Grozili śmiercią Kaczyńskiemu i sympatykom PiS-u

Data: 2019-02-09 08:33:49
Autor: u2
Grozili śmiercią Kaczyńskiemu i sympatykom PiS-u
https://www.stefczyk.info/2019/02/08/grozili-w-sieci-smiercia-kaczynskiemu-co-na-to-policja-potrzebujemy-osobiscie-zlozonego/

Po tragicznej śmierci Pawła Adamowicza jednym z głównych tematów w przestrzeni medialnej stała się kwestia walki z tzw. "mową nienawiści" w Internecie. O konieczności takich działań grzmiały media, a policja informowała o zatrzymanych osobach, które miały drwić ze śmierci byłego prezydenta Gdańska. Jednocześnie szef MSWiA ostrzegał, że walka z hejtem w sieci będzie bezwzględna. Od tragicznych wydarzeń nie minął miesiąc, a zapał policji wyraźnie opadł, co udowodnił jeden z internautów, który opisał w sieci swoją próbę walki z tzw. "mową nienawiści".

Wspomniany Internauta, który poprosił nas o zachowanie anonimowości, przeprowadził eksperyment, który dowodzi jak słabo i wybiórczo działa wydział do walki z cyberprzestępczością:

- Zrobiłem taki eksperyment, że przez tydzień wysyłałem - zgodnie z instrukcją HejtStopu (organizacja walcząca z mową nienawiści w sieci - przyp. red.) - zgłoszenia na Wydział do walki z Cyberprzestępczością Komendy Stołecznej Policji, gdzie dawałem linki do wpisów gości którzy proponowali organizację zbiórki na zabójcę, który rozstrzela pisowców albo wzywali do powieszenia Kaczyńskiego. Dziś dostałem odpowiedź, że ich to nie interesuję i jak chcę to mogę zlokalizować gdzie mieszkają, a potem przejść się na komendę i złożyć zeznania. No to by było tyle jeżeli chodzi o tę szopkę jaką się robi z "walki z mową nienawiści" - napisał Internauta.

Sprawdziliśmy te komentarze. Większość z nich pochodzi z kilku antyrządowych grup założonych na Facebooku. Wpisy stanowią otwarte nawoływania do przestępstw i mordowania sympatyków i polityków Prawa i Sprawiedliwości. ,,Wybić te kanalie do nogi i będzie w kraju spokój i porządek" - to jeden z łagodniejszych tekstów. Są też znacznie gorsze, np. jeden z użytkowników pisze w odniesieniu do Jarosława Kaczyńskiego: ,,Trzeba konusa powiesić na Placu Zamkowym". Inny komentarz: ,,(...) kaczorstwo żoliborskie należy wyeliminować z przyrody. Do końca". Internauci chcą wieszać szefa Prawa i Sprawiedliwości, nawołują do stawiania szubienic. Bardzo często do swoich wpisów dołączają krwawe, wiele mówiące obrazki.

Jak zareagowała na te wpisy policja? Zgłaszający "mowę nienawiści" Internauta dostał odpowiedź, że aby nadać sprawie bieg, trzeba... zgłosić podejrzenie przestępstwa na komisariacie:

- W związku z przekazanymi przez Pana wiadomościami (...) dotyczącymi wpisów na portalu Facebook do Wydziału do walki z Cyberprzestępczością Komendy Stołecznej Policji informuję, że w celu nadania sprawie biegu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa winien Pan osobiście złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa - czytamy w mailu przesłanym przez funkcjonariusza wydziału do walki z cyberprzestępczością.

Policjant poinformował Internautę, iż ,,może się udać do właściwej dla jego miejsca zamieszkania jednostki terenowej policji i wówczas zostanie przesłuchany na jego okoliczności". Ma też zabrać ze sobą wszelkiego rodzaju druki, które zostaną dołączone do zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa. Może też pisemnie zgłosić przestępstwo, podając dokładnie ,,dane osobowe, adresowe, kontaktowe i numer telefonu, a także, dokładny chronologiczny opis zaistniałego zdarzenia, w tym (...) wydruki. Dodatkowo, jak poinformował funkcjonariusz policji, po złożeniu zawiadomienia na piśmie, ,,konieczne będzie przesłuchanie w jednostce terenowej policji właściwej dla miejsca zamieszkania".

Nie oszukujmy się, na tym etapie odpadnie 99 procent osób zainteresowanych zgłoszeniem przestępstwa. Tego typu procedury zniechęcą wszystkich, którzy po prostu chcieliby zgłosić "mowę nienawiści" i zareagować na to, co pojawia się w przestrzeni publicznej. Regulamin jest oczywiście ważny, procedury którymi kieruje się policja również, ale czy nie warto byłoby takich spraw uprościć, żeby faktycznie podjąć walkę ze zjawiskami, które wszyscy oceniamy negatywnie?

Po śmierci Pawła Adamowicza KGP w komunikacie wystosowała apel o rozsądne i odpowiedzialne korzystanie z portali i komunikatorów internetowych. Prosiła także o pomoc w tej walce i informowała o zatrzymanych, którzy "drwili ze śmierci tragicznie zmarłego prezydenta Gdańska".

- (...) zatrzymano ponad dwadzieścia osób podejrzanych o kierowanie gróźb pod adresem prezydentów, urzędników, polityków i samorządowców oraz takich, które publicznie drwiły ze śmierci tragicznie zmarłego prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza - informowała Komenda Główna Policji. O zatrzymaniach pisał również Joachim Brudziński, szef MSWiA, który podkreślił  jednocześnie, że w tej sprawie działania policji będą ,,konsekwentne i surowe".

- Dziś kolejne zatrzymania przez @PolskaPolicja osób które w swej nienawistnej, internetowej retoryce posuwają się do gróźb karalnych wobec innych. Zapewniam, że nie będą to akcje tymczasowe i pokazowe. Policja będzie konsekwentna i bezwzględna (...) nie zatrzymamy nienawiści jeżeli nie nastąpi opamiętanie i refleksja, u wszystkich - pisał wówczas Joachim Brudziński na Twitterze.

Na swojej stronie internetowej policjanci z biura do walki z cyberprzestępczością informują, iż ,,realizują zadania związane z tworzeniem warunków do efektywnego wykrywania sprawców przestępstw popełnionych przy użyciu nowoczesnych technologii teleinformatycznych". W teorii brzmi to dobrze, ale praktyka pokazuje, że większość ich działań ma niestety charakter doraźny i pokazowy.
Źródło: Stefczyk.info Autor: Artur Ceyrowski

--
George Orwell :

Data: 2019-02-09 09:18:56
Autor: `Pajdak
pijaczyna  "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Czego symbolem są "białe róze"?  ;-)))

Powiedz dlaczego takie kanalie jak lo(r)dzik i zenuś wciąż są na wolności?

KTO ICH KRYJE?

--
Pajdak

Data: 2019-02-09 08:50:35
Autor: Zenek Kapelinder
Grozili śmiercią Kaczyńskiemu i sympatykom PiS-u
Wiadomo kto ciebie pizdziak kryje. Kryja cie emerytowani zasluzeni nazisci w niemieckim burdelu.

Data: 2019-02-09 18:01:52
Autor: u2
Grozili śmiercią Kaczyńskiemu i sympatykom PiS-u
Wiadomo kto ciebie pizdziak kryje. Kryja cie emerytowani zasluzeni nazisci w niemieckim burdelu.

ale ale, kupa pisze po andaluzyjsku, pewnikiem porwali go frankiści i teraz śpiewa Komu bije dzwon dla Ernesto:)

--
George Orwell :

Data: 2019-02-09 09:50:50
Autor: u2
W dniu 09.02.2019 o 09:18, `Pajdak pisze:
Czego symbolem są "białe róze"?

nie słyszałeś piosenki Szatunowa ? to ruski hit, ci którzy to lubią, muszą być kacapami:)

--
George Orwell :

Data: 2019-02-09 10:24:12
Autor: Pajdak.
białe róże symbol nienawiści czyli parasol ochronny nad łajdakami
pijaczek "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości
W dniu 09.02.2019 o 09:18, `Pajdak pisze:
Czego symbolem są "białe róze"?

nie słyszałeś piosenki Szatunowa ? to ruski hit, ci którzy to lubią, muszą
być kacapami:)

Nie znam rosyjskiego!

A cos na temat?

Masz coś do powiedzenia na temat kanalii lo(r)dzika i zenusia?

Te kanalie wielokrotnie grozili m.in. mi wrzuceniem do dołu z wapnem,
przecięciem ścięgien, pałowaniem, elektrowstrząsami itp pomysłami rodem z
UB/SB. Jak sądzisz, dlaczego te kanalie wciąż udzielają się psp? KTO trzyma
nad nimi parasol ochronny? Powiadomiłem "odpowiednie organa". Wiesz jaka
była odpowiedź? "Tożsamość wpisów internetowych nie jest możliwa do
ustalenia wobec czego nie jest zostaną podjęte kroki prawne przez organa
państwa. Proszę skontaktowac się ISP celem ustalenia ich tożsamości." Teraz
czujesz bluesa? Ktos te kanalie wspiera i chroni!

--
Pajdak

Data: 2019-02-09 04:00:21
Autor: bytomir.torpeksowy
użytkownik Pajdunio napisał:
> [...]

Te kanalie wielokrotnie grozili m.in. mi wrzuceniem do dołu z wapnem,
przecięciem ścięgien, pałowaniem, elektrowstrząsami itp pomysłami rodem z

Policaje widać wzięli na logikę. Jak niby lord z zenkiem mogli
cię pobić czy wrzucić do dołu z wapnem, jak ukrywasz się
za anonimizerem?  Widzisz Pajduniu, czasem ktoś musi pomyśleć za Ciebie:)

Poza tym odwalasz kawał dobrej roboty dla Kaczki:) Co prawda niewielu
tu zagląda, ale każdy kto zajrzy i poczyta twoje wklejki, wie żeś
debil w 20 wcieleniach:)

Data: 2019-02-10 08:55:38
Autor: Pajdak.

Użytkownik <bytomir.torpeksowy@gmail.com> napisał w wiadomości news:86c421b0-38bd-456d-aad8-069715076f53googlegroups.com...
użytkownik Pajdunio napisał:

Bez pieszczot CIOTO!

> [...]

cię pobić czy wrzucić do dołu z wapnem, jak ukrywasz się
za anonimizerem?  Widzisz Pajduniu, czasem ktoś musi pomyśleć za Ciebie:)

Za niczym sie nie ukrywam. Mam legalne konto na serwerze w Włoszech.

Poza tym odwalasz kawał dobrej roboty dla Kaczki:)

Psując krew takim jak ty ;-)))

Co prawda niewielu tu zagląda,

Wasza banda czworga jest moimi wiernymi czytelnikami ;-)))

ale każdy kto zajrzy i poczyta twoje wklejki,

Pies sąsiada wciąż teskni za tobą! Coś ty mu zrobił! -)))

wie żeś debil w 20 wcieleniach:)

Nie każdy jest do ciebie podobny cioto! ;-)))

--
Pajdak

Data: 2019-02-09 13:22:59
Autor: u2
W dniu 09.02.2019 o 10:24, Pajdak. pisze:
[...]

te kupa, to ty próbujesz zmienić temat, ciągle nawołujesz do zamordowania Kaczki, usenet pamięta to tobie kupa:)

--
George Orwell :

Data: 2019-02-10 09:13:10
Autor: Pajdak.
osrany pijaczek  "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Spisz w kupie czy skatologia jest twoim ulubionym tematem marzen? ;-)))

to ty próbujesz zmienić temat,

Nic nie zmienialem, mylisz osoby. Może mniej dykty!? ;-)))

ciągle nawołujesz do zamordowania Kaczki,

Twoje opilstwo - twoje majaczenia. Lol!

usenet pamięta to tobie kupa:)

Kupa to jest to w czym ty zyjesz na tym suwalskim zadupiu. Z pamięcią u
ciebie juz niezbyt, twoja dypsomania przerodziła się w ustawiczne chlanie,
"inszynierze" z PGR.

Powiedz mi kupa, jak to z wami jest. Które z was robi za chłopczyka, a które za dziewczynke kiedy tak w trójke baraszkujecie z lo(r)dzikiem i zenusiem na snopku słomy?
--
Pajdak

Data: 2019-02-10 10:20:01
Autor: u2
Grozili śmiercią Kaczyńskiemu i sympatykom PiS-u
W dniu 10.02.2019 o 09:13, Pajdak. pisze:
Powiem sobie kupa, jak to z nami jest. Które z nas robi za chłopczyka, a które za dziewczynke kiedy tak w trójke baraszkuję z lo(r)dzikiem i zenusiem na snopku słomy

bara bara riki tiki tak:)))

--
George Orwell :

Grozili śmiercią Kaczyńskiemu i sympatykom PiS-u