Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom

Data: 2009-07-05 13:22:13
Autor: doslaw
Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
Ajgor pisze:
Witam.
Istniej± gry komputerowe oznaczone na pude³ku, ¿e s± dla doros³ych (maj± znaczek "18+").
I tu moje pytanie. Czy to tylko informacja dla sprzedawcy, czy te¿ istnieje jakie¶ konkretne prawo zakazuj±ce sprzeda¿y takich gier nieletnim?
Czy to jest uregulowane prawnie?

tak przy okazji tych znaczkow rzucilo mi sie kiedys na oczy cos takiego:

na xboxie jest znaczek, ze od 7 lat
ale jest masa gier na xboxa, dla dzieci od 3 lat
z tym, ze gry sa dla dzieci od 3 lat, ale konsoli (do tych gier) moga uzywac dopiero od 7 roku zycia ;)

Data: 2009-07-05 08:18:21
Autor: Rafal M
On 5 Lip, 13:22, doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> wrote:

na xboxie jest znaczek, ze od 7 lat
ale jest masa gier na xboxa, dla dzieci od 3 lat
z tym, ze gry sa dla dzieci od 3 lat, ale konsoli (do tych gier) moga
uzywac dopiero od 7 roku zycia ;)

Bo 3 letnie dziecko plyty DVD z gra nie polknie ;)
A Microsoft z tym, ze Xbox360 jest od 7 roku zycia kryje sobie
tylek ;)
Bo w sytuacji gdy np taki 2-3 latek np polknie jakis maly element
konsoli i sobie zaszkodzi to pozew przeciwko MS byl by gwarantowany
(USA). A tak pisze ze od 7 roku zycia i producent jest kryty ;)

Dlatego tez w USA na linkach od zaluzji sa informacje, zeby uwazac, bo
na lince mozna sie powiesic, czy na drzwiach (strona od zawiasow) jest
nalepka, ze nie mozna tutaj trzymac palcow podczas zamykania drzwi (bo
mozna sobie zrobic kuku ;-)).

Pozdrawiam
Rafal

Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom