Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Grupon - usługa niezgodna z opisem (długie)

Grupon - usługa niezgodna z opisem (długie)

Data: 2011-07-02 11:34:19
Autor: Priest
Grupon - usługa niezgodna z opisem (długie)
Witam!

Dnia 28.06.br. moja bratowa zakupiła 2 kupony na serwisie internetowym grupon na usługę przedłużenia rzęs metodą 1:1.

W opisie usługi było zaznaczone, że:
- Metoda Nouveau Lashes wybierana przez gwiazdy ekranu - rzęsa jedwabna doklejana na całej długości do naturalnej,
- Delikatne preparaty - nie niszczą prawdziwych rzęs,
- Naturalny lub spektakularny efekt - około 8 tygodni.

Usługa została wykonana w domu klienta (mojej bratowej za opłatą dodatkową na dojazd).
Rzęsy mimo zapewnień nie są jedwabne, zostały doklejone do prawdziwych rzęs klejem, który niszczy naturalne rzęsy, poza tym efekt był widoczny jedynie tydzień czasu, gdyż po tym czasie sztuczne rzęsy zaczęły odpadać w dużej części z prawdziwymi.

Po tygodniu bratowa skontaktowała się z usługodawcą w celu reklamacji usługi. Usługodawca wskazał, iż należy z taką reklamacją zgłosić się do grupona, bo nie wypłacił on usługodawcy jeszcze pieniędzy. Grupon w odpowiedzi wskazał, że skoro usługa została wykonana, to oni nie mogą już z tym nic zrobić, gdyż oni są tylko pośrednikiem, poza tym chroni ich wewnętrzny regulamin.
Usługodawca po kolejnej rozmowie i opisie sytuacji zaproponował usunięcie rzęs (które w przeważającej części odpadły - w dodatku z naturalnymi), ew jeszcze raz przedłużenie rzęs, co nie  wchodzi w rachubę, gdyż prawdziwe rzęsy też w dużej części wypadły.

Dodatkowo dodam, że jutro tj. 3.07.br. bratowa ma chrzciny swojego dziecka, a drugi kupon z grupona został wykorzystany przez chrzestną, która ma identyczny efekt. Osoby te ze względu na większościowy brak rzęs mają na jutrzejszą okoliczność zniszczony wizerunek. Nie orientuję się czy jest szansa, aby rzęsy odrosły - nie kontaktowałem się jeszcze ze specjalistami.

Co w takim przypadku może zrobić moja bratowa/chrzestna? Zwrot pieniędzy za usługę (wykonaną niezgodnie z opisem) wydaje się być racjonalnym. Jednakże co z uszczerbkiem ciała (utrata naturalnych rzęs, które być może nie odrosną) i pogorszeniem wizerunku danych (młodych) osób?

Na jakiej podstawie można dochodzić roszczeń? Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej ... wskazuje, że można dochodzić roszczeń dot. sprzedaży rzeczy ruchomej. W tym wypadku jest to usługa, tak więc chyba nie znajdzie ona zatasowania do w/w przypadku, a inna podstawa nie jest mi znana :/

Co w przypadku, gdy usługa jest nabywana za pośrednictwem kogoś innego - w tym wypadku gruponu.


Z wyrazami szacunku,
Paweł.

Data: 2011-07-02 23:23:12
Autor: Ikselka
Grupon - usługa niezgodna z opisem (długie)
Dnia Sat, 2 Jul 2011 11:34:19 +0200, Priest napisał(a):

Witam!

Dnia 28.06.br. moja bratowa zakupiła 2 kupony na serwisie internetowym grupon na usługę przedłużenia rzęs metodą 1:1.

W opisie usługi było zaznaczone, że:
- Metoda Nouveau Lashes wybierana przez gwiazdy ekranu - rzęsa jedwabna doklejana na całej długości do naturalnej,
- Delikatne preparaty - nie niszczą prawdziwych rzęs,
- Naturalny lub spektakularny efekt - około 8 tygodni.

Usługa została wykonana w domu klienta (mojej bratowej za opłatą dodatkową na dojazd).
Rzęsy mimo zapewnień nie są jedwabne, zostały doklejone do prawdziwych rzęs klejem, który niszczy naturalne rzęsy, poza tym efekt był widoczny jedynie tydzień czasu, gdyż po tym czasie sztuczne rzęsy zaczęły odpadać w dużej części z prawdziwymi.

Po tygodniu bratowa skontaktowała się z usługodawcą w celu reklamacji usługi. Usługodawca wskazał, iż należy z taką reklamacją zgłosić się do grupona, bo nie wypłacił on usługodawcy jeszcze pieniędzy. Grupon w odpowiedzi wskazał, że skoro usługa została wykonana, to oni nie mogą już z tym nic zrobić, gdyż oni są tylko pośrednikiem, poza tym chroni ich wewnętrzny regulamin.
Usługodawca po kolejnej rozmowie i opisie sytuacji zaproponował usunięcie rzęs (które w przeważającej części odpadły - w dodatku z naturalnymi), ew jeszcze raz przedłużenie rzęs, co nie  wchodzi w rachubę, gdyż prawdziwe rzęsy też w dużej części wypadły.

Dodatkowo dodam, że jutro tj. 3.07.br. bratowa ma chrzciny swojego dziecka, a drugi kupon z grupona został wykorzystany przez chrzestną, która ma identyczny efekt. Osoby te ze względu na większościowy brak rzęs mają na jutrzejszą okoliczność zniszczony wizerunek. Nie orientuję się czy jest szansa, aby rzęsy odrosły - nie kontaktowałem się jeszcze ze specjalistami.

Co w takim przypadku może zrobić moja bratowa/chrzestna? Zwrot pieniędzy za usługę (wykonaną niezgodnie z opisem) wydaje się być racjonalnym. Jednakże co z uszczerbkiem ciała (utrata naturalnych rzęs, które być może nie odrosną) i pogorszeniem wizerunku danych (młodych) osób?

Na jakiej podstawie można dochodzić roszczeń? Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej ... wskazuje, że można dochodzić roszczeń dot. sprzedaży rzeczy ruchomej. W tym wypadku jest to usługa, tak więc chyba nie znajdzie ona zatasowania do w/w przypadku, a inna podstawa nie jest mi znana :/

Co w przypadku, gdy usługa jest nabywana za pośrednictwem kogoś innego - w tym wypadku gruponu.



Czy to nie jest żart?
3333-)


--
XL
Prawda o GMO: http://supermozg.gazeta.pl/supermozg/1,91628,9569172,GMO___lobbing__wiara_i_polityczna_wola.html#ixzz1PrYQPpgy

Data: 2011-07-08 14:44:36
Autor: Priest
Grupon - usługa niezgodna z opisem (długie)
Niestety nie. :/

Grupon - usługa niezgodna z opisem (długie)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona