Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Grupa szmelcwagena

Grupa szmelcwagena

Data: 2012-05-02 09:32:04
Autor: Arek
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowcĂłw, pewnie co drugi wstawia im ile moĹĽe, ale jednak trochÄ™
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak dość świeże.

Takie czasy, kryzys itp. Ludzie majÄ… mniejsze wymagania to firmy podÄ…ĹĽajÄ… za ich oczekiwaniami.

A.

Data: 2012-05-02 11:23:24
Autor: to
Grupa szmelcwagena
begin Arek
Takie czasy, kryzys itp. Ludzie majÄ… mniejsze wymagania to firmy
podÄ…ĹĽajÄ… za ich oczekiwaniami.

To prawda, kiedyś to były auta, np. silnik w 125p czy w Polonezie
formalnie wymagał remontu często już następnego dnia po opuszczeniu
fabryki (nie trzymał wymiarów fabrycznych) jeśli mechanicy mieli akurat
gorszy dzień.

Albo ten legendarnej trwałości 126p, w którym mojemu ojcu odpadł silnik
podczas jazdy. Albo jeszcze wcześniejszy cud techniki motoryzacyjnej pt.
Syrena, w której przeguby były elementem eksploatacyjnym, jak teraz klocki
hamulcowe.

Ach, kiedyś to były auta! A teraz to sam szmelc produkują, ale tak to jest
gdy auta projektują księgowi, a nie inżynierowie.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-05-02 13:49:22
Autor: J.F
Grupa szmelcwagena
UĹĽytkownik "to"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Ach, kiedyś to były auta! A teraz to sam szmelc produkują, ale tak to jest
gdy auta projektują księgowi, a nie inżynierowie.

A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie zagladac :-)


J.

Data: 2012-05-02 12:13:32
Autor: to
Grupa szmelcwagena
begin J.F
A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie
zagladac :-)

Tak, a GranadÄ… 120. ;-)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-05-02 15:09:44
Autor: Arek
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 14:13, to pisze:
begin J.F

A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie
zagladac :-)

Tak, a GranadÄ… 120. ;-)

A dla kogo ten wywiad?

A.

Data: 2012-05-02 16:17:53
Autor: Przemysław Czaja
Grupa szmelcwagena

UĹĽytkownik "J.F"

A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie zagladac :-)

Dlatego, teraz co trzecie auto na ulicy to sierra, co czwarte granada, co drugie golf I, i cała masa syrenek, borewiczów i skody 105 - auta nie do zarżnięcia :)

Data: 2012-05-03 13:17:18
Autor: J.F.
Grupa szmelcwagena
Dnia Wed, 2 May 2012 16:17:53 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
Użytkownik "J.F"
A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie zagladac :-)

Dlatego, teraz co trzecie auto na ulicy to sierra, co czwarte granada, co drugie golf I, i cała masa syrenek, borewiczów i skody 105 - auta nie do zarżnięcia :)

Sierre przestali robic 21 lat temu :-(

J.

Data: 2012-05-04 22:45:22
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Grupa szmelcwagena
On 2012-05-03 13:17, J.F. wrote:
Dnia Wed, 2 May 2012 16:17:53 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
Użytkownik "J.F"
A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie
zagladac :-)

Dlatego, teraz co trzecie auto na ulicy to sierra, co czwarte granada,
co drugie golf I, i cała masa syrenek, borewiczów i skody 105 - auta nie
do zarżnięcia :)

Sierre przestali robic 21 lat temu :-(

Ciekawsze jednak np. E34, E32 których nadal jest sporo, niektórych w całkiem niezłym stanie (niektóre, maj±ce już 23-25lat)

Znajomy gdzie¶ wynalazł pięknie utrzyman± E32 wła¶nie. My¶lę, że stanem mogłaby konkurować z 5-7mio letnimi samochodami.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-05-05 11:59:11
Autor: The_EaGle
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-04 22:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Sierre przestali robic 21 lat temu :-(

Ciekawsze jednak np. E34, E32 których nadal jest sporo, niektórych w
całkiem niezłym stanie (niektóre, maj±ce już 23-25lat)


Znajomy gdzie¶ wynalazł pięknie utrzyman± E32 wła¶nie. My¶lę, że stanem
mogłaby konkurować z 5-7mio letnimi samochodami.


Niezły stan jest w ¶rodku bo jak sie produkuje samochód za dzisiejsze 160 tys a nie za 50 tys to można tam zastosować 2-3 razy lepsze materiały wykończeniowe. Jednak jak wskazuje praktyka silniki BMW nie pokonuj± 2-3 razy większych przebiegów niż np w corolli za 50 tys zł. Powłoka antykorozyjna też nie jest na 20-30 lat. W zwi±zku z tym nie wierze że samochód z pierwszych lat 90tych maj±cy minimum 300tys km będzie w lepszym stanie niż 5 letni z przebiegiem 100tys km. To po prostu fizycznie nie możliwe. Wyj±tek może stanowić jaki¶ kolekcjonerski egzemplarz który nic nie jeĽdził ale był ¶wietnie serwisowany. JEDNAK nawet wtedy technika z lat 90tych a dzi¶ to dwie dekady rozwoju samochodów, choćby bezpieczeństwo, zużycie paliwa itd. Do tego dochodzi serwisowanie auta 20 letniego gdzie rozlecieć sie może dosłownie wszystko w każdej chwili ł±cznie z gum± czy zupełnie nie psuj±cymi się w 5 letnim aucie rzeczami.

