Wyznacza się szlak rowerowy: Prądnik Korzkiewski - Brama Krakowska, Murownia - Brama Krakowska - Ojców.
2. Na drogach publicznych (Ojców - Wola Kalinowska, Ojców - Skała i Ojców - Pieskowa Skała) turystyka rowerowa może odbywać się bez przeszkód.
3. Na odcinkach szlaków turystyki pieszej biegnących poza drogami publicznymi oznaczonych w §2 ust. ruch rowerowy jest zabroniony z uwagi na bezpieczeństwo turystów pieszych.
4. Na szlaku wymienionym w §4. ust. l obowiązuje pierwszeństwo ruchu pieszego.

Tak że do Groty rowerem nie bardzo, można dojechać do granicy parku a potem prowadzić.

Pzdr

Data: 2012-09-26 10:12:56
Autor: cytawa
MaOr pisze:

3. Na odcinkach szlaków turystyki pieszej biegnących poza drogami
publicznymi oznaczonych w §2 ust. ruch rowerowy jest zabroniony z
uwagi na bezpieczeństwo turystów pieszych.

Dobrze, ze podali przyczyne zakazu. To znaczy, ze pchac rower mozna. Mozna tez odpychac sie nogami siedzac na siodelku. A to juz duzo.

Jan Cytawa

Data: 2012-09-26 10:42:04
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2012-09-26 09:52, MaOr pisze:

> [...]
> 4. Na szlaku wymienionym w §4. ust. l obowiązuje pierwszeństwo ruchu pieszego.

Nie wiem jak to jest respektowane, ale ja sie tym nigdy nie przejmowalem. Np. szlak pieszy dolina Saspowska, ktory pokonalem na rowerze kilkadziesiat razy w zyciu albo zjazd z Czajowic i wiele innych. Niektore szlaki piesze nie nadaja sie odcinkami dla rowerzystow. Czasem szlakiem ida tlumy pieszych - nie da sie wtedy jechac.

Data: 2012-09-26 06:15:37
Autor: Ignac
[...]

Tuż przy grocie są barierki metalowe-wymażone do porzypięcia 100 rowerów.

 Ignac

Data: 2012-09-27 01:40:50
Autor: szaman (Baker)
On 09/26/2012 03:15 PM, Ignac wrote::

Tuż przy grocie są barierki metalowe-wymażone do porzypięcia 100 rowerów.

  Ignac

Pod grotę nie wolno rowerem. A jak mi tam jutro któryś pojedzie to jajca z dupy powyrywam :P (Mam grupę 50 dzieci)

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaruś

Data: 2012-09-28 21:20:59
Autor: AL
W dniu 2012-09-27 01:40, szaman (Baker) pisze:
[...]

obawiasz się, że zabraknie dla tych 50-ciu dziecięcych rowerów drzew do ich przypięcia?
;)

Data: 2012-10-06 00:38:17
Autor: szaman (Baker)
On 09/28/2012 09:20 PM, AL wrote::
[...]

Miałem ich pieszo:)

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaruś

Data: 2012-09-27 01:39:42
Autor: szaman (Baker)
On 09/25/2012 09:30 PM, MaOr wrote::
[...]

Nie wolno rowerem pod grotę (szlak pieszy). Rower możesz zostawić przy budce prowadzącej pod jaskinię Ciemną lub przy którejś gastronomii przed Bramą Krakowską.

Tylko po rowerowych i asfaltach wolno.

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaruś

Data: 2012-09-27 09:49:43
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2012-09-27 01:39, szaman (Baker) pisze:

Tylko po rowerowych i asfaltach wolno.

Bartku, popraw cos w stopce, bo po kliknieciu na podany link, moj antywirus sie odzywa.

Czyli nie moge jechac moja ulubiona trasa w doline Saspowska? Bodajze zolty szlak pieszy. Wjazd z okolic barkow w dol. Pradnika. Ktos to sprawdza? Od niepamietnych czasow jezdzilem tam co najmniej raz w roku. Byloby szkoda. Az sie wierzyc nie chce. Od kiedy tak jest?

Data: 2012-09-27 01:37:45
Autor: MaOr
W dniu czwartek, 27 września 2012 09:49:42 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
> [...]

Czyli nie moge jechac moja ulubiona trasa w doline Saspowska? Bodajze zolty szlak pieszy. Wjazd z okolic barkow w dol. Pradnika. Ktos to sprawdza? Od niepamietnych czasow jezdzilem tam co najmniej raz w roku. Byloby szkoda. Az sie wierzyc nie chce. Od kiedy tak jest?

co najmniej od 28.12.2011 (data dokumentu)
http://www.ojcowskiparknarodowy.pl/download/340.pdf
http://www.ojcowskiparknarodowy.pl/download/340.pdf

Data: 2012-09-27 12:09:58
Autor: Ignac
W dniu czwartek, 27 września 2012 10:37:46 UTC+2 użytkownik MaOr napisał:

co najmniej od 28.12.2011 (data dokumentu)

Napłodzili dokumentów,że park przyrody/dziewicza natura i takie tam
to znaczy nie wolno nic robić żeby nie naruszyć dziedzictwa/dziadostwa
przyrodniczego no to nic nie robio panie i ten asfalcik i betonik pierdolnienty
tu i ówdzie z mininej epoki świetności se lezy upstrzony pustymi butelkami pet
oraz końskiemi odchodami pochodzącymi od furmanek którymi pojebane (niektore
ino na sceńście)turysty jezdzom panie spod zamku do bramy krakowskiej(2km) Najbardziej udoł im się panie parking na autokary(nie do ruszenio bo najbardzej
dochodowy)w samiuskim centrum Ojcowa tuż u stóp/ruin,zamku chwolo się panie
że to taki pomost między starymi a nowymi casy,wystarcy,panocku no zgroza.
 A Ty kolego chcesz sobie pojeździć czy szukasz dziury w całym.

