Grota Łokietka - Ojcowski Park Narodowy

Data: 2012-09-26 09:42:15
Autor: Andrzej Ozieblo
Grota Łokietka - Ojcowski Park Narodowy
W dniu 2012-09-25 21:30, MaOr pisze:

Czy w okolicach Groty Łokietka jest możliwość w miarę bezpiecznego przechowania lub przypięcia kilku rowerów ?
No i drugie pytanie, czy w OPN można jeździć rowerem po wszystkich szlakach czy tylko po szlakach rowerowych ?

Cos nikt sie nie kwapi, a ja ostatnio nie bywam zbyt czesto w tamtych okolicach. Nie wiem czy sa jakies stojaki rowerowe w okolicay Groty, ale zawsze znajdziesz jakies drzewko w okolicy. A rowery najlepiej spiac ulokami miedzy soba.

Nie spotkalem sie z zakazem czy ograniczeniami jazdy po szlakach pieszych. Inna sprawa, ze czasem jazda nimi jest delikatnie mowic trudna, ale zawsze mozna rower przeprowadzic lub przeniesc.

Data: 2012-09-26 00:52:46
Autor: MaOr
W dniu środa, 26 września 2012 09:42:15 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
> [...]

Nie spotkalem sie z zakazem czy ograniczeniami jazdy po szlakach pieszych. Inna sprawa, ze czasem jazda nimi jest delikatnie mowic trudna, ale zawsze mozna rower przeprowadzic lub przeniesc.

No cóż zostają drzewa, chyba zaryzykuję.

A co do szlaków to znalazłem w końcu na stronie dokument p.t. udostępnianie szlaków i tam stoi:
§ 4.
Turystyka rowerowa
1. Wyznacza się szlak rowerowy: Prądnik Korzkiewski - Brama Krakowska, Murownia - Brama Krakowska - Ojców.
2. Na drogach publicznych (Ojców - Wola Kalinowska, Ojców - Skała i Ojców - Pieskowa Skała) turystyka rowerowa może odbywać się bez przeszkód.
3. Na odcinkach szlaków turystyki pieszej biegnących poza drogami publicznymi oznaczonych w §2 ust. ruch rowerowy jest zabroniony z uwagi na bezpieczeństwo turystów pieszych.
4. Na szlaku wymienionym w §4. ust. l obowiązuje pierwszeństwo ruchu pieszego.

Tak że do Groty rowerem nie bardzo, można dojechać do granicy parku a potem prowadzić.

Pzdr

Data: 2012-09-26 10:12:56
Autor: cytawa
MaOr pisze:

3. Na odcinkach szlaków turystyki pieszej biegnących poza drogami
publicznymi oznaczonych w §2 ust. ruch rowerowy jest zabroniony z
uwagi na bezpieczeństwo turystów pieszych.

Dobrze, ze podali przyczyne zakazu. To znaczy, ze pchac rower mozna. Mozna tez odpychac sie nogami siedzac na siodelku. A to juz duzo.

Jan Cytawa

Data: 2012-09-26 10:42:04
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2012-09-26 09:52, MaOr pisze:

> [...]
> 4. Na szlaku wymienionym w §4. ust. l obowiązuje pierwszeństwo ruchu pieszego.

Nie wiem jak to jest respektowane, ale ja sie tym nigdy nie przejmowalem. Np. szlak pieszy dolina Saspowska, ktory pokonalem na rowerze kilkadziesiat razy w zyciu albo zjazd z Czajowic i wiele innych. Niektore szlaki piesze nie nadaja sie odcinkami dla rowerzystow. Czasem szlakiem ida tlumy pieszych - nie da sie wtedy jechac.

Data: 2012-09-26 06:15:37
Autor: Ignac
[...]

Tuż przy grocie są barierki metalowe-wymażone do porzypięcia 100 rowerów.

 Ignac

Data: 2012-09-27 01:40:50
Autor: szaman (Baker)
On 09/26/2012 03:15 PM, Ignac wrote::

Tuż przy grocie są barierki metalowe-wymażone do porzypięcia 100 rowerów.

  Ignac

Pod grotę nie wolno rowerem. A jak mi tam jutro któryś pojedzie to jajca z dupy powyrywam :P (Mam grupę 50 dzieci)

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaruś

Data: 2012-09-28 21:20:59
Autor: AL
W dniu 2012-09-27 01:40, szaman (Baker) pisze:
[...]

obawiasz się, że zabraknie dla tych 50-ciu dziecięcych rowerów drzew do ich przypięcia?
;)

Data: 2012-10-06 00:38:17
Autor: szaman (Baker)
On 09/28/2012 09:20 PM, AL wrote::
[...]