--
Pozdrawiam
Rafał

Data: 2012-05-05 21:21:42
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Grupa szmelcwagena
On 2012-05-05 11:59, The_EaGle wrote:
W dniu 2012-05-04 22:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Sierre przestali robic 21 lat temu :-(

Ciekawsze jednak np. E34, E32 których nadal jest sporo, niektórych w
całkiem niezłym stanie (niektóre, maj±ce już 23-25lat)


Znajomy gdzie¶ wynalazł pięknie utrzyman± E32 wła¶nie. My¶lę, że stanem
mogłaby konkurować z 5-7mio letnimi samochodami.

Niezły stan jest w ¶rodku bo jak sie produkuje samochód za dzisiejsze
160 tys a nie za 50 tys to można tam zastosować 2-3 razy lepsze
materiały wykończeniowe. Jednak jak wskazuje praktyka silniki BMW nie
pokonuj± 2-3 razy większych przebiegów niż np w corolli za 50 tys zł.

Zobaczymy jak próbę czasu znios± obecne konstrukcje, ale zdziwiłby¶ się długowieczno¶ci± wielu starszych, np: M50 (2.5l, 2.8l rzędowa 6-tka), M42 wła¶nie, wiele inncyh.

Powłoka antykorozyjna też nie jest na 20-30 lat. W zwi±zku z tym nie
wierze że samochód z pierwszych lat 90tych maj±cy minimum 300tys km
będzie w lepszym stanie niż 5 letni z przebiegiem 100tys km.

Nie wiem ile kilometrów ma przejechany obecny M42 który jest w obecnej rajdówce (my¶lę, że z dużym prawdopodobieństwem ponad 300kkm), ale jego stan techniczny jest doskonały. Równa kompresja, równa praca bez jakichkolwiek zaj±knięć, idealnie stabilne wolne obroty. Od ponad 1.5 roku wykorzystywany głównie w zakresie obrotów 4500-7300 + dojazdówki.

To po
prostu fizycznie nie możliwe. Wyj±tek może stanowić jaki¶ kolekcjonerski
egzemplarz który nic nie jeĽdził ale był ¶wietnie serwisowany. JEDNAK
nawet wtedy technika z lat 90tych a dzi¶ to dwie dekady rozwoju
samochodów, choćby bezpieczeństwo, zużycie paliwa itd.

Bezpieczeństwo jedynie bierne jest gorsze i nie we dotyczy to wszystkich egzemplarzy. Reszta, czyli elementy zawieszenia to czę¶ci eksploatacyjne. Je¶li kto¶ jest rozs±dnym użytkownikiem i zwraca uwagę na ich stan (np. jak ja), to te samochodu jako¶ci± prowadzenia zaskocz± większo¶ć wozideł na naszych drogach.

Do tego dochodzi
serwisowanie auta 20 letniego gdzie rozlecieć sie może dosłownie
wszystko w każdej chwili ł±cznie z gum± czy zupełnie nie psuj±cymi się w
5 letnim aucie rzeczami.

Wła¶nie jestem na etapie budowy drugiej rajdowej e30-tki (w tym momencie przgotowuje do piaskowania i lakierowania) i mogę Ci powiedzieć, że naprawdę można się zdziwić. Np. uszczelki okien, drzwi maj±ce już 22 lata s± mięciutke jak nowe.
Pod względem korozji owszem znajdzie się kilka miejsce gdzie praktykowałem: wytnij, sfabrykuj, wklej. Jednakże np. progi, podłóżnice, nadkola s± w idealnym stanie - nawet powłoka farby nie jest uszkodzona.

Zwróć również uwagę na to ile ich nadal jeĽdzi po naszych drogach - dla testu poszukaj innych 20-25 latków.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-05-02 13:44:40
Autor: anacron
Grupa szmelcwagena
W dniu 2012-05-02 09:32, Arek pisze:
W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowcĂłw, pewnie co drugi wstawia im ile moĹĽe, ale jednak trochÄ™
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak dość świeże.

Takie czasy, kryzys itp. Ludzie majÄ… mniejsze wymagania to firmy
podÄ…ĹĽajÄ… za ich oczekiwaniami.

Od spełniania marzeń polaków to są "handlarze" oferujący auta za połowę
ceny za jaką można kopić "podobne" za granicą. W zeszłym roku jeździłem
zastępczym avensisem. Auto wyglądało na styrane lekko już, ale mimo to,
żaden plastik nie trzeszczał i nic się nie popsuło, a tu - ja rozumiem w
zbieg okoliczności - ale jednak.

Grupa szmelcwagena

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona