Grupa robocza.. z foto

Data: 2009-07-20 13:20:37
Autor: Marek Augustyński
Grupa robocza.. z foto
Słuchajcie. Marzyłem sobie żeby stworzyć grupę ludzi patrzących na świat. I mam zamiar to zrobić. Wspólnie z Markiem Gardulskim. Nie wiem jak to nazwać. Szkoła, kurs... wszystkie te określenia przyprawiają mnie o mdłości. Myślałem coś o grupie twórczej ale to by oznaczało przymus tworzenia. Nie ważne, na pewno jest to oferta. Kierujemy ją do wszystkich ale zastrzegamy sobie prawo wyboru spośród Was. Nie chcemy iść na kompromis. Również jeśli chodzi o to co możemy Wam dać. Chcemy, aby grupa, która się zbierze była w stanie to wziąć;) Nasza oferta skierowana jest do wszystkich fotografujących i ludzi zainteresowanych sztuką. Ja rozumiem to tak. Jeśli chcesz porozmawiać nie musisz być artystą lub mieć na jej temat wiedzy. Musisz mieć to coś. Do Ciebie należy ocena czy rzeczywiście to coś posiadasz. My spróbujemy to w Tobie odnaleźć, a później pomożemy na ile się da. Dla naszych potrzeb komunikacji nazwijmy się kursem. Od razu mówię, że nie będzie tanio. Umówmy się, że będzie drogo. Nie chcę rozstrzygać w tym momencie ile. Działam na wyczucie i zależy mi żeby osoby zainteresowane również tak działały.

Teraz kilka konkretów.

1. Wybieramy grupę 10 osób. Jeśli zgłosi się 100 również pozostaniemy przy 10. Weźmiemy po prostu 10 najlepszych w naszym rozumieniu, co wcale nie musi oznaczać najbardziej doświadczonych, posiadających dorobek itp. Liczy się wrażliwość, osobowość. Jeśli znajdziemy mniej osób spotkania nie ruszą.

2. Kurs trwać będzie trzy miesiące (na jesieni) ale mamy nadzieje, że po tym okresie nadal będziemy trzymać kontakt, pomagać sobie, a może przyjaźnić się. Naszym celem poza nauką fotografii, poza rozmowami o sztuce jest zebranie ludzi dla których nie mniej ważne jest wspólne spędzanie czasu, odkrywanie i eksperymentowanie. To nie ma być kurs, który przebiega na zasadzie spotykamy się dwa razy w tygodniu i cześć. Zarówno Gardulski jak i ja chcemy zająć się ludźmi, pochylić się nad nimi i żeby oni pochylili się nad nami:)

3. Zależy nam, aby uczniowie mieli poczucie, że nie są ograniczani w żaden sposób i powinni iść ze swoją wyobraźnią i dawać jej upust. Jeśli ktoś ma ochotę przemalować kawałek lasu na kolor czerwony i w takiej scenerii wykonać swój pomysł jesteśmy od tego żeby mu to umożliwić. Również, aby wesprzeć go w tym mentalnie.

4. Trzonem kursu jest warsztat i jego nauka. Jeśli ktoś z biorących w nim udział zechce poćwiczyć poza zajęciami, w studio, w ciemni, przy komputerze lub ze sprzętem w plenerze będzie miał taką możliwość. I mówię tu o realnej możliwości, z moją lub Marka pomocą i w czasie na jaki się umówimy.

5. Gdyby ktoś z Was chciał w przyszłości startować na Akademie pomożemy mu przygotować się.

6. Wszystko o czym piszę wymaga określonych środków. Stąd więc moja sugestia o wysokiej cenie. Żaden z nas nie lubi robić czegoś na pół gwizdka i jeśli dostaje określone pieniądze stara się, aby to co daje w zamian było ich warte. Doszedłem do wniosku, że grupa o jakiej myślimy może funkcjonować tylko w dwóch przypadkach. Za darmo, na własny koszt, kiedy osoby zbierają się w sposób naturalny, gdyż już wcześniej tworzyły grupę znajomych. I za większe pieniądze, tak jak opisuję to tutaj. Półśrodki są dobre na chwile, Marek Gardulski i ja myślimy długoterminowo. Poza tym zapewniamy bazę, sprzęt, doświadczenie, wszystko to co na własną rękę ciężej jest zdobyć.

6. Fotografie Gardulskiego możecie zobaczyć na www.gardulski.pl, a moje na www.marekaugustynski.com

7. Osoby zainteresowane proszę o kontakt na haciumeda@gmail.com

Pozdrawiam
Marek Augustyński