 Ignac

Data: 2012-09-28 00:07:17
Autor: MaOr
Grota Łokietka - Ojcowski Park Narodowy

A Ty kolego chcesz sobie pojeździć czy szukasz dziury w całym.

W pewnym sensie szukam dziury w całym. Rodzina mnie ciągnie na wycieczkę i próbuję wybrać: rower czy nogi. Rower jest preferowany ale pod warunkiem że nie będę uciekał przed strażnikami czy wdawał się w jakieś inne awantury ;) Dlatego pytam jak się sprawy mają, ostatnio byłem tam rowerem parę lat temu późną jesienią.

Pzdr

Data: 2012-09-28 01:57:20
Autor: Ignac
W dniu piątek, 28 września 2012 09:07:17 UTC+2 użytkownik MaOr napisał:

W pewnym sensie szukam dziury w całym. Rodzina mnie ciągnie na wycieczkę i próbuję wybrać: rower czy nogi.

Na pierwszy raz? to weź ich zawieź samochodem do Czajowic wjazd od drogi
krajowej nr.94 zostaw tam samochód na płatnym parkingu i w odległości 300m
od tego parkingu masz Grotę Łokietka,potem schodzicie w dół do Bramy Krakowskiej
i tam zaliczacie sobie Jaskinię Ciemną,można z tamtąd przespacerowac się do
zamku/ruin w Ojcowie wrócić czarnym szlakiem ponownie pod Grotę Ł. i na
parking do samochodu ,następnie przejechać drogę krajową w poprzek do Bębła
i dojechać do Wierzchowia i zaliczyć Jaskinię Mamutową  i na koniec pospacerować urokliwą Dolną Kluczwody,(w Wierzchowiu też jest parking).
A jak rodzince się spodoba to następnym razem zabiersz rowery czy na rowerach
śmigacie np.od Prądnika Korzkiewskiego przez Ojców do Pieskowej Skały.
Dobrze żebyś Sobie popatrzył na mapę OPN-u jakie szlaki Ci odpowiadają.
Nikt Cię nie będzie ścigał ani przeganiał oni żyją z turystów i mają tego świadomość.

 Ignac

Data: 2012-09-28 00:10:27
Autor: MaOr
W dniu czwartek, 27 września 2012 21:09:59 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

[...]

Z tym się zgadzam, nawet nie wiem jak to nazwać, hipokryzja, zgroza, głupota, jaja z pogrzebu ?

Data: 2012-09-27 15:20:48
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2012-09-27 10:37, MaOr pisze:

co najmniej od 28.12.2011 (data dokumentu)
http://www.ojcowskiparknarodowy.pl/download/340.pdf

Wyglada powaznie. Czyli koniec z jezdzeniem zoltym szlakiem pieszym w dol. Saspowskiej. Ciekaw jestem czy ktos pilnuje zakazow i czy jakas tabliczka na poczatku szkalu informuje o zakazie jazdy rowerami. Zreszta przekonam sie sam, bo w najblizszym czasie, choc nie w ten weekend, pojade sprawdzic.

Data: 2012-09-27 07:27:03
Autor: Ignac
W dniu czwartek, 27 września 2012 15:20:47 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:

[...]

Byłem tam w tym tygodniu...pies by im kazał jakieś tabliczki wieszać,a w tym
roku ze trzydzieści razy byłem w tym Ojcowie i Pieskowej Skale,nie masz się
czym przejmować.A do szamana krótka piłka - goń się leszczu!

 Ignac

Data: 2012-10-06 00:40:01
Autor: szaman (Baker)
On 09/27/2012 04:27 PM, Ignac wrote::

Byłem tam w tym tygodniu...pies by im kazał jakieś tabliczki wieszać,a w tym
roku ze trzydzieści razy byłem w tym Ojcowie i Pieskowej Skale,nie masz się
czym przejmować.A do szamana krótka piłka - goń się leszczu!

Spier#$%aj :D

A tak poważnie, wiesz, przy ruchu pieszym, jaki panuje w sezonie OPN, jakakolwiek jazda rowerem po szlakach jest szczytem debilizmu i nieodpowiedzialności.

pozdrawiam,
Baker

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaruś

Data: 2012-10-20 20:31:26
Autor: Andrzej Ozieblo
Ignac pisze:

[...]

Faktycznie nie ma sie czym przejmowac. Dzis przejchalem prawie cala Saspowska. Specjalnie sie rozgladalem czy nie ma jakis zakazow dla rowerzystow, zwlaszcza przy wjezdzie od dol. Pradnika. Nic nie widzialem, choc pewnie formalnie zakaz jazdy rowerem po szlakach pieszych obowiazuje.

BTW dolinka Saspowska byla jest niesamowita o tej porze roku (zlota jesien) i dnia, a raczej wieczoru (ok. 18-ej). Jak w bajce. Jakie kolory, lisciany dywan na sciezce, snujace sie mgielki, spokoj, cisza. Science fiction. Wrzucilem kilka zdjatek na Picasa.

Data: 2012-10-26 21:57:44
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-20 20:31, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

https://picasaweb.google.com/106402062066492466034/DolSaspowskaPazdziernik2012#5801466001066929138

To zdjęcie jest bardzo zachęcające do śmignięcia rowerem. Niestety, nie mając konta Google+, nie mogę dopisać komentarzu pod zdjęciem.

--
biodarek

Data: 2012-10-26 22:02:08
Autor: biodarek
W dniu 2012-10-26 21:57, biodarek pisze:
[...]

Oczywiście "komentarza" :)

--
biodarek

Grota Łokietka - Ojcowski Park Narodowy