Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Grupa szmelcwagena

Grupa szmelcwagena

Data: 2012-05-02 01:59:35
Autor: anacron
Grupa szmelcwagena
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak dość świeże.

Data: 2012-05-02 03:45:29
Autor: marcin
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak dość świeże.

tak byc nie moze.
wal do komendanta, niech sie tym zajmie.

Data: 2012-05-02 07:30:01
Autor: DoQ
Grupa szmelcwagena
W dniu 02-05-2012 03:45, marcin pisze:
tak byc nie moze.
wal do komendanta, niech sie tym zajmie.

Komendanta Metyliskiego?? :)

--
Pozdr.

Data: 2012-05-02 08:16:10
Autor: anacron
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 03:45, marcin pisze:
W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak dość świeże.

tak byc nie moze.
wal do komendanta, niech sie tym zajmie.

A co ma jakiś komendant do jakości tych samochodów?

Data: 2012-05-02 11:18:12
Autor: to
Grupa szmelcwagena
begin anacron
A co ma jakiś komendant do jakości tych samochodów?

Na razie nie wiadomo, ale jak pójdziesz to może się dowiesz.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-05-02 08:13:01
Autor: tryton
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak dość świeże.


no to ładnie zarzynasz samochody

Data: 2012-05-02 08:15:15
Autor: anacron
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 08:13, tryton pisze:
W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak dość świeże.

no to ładnie zarzynasz samochody

Oj tam, od razu ja. Jak niby zarznąłem np. klimę? :)

Data: 2012-05-02 10:18:28
Autor: Przemysław Czaja
Grupa szmelcwagena

Użytkownik "anacron"

no to ładnie zarzynasz samochody

Oj tam, od razu ja. Jak niby zarznąłem np. klimę? :)

Nie poczekałeś aż się rozgrzeje tylko od razu dałeś na Low ;-)

Data: 2012-05-02 13:16:56
Autor: anacron
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 10:18, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "anacron"

no to ładnie zarzynasz samochody

Oj tam, od razu ja. Jak niby zarznąłem np. klimę? :)

Nie poczekałeś aż się rozgrzeje tylko od razu dałeś na Low ;-)

Ta, ale to climatronic był na automacie :)

Data: 2012-05-02 16:39:41
Autor: zho
Grupa szmelcwagena

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:jnr56k$ot1$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-05-02 10:18, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "anacron"

no to ładnie zarzynasz samochody

Oj tam, od razu ja. Jak niby zarznąłem np. klimę? :)

Nie poczekałeś aż się rozgrzeje tylko od razu dałeś na Low ;-)

Ta, ale to climatronic był na automacie :)
A biegi zmieniales jak ruski w polonezie
 pierwyj
wtoroj
trietij
czetwiortyj
piatoj
.....
A tepier rakietin
Pozdrawiam ZHO
www.akwa.aip.pl

Data: 2012-05-02 08:44:46
Autor: news-gazeta
Grupa szmelcwagena
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:jnptgj$i9n$2mx1.internetia.pl...
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak dość świeże.

Stary, a czego Ty sie spodziewales? Przeciez to najwieksze szmelce jakie jeżdzą po drogach.
Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dzięki temu inne prawdziwe marki są tańsze ;)

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2012-05-02 08:56:20
Autor: anacron
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze:
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości
news:jnptgj$i9n$2mx1.internetia.pl...
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak dość świeże.

Stary, a czego Ty sie spodziewales? Przeciez to najwieksze szmelce jakie
jeżdzą po drogach.
Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dzięki temu inne
prawdziwe marki są tańsze ;)

Ale te Octavie to chwalą sobie raczej. Audio jakieś średnie,
przynajmniej na głośnikach oszczędzali. W środku chamskie plastiki jak w
Ładzie, ale nawet ładnie to wygląda, tylko, że w dotyku niemiłe. Jednak
spodziewałem się większej trwałości. We firmie mamy Aurisy i Ceed'y jako
flotę i te mają też co chwile innego kierowcę, niektóre już po 200 kkm
wykręcone i jakoś to jeździ i się nie psuje. A i nie ma popielniczki, co
mnie rozbawiło niesamowicie. Po 300km bolą trochę plecy zarówno w pasku
jak i octavi. Wszędzie niby te same TDI, ale osobiście miałem wrażenie,
że w pasku jakoś kulturalniej te TDI pracuje, ale to może tylko moje
złudzenie.

Data: 2012-05-02 09:11:46
Autor: Myjk
Grupa szmelcwagena
Wed, 02 May 2012 08:56:20 +0200, anacron
A i nie ma popielniczki, co
mnie rozbawiło niesamowicie.

Trzeba sobie dokupić, i z tego co wiem mało to nie kosztuje.
Dlatego widocznie tyle petów za okno leci.

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

Data: 2012-05-02 10:54:00
Autor: Irokez
Grupa szmelcwagena
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:19gsgtyfdh2k5.dlgmyjk.org...
Wed, 02 May 2012 08:56:20 +0200, anacron
A i nie ma popielniczki, co
mnie rozbawiło niesamowicie.
Trzeba sobie dokupić, i z tego co wiem mało to nie kosztuje.

na poważnie? czy jaja sobie robisz?

buhaha..

PS. nie miałem, nie mam i nie zamierzam mieć szmelcwagena


--
Irokez

Data: 2012-05-02 13:32:46
Autor: anacron
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 09:11, Myjk pisze:
Wed, 02 May 2012 08:56:20 +0200, anacron
A i nie ma popielniczki, co
mnie rozbawiło niesamowicie.

Trzeba sobie dokupić, i z tego co wiem mało to nie kosztuje.
Dlatego widocznie tyle petów za okno leci.

Znalazłem, zestaw palacza się to nazywa, dostaje się zapalniczkę zamiast
zaślepki i popielniczkę. LOL. To faktycznie wyjaśnia, dlaczego widzę
często na drodze (szczególnie nocą to widać) pety lecące za okno.

Data: 2012-05-02 09:13:56
Autor: Myjk
Grupa szmelcwagena
Wed, 02 May 2012 08:56:20 +0200, anacron
Po 300km bolą trochę plecy zarówno w pasku
jak i octavi. Wszędzie niby te same TDI, ale osobiście miałem wrażenie,
że w pasku jakoś kulturalniej te TDI pracuje, ale to może tylko moje
złudzenie.

Aha, no i nie porwónuj Octavii do Passata. Odpowiednikiem Skody do VW
Passata jest Superb. Octavia to VW Golf. Stąd zapewne Twoje wrażenie jest
dobre, Passat jest z pewnością lepiej wyciszony.

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

Data: 2012-05-02 14:33:29
Autor: Rafał Grzelak
Grupa szmelcwagena
anacron wrote:

Wszędzie niby te same
TDI, ale osobiście miałem wrażenie, że w pasku jakoś kulturalniej te
TDI pracuje, ale to może tylko moje złudzenie.

Pewnie kwestia wyciszenia. Zreszta to nawet nie jest ta sama klasa aut.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-05-05 11:48:38
Autor: The_EaGle
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze:

Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dzięki temu inne
prawdziwe marki są tańsze ;)


Dokładnie tak, ja się cieszę że tak jest. Dzięki temu 3-4letnia alfa 159 kosztuje 45-50tys zł w bardzo dobrym stanie a lagunę czy 508 będzie można kupić za 40-45tys po 3 latach. Tak samo z fordami które mi akurat pasują czy innymi "psującymi się"  samochodami...

--
Pozdrawiam
Rafał

Data: 2012-05-05 21:28:01
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Grupa szmelcwagena
On 2012-05-05 11:48, The_EaGle wrote:
W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze:

Szkoda e nard taki gupi i zapatrzony, no ale dziki temu inne
prawdziwe marki s tasze ;)

Dokadnie tak, ja si ciesz e tak jest. Dziki temu 3-4letnia alfa 159
kosztuje 45-50tys z w bardzo dobrym stanie

Nie jestem mechanikiem, ale znajomy, ktry nim jest pokazywa mi rne "ciekawostki" konstrukcyjne tych zacnych samochodw - przekonasz si zapewne gdy bdziesz uytkowa.
Czasem jak do niego wpadam, to a zauj, e nie mam aparatu ze sob - bo to co "wyprawia si" w samochodzie ktry ma 5 lat woa o pomst

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-05-05 22:43:30
Autor: The_EaGle
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-05 21:28, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2012-05-05 11:48, The_EaGle wrote:
W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze:

Szkoda e nard taki gupi i zapatrzony, no ale dziki temu inne
prawdziwe marki s tasze ;)

Dokadnie tak, ja si ciesz e tak jest. Dziki temu 3-4letnia alfa 159
kosztuje 45-50tys z w bardzo dobrym stanie

Nie jestem mechanikiem, ale znajomy, ktry nim jest pokazywa mi rne
"ciekawostki" konstrukcyjne tych zacnych samochodw - przekonasz si
zapewne gdy bdziesz uytkowa.
Czasem jak do niego wpadam, to a zauj, e nie mam aparatu ze sob -
bo to co "wyprawia si" w samochodzie ktry ma 5 lat woa o pomst


Piszesz konkretnie o jakim samochodzie?

I druga uwaga. Mechanik si specjalizuje w...?


--
Pozdrawiam
Rafa

Data: 2012-05-07 13:28:45
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Grupa szmelcwagena
On 2012-05-05 22:43, The_EaGle wrote:
W dniu 2012-05-05 21:28, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2012-05-05 11:48, The_EaGle wrote:
W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze:

Szkoda e nard taki gupi i zapatrzony, no ale dziki temu inne
prawdziwe marki s tasze ;)

Dokadnie tak, ja si ciesz e tak jest. Dziki temu 3-4letnia alfa 159
kosztuje 45-50tys z w bardzo dobrym stanie

Nie jestem mechanikiem, ale znajomy, ktry nim jest pokazywa mi rne
"ciekawostki" konstrukcyjne tych zacnych samochodw - przekonasz si
zapewne gdy bdziesz uytkowa.
Czasem jak do niego wpadam, to a zauj, e nie mam aparatu ze sob -
bo to co "wyprawia si" w samochodzie ktry ma 5 lat woa o pomst

Piszesz konkretnie o jakim samochodzie?

Ten akurat ktry widziaem, to alfa 156, 2.4jtd o ile dobrze pamitam.

I druga uwaga. Mechanik si specjalizuje w...?

Nie specjalizuje si. Ale zna si na tym co robi.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-05-02 09:32:04
Autor: Arek
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak dość świeże.

Takie czasy, kryzys itp. Ludzie mają mniejsze wymagania to firmy podążają za ich oczekiwaniami.

A.

Data: 2012-05-02 11:23:24
Autor: to
Grupa szmelcwagena
begin Arek
Takie czasy, kryzys itp. Ludzie mają mniejsze wymagania to firmy
podążają za ich oczekiwaniami.

To prawda, kiedyś to były auta, np. silnik w 125p czy w Polonezie
formalnie wymagał remontu często już następnego dnia po opuszczeniu
fabryki (nie trzymał wymiarów fabrycznych) jeśli mechanicy mieli akurat
gorszy dzień.

Albo ten legendarnej trwałości 126p, w którym mojemu ojcu odpadł silnik
podczas jazdy. Albo jeszcze wcześniejszy cud techniki motoryzacyjnej pt.
Syrena, w której przeguby były elementem eksploatacyjnym, jak teraz klocki
hamulcowe.

Ach, kiedyś to były auta! A teraz to sam szmelc produkują, ale tak to jest
gdy auta projektują księgowi, a nie inżynierowie.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-05-02 13:49:22
Autor: J.F
Grupa szmelcwagena
Użytkownik "to"  napisał w wiadomości
Ach, kiedyś to były auta! A teraz to sam szmelc produkują, ale tak to jest
gdy auta projektują księgowi, a nie inżynierowie.

A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie zagladac :-)


J.

