Grubosc opon cd

Data: 2009-06-17 09:14:17
Autor: Zwolay
Grubosc opon cd
Odnosnie poprzedniego posta o dopasowaniu opon do obreczy...mam
lamerskie pytanie-stronka

http://www.ppc.hg.pl/index.php?s=7_3_2

pisze tak:"Tak więc opona opisana jako 47-559 jest to opona 26 1,75.
47mm jest to wysokość opony od drutu do czubka bieżnika, zaś 559 mm
jest to średnica osadzenia drutu na obręczy".

to jaki parametr opisuje szerokosc opony (rozumiana w ten sposob ze
dana opona jest "cienka" jak palec a druga szeroka jak paczka fajek)bo
juz nie rozumiem? i gdzie szerokosc podana w tym parametrze jest
liczona-czy na osadzeniu czy w najszerszym miejscu??? dzieki za
informacje!

Data: 2009-06-17 18:26:38
Autor: budfox
Grubosc opon cd
Zwolay pisze:
[...]

nie mam suwmiarki! jestem nikim

Data: 2009-06-17 19:15:44
Autor: Jan Srzednicki
Grubosc opon cd
On 2009-06-17, Zwolay wrote:
[...]

Bzdury tam piszą. ETRTO (czyli właśnie oznaczenia w stylu 47-559) podaje
jako pierwszy numer szerokość opony lub obręczy, a drugi to średnica
obręczy (a dokładniej - średnica obręczy w miejscu osadzenia opony).

Data: 2009-06-17 12:37:14
Autor: wolay
Grubosc opon cd
wielkie dzieki! teraz juz wszystko jasne ale fakt faktem ze tamta
stronka maksymalnie wprowadzila mnie w blad....

Data: 2009-06-18 08:35:02
Autor: MaciekS
Grubosc opon cd
Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrnh3ig70.11ja.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
On 2009-06-17, Zwolay wrote:
[...]

A mnie się wydaje, ze jednak dobrze piszą, może trochę zbyt prosto, ale jednak. 47mm na pewno nie jest szerokością obręczy.
Szerokość opony zależy wprost od jej wysokości - w przybliżeniu opona przyjmuje w przekroju kształt okręgu.
Z szerokością obręczy chodzi o to, że wszystko się da, ale... przy zbyt małej szerokości obręczy i zbyt dużej (nie dopasowanej) oponie boki opony mogą być zbyt wygięte, a w efekcie szybciej pękać na bokach. Takie są moje doświadczenia.
maciekS

Data: 2009-06-17 23:54:13
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Grubosc opon cd
On 18 Cze, 08:35, "MaciekS" <k...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> napisał w
> [...]

A mnie się wydaje, ze jednak dobrze piszą, może trochę zbyt prosto, ale
jednak. 47mm na pewno nie jest szerokością obręczy.
Zle pisza, wysokosc jest jak cos podawana jako drugi wymiar, ale to w
inny sposób (np. 26" x 1,95 x 2.00)

Szerokość opony zależy wprost od jej wysokości - w przybliżeniu opona
przyjmuje w przekroju kształt okręgu.
To wysokosc zalezy w pewnym stopniu od szerokosci:) ale są opony o tej
samej szerokosci, a roznych wysokosciach, wiec reguly nie ma.

Data: 2009-06-18 09:06:46
Autor: Jan Srzednicki
Grubosc opon cd
On 2009-06-18, MaciekS wrote:
[...]

47mm jest szerokością opony. ETRTO stosuje się do oznakowania zarówno
opon, jak i obręczy, więc pierwszy numer będzie oznaczał szerokość
wewnętrzną obręczy jeśli opisuje obręcz - proste, nie?

Dobrze by było, żebyś jednak pohamował to, co Ci się wydaje, i zapoznał
z tematem:

http://www.schwalbetires.com/tech_info/size_markings
http://www.sheldonbrown.com/tire_sizing.html
http://stason.org/TULARC/sports/bicycles/8b-12-ETRTO-numbers-for-tire-sizes.html

[...]

To raczej dotyczy starych, grubych opon. Nowe opony górskie mają zwykle
elastyczne i cienkie ścianki.

Data: 2009-06-18 14:29:55
Autor: ignacy
Grubosc opon cd
      Słuchajcie Jana bo...po prostu ma rację.

   Ignac

Data: 2009-06-18 11:23:49
Autor: ąćęłńóśźż
Grubosc opon wg Schwalbe