Grypa a grupa krwi

Data: 2009-11-04 18:32:20
Autor: bit
Grypa a grupa krwi
Związki grypy z grupami krwi.

Osoby z grupą krwi A charakteryzuje zdolność do szybkiego wytwarzania znacznej liczby  przeciwciał skierowanych przeciw grypie typu A (H1N1),

a jeszcze lepszą odpowiedź immunologiczną wywołuje u nich infekcja szczepem A (H3N2). Odpowiedź na zakażenie wirusem B jest jednak słabsza.

Ogólnie rzecz biorąc, osoby z grupą krwi A mają skłonność do zakażeń jedynie mnij zjadliwymi postaciami wirusa grypy, a kiedy zachorują,

przechodzą ją lżej.

Grupa krwi B ma najsłabszy system obrony przed A (H3N2) i nieznacznie lepszy przed A (H1N1). Antygeny A (H3N2) występują w krwi zdrowych osób z grupą krwi B jeszcze w 5 miesięcy po wyleczeniu grypy. Zwykle nie daje to żadnych objawów, sygnalizuje jednak, że u osób z tą grupą krwi wirusy tego szczepu znajdują stosunkowo bezpieczną przystań. Przeciw szczepom typu B grupa krwi B ma jednak broń silniejszą od reszty. Jej odpowiedź immunologiczna jest w tym wypadku szybsza i trwa dłużej niż w wypadku pozostałych grup krwi.

Grupa krwi AB ma stosunkowo niską zdolność wytwarzania przeciwciał skierowanych przeciw wirusom grypy. Dla osób z tą grupą krwi grypa może być corocznym problemem. Przez kilka miesięcy prowadzono badania immunologiczne w populacji kobiet i mężczyzna o różnych grupach krwi. T toku tych badań zebrano dane na temat następujących z czasem zmian liczby przewiał anty-HA i anty-NA w surowicy krwi badanych osób. Osoby z grupą krwi AB okazały się najbardziej podatne na oba typy wirusa grupy, A i B. Padały ofiarą epidemii grupowych wcześniej i przechodziły chorobę ciężej niż przedstawiciele innych grup krwi.

Grupę krwi 0 charakteryzowała ogólnie najmniejsza podatność na wirusa grypy.

Okazało się też, że wydzielacze antygenu Lewisa są bardziej wrażliwi na grupę niż osoby niewydzielające antygenów do płynów ustrojowych ciała. Wśród chorych na grypę typu A i B, wirusowy nieżyt nosa, para grypowe infekcje dróg oddechowych i choroby wywołane echowirusami osoby wydzielające wszystkich grup krwi występowały częściej niż pozostałe. Stosunkowo dobrze zabezpieczona przed grypą okazała się też grupa krwi z fenotypem MN.

Cytat z: "Jedz zgodnie ze swoją grupą krwi" Dr Peter J. D'Adamo, Atherine Whitney

Data: 2009-11-04 10:19:48
Autor: J-23
Grypa a grupa krwi
On 4 Lis, 18:32, "bit" <x...@x.pl> wrote:
[...]

Cus jest na rzeczy.
Sam mam grupe "0", i nie pamietam kiedy ostatnio chorowalem na grype.
A wiosen mam hoho, i jeszcze troche.

J-23 itede

Data: 2009-11-04 22:36:05
Autor: awe
Grypa a grupa krwi

Użytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:0041ab23-74e8-485d-8c38-44e5d764ffb9r5g2000yqb.googlegroups.com...
On 4 Lis, 18:32, "bit" <x...@x.pl> wrote:
[...]

-- -- -- -- -- -
a ja mam A rh+ i tez rzadko choruje.
awe

Data: 2009-11-04 13:53:57
Autor: Antenka
Grypa a grupa krwi
On 4 Lis, 18:32, "bit" <x...@x.pl> wrote:
[...]

Kompletne bzdury - mam B (Rh +) i tylko raz w życiu chorowałam na
grypę. Nigdy się nie zaszczepiłam, bo po co.

Antenka

Data: 2009-11-04 23:20:55
Autor: J-23
Grypa a grupa krwi
On 4 Lis, 22:53, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:
On 4 Lis, 18:32, "bit" <x...@x.pl> wrote:

> [...]

Kompletne bzdury - mam B (Rh +) i tylko raz w życiu chorowałam na
grypę. Nigdy się nie zaszczepiłam, bo po co.

Kobiety, ktore niedawno rodzily, i wychowuja dzieci(cko) posiadaja na
ogol b.duza odpornosc.

J-23 itede

Data: 2009-11-05 04:24:50
Autor: Marek
Grypa a grupa krwi
On 4 Lis, 18:32, "bit" <x...@x.pl> wrote:

> [...]

Kompletne bzdury - mam B (Rh +) i tylko raz w życiu chorowałam na
grypę. Nigdy się nie zaszczepiłam, bo po co.

Antenka- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Zapamietam sobie. Ja tez mam B+, wiec, jak bede potrzebowal
transfuzji, to sie zgłoszę.

Data: 2009-11-05 08:13:06
Autor: Antenka
Grypa a grupa krwi
On 5 Lis, 13:24, Marek <mwisniewski2...@googlemail.com> wrote:

> [...]

> Antenka- Ukryj cytowany tekst -

> - Pokaż cytowany tekst -

Zapamietam sobie. Ja tez mam B+, wiec, jak bede potrzebowal
transfuzji, to sie zgłoszę.- Ukryj cytowany tekst -

Wg tej wspomnianej książki "Jedz zgodnie z grupą krwi" grupa "B" - to
"koczownik"  a przedstawiciele grupy "A" rolnicy. :D

Antenka

Data: 2009-11-05 17:32:14
Autor: bit
Grypa a grupa krwi

Wg tej wspomnianej książki "Jedz zgodnie z grupą krwi" grupa "B" - to
"koczownik"  a przedstawiciele grupy "A" rolnicy. :D

A to jest bardziej uszczegółowione w książce "Dieta genotypowa"

Data: 2009-11-05 09:40:29
Autor: bit
Grypa a grupa krwi

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:37450e94-13f6-4e26-a0f6-72b35a5f656cm38g2000yqd.googlegroups.com...
On 4 Lis, 18:32, "bit" <x...@x.pl> wrote:
[...]

A czytasz uważnie? Na grypę typu B osoby z grupą B mają największą odporność ze wszystkich. A jeśli chodzi o typ grypy A to na H3N2 ma słabszą odporność niż na H1N1. Więc gdzie jest tu bzdura? Najbardziej może narzekać grupa ludzi z AB. Dlatego też np. w Izraelu grypa przebiega gwałtowniej bo dużo Żydów ma właśnie tą grupę krwi.

Data: 2009-11-05 01:18:00
Autor: Antenka
Grypa a grupa krwi
On 5 Lis, 09:40, "bit" <x...@x.pl> wrote:
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_e...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:37450e94-13f6-4e26-a0f6-72b35a5f656cm38g2000yqd.googlegroups.com...
On 4 Lis, 18:32, "bit" <x...@x.pl> wrote:

> [...]

niż na H1N1. Więc gdzie jest tu bzdura? Najbardziej może narzekać grupa
ludzi z AB. Dlatego też np. w Izraelu grypa przebiega gwałtowniej bo dużo
Żydów ma właśnie tą grupę krwi.- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Tak, ale napisałeś, że na ten inny typ grypy są najmniej odporni
właśnie ci z grupą B.
Nie wiem, czy grupa krwi ma aż takie znaczenie, jeśli idzie o
odporność na wirusa grypy. Wiadomo natomiat, że ludzie niedożywieni,
zwłaszcza ci na ubogiej diecie białkowej, albo wcale nie spożywający
białka zwierzęcego, ci są szczególnie nieodporni i zapadają np.
najczęściej na grużlicę ( wiem że to choroba bakteryjna).

Antenka

Grypa a grupa krwi