Data: 2012-05-02 12:13:32
Autor: to
Grupa szmelcwagena
begin J.F
A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie
zagladac :-)

Tak, a Granadą 120. ;-)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-05-02 15:09:44
Autor: Arek
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 14:13, to pisze:
begin J.F

A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie
zagladac :-)

Tak, a Granadą 120. ;-)

A dla kogo ten wywiad?

A.

Data: 2012-05-02 16:17:53
Autor: Przemysław Czaja
Grupa szmelcwagena

Użytkownik "J.F"

A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie zagladac :-)

Dlatego, teraz co trzecie auto na ulicy to sierra, co czwarte granada, co drugie golf I, i cała masa syrenek, borewiczów i skody 105 - auta nie do zarżnięcia :)

Data: 2012-05-03 13:17:18
Autor: J.F.
Grupa szmelcwagena
Dnia Wed, 2 May 2012 16:17:53 +0200, Przemysaw Czaja napisa(a):
Uytkownik "J.F"
A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie zagladac :-)

Dlatego, teraz co trzecie auto na ulicy to sierra, co czwarte granada, co drugie golf I, i caa masa syrenek, borewiczw i skody 105 - auta nie do zarnicia :)

Sierre przestali robic 21 lat temu :-(

J.

Data: 2012-05-04 22:45:22
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Grupa szmelcwagena
On 2012-05-03 13:17, J.F. wrote:
Dnia Wed, 2 May 2012 16:17:53 +0200, Przemysaw Czaja napisa(a):
Uytkownik "J.F"
A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie
zagladac :-)

Dlatego, teraz co trzecie auto na ulicy to sierra, co czwarte granada,
co drugie golf I, i caa masa syrenek, borewiczw i skody 105 - auta nie
do zarnicia :)

Sierre przestali robic 21 lat temu :-(

Ciekawsze jednak np. E34, E32 ktrych nadal jest sporo, niektrych w cakiem niezym stanie (niektre, majce ju 23-25lat)

Znajomy gdzie wynalaz piknie utrzyman E32 wanie. Myl, e stanem mogaby konkurowa z 5-7mio letnimi samochodami.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-05-05 11:59:11
Autor: The_EaGle
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-04 22:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Sierre przestali robic 21 lat temu :-(

Ciekawsze jednak np. E34, E32 ktrych nadal jest sporo, niektrych w
cakiem niezym stanie (niektre, majce ju 23-25lat)


Znajomy gdzie wynalaz piknie utrzyman E32 wanie. Myl, e stanem
mogaby konkurowa z 5-7mio letnimi samochodami.


Niezy stan jest w rodku bo jak sie produkuje samochd za dzisiejsze 160 tys a nie za 50 tys to mona tam zastosowa 2-3 razy lepsze materiay wykoczeniowe. Jednak jak wskazuje praktyka silniki BMW nie pokonuj 2-3 razy wikszych przebiegw ni np w corolli za 50 tys z. Powoka antykorozyjna te nie jest na 20-30 lat. W zwizku z tym nie wierze e samochd z pierwszych lat 90tych majcy minimum 300tys km bdzie w lepszym stanie ni 5 letni z przebiegiem 100tys km. To po prostu fizycznie nie moliwe. Wyjtek moe stanowi jaki kolekcjonerski egzemplarz ktry nic nie jedzi ale by wietnie serwisowany. JEDNAK nawet wtedy technika z lat 90tych a dzi to dwie dekady rozwoju samochodw, choby bezpieczestwo, zuycie paliwa itd. Do tego dochodzi serwisowanie auta 20 letniego gdzie rozlecie sie moe dosownie wszystko w kadej chwili cznie z gum czy zupenie nie psujcymi si w 5 letnim aucie rzeczami.

--
Pozdrawiam
Rafa

Data: 2012-05-05 21:21:42
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Grupa szmelcwagena
On 2012-05-05 11:59, The_EaGle wrote:
W dniu 2012-05-04 22:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Sierre przestali robic 21 lat temu :-(

Ciekawsze jednak np. E34, E32 ktrych nadal jest sporo, niektrych w
cakiem niezym stanie (niektre, majce ju 23-25lat)


Znajomy gdzie wynalaz piknie utrzyman E32 wanie. Myl, e stanem
mogaby konkurowa z 5-7mio letnimi samochodami.

