Grubszy zjazd WIG20?

Data: 2010-06-29 10:58:06
Autor: DJ\(Dominik\)
Grubszy zjazd WIG20?
Klasyczna formacja odwrócenia, może nie idealny przykład jak z książki, ale ideały to rzadkość.
Teoretyczny zasięg celuje poniżej 2000.
http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/Image/u10/wig20290610.png

DJ

Data: 2010-06-29 11:43:58
Autor: Delfino Delphis
Grubszy zjazd WIG20?
DJ(Dominik) wrote:

Klasyczna formacja odwrócenia, może nie idealny przykład jak z książki,
ale ideały to rzadkość.
Teoretyczny zasięg celuje poniżej 2000.
http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/Image/u10/wig20290610.png

Chyba zbyt krzywa ta szyja, ale ja się nie znam :P

Data: 2010-06-29 12:00:21
Autor: Dombrek
Grubszy zjazd WIG20?
Chyba zbyt krzywa ta szyja, ale ja się nie znam :P

Krzywa może być, a nawet dobrze jak szyja RGRa idzie ku górze, a oRGRa w dół. Poza tym jest podparta w 5 miejscach, więc ma stosunkowo dużą wiarygodność.
Dombrek

Data: 2010-06-29 12:24:41
Autor: Delfino Delphis
Grubszy zjazd WIG20?
Dombrek wrote:

Krzywa może być, a nawet dobrze jak szyja RGRa idzie ku górze, a oRGRa w
dół. Poza tym jest podparta w 5 miejscach, więc ma stosunkowo dużą
wiarygodność.

Według mnie jest właśnie na odwrót. Ta linia to typowa linia trendu wzrostowego. Maksima nie muszą wypadać wyżej. Wyżej mają wypadać minima. O jakimkolwiek odwróceniu trendu można mówić wtedy, kiedy linia zostaje przebita. Wtedy będzie można wykreślić jakiegoś RGRa z bardziej poziomą linią szyi.

Data: 2010-06-29 05:42:23
Autor: dziegiec
Grubszy zjazd WIG20?
On 29 Cze, 12:24, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:
Dombrek wrote:
> Krzywa mo e by , a nawet dobrze jak szyja RGRa idzie ku g rze, a oRGRa w
> d . Poza tym jest podparta w 5 miejscach, wi c ma stosunkowo du
> wiarygodno .

Wed ug mnie jest w a nie na odwr t. Ta linia to typowa linia trendu
wzrostowego. Maksima nie musz wypada wy ej. Wy ej maj wypada minima. O
jakimkolwiek odwr ceniu trendu mo na m wi wtedy, kiedy linia zostaje
przebita. Wtedy b dzie mo na wykre li jakiego RGRa z bardziej poziom
lini szyi.

Niech statystyka Was rozsądzi...
http://thepatternsite.com/hst.html
"Patterns with up-sloping necklines perform better."

I jeszcze z ciekawostek:
"Patterns with an extended right shoulder perform worse. Symmetrical
looking patterns also perform worse."

Data: 2010-06-29 12:49:40
Autor: DJ\(Dominik\)
Grubszy zjazd WIG20?

[...]

Tutaj masz kilkanaście przykładów z różnym nachyleniem:
http://www.stopazwrotu.pl/tekst.php?tid=149

http://www.stopazwrotu.pl/tekst.php?tid=170

Sam oceń pod co warto grać.

DJ

Data: 2010-06-29 13:21:58
Autor: Delfino Delphis
Grubszy zjazd WIG20?
DJ(Dominik) wrote:

Tutaj masz kilkanaście przykładów z różnym nachyleniem:
http://www.stopazwrotu.pl/tekst.php?tid=149

http://www.stopazwrotu.pl/tekst.php?tid=170

Sam oceń pod co warto grać.

Eee według mnie w większości to nie są RGRy tylko klasyczne przełamania trendu  na zasadzie - przełamanie-korekta-zjazd.

Data: 2010-06-29 05:44:19
Autor: dziegiec
Grubszy zjazd WIG20?
On 29 Cze, 13:21, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:
DJ(Dominik) wrote:
> Tutaj masz kilkana cie przyk ad w z r nym nachyleniem:
>http://www.stopazwrotu.pl/tekst.php?tid=149

>http://www.stopazwrotu.pl/tekst.php?tid=170

> Sam oce pod co warto gra .

Eee wed ug mnie w wi kszo ci to nie s RGRy tylko klasyczne prze amania
trendu  na zasadzie - prze amanie-korekta-zjazd.

A dlaczego uważasz, że jedno drugiemu przeczy?
Flagi nie nazwiesz "flagą" tylko "korektą"?

Data: 2010-06-29 14:59:09
Autor: Delfino Delphis
Grubszy zjazd WIG20?
dziegiec wrote:

A dlaczego uważasz, że jedno drugiemu przeczy?

No bo to są dwie różne rzeczy. Po prostu.

Flagi nie nazwiesz "flagą" tylko "korektą"?

Flaga to specyficzny rodzaj korekty. Przecież tak rozumując to wszystkie formacje da się podciągnąć pod jedną. RGR ma pewne charakterystyczne cechy, które IMHO odróżniają ją od formacji przełamania trendu. Jedną z cech jest właśnie brak trendu, GR formuje się po przełamaniu i najwyżej potwierdza. Drugą jest specyficzne zachowanie wolumenu.

Data: 2010-06-29 06:40:02
Autor: dziegiec
Grubszy zjazd WIG20?
On 29 Cze, 14:59, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:
dziegiec wrote:
> A dlaczego uwa asz, e jedno drugiemu przeczy?

No bo to s dwie r ne rzeczy. Po prostu.

> Flagi nie nazwiesz "flag " tylko "korekt "?

Flaga to specyficzny rodzaj korekty. Przecie tak rozumuj c to wszystkie
formacje da si podci gn pod jedn . RGR ma pewne charakterystyczne cechy,
kt re IMHO odr niaj j od formacji prze amania trendu. Jedn z cech jest
w a nie brak trendu, GR formuje si po prze amaniu i najwy ej potwierdza.
Drug jest specyficzne zachowanie wolumenu.

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem...według Ciebie formacja o dwóch
ramionach i głowie występująca po długim trendzie to nie RGR?
Ja wciąż nie widzę sprzeczności - to tak, jak "4" jest równe "2^2" ale
i "7-3"...

Przykład - widzę tu trend i jego przełamanie, ale dlaczego miałoby mi
to przeszkadzać w zobaczeniu RGRa?
http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/Image/zagadka1.png

Flaga to bardziej konsolka ni korekta.
Być może - nieistotne. Chodzi o to, że bycie konsolką czy korektą nie
powoduje, że z automatu przestaje ona być flagą.

Data: 2010-06-29 16:08:13
Autor: Delfino Delphis
Grubszy zjazd WIG20?
dziegiec wrote:

Przykład - widzę tu trend i jego przełamanie, ale dlaczego miałoby mi
to przeszkadzać w zobaczeniu RGRa?
http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/Image/zagadka1.png

Tu jest ok - lewe ramie jest kolejnym maksimum wyższym niż poprzednie, głowa jest kolejnym maksimum wyższym niż poprzednie. Potem następuje przełamanie trendu wzrostowego poprzez wyrysowanie kolejnego minimum na poziomie zbliżonym do poprzedniego. W tym momencie pojawia się pytanie - jaki będzie dalszy trend? Bo wcale nie musi być spadkowy. I tutaj jest pole do szukania formacji - jeśli kolejne maksimum będzie niższe niż poprzednie, to mamy klasyczne RGR. Sprzedajemy na przebiciu szyi z bliskim stopem (choć są i tacy co sprzedadzą na ramieniu).

Ale możliwe też będzie, że kolejne maksimum wyrysuje się na poziomie poprzedniego - wtedy możemy liczyć na podwójny szczyt. Jeszcze wyższe maksimum może zapoczątkować formację trójkąta. Każda z nich ma jakieś tam prawdopodobieństwo kontynuacji. I tyle.

Ale wydaje mi się, że podstawą do w ogóle szukania jakiejkolwiek formacji jest fakt przełamania trendu, jako pierwszy sygnał możliwości jego odwrócenia. Wracając do przykładu z początku wątku teraz po przełamaniu tendencji wzrostowej spodziewałbym się spadku do poziomu rzędu poprzedniego minimum (luty) i po nim rysowałbym dopiero prawe ramię (za lewe przyjmując styczeń). Jeśli ono rzeczywiście się wyrysuje, to wtedy przebicie minimów z lutego będzie sygnałem sprzedaży w oparciu o RGR.

Data: 2010-06-29 15:14:44
Autor: skippy
Grubszy zjazd WIG20?

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:i0cqmt$p34$1news.onet.pl...
dziegiec wrote:

[...]

Na siłe wszystko można nazwać korektą czegoś innego.
Flaga to bardziej konsolka niż korekta.

Data: 2010-06-29 15:18:06
Autor: DJ \(Dominik\)
Grubszy zjazd WIG20?
RGR ma pewne charakterystyczne cechy,
które IMHO odróżniają ją od formacji przełamania trendu. Jedną z cech jest
właśnie brak trendu,

Jeśli jest formacja odwracająca trend, to byłoby dziwne, gdyby powstawała w beztrendziu. Sama nazwa wskazuje, że własnie odwraca trend.

Tak czy inaczej każdy gra po swojemu, nie mam zamiaru przekonywać, że moja racja jest najmojsza ;-)

DJ

Data: 2010-06-29 15:39:33
Autor: Delfino Delphis
Grubszy zjazd WIG20?
DJ (Dominik) wrote:

Jeśli jest formacja odwracająca trend, to byłoby dziwne, gdyby powstawała
w beztrendziu. Sama nazwa wskazuje, że własnie odwraca trend.

Ja po prostu nie lubię takiego czegoś, że jeden widzi RGR, drugi trend wzrostowy, trzeci podwójne dno, a czwarty flagę. Oczywiście potem okaże się, że ktoś miał rację, ale tak się nie da inwestować ;)

Według mnie to co narysowałeś to klasyczny trend wzrostowy. Oczywiście zawahanie się popytu, który wyrysował niższe maksimum niż poprzednie jest jakimś sygnałem osłabienia. Ale z drugiej stron RGRy, które zaczyna się po spadkach? To też dla mnie absurd. Klasyczny RGR rysuje się po wzrostach, lewe ramie jest dotychczasowym maksimum, a nie drobną korektą spadków, jak w tym przypadku. Lewę ramie nie może być poniżej poprzedniego maksimum. Do tego ta silnie rosnąca szyja - dla mnie to żaden RGR. Chyba, że wcześniejsze maksimum potraktujesz jako lewe ramię, to już bardziej. Ale nadal IMHO RGR występuje wtedy, kiedy następuje wyraźnie przełamanie tendencji wzrostowej poprzez wyrysowanie kolejnego minimum na poziomie poprzedniego (tutaj twoje lewe R było takim sygnałem zmiany trendu). Jeśli kolejne minima są wyżej, to nie ma się czym przejmować.

Data: 2010-06-29 06:53:51
Autor: dziegiec
Grubszy zjazd WIG20?
On 29 Cze, 15:39, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:
Jeśli kolejne minima są wyżej, to nie ma się czym przejmować.

Tobie się to wydaje, Bulkowski to sprawdził statystycznie... :)

Data: 2010-06-29 06:59:51
Autor: dziegiec
Grubszy zjazd WIG20?
[...]

Nie zgadzam się. Albo inaczej - inwestować pewnie nie, grać jak
najbardziej.
A co do "mienia racji" - to rzadko daje kasę, choć prawie zawsze
chwałę ;)

Data: 2010-06-29 12:07:05
Autor: skippy
Grubszy zjazd WIG20?

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:i0cf90$on5$1news.onet.pl...
DJ(Dominik) wrote:

[...]

To jest formacja, jak mawiał klasyk, kopnięta.
Czyli przechylona.

Data: 2010-06-29 12:54:02
Autor: Lech Dubrowski
Grubszy zjazd WIG20?

Użytkownik "DJ(Dominik)" <dj_antyspam@stopazwrotu.pl> napisał w wiadomości news:i0ccj3$h4t$1news.onet.pl...
Klasyczna formacja odwrócenia, może nie idealny przykład jak z książki, ale ideały to rzadkość.
Teoretyczny zasięg celuje poniżej 2000.
http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/Image/u10/wig20290610.png

Na dziennym jest podwojne dno z 08.06.2010

Leszek

DJ

Data: 2010-06-29 23:58:54
Autor: Dieter
Grubszy zjazd WIG20?
Data: 2010-06-30 00:11:44
Autor: Hubert
Grubszy zjazd WIG20?
W dniu 2010-06-29 23:58, Dieter pisze:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ab4bfce03f882fb2.html

Skąd niebieska linia "na teraz"? Widzę tylko taki sam odcinek od czerwonej jak w 97, ale czy to wystarczy?

Data: 2010-06-30 00:33:26
Autor: Dieter
Grubszy zjazd WIG20?
Mysle, ze to wystarczy. Rownosc czasow trwania fal wzrostowych.

D.

Data: 2010-06-30 00:43:07
Autor: Hubert
Grubszy zjazd WIG20?
W dniu 2010-06-30 00:33, Dieter pisze:
Mysle, ze to wystarczy. Rownosc czasow trwania fal wzrostowych.

A dlaczego powtórka z 1997 a nie 2003?

Data: 2010-07-01 02:49:22
Autor: Endriu
Grubszy zjazd WIG20?
Mysle, ze to wystarczy. Rownosc czasow trwania fal wzrostowych.

Cos jest na rzeczy skoro Goldmann twierdzi podobnie....

Goldman Sachs: S&P500 osiągnie 1250 pkt. do końca roku
http://tiny.pl/h7h74

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-07-04 16:35:59
Autor: Endriu
Grubszy zjazd WIG20?
Cos jest na rzeczy skoro Goldmann twierdzi podobnie....

Goldman Sachs: S&P500 osiągnie 1250 pkt. do końca roku
http://tiny.pl/h7h74

Tylko .... kto postawi złamanego centa na prognozy Goldamana ....

Brytyjski premier atakuje Goldmana za "moralne bankructwo"
http://tiny.pl/h7q7g

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-07-04 12:42:31
Autor: Endriu
Grubszy zjazd WIG20?
Skąd niebieska linia "na teraz"? Widzę tylko taki sam odcinek od czerwonej jak w 97, ale czy to wystarczy?

Dokładnie. Przypatrując się wykresowi:

po 1996 (czerwona) nastąpił "chwilowy szczyt" w 1997 (niebieska), po czym nastąpił "lokalny" zjazd w oklicach 1999 roku.
Gdyby miała nastąpic analogia z 1996-2002 to raczej należałoby się spodziewać spadków....

Tak ja to widze oczami laika "cyklowego" ....
Wszelkie komentarze mile widziane ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-07-04 16:04:07
Autor: Endriu
Grubszy zjazd WIG20?
[...]

Dieterze drogi, czy przypatrując się twojemu wykresowi nie należało by się spodziewać (analogicznie 1996-1998) raczej poniższego ruchu ?.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ae136e54e068264d.html

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-06-30 07:48:40
Autor: XXL
Grubszy zjazd WIG20?
Zasadnicze pytanie brzmi: czy wzrosty na giełdach w okresie luty 2009-kwiecień
2010 były początkiem nowej długoterminowej hossy czy tylko korektą bessy
rozpoczętej jesienią 2007r?

Wygląda na to, że szanse na summer rally w tym roku są znikome.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Czy-tak-sie-zaczyna-bessa-Dow-Jones-najnizej-od-XI-2169446.html

--

Grubszy zjazd WIG20?