Niezy stan jest w rodku bo jak sie produkuje samochd za dzisiejsze
160 tys a nie za 50 tys to mona tam zastosowa 2-3 razy lepsze
materiay wykoczeniowe. Jednak jak wskazuje praktyka silniki BMW nie
pokonuj 2-3 razy wikszych przebiegw ni np w corolli za 50 tys z.

Zobaczymy jak prb czasu znios obecne konstrukcje, ale zdziwiby si dugowiecznoci wielu starszych, np: M50 (2.5l, 2.8l rzdowa 6-tka), M42 wanie, wiele inncyh.

Powoka antykorozyjna te nie jest na 20-30 lat. W zwizku z tym nie
wierze e samochd z pierwszych lat 90tych majcy minimum 300tys km
bdzie w lepszym stanie ni 5 letni z przebiegiem 100tys km.

Nie wiem ile kilometrw ma przejechany obecny M42 ktry jest w obecnej rajdwce (myl, e z duym prawdopodobiestwem ponad 300kkm), ale jego stan techniczny jest doskonay. Rwna kompresja, rwna praca bez jakichkolwiek zajkni, idealnie stabilne wolne obroty. Od ponad 1.5 roku wykorzystywany gwnie w zakresie obrotw 4500-7300 + dojazdwki.

To po
prostu fizycznie nie moliwe. Wyjtek moe stanowi jaki kolekcjonerski
egzemplarz ktry nic nie jedzi ale by wietnie serwisowany. JEDNAK
nawet wtedy technika z lat 90tych a dzi to dwie dekady rozwoju
samochodw, choby bezpieczestwo, zuycie paliwa itd.

Bezpieczestwo jedynie bierne jest gorsze i nie we dotyczy to wszystkich egzemplarzy. Reszta, czyli elementy zawieszenia to czci eksploatacyjne. Jeli kto jest rozsdnym uytkownikiem i zwraca uwag na ich stan (np. jak ja), to te samochodu jakoci prowadzenia zaskocz wikszo wozide na naszych drogach.

Do tego dochodzi
serwisowanie auta 20 letniego gdzie rozlecie sie moe dosownie
wszystko w kadej chwili cznie z gum czy zupenie nie psujcymi si w
5 letnim aucie rzeczami.

Wanie jestem na etapie budowy drugiej rajdowej e30-tki (w tym momencie przgotowuje do piaskowania i lakierowania) i mog Ci powiedzie, e naprawd mona si zdziwi. Np. uszczelki okien, drzwi majce ju 22 lata s miciutke jak nowe.
Pod wzgldem korozji owszem znajdzie si kilka miejsce gdzie praktykowaem: wytnij, sfabrykuj, wklej. Jednake np. progi, podnice, nadkola s w idealnym stanie - nawet powoka farby nie jest uszkodzona.

Zwr rwnie uwag na to ile ich nadal jedzi po naszych drogach - dla testu poszukaj innych 20-25 latkw.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-05-02 13:44:40
Autor: anacron
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 09:32, Arek pisze:
W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak dość świeże.

Takie czasy, kryzys itp. Ludzie mają mniejsze wymagania to firmy
podążają za ich oczekiwaniami.

Od spełniania marzeń polaków to są "handlarze" oferujący auta za połowę
ceny za jaką można kopić "podobne" za granicą. W zeszłym roku jeździłem
zastępczym avensisem. Auto wyglądało na styrane lekko już, ale mimo to,
żaden plastik nie trzeszczał i nic się nie popsuło, a tu - ja rozumiem w
zbieg okoliczności - ale jednak.

Data: 2012-05-02 10:59:10
Autor: Krzysztof Magosa
Grupa szmelcwagena
W dniu 02.05.2012 01:59, anacron pisze:
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak dość świeże.

Na ich miejscu obciążyłbym Cię kosztami, haha ;-)

Pzdr.

Data: 2012-05-02 11:17:42
Autor: to
Grupa szmelcwagena
begin anacron
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze.

Nie sikaj tym razem pod maskę i będzie dobrze!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Grupa szmelcwagena

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona