Grzalka silnika - testowal ktos?

Data: 2012-02-05 13:49:28
Autor: venioo@interia.pl
Grzalka silnika - testowal ktos?
Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)

http://allegro.pl/grzalka-silnika-defa-warmup-ford-chrysler-volvo-i2074164558.html

A co by było, jakby wstawić np. w miske olejową coś takiego?

http://allegro.pl/grzalka-lazienkowa-600w-gw-door-to-door-promocja-i2096204726.html

albo taniej:

http://allegro.pl/grzalka-elektryczna-300w-i2073538177.html

  Rozgrzany olej by szedł do góry, ogrzewając blok i głowice.

Co Wy na to? :)

--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

Data: 2012-02-05 14:01:07
Autor: AntekP

Użytkownik <venioo@interia.pl> napisał w wiadomości news:4f2e7ad8$1news.home.net.pl...
Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)
http://allegro.pl/grzalka-silnika-defa-warmup-ford-chrysler-volvo-i2074164558.html
Miliony Skandynawów

Co Wy na to? :)
Oni raczej wiedzą co jest dobre na mrozy.

Data: 2012-02-05 15:19:18
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-05 14:01, AntekP pisze:
[...]

Jak na to wpadles Sherlocku?

Co Wy na to? :)
Oni raczej wiedzą co jest dobre na mrozy.

A moze jednak sie myla?

Czy masz jakies osobiste doswiadczenia w temacie, czy tylko chciales jakos sobie kiepsko zazartowac?

Data: 2012-02-05 16:39:44
Autor: Pan Zbyszek
Uďż˝ytkownik<venioo@interia.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)
http://allegro.pl/grzalka-silnika-defa-warmup-ford-chrysler-volvo-i2074164558.html
Miliony Skandynaw�w

Co Wy na to? :)
Oni raczej wiedzďż˝ co jest dobre na mrozy.

Moja siostrzenica mieszka w Uppsali /Szwecja/ tam na parkingach pod
domami wielorodzinnymi stoją słupki z gniazdkiem 220 V . Prawie
wszystkie samochody w zimie są podłączone do prądu . A prąd jest
wliczony w opłatę za mieszkanie tak jak winda czy sprzątanie schodów .
Nawet sobie taką grzałkę przywiozłem , ale jeszcze nie zamontowałem .
Komplet do mojej Łady Nivy kosztował 889 koron ./nie odsprzedam !/.

Data: 2012-02-05 21:31:03
Autor: uciu
Grzalka silnika - testowal ktos?

http://allegro.pl/grzalka-silnika-defa-warmup-ford-chrysler-volvo-i2074164558.html
Miliony Skandynawów

w skandynawskich mazdach to jest montowane fabrycznie:-)

--
-- -
uciu

Data: 2012-02-05 23:51:56
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-05 21:31, uciu pisze:

http://allegro.pl/grzalka-silnika-defa-warmup-ford-chrysler-volvo-i2074164558.html

Miliony Skandynawów

w skandynawskich mazdach to jest montowane fabrycznie:-)

W wielu skandynawskich samochodach jest montowane, ale mnie interesuja konkretne doswiadczenia, a nie na zasadzie "bo w gazecie czytalem, ze gdziestam tego uzywaja miliony..." Sam mialem takie skandynawskie grzalki w rece (od volvo) ale nie znam nikogo, kto by tego uzywal i mogl sie podzielic doswiadczeniami.

Data: 2012-02-06 01:18:39
Autor: Bydlę
On 2012-02-05 22:51:56 +0000, "venioo@interia.pl" <venioo@interia.pl> said:

W wielu skandynawskich samochodach jest montowane, ale mnie interesuja konkretne doswiadczenia

Otóż: to po prostu działa.

mialem takie skandynawskie grzalki w rece

To wiesz dlaczego to działa.

ale nie znam nikogo, kto by tego uzywal

Nikogo, komu wierzysz, czy nikogo, kogo nie znasz, więc wierzyć mu nie możesz?

 i mogl sie podzielic doswiadczeniami.

Otóż - to po prostu działa.

--
Bydlę

Data: 2012-02-05 14:21:31
Autor: Tmek
Użytkownik wrote:
Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)

Dziala, popularne w skandynawi, ekspresowe to nie jest, trzeba troche poczekac, troche czyli wiecej niz kwadrans.

http://allegro.pl/grzalka-silnika-defa-warmup-ford-chrysler-volvo-i2074164558.html

Do kazdego modelu sa okreslone grzalki, jedne wkladasz w blok silnika, drugie w przejsciowke na waz.
Ale zawsze idzie to do plynu chlodniczego.

[...]

E. Tak jest jeszce taniej, w dodatku sposob sprawdzony
 http://www.youtube.com/watch?v=ztrgPO0wcgI&feature=player_detailpage&list=PLE733FB3DC706CED2#t=106s>  Rozgrzany olej by szedł do góry, ogrzewając blok i głowice.Taa, jak na pochodzie 1 majowym.Tmek

Data: 2012-02-12 16:47:02
Autor: Robert Rędziak
On Sun, 5 Feb 2012 14:21:31 +0100, Tmek <Tmek@dom.ek> wrote:

Ale zawsze idzie to do plynu chlodniczego.

 http://www.defa.com/en/html/automotive/warmup/products/engine_heaters/800_series/

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2012-02-05 14:28:53
Autor: ToMasz
W dniu 05.02.2012 13:49, venioo@interia.pl pisze:
Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)
(...)
Co Wy na to? :)

ale w jakim sensie? Samochody straży pożarnej stoją (na lotniskach an 100%) podpięte do prądu (i czasami) powietrza). prąd zasila taką grzałkę - tak aby silnik był ciepły, i można było szybko go uruchomić i od razu jechać z pełną mocą. W każdym dużym supermarkecie, fabryce jest silnik połączony z pompą wodną zasilającą instalacje przeciwpożarowe. tam najczęściej (iveco) jest grzałka na wężu z płynem chłodzącym. Taka sama sytuacja. jakoś to grzeje silnik, pomimo że w "maszynowni" zawsze są temperatury dodatnie. Metoda sprawdzona, skuteczna. Grzałka musi być odporna na drgania. taka do herbaty chyba nie jest, ale możesz spróbować. Pytanie jak ją zamocujesz. najbardziej "śmieszne" mocowanie jakie widziałem było takie: Miska olejowa miała coś jakby "podwójne dno" miedzy tymi dwoma dnami był wepchnięty drut oporowy i zaklejony, zapaćkany czymś podobnym do gipsu. działało to przez wieeeeelel lat bo silnik miał ze 20 jak właściciel zdecydował się zamienić to dziadostwo na grzałkę wkręcaną w miskę olejową.
Jak to jest w osobówkach podłączone - nie mam pojęcia. ciężarówki które spotkałem miały takie specjalne gniazdo z tyłu wozu, do którego wtykało się wtyczkę "dyndającą" z sufitu garażu. w momencie "przekręcenia kluczyka" wtyczka odskakiwała (bolało jak ktoś stał za wozem) dość mocno. Czasem było też wężem podpinane powietrze, a jak nie, to na pokładzie był kompresorek elektryczny który "dobijał" ciśnienie.

ToMasz

Data: 2012-02-05 15:18:18
Autor: kogutek
venioo@interia.pl <venioo@interia.pl> napisał(a):
[...]

Doświadczenie jest miarą poznania Świata. Weź grzejnik olejowy. One mają
regulację mocy 1 i 2 kW. Ustaw na 1 kW i szeregowo wstaw diodę. Ustaw go na
podwórku, balkonie itp. Zrób obudowę z pięciu palet. Włącz i po pół godzinie
zmierz temperaturę powietrza w obudowie. Następnie podaj ją tutaj. W silniku
gdy pracuje dostępna moc do grzania to od kilku kilowatów wzwyż. I trzeba
sporo poczekać aż z nawiewów zacznie lecieć akceptowalne ciepłe powietrze.
Grzałka 300W w misce działa. Celem działania jest utrzymanie w stanie płynnym
oleju a nie podgrzewanie silnika. Są olejowe nagrzewnice do silników. Mają
moce od 4 kilowatów wzwyż. Wstawia się je w układ chłodzenia. One działają tak
jak byś chciał.  --

Data: 2012-02-05 16:45:55
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-05 16:18, kogutek pisze:
[...]

Ale te grzalki firmowe, np. DEFA ktora podalem w linku maja max 1kW i dzialaja, wiec te 4kW w samochodzie osobowym to chyba przesadziles. Tylko ze te firmowe grzalki grzeja ciecz chlodzaca (ktora ma inne wlasnicowsci fizyko-chemiczne niz olej), dlatego spytalem, czy z olejem by sie dalo zrobic :)

Data: 2012-02-05 17:43:23
Autor: Krzysztof 45
venioo@interia.pl napisał(a):
[...]
Wszystko można zrobić, tylko trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie czy to ma sens i uzasadnienie ekonomiczne w naszych zimowych warunkach.

Ja kiedyś mając Kadetta 1,6D z nudów wstawiłem w krótki obieg cieczy chłodzącej 4 świece żarowe. Było to takie małe ustrojstwo zrobione z trójników miedzianych lutowanych fi 22. Zdawało to egzamin. Nakład pracy niewielki, finansowy tez, a efekt zadowalający. Na zasadzie takiej że w prawdzie odpalany silnik był zimny, to po odpaleniu i zrzuceniu śniegu z auta już leciała dodatnia temperatura z nawiewów. Oczywiście zakładamy że mamy sprawny termostat. Bo to podstawa powodzenia i efektu. Może w tym kierunku kombinować? Można taki patent zrobić włączany bez uruchamiania silnika z zewnętrznego źródła napięcia, tylko jeszcze w obieg trzeba wstawić pompkę wodną taka jak wstawia się przy układach z webasto.
--
Krzysiek

Data: 2012-02-05 18:36:06
Autor: kogutek
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):
venioo@interia.pl napisał(a):
> [...]

 taka jak wstawia się przy układach z webasto.
W obecnie posiadanym samochodzie, nie pierwszej młodości, po uruchomieniu
silnika. W czasie kiedy odśnieżałem w zeszłym roku, z nawiewów pod koniec
odśnieżania leciało powietrze o takiej temperaturze że resztki śniegu na
szybie się topiły i spływały. W tym roku nie ma śniegu za to jest -15.
Akceptowalnie ciepłe powietrze zaczyna z nawiewów lecieć po przejechaniu ok
500 metrów. Nie mam żadnych prostych do wykonania wynalazków tylko to co
fabryka założyła. Przy minus piętnastu trzystu watami to się pobrandzlować
można a nie cokolwiek ugrzać. --

Data: 2012-02-05 20:15:11
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-05 19:36, kogutek pisze:
Przy minus piętnastu trzystu watami to się pobrandzlować
można a nie cokolwiek ugrzać.

Nie przesadzasz? Przy +15st.C otoczenia 1000W grzalka z powodzeniem nagrzewa 100l wody do temperatury 70st.C. To przy -15 300W nie da rady ogrzac 5l oleju i troche stali do chocby +5? Nie zartuj...

Data: 2012-02-05 19:22:31
Autor: kogutek
> [...]

Nie przesadzasz? Przy +15st.C otoczenia 1000W grzalka z powodzeniem nagrzewa 100l wody do temperatury 70st.C. To przy -15 300W nie da rady ogrzac 5l oleju i troche stali do chocby +5? Nie zartuj...

Jasne że ogrzewa. W ocieplony bojlerze przez prawie 10 godzin. Te trochę
oleju, stali i wody waży grubo ponad 100 kilo i jest niczym nie ocieplone. --

Data: 2012-02-11 21:19:40
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-05 20:22, kogutek pisze:
[...]

A co powiesz na to?
http://proheatproducts.com/index.php?main_page=products_all

Grubo ponizej 300W.

Data: 2012-02-15 01:19:11
Autor: kogutek
> [...]
> oleju, stali i wody waży grubo ponad 100 kilo i jest niczym nie ocieplone.

jak ktoś nie ma wyobraźni to jest kaleką. Lepiej nie mieć nogi niż wyobraźni.
Chcesz to znajdę linka do stron z magnetyzerami. I co z tego że jest strona z
grzałkami. Nic. Jest strona, ktoś sprzedaje bo debile chcą kupować grzałki o
mocy 300W. Magnetyzery też ktoś kupuje. --

Data: 2012-02-15 10:33:04
Autor: Krzysztof 45
kogutek napisał(a):
[...]
Test wyobraźni :D
Przykład czysto teoretyczny.
Stoją w nocy na mrozie -15 stC dwie identyczne Corsy 1.5D
Jedna ma włączoną w misce olejowej grzałkę 300W druga Corsa jest bez grzałki.
Pytanie. Która Corsa rano będzie miała łatwiejszy rozruch ?
--
Krzysiek

Data: 2012-02-15 11:28:33
Autor: kogutek
kogutek napisał(a):
> [...]
Jedna ma włączoną w misce olejowej grzałkę 300W druga Corsa jest bez grzałki.
Pytanie. Która Corsa rano będzie miała łatwiejszy rozruch ?
Na Ziemi nie ma dwóch identycznych rzeczy. Obydwie mają zapalić. I po co to
ględzenie. Która Corsa lepiej zapali ta z magnetyzerem czy ta bez magnetyzera?
Wyobraźnia nie potrzebna bo wczoraj o tej porze na termometrze było -1 a
dzisiaj jest 0. Mrozy się skończyły. --

Data: 2012-02-15 14:54:55
Autor: Krzysztof 45
kogutek napisał(a):
[...]
Czy Ty rozumiesz co ja napisałem?
Pytałem się nie o to która zapali, tylko która będzie miała łatwiejszy rozruch.
Wyobraźnia nie potrzebna bo wczoraj o tej porze na termometrze było -1 a
dzisiaj jest 0. Mrozy się skończyły.
"jak ktoś nie ma wyobraźni to jest kaleką. Lepiej nie mieć nogi niż wyobraźni."
LOL
Dalej nie rozumiesz tego co jest napisane.
Załóżmy teoretycznie że jest -25 Ponawiam pytanie. Która Corsa rano będzie miała łatwiejszy rozruch?
--
Krzysiek

Data: 2012-02-15 15:09:03
Autor: kogutek
kogutek napisał(a):
> [...]
Dalej nie rozumiesz tego co jest napisane.
Załóżmy teoretycznie że jest -25 Ponawiam pytanie. Która Corsa rano będzie miał
Przy -25 ma zapalić każdy pełnosprawny z dobrym paliwem. Łatwiej to ja mam
mieć. Mam zejśc do samochodu i go odpalić i pojechać bez pieprzenia się z
noszeniem akumulatorów i włączaniem grzałek co przy -25 dadzą tyle co umarłemu
kadzidło. Wstaw grzałkę powyżej 2kW to pogadamy. Jak by było pytanie czy
istnieją jakieś grzałki do akumulatora. To jeszcze byłbym w stanie to
zrozumieć. Bo to od akumulatora zależy czy rozruch łatwy czy trudny. Jak przy
-25 zabrać akumulator do domu. Jak pełnosprawny to nie ładować. Wystarczy że
rano ciepły będzie. To żadna grzałka i podgrzewanie silnika ie jest potrzebne.
Kręcił będzie silnikiem jak patefonem. A grzałką to niby jak. Załóżmy że
podgrzeje rzęcha i cudem odpali. Pojedzie taki z super grzałką do roboty i tam
nie ma gdzie podłączyć. A -25 trzyma. Co wtedy? Co roku pojawia się pytanie o
grzałki. Jakoś właściciele pełnosprawnych samochodów o to nie pytają, Temat
zarezerwowali sobie właściciela rzęchów. Masz problemy z odpalaniem to
wyremontuj silnik, zrób rozrusznik i wstaw pełnosprawny akumulator. Każda inna
metoda to leczenie syfa pudrem. Wiesz co się robi jak jest duży mróz. Kiedyś
przekręcało się korbą ze dwa obroty i odpalało z rozrusznika. Jak teraz nie ma
korb ( ciekawe dlaczego ) to wrzuca się czwórkę i przepycha żeby silnik zrobił
z jeden obrót. I żadna grzałka nie jest potrzebna. --

Data: 2012-02-15 16:24:01
Autor: Krzysztof 45
kogutek napisał(a):
Przy -25 ma zapalić każdy pełnosprawny z dobrym paliwem. Łatwiej to ja mam
mieć. Mam zejśc do samochodu i go odpalić i pojechać bez pieprzenia się z
Kogutek... Ty chyba normalny inaczej jesteś jak nie potrafisz sklecić odpowiedzi na tak proste postawione pytanie.
--
Krzysiek

Data: 2012-02-15 16:01:50
Autor: kogutek
kogutek napisał(a):
> [...]
Kogutek... Ty chyba normalny inaczej jesteś jak nie potrafisz sklecić odpowiedz
Jasne że normalny inaczej. Całe życie truskawki cukrem posypywałem a wy tutaj
koniecznie chcecie spróbować posypanych gównem. Kup sobie taką trzystu watową
grzałkę i będziesz wiedział. Zabrania Ci ktoś. Każdy ma prawo do własnego
zdania. Moje potwierdzone wiedzą jaką posiadam jest takie że grzałka w Polsce
jak się ma sprawny samochód nie jest potrzebna. --

Data: 2012-02-15 17:53:53
Autor: Krzysztof 45
kogutek napisał(a):
[...]
Nie interesuje mnie czym i co posypujesz, ani jakie jest twoje zdanie, jaka orientacja seksualna i kolor gaci. Kupować sobie grzałki nie mam zamiaru bo i nie mam takiej potrzeby. To czy taka grzałka jest w Polsce komuś potrzebna czy nie, nie twój interes.

Powiedziałeś że kupujący grzałkę 300W to debil.
Zadałem ci proste pytanie na które nie potrafisz normalnie odpowiedzieć, tylko migasz sie jak te POsrańce w telewizji.
Więc kto tu jest debilem?

Zadam Ci prostsze pytanie.
Jest noc z temperaturą -20 stC
Wystawiasz na dwór o godz 23 dwa wiadra pełne wody. Wadro A i wiadro B. Do wiadra A wkładasz podłączoną do prądu 300W grzałkę.
W którym wiadrze rano będzie zamarznięta woda?
--
Krzysiek

Data: 2012-02-15 17:46:07
Autor: kogutek
kogutek napisał(a):
> [...]

ra A wkładasz podłączoną do prądu 300W grzałkę.
W którym wiadrze rano będzie zamarznięta woda?
Jako wolny człowiek nie muszę odpowiadać na każde idiotyczne pytanie. Nalej do
wiader Boryga i podziel się wrażeniami z dnia następnego. --

Data: 2012-02-15 20:08:07
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-15 18:46, kogutek pisze:
Jako wolny człowiek nie muszę odpowiadać na każde idiotyczne pytanie. Nalej do
wiader Boryga i podziel się wrażeniami z dnia następnego.

Nie rozumiem. Jak Ty zadajesz idiotyczne pytania albo wydajesz osądy wyssane z palca, to jest OK, a jak ktoś zada Tobie niewygodne pytanie, to wijesz się jak piskorz.
  Jak dla mnie zostałeś właśnie pokonany swoją własną bronią.

Data: 2012-02-15 21:14:07
Autor: Krzysztof 45
Grzalka silnika - testowal ktos?
kogutek napisał(a):
Jako wolny człowiek
Gratuluje poczucia humoru.
nie muszę odpowiadać na każde idiotyczne pytanie.
Te pytania nie są idiotyczne. Albo ich nie rozumiesz, albo rozumiesz i zrozumiałeś że odpowiedzi są nie na Twoją korzyść. Świadczy to o tym, że powinieneś odszczekać i przeprosić tych których nazywasz debilami.
Nalej do
wiader Boryga i podziel się wrażeniami z dnia następnego.
PO co? Jaki to ma związek z tematem?
--
Krzysiek

Data: 2012-02-15 22:33:49
Autor: kogutek
kogutek napisał(a):
> Jako wolny człowiek Gratuluje poczucia humoru.
> nie muszę odpowiadać na każde idiotyczne pytanie. Te pytania nie są idiotyczne. Albo ich nie rozumiesz, albo rozumiesz i zrozumia
łeś że odpowiedzi są nie na Twoją korzyść. Świadczy to o tym, że powinieneś odszczekać i przeprosić tych których nazywasz debilami.
> Nalej do
> wiader Boryga i podziel się wrażeniami z dnia następnego. PO co? Jaki to ma związek z tematem?
Są idiotyczne. Pytający nie mają zielonego pojęcia ani wyczucia. Ktoś klepnął
o grzałce i się nią onanizują. Przy -20 trzystu watowa grzałka nic nie
ogrzeje. Jak ogrzeje olej w misce o 2 stopnie to czy to coś pomoże. I nie musi
pomagać. Inne oleje są teraz a inne były 40 lat temu jak takie grzałki miały
jakiś sens. Olej sprzed czterdziestu lat oziębiony do -20 z butelki by się nie
dał wylać. A współczesny jest nadal płynny. Co ugrzeje 300W jak ma do ugrzania
ponad sto kilo aluminium, stali, płynu na bazie wody i oleju. I to wszystko
bez żadnej izolacji termicznej. Tylko głupi uwierzy że taka grzałka działa i
wejdzie do samochodu i od razu będzie miał ciepło. Podgrzewacze tak robiące
mają kilka kilowatów a nie 300W. Pytasz o związek boryga w wiadrze z tematem.
To spytaj tamtego o związek dwóch wiader wody z tematem. Jedynymi samochodami
w których przy -20 jest woda są samochody straży pożarnej. I to nie w silniku
jest ta woda tylko w zbiorniku do gaszenia pożarów. Trzaba być upośledzonym
umysłowo żeby dawać argument że w wiadrze z grzałką nie zamarznie a bez
grzałki zamarznie. Przy -20 przez noc woda w wiadrze też nie zamarznie ze
będzie bryłą lodu. Na wierzchu może się lód zrobić. Trochę na ściankach.
Przykład na udowodnienie bzdury był z dupy wzięty bo w samochodzie nikt
normalny przy -20 nie ma w układzie chłodzenia wody. Handlujesz takimi
grzałkami że pianę bijesz?

Data: 2012-02-16 01:23:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 15.02.2012 kogutek <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał/a:

Tylko głupi uwierzy że taka grzałka działa i
wejdzie do samochodu i od razu będzie miał ciepło.

Tylko skończony debil twierdzi, że taka grzałka spowoduje iż od razu w
samochodzie będzie ciepło. I to Ty jesteś tym skończonym debilem, reszta
dyskutantów pisała o łatwiejszym rozruchu, a nie o ciepłym wnętrzu
samochodu.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-02-16 00:41:43
Autor: kogutek
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a):
> [...]

samochodzie będzie ciepło. I to Ty jesteś tym skończonym debilem, reszta
dyskutantów pisała o łatwiejszym rozruchu, a nie o ciepłym wnętrzu

Ja nie, to wątkotwórca tak twierdzi, " rozgrzany olej będzie szedł do góry i
grzał blok i głowicę". Do góry to idą nie puszczane bąki. U niektórych
gromadzą się tam gdzie inni mają mózgi. I stąd takie posrane pomysły się  u
nich rodzą. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ze zapisałeś się do ich klubu.  --

Data: 2012-02-16 10:36:12
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 16.02.2012 kogutek <sok_marchwiowy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał/a:
> [...]

samochodu.

Ja nie, to wątkotwórca tak twierdzi, " rozgrzany olej będzie szedł do góry i

I ma rację. Ciepły samochód Ty żeś se wymyślił. EOT.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-02-17 12:14:35
Autor: Jakub Witkowski
Grzalka silnika - testowal ktos?

Ja nie, to wątkotwórca tak twierdzi, " rozgrzany olej będzie szedł do góry i
grzał blok i głowicę".

I ma rację.

A którędy ten olej będzie sobie szedł w górę? Przez smok, nieczynną pompę, kanały i do głowicy, tak?
I to wiele godzin po zgaszeni silnika?
Hmm a wiesz czemu poziom oleju sprawdza się po kilku minutach od zgaszenia silnika?

Data: 2012-02-16 09:13:42
Autor: Krzysztof 45
kogutek napisał(a):
Są idiotyczne. Pytający nie mają zielonego pojęcia ani wyczucia. Ktoś klepnął
o grzałce i się nią onanizują. Przy -20 trzystu watowa grzałka nic nie
ogrzeje.
Jeżeli to jest odpowiedz na moje pytanie dotyczące dwóch Cors 1.5D w których jedna Corsa ma grzałkę w misce 300W włączona na noc a druga nie i jeżeli twierdzisz że *nic* ta grzałka nie ogrzeje, a co za tym idzie obie Corsy będą miały taki sam rano ciężki rozruch, to Ty jesteś skończonym debilem bez wyobraźni (za kogutek - kaleka) a nie ci co kombinują w dobrym kierunku jak mają takie potrzeby.

A teraz uzasadniam Twój debilizm.
Znałem kiedyś stróża co pilnował budowy w nocy. Przyjeżdżał taką Corsą 1.5D. Była zima. Rano miał problemy z odpaleniem silnika. Odpalał, ale to były męki. Wpadł na pomysł że na przedłużaczu wkładał na noc pod maskę do komory silnika zapaloną lampę halogenową 300 lub 500W. Corse parkował w kącie między pełnym płotem i barakiem by wiatr nie hulał. Patent na tyle skuteczny że silnik rano przy około -15-20 odpalał jak w lato.

Więc kto tu wychodzi na debila bez wyobraźni (kaleka) że grzałka 300W *nic* nie ogrzeje?

Jeszcze raz stwierdzam że powinieneś przeprosić tych których określiłeś debilami.

     *EOT*
--
Krzysiek

Data: 2012-02-16 11:00:10
Autor: kogutek
kogutek napisał(a):
> [...]

 ogrzeje?

Jeszcze raz stwierdzam że powinieneś przeprosić tych których określiłeś debilam

Jak taka grzałka jest super to dlaczego jej jeszcze nie masz? Opisujesz jakieś
dziwne historie a nic z własnego doświadczenia. Czyli wychodzi że ja głupi bo
twierdzę że nie działa a Ty mądry bo jej nie założyłeś.

Data: 2012-02-17 12:16:34
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-16 09:13, Krzysztof 45 pisze:

Więc kto tu wychodzi na debila bez wyobraźni (kaleka) że grzałka 300W *nic* nie ogrzeje?

Ogrzeje silnik o max. kilka stopni. Tyle co nic. Szkoda zachodu.

Data: 2012-02-18 09:50:20
Autor: nazgul
Grzalka silnika - testowal ktos?

Więc kto tu wychodzi na debila bez wyobraźni (kaleka) że grzałka 300W
*nic* nie ogrzeje?

Ogrzeje silnik o max. kilka stopni. Tyle co nic. Szkoda zachodu.

czyli mówiąc wprost, krzysztof45 opowiadając historię stróża, łże jak pies?

jeżeli fakty przeczą teorii to tym gorzej dla faktów?
czy moĹźe teoria niedorobiona?

Data: 2012-02-18 11:47:03
Autor: Robert Rędziak
On Sat, 18 Feb 2012 09:50:20 +0100, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:

czyli mówiąc wprost, krzysztof45 opowiadając historię stróża, łże jak pies?

 Pięciokilowatowy Eberspacher potrzebuje jakiś dwudziestu minut,
 żeby podgrzać rzędową szóstkę (10 litrów płynu) do
 kilkudziesięciu stopni. A spróbuj przyjść jakieś 20 minut po
 tym, jak się wyłączy -- z kilkudziesięciu stopni robi się
 kilkanaście.

 Nawet grzałki Defy mają od 500W do 2kW (za wyjątkiem grzałki do
 michy, która może pracować wraz z drugą, w układzie chłodzącym).

czy może teoria niedorobiona?

 Jak tam sobie stryjenka winszuje.

Data: 2012-02-18 13:37:45
Autor: nazgul
W dniu 2012-02-18 12:47, Robert Rędziak pisze:
On Sat, 18 Feb 2012 09:50:20 +0100, nazgul<xpm@wp.pl>  wrote:

czyli mówiąc wprost, krzysztof45 opowiadając historię stróża, łże jak pies?

  Pięciokilowatowy Eberspacher potrzebuje jakiś dwudziestu minut,
  Ĺźeby podgrzać rzędową szĂłstkę (10 litrĂłw płynu) do
  kilkudziesięciu stopni. A sprĂłbuj przyjść jakieś 20 minut po
  tym, jak się wyłączy -- z kilkudziesięciu stopni robi się
  kilkanaście.

  Nawet grzałki Defy mają od 500W do 2kW (za wyjątkiem grzałki do
  michy, ktĂłra moĹźe pracować wraz z drugą, w układzie chłodzącym).

czy moĹźe teoria niedorobiona?

  Jak tam sobie stryjenka winszuje.

teorii nie przedstawiłeś żadnej, jest tylko twoje słowo przeciwko historii o stróżu ;-)

to moĹźe tak:
obliczmy potrzebną moc grzewczą
V - kubatura [m3] powiedzmy 1m3
dT- róşnica temperatur noo... 20 chyba starczy
k- współczynnik izolacji, dajmy np 4 (tak jak garaż blaszak)

V*dT*k=Kcal/h

1*20*4=80Kcal/h
1kw=860Kcal/h
to nam daje 100W.
i co teraz?
pewnie wzĂłr niedobry - poprawcie mnie.

Data: 2012-02-20 16:34:19
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-18 13:37, nazgul pisze:

[...]

Ano, zweryfikujmy adekwatnośc tego wzoru i podanych współczynników dla przykładu grzejnika olejowego.

"Kubatura" :) V = 0.6*0.6*0.2m = 0.072 m3
Moc P = 2kW = 1720Kcal/h
k - współczynnik izolacji, dajmy np 4 (tak jak garaż blaszak) :)

Jaką temperaturę osiągnie ustawiny na max. gdy grzeje bez wyłączania się?

P = V*dT*k => dT = P/(V*k)

dT = 2*860/(0.072 * 4) = 5972 K (siedemnascie tysięcy stopni).

Troszkę więcej niż Słońce... ;)
Jak widać, wzór zupełnie nie nadaje się dla obiektu wielkości grzejnika olejowego...
Musiałbyś więc naprawdę nieźle uzasadnić zastosowanie go do silnika.

I co teraz? ;)

> pewnie wzĂłr niedobry - poprawcie mnie.

Hint: prawidłowy (fizyczny) wzór zawiera powierzchnię oddawania ciepła, a nie kubaturę.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2012-02-20 16:35:38
Autor: Jakub Witkowski
Grzalka silnika - testowal ktos?

dT = 2*860/(0.072 * 4) = 5972 K (siedemnascie tysięcy stopni).

ach sorki, te "siedemnaście" to niewykasowany błąd

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2012-02-20 18:07:12
Autor: Bydlę
On 2012-02-20 16:35:38 +0100, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> said:

dT = 2*860/(0.072 * 4) = 5972 K (siedemnascie tysięcy stopni).

ach sorki, te

To.

 "siedemnaście" to niewykasowany błąd

Tysięcy też.

--
Bydlę

Data: 2012-02-20 20:01:06
Autor: nazgul
[...]

brawo za doprowadzenie sprawy do absurdu
1. dlaczego bez wyłączania się?
2. tak współczynnik temperaturowy drutu jest niski ale przy połowie z 5972 staje się znaczący.
3. wzór jest wzięty z obliczeń dla budynków i jak widać dość prosty (pewnie emipiryczny)
a wiec o ile może się sprawdzać dla |dT|<40 to dla 5972 niekoniecznie
ok można równie dobrze założyć, że sprawdza się dla objętości sporo większych niż 1m3 (tym bardziej przykład z grzejnikiem nie na miejscu).
4. idąc tropem grzejnika.. do jakiej temperatury nagrzewa się 5W żarówka na mrozie?

P = V*dT*k => dT = P/(V*k)

dT = 2*860/(0.072 * 4) = 5972 K

Troszkę więcej niż Słońce... ;)

raczej troszkę mniej.

> [...]
olejowego...
Musiałbyś więc naprawdę nieźle uzasadnić zastosowanie go do silnika.

pooopraaaawcie mnieeeeeeeeeee..... ;-)

Hint: prawidłowy (fizyczny) wzór zawiera powierzchnię oddawania ciepła,
a nie kubaturę.

hint for hint
wzór był dla budynku, przyznasz ze objętość dość dobrze koresponduje tu z powierzchnią zewnętrzną.

zajdź proszę lepszy wzór, czy sam mam poszukać? - bo przyznam, że ten wyżej, był pierwszy z brzegu.

Data: 2012-02-21 09:18:30
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-20 20:01, nazgul pisze:

[...]

Dlatego, że mój, gdy tak go ustawię, nie wyłącza się. Po prostu.

2. tak współczynnik temperaturowy drutu jest niski ale przy połowie z 5972 staje się znaczący.

Masz moc, masz wzór - wychodzi z niego, jaką piec musi mieć temperaturę.
NiezaleĹźnie od tego czy grzeje go drut, czy cokolwiek. Absurd? Jasne.

3. wzór jest wzięty z obliczeń dla budynków i jak widać dość prosty (pewnie emipiryczny)
a wiec o ile może się sprawdzać dla |dT|<40 to dla 5972 niekoniecznie

Wzór się nie sprawdza nie z pwowodu niskiej temperatury, tylko z powodu brania kubatury
zamiast powierzchni. Dla *płaskich* budynków o stałej wysokości kubatura jest
w przybliżeniu poporcjonalna do powierzchni. Jak widać przybliżenie jednak załamuje się.

[...]

Jasne jest, Ĺźe nie wyliczysz tego z tego wzoru.

> [...]

hint for hint
wzór był dla budynku, przyznasz ze objętość dość dobrze koresponduje tu z powierzchnią zewnętrzną.

Otóş to.

zajdź proszę lepszy wzór, czy sam mam poszukać? - bo przyznam, że ten wyżej, był pierwszy z brzegu.

Wzór jest banalny, piszę z pamięci, więc gdzie indziej mogą być użyte inne symbole:
P = S*(t1-t2)*k
P - moc
S - powierzchnia oddawania ciepła
k - stała "przewodności styku ciało-gaz" (upraszczam trochę - nie czepiać się)
Jedyny problem jest wyznaczeniu stałej k dla konkretnego przypadku.
Zależy ona od kształtu przedmiotu, a nawet jego orientacji, oraz parametrów gazu i jego przepływu.
Można ją jednak jakoś oszacować z przypadków przedmiotów podobnej wielkości omawianych w tym wątku.
Można poszukać tych wartości dla obliczania chłodzenia urządzeń, ale nie chce mi się.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2012-02-26 17:05:30
Autor: nazgul
[...]

świetnie, wzór praktycznie identyczny do podanego wcześniej.
S*tajemniczy_współczynnik_1=V*tajemniczy_współczynnik_2

wiele to do sprawy nie wniosło
mógłbyś np. tak jak ja wyszukać wzór z realnym, zbliżonym do rozważanych warunków współczynnikiem.

Można poszukać tych wartości dla obliczania chłodzenia urządzeń, ale nie
chce mi się.

no.. jak Ci się nie chce to po co w ogóle zaczynasz?
;-)

Data: 2012-02-26 17:48:35
Autor: J.F.
Dnia Sun, 26 Feb 2012 17:05:30 +0100, nazgul napisał(a):
[...]

Jest jedna roznica - powiekszysz wymiary dwukrotnie, powierzchnia wzrosnie
4x , objetosc 8x.
Oczywiscie tajemniczym wspolczynnikiem mozesz wszystko wyrownac, tylko ze
bedziesz musial miec wspolczynnik dla malych domkow, inny dla srednich,
inny dla duzych itp.

Bo zgadzam sie z Jakubem ze objetosc wydaje sie nie miec wplywu na wymiane
ciepla. Powierzchnia zas tak.

P.S. Przy dawnych blokach moze byc zwiazek - bo grubosc budynku prawie ta
sama, okna musza przeciez byc. wiec powierzchnia proporcjonalna do
kubatury.

J.

Data: 2012-02-27 12:03:38
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-26 17:05, nazgul pisze:

świetnie, wzór praktycznie identyczny do podanego wcześniej.

No właśnie NIE. On jest podobny tylko od strony matematycznej, a nie sensu fizycznego.

S*tajemniczy_współczynnik_1=V*tajemniczy_współczynnik_2

Różnica niby drobna ale fundamentalna, bo fizycznie istnieje proporcjonalność mocy
do powierzchni oddającej ciepło. Dlatego właśnie ten mój "tajemniczy" współczynnik k
nie zmienia się w zależności od S, czyli jest stałą dla ciał o danym rodzaju powierzchni.
I dlatego jego stosowanie nie doprowadzi do absurdu, w przeciwieństwie do wzoru z V,
gdzie przyjęto milcząco mocne założenia (przybliżoną proporcjonalność S do V dla pewnej
klasy budynkĂłw) zastosowanego do ĹźarĂłwki czy silnika.

Technika pełna jest takich inzynieskich przyblizonych wzorków i niejedno nieszczęście,
łącznie z załamywaniem się dachów, wynikło z tego, że stosujący je nie zdawał sobie z tego sprawy...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2012-02-21 09:34:45
Autor: Jakub Witkowski
Grzalka silnika - testowal ktos?
W dniu 2012-02-20 20:01, nazgul pisze:

3. wzór jest wzięty z obliczeń dla budynków i jak widać dość prosty (pewnie emipiryczny)

Aha, jest jeszcze jeden, fundamentalny powód, dla którego nie należy stosować stałych z budynków.
Wzory dla budynku dotyczą temperatury gazu w środku, zaś ścianę traktują jak barierę izolacyjną.
Tu zaś masz prawie lity przedmiot o dużej przewodności cieplnej, zaś izolację stanowi sam styk
przedmiot-gaz, czyli głównie warstwa przyścienna gazu (i w niewielkim stopniu samego materiału).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2012-02-25 23:22:46
Autor: nazgul
Grzalka silnika - testowal ktos?
W dniu 2012-02-20 20:01, nazgul pisze:

3. wzór jest wzięty z obliczeń dla budynków i jak widać dość prosty
(pewnie emipiryczny)

Aha, jest jeszcze jeden, fundamentalny powĂłd, dla ktĂłrego nie naleĹźy
[...]

dlatego dałem 1m3 dla całej komory silnika (masz tu i silnik i gaz)
a ścianami niech będzie maska i karoseria.

Data: 2012-02-18 14:45:17
Autor: Krzysztof 45
Robert Rędziak napisał(a):
[...]
Jakie 10 litrów płynu? w bloku i w nagrzewnicy masz 10 litów płynu? Chyba że termostatów nie posiadasz lub masz je zjebane.
Mam u siebie w 2.5DTI Eberspacher 3,3 kW. Odpalam silnik, eber się włącza i wystarczy że zrzucę śnieg z auta i juz leci ciepełko przy -15. Więc jakie 20min? Sprawdź u siebie termostaty.

Przed zapaleniem silnika jak odpalę Eberspacher z pilota to po 20 min jego pracy przy -15 z nawiewów leci +20-30stC A jak już autem ruszę to zaraz wskazówka podnosi się na blacie. A podnosi się od 70 stC płynu.

Nie jarzę po co podajesz przykład Eberspachera w stosunku do całonocnej pracy grzałki 300W?
--
Krzysiek

Data: 2012-02-19 02:35:35
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-18 14:45, Krzysztof 45 pisze:
Jakie 10 litrów płynu? w bloku i w nagrzewnicy masz 10 litów płynu?

Moze byc. W Ducato 2.5d OIDP bylo cos kolo 10-11 litrow wlasnie.

Data: 2012-02-19 10:16:27
Autor: Krzysztof 45
venioo@interia.pl napisał(a):
W dniu 2012-02-18 14:45, Krzysztof 45 pisze:
Jakie 10 litrów płynu? w bloku i w nagrzewnicy masz 10 litów płynu?

Moze byc. W Ducato 2.5d OIDP bylo cos kolo 10-11 litrow wlasnie.
W samym bloku i nagrzewnicy 10-11 litrów? Plus drugie tyle do chłodnicy i przewodów. Razem około 20 litrów?
--
Krzysiek

Data: 2012-02-19 10:26:29
Autor: nazgul
W dniu 2012-02-19 10:16, Krzysztof 45 pisze:
venioo@interia.pl napisał(a):
[...]

na pewno nie
ale przecież pojemność cieplna płynu to małe miki w porównaniu z pojemnością bloku i głowicy, więc nie am co bić piany.

a jako ciekawostka:
skoda 105, silnik 1100
ponad 10L płynu w układzie.

Data: 2012-02-19 10:35:58
Autor: Krzysztof 45
nazgul napisał(a):
[...]

Jest. Eberspacher grzeje to co jest tylko w bloku i nagrzewnicy t.j. około 2-3 litrów płynu, a nie co jeszcze jest w gróbych przewodach i chłodnicy.
a jako ciekawostka: skoda 105, silnik 1100 ponad 10L płynu w układzie.
Tak bo silnik z tyłu auta a zbiornik wyrównawczy z przodu auta. W samych przewodach pewnie połowa tego płynu.
--
Krzysiek

Data: 2012-02-19 13:57:03
Autor: nazgul
Grzalka silnika - testowal ktos?
W dniu 2012-02-19 10:35, Krzysztof 45 pisze:

W samym bloku i nagrzewnicy 10-11 litrĂłw? Plus drugie tyle do
[...]

tak. ale te 3L płynu to wielkie nic w porównaniu z 150kg bloku silnika z głowicą wałem...
wiec jak płynu byłoby nawet 20L to nic by to nie wniosło.

a jako ciekawostka: skoda 105, silnik 1100 ponad 10L płynu w układzie.
Tak bo silnik z tyłu auta a zbiornik wyrównawczy z przodu auta. W samych
przewodach pewnie połowa tego płynu.

oczywista oczywistość.

Data: 2012-02-19 14:03:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Grzalka silnika - testowal ktos?
Hello nazgul,

Sunday, February 19, 2012, 1:57:03 PM, you wrote:

[...]

Blok nie waży 150kG a woda ma bardzo duże ciepło właściwe.

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-02-19 15:44:44
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 19.02.2012 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał/a:

[...]

+/- 10 razy większe niż stal...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-02-19 19:19:21
Autor: nazgul
[...]

no to ile waży rzeczone 2,5d z ducato z głowicą i wałem?

ok ciepło właściwe wody jest 10x wyższe niż żelaza
czyli 3L płynu = 30kg żelaza
wciąż mały procent całości.

tak 20L płynu byłoby ekwiwalentem 200kg żelaza
czyli wydłużyłoby czas ogrzewania 2x

Data: 2012-02-19 14:15:11
Autor: Krzysztof 45
nazgul napisał(a):
[...]

Postaw na gazie garnek z trzema litrami wody a na drugim gazie gar z dwudziestoma litrami wody i zmierz w czas ich podgrzania do 90 stC. To zobaczysz czy nic nie wniesie.
--
Krzysiek

Data: 2012-02-19 19:08:12
Autor: nazgul
W dniu 2012-02-19 14:15, Krzysztof 45 pisze:
nazgul napisał(a):
[...]

postaw na gazie 2 garnki kaĹźdy o masie 1kg
do jednego wlej 30g wody a do drugiego 200g tegoĹź
a potem opowiedz jakie były gigantyczne różnice w czasie doprowadzenia do wrzenia.

Data: 2012-02-19 19:39:53
Autor: venioo@interia.pl
venioo@interia.pl napisał(a):
[...]

nie no, w calym ukladzie razem ze zbiorniczkiem bylo 11 litrow.

Data: 2012-02-20 16:39:23
Autor: Jakub Witkowski
venioo@interia.pl napisał(a):
[...]

Objętość płynów, masa silnika itp nie mają żadnego znaczenia (w stanie ustalonym).
Do wyliczenia różnicy temperatur między ciałem a powietrzem potrzebna jest moc, powierzchnia, i pewna "stała"
(z tą stałą najwięcej kłopotu bo zależy od "rozwinięcia" powierzchni, przepływu, kształtu, orientacji przestrzennej)

Data: 2012-02-20 18:01:47
Autor: nazgul
venioo@interia.pl napisał(a):
[...]

tak, tyle Ĺźe oni juĹź nie o temperaturze pisali tylko o tempie nagrzewania.

Data: 2012-02-20 23:31:20
Autor: venioo@interia.pl
[...]

Strzelam, ale na logike: czy ta stała nie zależy przypadkiem od ciepla wlasciwego, a co za tym idzie od masy i objetosci rowniez? Bo inaczej nagrzeje sie silnik z 10L plynu i 5l oleju, a inaczej bez tych plynow - inna bedzie jego pojemnosc cieplna.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-02-21 00:00:50
Autor: J.F.
Dnia Mon, 20 Feb 2012 23:31:20 +0100, venioo@interia.pl napisał(a):
[...]

No wlasnie nie ma - interesuje nas stan ustalony.
Przy pewnej roznicy temperatur silnika i otoczenia moc oddawana do otoczenia bedzie rowna mocy grzalki - i dalsze podgrzewanie nic nie da.
Przez co i pojemnosc cieplna sie dalej nie liczy, a na oddawanie ciepla w ogole nie ma wplywu.

I jak sie okaze ze te 300w podgrzewa nam silnik o 5 stopni, to chocbys nie wiadomo jak dlugo grzal, to przy -20 w nocy bedzie gora -15 w silniku.

Oczywiscie wczesniej jest stan nieustalony i podgrzanie tego silnika o 5 stopni (lepiej o 4.5) moze zajac godzine, dwie czy trzy - w zaleznosci od pojemnosci cieplnej.

J.

Data: 2012-02-21 09:40:00
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-20 23:31, venioo@interia.pl pisze:
[...]

Nie. Może troszkę zależeć od przewodności cieplnej materiału z którego wykonano
obudowę, ale dla takich jak metal (wysoka) można spokojnie założyć constans, bo główny
współczynnik i tak zależy wtedy od styku materiał-gaz.

Bo inaczej nagrzeje sie silnik z 10L plynu i 5l oleju, a inaczej bez tych plynow - inna bedzie jego pojemnosc cieplna.

Nagrzeje się szybciej, ale końcowa temperatura będzie jednakowa.

Data: 2012-02-21 21:36:19
Autor: Robert Rędziak
Grzalka silnika - testowal ktos?
On Sat, 18 Feb 2012 14:45:17 +0100, Krzysztof 45
<mekarWYTNIJTO@vp.pl> wrote:

Jakie 10 litrów płynu? w bloku i w nagrzewnicy masz 10 litów płynu? Chyba że termostatów nie

 Fabryka podaje bodajże 10.5 litra. Ile wejdzie do chłodnicy?
 Litr? Dwa?

posiadasz lub masz je zjebane.

 Ile tych termostatów? Bo ja wiem o jednym. BTW, żaden termostat
 nie zamyka obiegu do końca i jakoś tak się też składa, że obieg
 jest tylko zamknięty przy ,,górny'' zbiorniku chłodnicy, a płyn
 oddaje ciepło w każdym kierunku.

Mam u siebie w 2.5DTI Eberspacher 3,3 kW. Odpalam silnik, eber się włącza i wystarczy że zrzucę śnieg z auta i juz leci ciepełko przy -15. Więc jakie 20min? Sprawdź u siebie termostaty.

 A skąd wniosek, że mam jednocześnie odpalony silnik i ogrzewanie
 postojowe?

Przed zapaleniem silnika jak odpalę Eberspacher z pilota to po 20 min jego pracy przy -15 z nawiewów leci +20-30stC A jak już autem ruszę to zaraz wskazówka podnosi się na blacie. A podnosi się od 70 stC płynu.

 U mnie podnosi się mniej więcej do połowy między niebieskim
 polem, a położeniem pionowym, czyli pewnie gdzieś w okolice tych
 70*C. Tylko że jeśli przegapię moment wyłączenia ogrzewania i
 spóźnię się jakieś 15-20 minut, to z wskazówka posłusznie wraca
 na niebieskie pole. Ale ja mam blok alu, a nie żeliwny.

Nie jarzę po co podajesz przykład Eberspachera w stosunku do całonocnej pracy grzałki 300W?

 Pewnie po to, że małą grzałeczką możesz sobie grzać długo, ale
 nie sądzę, żebyś skompensował utratę ciepła przez
 wypromieniowanie.

Data: 2012-02-22 21:20:47
Autor: Krzysztof 45
Robert Rędziak napisał(a):
 Fabryka podaje bodajże 10.5 litra. Ile wejdzie do chłodnicy?
 Litr? Dwa?
Może i spokojnie około 5-6 w raz z grubymi przewodami.
 Ile tych termostatów?
U mnie sa dwa. Ten drugi to od EGR
żaden termostat
 nie zamyka obiegu do końca
Kolego, sprawny termostat zamyka do końca.
Nie dawno wymieniałem u siebie i na warsztacie jak rozgrzewał się silnik, to do prawie 80stC rura na chłodnice była całkowicie zimna i oczywiście chłodnica też. Po przekroczeniu 80 st zaczęła sie lekko rozgrzewać.
 A skąd wniosek, że mam jednocześnie odpalony silnik i ogrzewanie
 postojowe?
A to nie ma prawie znaczenia w pierwszych kilkunastu minutach na postoju czy silnik jest włączony.
Nie jarzę po co podajesz przykład Eberspachera w stosunku do całonocnej pracy grzałki 300W?
 Pewnie po to, że małą grzałeczką możesz sobie grzać długo,
O to chodzi.
--
Krzysiek

Data: 2012-02-18 12:38:21
Autor: Krzysztof 45
nazgul napisał(a):
Ogrzeje silnik o max. kilka stopni. Tyle co nic. Szkoda zachodu.
czyli mówiąc wprost, krzysztof45 opowiadając historię stróża, łże jak pies?

Wiesz jak jest... Umysły mierne potępiają wszystko, co przechodzi ich miarę :D

Już miałem nie pisać w tym temacie, ale nadmienię dla niedowiarków z własnego doświadczenia że osobiscie kiedyś w Kadett 1.6D wsadziłem w obieg cieczy chłodzącej trzy świece żarowe po 120W każda. Po odpaleniu w mrozy auta na zimno, po kilku minutach pracy na postoju leciało zauważalne ciepełko. Bez tych świec auto na postoju mogło klekotać godzinę i ciepło nie poleciało.

To jak włączona 300W grzałka na kilka godzin lub na całą noc nic nie pomoże zwłaszcza w odpaleniu silnika?
--
Krzysiek

Data: 2012-02-18 13:25:35
Autor: nazgul
W dniu 2012-02-18 12:38, Krzysztof 45 pisze:

[...]

no właśnie
zwłaszcza, że takie grzałki (zdaje się 3 świece żarowe) są fabrycznie w HDI i TDI.. pewnie konstruktorom coś się wydawało, albo dla picu montują.

Data: 2012-02-20 16:55:05
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-18 09:50, nazgul pisze:

[...]

A Ty powaĹźnie traktujesz anegdoty wyczytane na sieci?

jeżeli fakty przeczą teorii to tym gorzej dla faktów?

Fakty to są wtedy, gdy coś sam zobaczę, ewentualnie przeczytam w recenzowanym periodyku sci.

Z braku takowego opieram się na czymś, co mnie prawie nigdy nie zawodzi: własne szacunki i wyczucie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2012-02-20 18:07:56
Autor: nazgul
[...]

owszem, dopóki to się wprost nie kłóci się z tym co wiem na 100%, lub ktoś tych anegdot nie obali.
obalenie przy pomocy innej anegdoty się nie liczy

jeżeli fakty przeczą teorii to tym gorzej dla faktów?

Fakty to są wtedy, gdy coś sam zobaczę, ewentualnie przeczytam w
recenzowanym periodyku sci.

nie jakoś nie próbował polemizować z użyciem teorii.
ja podałem wzorek i wyliczenie
jak złe to popraw.

Data: 2012-02-05 20:23:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
Grzalka silnika - testowal ktos?
Hello Venioo,

Sunday, February 5, 2012, 8:15:11 PM, you wrote:

[...]

Kiedyś szukalem grzałki do bloku Lanosa i znalazłem 500W. Moim zdaniem
trochę za dużo.

--
Best regards,

Data: 2012-02-05 20:52:49
Autor: venioo@interia.pl
[...]

Ale wyprobowales to? Za mocno sie nagrzewal strefowo i sie cieplo nie zdazylo rozchodzic? Czy w jakim sensie za duzo?

Data: 2012-02-05 21:42:24
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, February 5, 2012, 8:52:49 PM, you wrote:

[...]

Nie - jakoś brakło mi odwagi.

Za mocno sie nagrzewal strefowo i sie cieplo nie zdazylo rozchodzic?

Tego się właśnie obawiałem.

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-02-06 11:01:36
Autor: ToMasz
[...]

te grzałki muszą mieć dużą moc. Dlaczego? Podczas ogrzewania silnika na mrozie, nawet 10w grzałka podniesie jego temperature. Ale jak już podniesie, to silnik zacznie oddawać ciepło do otoczenia, a wtedy 10W to.... nie powiem co. Taak wiec z ekonomicznego punktu widzenia musimy ten silnik zagrzać jak najszybciej, więc grzała musi być solidna. Te które ja miałem w ręce, do silników stacjonarnych miały 2.2kW.

Kiedyś musiałem przespać noc na pewnej budowie. do wyboru miałem brudny zimny barak z robalami, albo własne auto. wybrałem auto i farelka. 1000w wystarczyło aby podtrzymać  ciepło w aucie. 1000W a nie 300!
ToMasz

Data: 2012-02-06 17:13:32
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-06 11:01, ToMasz pisze:

Kiedyś musiałem przespać noc na pewnej budowie. do wyboru miałem brudny
zimny barak z robalami, albo własne auto. wybrałem auto i farelka. 1000w
wystarczyło aby podtrzymać ciepło w aucie. 1000W a nie 300!

Te 300W to bylo calkiem przykladowe i hipotetyczne, bo rozmiarami by fajnie pasowalo. Ale czemu by nie wsadzić np. 1kW? Tutaj wszelkie opcje i porady dozwolone.

Data: 2012-02-06 17:31:34
Autor: Darek
[...]

Zgazdam się - bawiłem się akwarystyką grzałka 20W dla akwarium 80l dawała temp około 4stopni ponad otoczaene pracując nonstop

Data: 2012-02-11 19:46:10
Autor: nazgul
[...]

ok a teraz pytanie:
jaką powierzchnią oddaje ciepło samochód, a jaka silnik?
-slilnik dodatkowo jest izolowany (od wiatru) w komorze silnika.

Data: 2012-02-17 12:39:48
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-11 19:46, nazgul pisze:

[...]

Silnik ze skrzynią, te wszystkie nierówności, bo ja wiem? Będzie pewnie ze 2-3m^2

Oddawana moc jest proporcjonalna do powierzchni i różnicy temperatur (bez uwzględniania
intensywności przepływu powietrza). Weźmy dla porównania taki np. telewizor 42 cale o mocy
ok. 100W i powierzchni wraz z tyłem około 1m^2. Czyli +- tyle samo mocy na jednostkę powierzchni.
O ile jest cieplejszy od otoczenia? Jak go dotykasz, jest raczej letni, róşnica pewnie kilku stopni.
W silniku też tyle będzie, a pewnie nawet mniej, gdy na dworze hula wiaterek.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2012-02-17 11:43:17
Autor: kamil
On 17/02/2012 11:39, Jakub Witkowski wrote:
[...]

różnica pewnie kilku stopni.
W silniku też tyle będzie, a pewnie nawet mniej, gdy na dworze hula
wiaterek.

O czym ty piszesz? Jaki % z tych 100W telewizor oddaje w postaci ciepła?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-17 12:59:26
Autor: J.F.
Dnia Fri, 17 Feb 2012 11:43:17 +0000, kamil napisał(a):
[...]

z 95%, moze i 99%.

ale spojrzcie na te tylna scianke - dziurki tam sa ? konwekcja moze zmienic
rachunek.

Tym niemniej taki olejowy "kaloryfer" ma rozmiary zblizone do silnika, a
grzany 1500W temperature ma juz nieprzyjemna - ze 60 stopni, 40 wiecej niz
otoczenie. a konwekcja jest w nim powazna. Wiec te 300W ... 5-10 stopni
moze dac, a to juz bedzie -10 a nie -20. przy -10 samochody odpalaja bez
klopotow :-)

J.

Data: 2012-02-17 13:07:03
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-17 12:43, kamil pisze:

O czym ty piszesz? Jaki % z tych 100W telewizor oddaje w postaci ciepła?

Prawie wszystko.

Data: 2012-02-17 22:16:25
Autor: venioo@interia.pl
Grzalka silnika - testowal ktos?
W dniu 2012-02-17 12:43, kamil pisze:

O czym ty piszesz? Jaki % z tych 100W telewizor oddaje w postaci ciepła?

Prawie wszystko.

Sprecyzujcie jeszcze tylko technologie tego TV, bo jakos LEDowy to nie wydaje mi sie. Rodzice maja wlasnie 42" LED to nawet w temperaturze ciala nie jest, stojac w pomieszczeniu o temp. ok 22-23*C

Data: 2012-02-18 09:46:18
Autor: nazgul
Grzalka silnika - testowal ktos?
W dniu 2012-02-17 22:16, venioo@interia.pl

Sprecyzujcie jeszcze tylko technologie tego TV, bo jakos LEDowy to nie
wydaje mi sie. Rodzice maja wlasnie 42" LED to nawet w temperaturze
ciala nie jest, stojac w pomieszczeniu o temp. ok 22-23*C

bez znaczenia
po prostu praktycznie cała moc pobierana zamienia się w ciepło.
A nawet gdyby dioda LED miała 100% sprawności, elektronika sterująca też, to i tak jakieś 50% emitowanego światła pozostawałaby wewnątrz telewizora ogrzewając go.
czyli 100W telewizor grzałby z mocą 50W ;-)

Data: 2012-02-20 16:46:48
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-17 22:16, venioo@interia.pl pisze:
[...]

Toż piszę że ma może kilka stopni więcej.

Z tą moca o jest różnie w różnych LCD, jedne mają 70 inne 150W, zależy też od stopnia podświetlenia. Gorzej z plazmą.

Data: 2012-02-06 12:52:02
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-05 20:15, venioo@interia.pl pisze:
[...]

Jakeśmy z dziaduniem pszczoły dokarmiali, to taka 1000W grzalka nagrzewała
wiadro (20l) wody do temp. 70st.C, tyle że w jakieś pół godziny.

A 100l - to chyba zaizolowane w boilerze, co? No więc to nie to samo.

Data: 2012-02-06 17:16:00
Autor: venioo@interia.pl
Grzalka silnika - testowal ktos?

A 100l - to chyba zaizolowane w boilerze, co? No więc to nie to samo.

No nie to samo, ale tu chodzi o podgrzanie o jakies 20-25st.C a nie o 60 jak w przypadku bojlera. Czas nagrzewania bez roznicy - moge sobie nastawic nawet na 2-3h przed porannym odpaleniem, w nocy mam tani prad ;)

Data: 2012-02-06 18:44:44
Autor: J.F
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
[...]

I przy jakiej izolacji ... bo nagrzewac bedzie godzinami, a w miedzyczasie nieizolowany silnik bedzie stygl :-)

J.

Data: 2012-02-06 20:45:12
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-06 18:44, J.F pisze:
[...]

Izolacja standardowa - styropian grubosci max 5 cm. Ale tutaj rozmawiamy czysto teoretycznie. Moze wieksza grzalke? 1kW jak od boilera?

Data: 2012-02-06 20:42:48
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-06 18:38, Cavallino pisze:
[...]

Tego nie potrafie stwierdzic, bo nie mam wodomierza ani zbiornik nie jest przezroczysty zeby stwierdzic stopien jego napelnienia przed rozpoczeciem pomiaru, ale mimo ciaglego zuzywania zawsze jakos mam w domu goraca wode w kranie. Zakladam, ze od wieczornego kąpania calej rodziny konczonego ok. 23 do mycia zebow o 5.30 mija 6,5h

Data: 2012-02-06 20:48:07
Autor: kogutek
> [...]

Tego nie potrafie stwierdzic, bo nie mam wodomierza ani zbiornik nie jest przezroczysty zeby stwierdzic stopien jego napelnienia przed rozpoczeciem pomiaru, ale mimo ciaglego zuzywania zawsze jakos mam w domu goraca wode w kranie. Zakladam, ze od wieczornego kąpania calej rodziny konczonego ok. 23 do mycia zebow o 5.30 mija 6,5h

Luka w wykształceniu? Tego się nie stwierdza tylko liczy. żeby podgrzać 100
litrów wody w bojlerze, nie uwzględniając strat, potrzebna jest grzałka 6,4kW.
Taka grzałka podgrzeje w/w bojler w przeciągu godziny od 15 do 70 stopni
Celsjusza. Grzałka 1kW będzie musiała być zasilana 6,4 godziny czyli po ludzku
6 godzin i 24 minuty. W realu grzałka 6,4kW podgrzeje bojler w czasie trochę
dłuższym niż godzina bo bojler w czasie nagrzewania też stygnie. Przy grzałce
1kW czas podgrzewania będzie też dłuższy o kilka procent. Grzałką 300W, jak
pisałem wcześniej, można się pobrandzlować a nie ugrzać silnik przy minus
piętnastu. Jak widzę brandzlowanie w tym temacie osiągnęło  pewien stopień
zaawansowania. --

Data: 2012-02-06 23:08:43
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-06 21:48, kogutek pisze:
[...]

Luka w wykształceniu?

Raczej lenistwo i niechec do szukania ile W jest potrzebnych do podgrzania o 1st litra wody.

[...]

W realu to grzalka 6,4kW spali Ci instalacje 230V, no chyba ze pod 3-faze podlaczysz.
Ale dzieki, ze Ci sie chcialo to policzyc. Sprawdzal nie bede - wierze na slowo.

[...]

Raczej Twoja zlosliwosc. A te 300W to byla taka pi-razy-oko do punktu wyjsciowego rozwazan. Rownie dobrze moze to byc 1,5kW - rowniez dostepna w handlu dosyc tanio.

Data: 2012-02-06 21:17:20
Autor: Cavallino
[...]

To ja Ci powiem, bo grzeję tylko na II taryfie, więc wiem ile się grzeje od zera (czyli w praktyce kilka - kilkanaście stopni, bo taka jest w sieci) do 75 stopni.
Do nagrzania 120 l grzałką o połowę mocniejszą niż pisałeś potrzeba minimum 6-7 godzin.
Do dogrzania od 20 minimum 2-3.

Zakladam, ze od wieczornego kąpania calej rodziny konczonego ok. 23

Jak dajesz radę wykąpać rodzinę w 100 l ciepłej wody?
Bo mnie jeden bojler wystarcza, ale tylko na moją kąpiel.
No może ktoś jeszcze jest w stanie wziąć prysznic tego samego wieczoru, jak trochę poczeka, ale na tym koniec.

Data: 2012-02-06 23:04:59
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-06 21:17, Cavallino pisze:
[...]

OK :)

[...]

No wlasnie tak jak opisales :)

Data: 2012-02-07 17:35:06
Autor: Cavallino
[...]

No tak, u mnie 2 osoby to pół rodziny, więc się zdziwiłem, że u Ciebie daje radę cała. ;-)

Data: 2012-02-07 19:15:25
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-07 17:35, Cavallino pisze:

No tak, u mnie 2 osoby to pół rodziny, więc się zdziwiłem, że u Ciebie
daje radę cała. ;-)

:) No 5 mies. dziecka nie liczę, bo zuzyje tyle cieplej co woda na herbate ;)

Data: 2012-02-09 22:14:07
Autor: __Maciek
Grzalka silnika - testowal ktos?
Mon, 6 Feb 2012 21:17:20 +0100 "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał:

[...]

Wybaczcie że wykopuję stare posty, ale co złego jest w ogrzewaczach
przepływowych? Grzeją wodę od razu i tylko wtedy kiedy potrzeba. Jak
się chce to można lać tej wody ile się chce i ciągle będzie ciepła.
Czemu w takim razie wiele osób nadal montuje bojlery? Przecież to bez
sensu, chyba że ja o czymś nie wiem...

Data: 2012-02-09 22:18:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
Grzalka silnika - testowal ktos?
Hello __Maciek,

[...]

Jaki ogrzewacz przepływowy wstawisz mając do dyspozycji jedną fazę i
bezpiecznik 10A?

Mialem przepływowy 3.5kW - 2l/min ledwie ciepłej wody w zimie,
bezpiecznik 16A się gotuje i nic więcej nie można włączyć.

--
Best regards,

Data: 2012-02-11 17:38:15
Autor: __Maciek
Grzalka silnika - testowal ktos?
Thu, 9 Feb 2012 22:18:08 +0100 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl>
napisał:

Czemu w takim razie wiele osób nadal montuje bojlery? Przecież to bez
sensu, chyba że ja o czymś nie wiem...

Jaki ogrzewacz przepływowy wstawisz mając do dyspozycji jedną fazę i
bezpiecznik 10A?

No tak, zapotrzebowanie mocy...
Ok, dzięki wszystkim za wyjaśnienia, chociaż ja bym jednak wolał
dopłacić do modernizacji instalacji na większą moc i mieć ogrzewacze
przepływowe niż bojler z ograniczoną ilościa ciepłej wody, ale na
szczęście mam CWU i CO z EC, że tak skrótowo napiszę :-)
Zawsze jeszcze zostaje gaz, który jest chyba lepszym i tańszym
rozwiązaniem, a jeżeli regularnie kontroluje się instalację kominową i
stan piecyka to jest to raczej bezpieczne. W samym centrum Warszawy, w
starych kamienicach wszyscy (łącznie z moją babcią) tak grzeją i jest
dobrze. Palnik 17kW w piecyku to żaden problem, dostarczyć taką moc
instalacja elektryczną to już niestety bez przebudowy instalacji się
nie obejdzie.

Data: 2012-02-11 18:51:40
Autor: Cavallino
napisał:

[...]

Do czasu, w którym byś policzył, że to się kompletnie nie opłaca.
W większości przypadków lepszym rozwiązaniem jest właśnie bojler, np. wspomagany piecem jednofunkcyjnym co (wtedy spełnia funkcję li tylko zasobnika na ciepłą wodę).
Osobiście nie mogę tego zastosować, bo nie mam wodnego co, ale to chyba najlepsze rozwiązanie.

Data: 2012-02-14 20:53:25
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 11 Feb 2012 18:51:40 +0100, Cavallino napisał(a):

Do czasu, w którym byś policzył, że to się kompletnie nie opłaca.

Ponieważ?
Podgrzewacz przepływowy ma sprawność bliską 100% - grzeje wodę która
zużywasz. Boiler podgrzewa wode ipowietrze. --
     ___________ (R)

Data: 2012-02-14 22:31:18
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 14.02.2012 Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał/a:

Do czasu, w którym byś policzył, że to się kompletnie nie opłaca.

Ponieważ?

Ponieważ trzeba liczyć.

Podgrzewacz przepływowy ma sprawność bliską 100% - grzeje wodę która
zużywasz. Boiler podgrzewa wode ipowietrze.

1) Instalacja na naście kW jest za darmo?
2) Opłaty za przyłącze nąście kW są w tej samej cenie co za 5kW?
3) Z ciepłej wody korzystasz w czasie pierwszej czy drugiej taryfy?

Zapomniałeś, że nie mówimy o samej fizyce tylko o realnych kosztach...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-02-16 00:29:14
Autor: Adam Płaszczyca
Grzalka silnika - testowal ktos?
Dnia Tue, 14 Feb 2012 22:31:18 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Ponieważ trzeba liczyć.

Podgrzewacz przepływowy ma sprawność bliską 100% - grzeje wodę która
zużywasz. Boiler podgrzewa wode ipowietrze.

1) Instalacja na naście kW jest za darmo?

Nie. Jednak jej koszt nie jest zbyt duży.
2) Opłaty za przyłącze nąście kW są w tej samej cenie co za 5kW?

Niewiele większe.
3) Z ciepłej wody korzystasz w czasie pierwszej czy drugiej taryfy?

Mam tylko jedną,. poza tym boiler nie utrzyma temperatury przez kilkanaście
godzin. --
     ___________ (R)

Data: 2012-02-09 22:39:46
Autor: Cavallino
Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisał w wiadomości news:3fd8j7t167vpbvs5lrbqlvr3tfn3csev814ax.com...
[...]

Co do elektrycznych  - nie nadają się na akumulatory ciepła, więc odpada druga taryfa.
Żeby zapewnić sensowną moc którą jesteś w stanie na bieżąco ogrzać solidnie płynącą wodę, musisz sporo dopłacić na wejściu, bo musisz posiadać większe i dużo droższe bezpieczniki od energetyki.

A jeśli grzejesz gazem, to wymagają instalacji kominowych droższych niż sam ogrzewacz, kiepsko działają gdy zmieniasz ilość pobieranej wody, o możliwej produkcji czadu nie wspominając, bo to ostatnio dość głośny temat w massmediach.

Grzeją wodę od razu

No i to jest ich największy minus.
Bojler potrafi grzać wtedy, kiedy to się opłaca.

Data: 2012-02-09 23:00:14
Autor: Krzysztof 45
Cavallino napisał(a):
co złego jest w ogrzewaczach przepływowych?
Co do elektrycznych  - nie nadają się na akumulatory ciepła,
Jak coś przepływowego ma być akumulatorem ciepła?
musisz sporo dopłacić na wejściu, bo musisz posiadać większe i dużo droższe bezpieczniki od energetyki.
Jakie dopłaty i jakie bezpieczniki od energetyki?
[...]
Co to za bzdury wypisujesz.
Bojler potrafi grzać wtedy, kiedy to się opłaca.
A skąd bojler wie kiedy sie opłaca?
--
Krzysiek

Data: 2012-02-10 00:17:16
Autor: venioo@interia.pl
Grzalka silnika - testowal ktos?
Ty chyba ostatnie 30 lat spedziles w jaskini...

Data: 2012-02-11 17:26:52
Autor: __Maciek
Grzalka silnika - testowal ktos?
Fri, 10 Feb 2012 00:17:16 +0100 "venioo@interia.pl"
<venioo@interia.pl> napisał:

Ty chyba ostatnie 30 lat spedziles w jaskini...

"Co pan przeleżał pod lodem pół wieku?" :-)

Data: 2012-02-11 17:22:32
Autor: __Maciek
Grzalka silnika - testowal ktos?
Thu, 09 Feb 2012 23:00:14 +0100 Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl>
napisał:

Bojler potrafi grzać wtedy, kiedy to się opłaca.
A skąd bojler wie kiedy sie opłaca?

Może z zegara sterującego?

Data: 2012-02-11 20:04:56
Autor: venioo@interia.pl
napisał:

Bojler potrafi grzać wtedy, kiedy to się opłaca.
A skąd bojler wie kiedy sie opłaca?

Może z zegara sterującego?

Ktory w najtanszej wersji kosztuje niecale 10pln. Elektroniczny programowalny kosztuje ok.30pln.

Data: 2012-02-09 23:18:57
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-09 22:39, Cavallino pisze:

Co do elektrycznych  - nie nadają się na akumulatory ciepła, więc odpada
druga taryfa.

Od razu widac, ze pyra :)
Trafiles w sedno - zakladajac przeplyw 2l/min to wanne 170l wody bede nalewal w 85min., czyli 1,42h. Zakladajac moc podgrzewacza 3,5kW i cene 0,60PLN/kWh zaplacilbym 2,97PLN/kąpiel.
Bojler u mnie w sumie grzeje przez 60min/dobe w 2 taryfie, przy grzałce 1kW, wiec place jakies 0,30PLN/kąpiel :)
A że lubię się kąpać - rachunek jest prosty.

Pzdr dla wszystkich pyrlandczyków ;)

Data: 2012-02-10 20:32:26
Autor: Cavallino
Użytkownik <venioo@interia.pl> napisał w wiadomości news:4f34467cnews.home.net.pl...
[...]

Znaczy co, przez 60 minut wyrównasz straty ciepła które spowodowałeś nalewając wodę do wanny?
Nie ma tak dobrze, obstawiam 3 razy tyle, może 4 razy.
Prąd w drugiej taryfie jest tańszy tylko o połowę, więc 2.97/2= musi wyjść więcej 1.50, bo akumulując ciepło masz większe straty.

Data: 2012-02-11 11:03:04
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-10 20:32, Cavallino pisze:
[...]

Dobra, po przeanalizowaniu problemu przyznaje, ze nie nalewam 170l wody, a jakbym je nalewal, to by nagrzewanie trwalo >60min. Niech nawet trwa 120, to zaplace 0,60PLN. To juz jest blizsze prawdy :)
Mam grzalke 1kW, timer ustawiony tak, ze grzeje 2x15min i raz 30min = 60min/dobe - stad moje wyliczenia.
No ale to tylko CWU, nie zmywam na tym, nie piore, tylko myje łapy i się kąpie.

Nie ma tak dobrze, obstawiam 3 razy tyle, może 4 razy.
Prąd w drugiej taryfie jest tańszy tylko o połowę, więc 2.97/2= musi

Ale ja sie kapie w czasie 1 taryfy, a korzystam z wody nagrzanej w 2 taryfie, stad moje obliczenie. Jakbym mial przeplywowy to bym zaplacil ok.2,97 tak jak wyliczylem.

wyjść więcej 1.50, bo akumulując ciepło masz większe straty.

:) pzdr

Data: 2012-02-11 11:27:29
Autor: Cavallino
[...]

I tak też policzyłem, dlatego 2,97/2 a nie 2,97/1.
Prąd w pierwszej taryfie nie byłby tańszy od prądu w pierwszej taryfie, więc nie byłoby przez co dzielić.

 stad moje obliczenie. Jakbym mial przeplywowy to bym zaplacil
ok.2,97 tak jak wyliczylem.

Dokładnie.
A jak nagrzejesz tym samym prądem, tyle że na drugiej taryfie, to zapłacisz CONAJMNIEJ połowę tego (a nie 1/10), bo prąd będzie o połowę tańszy.

Data: 2012-02-11 11:54:45
Autor: J.F.
Dnia Sat, 11 Feb 2012 11:03:04 +0100, venioo@interia.pl napisał(a):
[...]

Niestety, ale podgrzanie nawet 70 litrow wody o 30K wymaga 8.8MJ, albo jak
kto woli 2.5kWh. Nie bez powodu porzadne podgrzewacze przeplywowe maja 7,
10 czy 15kW. I kosztuje to juz blizej 1.50zl - w jednej taryfie.

Mam grzalke 1kW, timer ustawiony tak, ze grzeje 2x15min i raz 30min = 60min/dobe - stad moje wyliczenia.
No ale to tylko CWU, nie zmywam na tym, nie piore, tylko myje łapy i się kąpie.

Cos tu za malo. Szybki, zimny prysznic, czy kapiel co dwa dni ? Moze by
zdazylo zakumulowac troche ciepla. A moze lubisz zimna kapiel ? Latem to by jeszcze wyszlo, ale przy tych mrozach - malo.

J.

Data: 2012-02-11 12:12:37
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Nie mało, tylko bzdura totalna.
Znaczy nawet się może i by zgadzało, tylko że jednostki nie te - jak zamiast pół godziny będzie pół dnia, to wyjdzie bliżej prawdy (w sprawie codziennej kąpieli w wannie - na prysznic może by tak wystarczyło, gdyby się zmieścił w 2 minutach).

Data: 2012-02-11 20:16:29
Autor: venioo@interia.pl
[ot] dywagacje wannowe
W dniu 2012-02-11 12:12, Cavallino pisze:
[...]

Prysznic to spokojnie wezma codziennie dwie osoby.
Zreszta - co tu dywagowac - fizyki sie nie oszuka.
Przy 1kW zeby podniesc temperature 100l wody o 50* trzeba ok. 5,8h czasu (wg wzoru, nie uwzgledniajac strat). Az zwatpilem... W takim razie nie wiem skad u mnie sie ta ciepla woda bierze...
  Czy przeplywowo czy nie - do ogrzania podanej masy wody trzeba tyle samo energii wlozyc. Moze mnie producent oszukal, i grzalka ma wiecej niz 1kW - tego nie mierzylem powiem szczerze :)
Tyle, ze przeplywowo wolniej leci i zanim naleci przez ponad godzine, to sie mocno ochlodzi.

Data: 2012-02-19 15:20:39
Autor: J.F.
[ot] dywagacje wannowe
Dnia Sat, 11 Feb 2012 20:16:29 +0100, venioo@interia.pl napisał(a):
[...]

wlaczyc, pojsc do licznika z zegarkiem, zmierzyc.

Tyle, ze przeplywowo wolniej leci i zanim naleci przez ponad godzine, to sie mocno ochlodzi.

bo sie instaluje taki co ma 15kW, jesli ma do wanny sluzyc.

J.

Data: 2012-02-19 19:42:25
Autor: venioo@interia.pl
[ot] dywagacje wannowe
W dniu 2012-02-19 15:20, J.F. pisze:
[...]

Jakos przy obecnej pogodzie niezbyt mi sie chce, w dodatku musialbym powylaczac inne odbiorniki, ale jak sie zrobi cieplej to sie skusze :)

Data: 2012-02-19 23:22:32
Autor: J.F.
[ot] dywagacje wannowe
Dnia Sun, 19 Feb 2012 19:42:25 +0100, venioo@interia.pl napisał(a):
[...]

No to mozesz jeszcze sprobowac spisac stan wieczorem i rano, ale pewnie tez
nie bedzie ci sie chcialo ...

J.

Data: 2012-02-19 23:53:28
Autor: venioo@interia.pl
[ot] dywagacje wannowe
W dniu 2012-02-19 23:22, J.F. pisze:
[...]

Nie bedzie mi sie chcialo to raz, bo wychodze do pracy przed 6 jak jeszcze jest ciemno, a dwa, ze przez noc jednak pare urzadzen u mnie w domu dziala. Lodowka jeszcze jakos by przezyla, ale jak odlacze pompe od pieca w ktorym mam palacy sie wegiel, to go zagotuje w 5min. :| Wiec takie eksperymenty wole zostawic na cieplejsza pore.

Data: 2012-02-20 01:37:33
Autor: J.F.
[ot] dywagacje wannowe
Dnia Sun, 19 Feb 2012 23:53:28 +0100, venioo@interia.pl napisał(a):
[...]

Mozesz sprobowac bez wylaczania - lodowka i pompa nie biora az tak duzo
energii. Tylko ja rozumiem ze wychodzic pozna noca tuz przed snem a potem
jeszcze rano zanim sie swiatlo zapali to tez sie nie chce.

J.

Data: 2012-02-20 23:33:59
Autor: venioo@interia.pl
[ot] dywagacje wannowe
W dniu 2012-02-20 01:37, J.F. pisze:
[...]

w sumie najpierw przez 15min zobacze ile bierze sama pompa i lodowka, pozniej wlacze grzalke i zobacze przez kolejne 15min. :) po odjeciu powinien mi wyjsc "pi razy oko" pobor pradu przez grzalke :)
ale to w weekend.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-02-09 23:10:15
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-09 22:14, __Maciek pisze:

[...]

Oprócz wymienionych już zalet dołożę jeszcze jedną: mam w domu 7 kranów. Ile ogrzewaczy przepływowych bym musiał założyć i ile by mnie to kosztowało, wraz z odpowiednia instalacją elektryczną?
Bojler wraz z grzałką i elektronicznym timerem kosztowal ok.350PLN.

Data: 2012-02-14 20:54:34
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 09 Feb 2012 23:10:15 +0100, venioo@interia.pl napisał(a):

Oprócz wymienionych już zalet dołożę jeszcze jedną: mam w domu 7 kranów. Ile ogrzewaczy przepływowych bym musiał założyć i ile by mnie to kosztowało, wraz z odpowiednia instalacją elektryczną?

Jeden.
Bojler wraz z grzałką i elektronicznym timerem kosztowal ok.350PLN.

O pojemności jakiej?

--
     ___________ (R)

Data: 2012-02-14 22:11:39
Autor: J.F.
Dnia Tue, 14 Feb 2012 20:54:34 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
[...]

czasem warto 7, ewentualnie np 3 (kuchnia i dwie lazienki).
Nie tracisz wody, pradu i szamba na rozgrzanie rur. Instalacja elektryczna jest akurat tania ... podgrzewacze troche drozsze,
ale jeszcze oplata za moc przylacza.
ewentualnie system kombinowany - bojler w piwnicy i przeplywowe
podgrzewacze mniejszej mocy.

J.

Data: 2012-02-16 00:29:43
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 14 Feb 2012 22:11:39 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Było ile bym musiał, a nei ile by było warto ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2012-02-16 23:33:57
Autor: venioo@interia.pl
[...]

Przy tym projekcie ktory mam, to obawiam sie, ze bym na pradzie zbankrutowal, zanim by mi na pietrze ciepla woda poleciala ;)

Data: 2012-02-25 14:30:07
Autor: jerzu
Grzalka silnika - testowal ktos?
On Thu, 16 Feb 2012 23:33:57 +0100, "venioo@interia.pl"
<venioo@interia.pl> wrote:

Przy tym projekcie ktory mam, to obawiam sie, ze bym na pradzie zbankrutowal, zanim by mi na pietrze ciepla woda poleciala ;)

Pałac kultury drugi budujesz? ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-02-26 14:05:59
Autor: venioo@interia.pl
<venioo@interia.pl>  wrote:

Przy tym projekcie ktory mam, to obawiam sie, ze bym na pradzie
zbankrutowal, zanim by mi na pietrze ciepla woda poleciala ;)

Pałac kultury drugi budujesz? ;)

Mieszkam juz od 3 lat :)

BTW. Nie palac kultury, strasznie spie...ny projekt jest :|

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-02-14 22:29:54
Autor: venioo@interia.pl
[...]

Jeden, ale jaki? Bo na pewno nie taki 3,5kW o przepływie 2L/min.
Jakiś mocniejszy, ale wtedy instalacje bym musiał przerabiać. To już wolę to co mam :) (chociaz przyznam szczerze, ze rozwazalem przy najczesciej uzywanym kranie zamontowanie takiego malego, bo zeby szybko rece umyc to nadaje sie idealnie).

Bojler wraz z grzałką i elektronicznym timerem kosztowal ok.350PLN.

O pojemności jakiej?

100L

Data: 2012-02-14 23:30:20
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, February 14, 2012, 10:29:54 PM, you wrote:

[...]

Zrezygnowałem w takim miejscu z przepływowego 3.5kW na rzecz
maleńkiego boilerka ciśnieniowego 5l, który zmieścił się pod zlewem.
Nagrzewa mi te 5l wody w ciągu 8 minut. Od dużego boilera musiałbym
ciągnąć 15 metrów rury i brakłoby mi cierpliwości na czekanie na
ciepłą wodę.

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-02-15 01:30:12
Autor: kogutek
> [...]

Jakiś mocniejszy, ale wtedy instalacje bym musiał przerabiać. To już wolę to co mam :) (chociaz przyznam szczerze, ze rozwazalem przy najczesciej uzywanym kranie zamontowanie takiego malego, bo zeby szybko rece umyc to nadaje sie idealnie).

100L

Napisz gdzie Tiry jeżdżą co z nich takie tanie stu litrowe bojlery spadają.
Albo dołóż trochę. --

Data: 2012-02-15 08:57:33
Autor: Krzysiek Kielczewski
> [...]

100L

Napisz gdzie Tiry jeżdżą co z nich takie tanie stu litrowe bojlery spadają.

Na allegro najtańszy 100L kosztuje 220pln. Możesz zacząć przepraszać.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-02-15 11:47:56
Autor: kogutek
> [...]
> Albo dołóż trochę. Na allegro najtańszy 100L kosztuje 220pln. Możesz zacząć przepraszać.

Używany stary klamot jest dla Ciebie wzorcem? Ale nich Ci będzie. Wyciągniemy
średnią. W markecie widziałem za niecałe dwa tysiące. Średnia ok 1100 zł. --

Data: 2012-02-15 20:12:56
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-15 12:47, kogutek pisze:
Używany stary klamot jest dla Ciebie wzorcem? Ale nich Ci będzie. Wyciągniemy
średnią. W markecie widziałem za niecałe dwa tysiące. Średnia ok 1100 zł.

taki jestes cwaniaczek, a czasu przeszlego nie raczyles zauwazyc? _kosztowal_ ponad 3 lata temu. w hurcie przy wiekszych zakupach, bo zaraz wyciagniesz z jakiegos archiwum cenniki detaliczne i mi powiesz, ze nie 350, tylko 380...

poza tym ta rozmowa zmierza coraz bardziej do nikad, wiec EOT

Data: 2012-02-15 22:35:37
Autor: kogutek
> [...]

poza tym ta rozmowa zmierza coraz bardziej do nikad, wiec EOT

100 sztuk bojlerów kupiłeś. Mitoman jesteś. --

Data: 2012-02-16 00:06:17
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-15 23:35, kogutek pisze:
100 sztuk bojlerów kupiłeś. Mitoman jesteś.

nie wiem skad wziales ta liczbe. i nie ja, tylko developer ktory mi budowal. ale widze, ze w dalszym ciagu bedziesz brnal...

Data: 2012-02-15 23:59:32
Autor: kogutek
> [...]

nie wiem skad wziales ta liczbe. i nie ja, tylko developer ktory mi budowal. ale widze, ze w dalszym ciagu bedziesz brnal...

W co niby mam brnąć? W tą głupotę z 300 watową grzałką grzejącą sto kilo
żelaza przy dwudziestu stopniach mrozu. Ja nie brnę tylko się naśmiewam, a
przy okazji naśmiewania jak ktoś się chwilę zastanowi czy czasami w chuja nie
jest robiony to będzie zysk jego i mój. Tobie wszystko jakoś dziwnie tanio
wychodzi. Żeby się wykąpały dwie osoby to trzeba ok stu litrów wody o
temperaturze 70 stopni. Na to potrzeba z sześciu kilowatogodzin. U Ciebie
tysiąc watowa grzałka załatwia to przez godzinę. Kurwa cud normalny bo z pół
kilowatogodziny to w miarę dobry bojler ma dziennie strat. Potem coś mydlisz w
temacie. Bojler też kupiłeś w cenie kradzionego. Farciarz z Ciebie pierwszej
wody. Jak Ci się wydaje że możesz wszystkich w chuja  robić to się pomyliłeś.
Kup sobie taką grzałkę i załóż, nie daje Ci kto. Będzie Ci grzała olej i ten
będzie szedł do góry i ogrzewał blok i głowice. Czegoś głupszego dawno tu nie
czytałem. Myk przecudnej urody. Trzy grzałki, jedna łazienkowa druga do
herbaty i trzecia dedykowana do samochodu. W sumie nie droga ta trzecia. Ale
jak do niczego się nie przyda to po co ona komu.   --

Data: 2012-02-16 23:46:41
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-16 00:59, kogutek pisze:
[...]

Te 300W bylo moca wyjsciowa w dyskusji. Tak samo z d..y wziete, jak Twoje 100kg zelaza, co ani z realna masa silnika nie ma nic wspolnego, ani z materialami, z ktorego jest wykonany. Poza tym juz dawno napisalem, ze rownie dobrze moze to byc 1kW albo jeszcze inna moc. Ciekawilo mnie zdanie na temat samego pomyslu i spostrzezen innych.

Ja nie brnę tylko się naśmiewam, a

No wlasnie. Zamiast rzeczowo podyskutowac na dany temat.

przy okazji naśmiewania jak ktoś się chwilę zastanowi czy czasami w chuja nie
jest robiony to będzie zysk jego i mój. Tobie wszystko jakoś dziwnie tanio
wychodzi.

Bo szukam uparcie i nie kupuje pierwszego z brzegu? Poszukaj czasem cierpliwie i rozwaznie, zobaczysz, ze zycie w Polsce wcale nie musi byc drogie.

[...]

Jakbys nie byl takim egocentrykiem zafiksowanym na punkcie swojej zajebistosci, to zauwazylbys, ze juz dawno to napisalem (11 lutego), a sklonila mnie do tego uwaga kolegi RoMana

Bojler też kupiłeś w cenie kradzionego. Farciarz z Ciebie pierwszej
wody.

To raczej Ty przeplacasz.

Jak Ci się wydaje że możesz wszystkich w chuja  robić to się pomyliłeś.
Kup sobie taką grzałkę i załóż, nie daje Ci kto. Będzie Ci grzała olej i ten
będzie szedł do góry i ogrzewał blok i głowice.

Olej bedzie grzala, silnika juz nie za bardzo, bo juz ktos spostrzegl bez Twojej zlosliwosci, ze olej splywa do miski, ale nie bedzie mial cisnienia, zeby pojsc do gory.
Poza tym miska ma czesto uszczelke korkowa, ktora jest dobrym izolatorem ciepla.
Ale za rada kolegow z pl.sci.inzynieria zamierzam wyprobowac grzalke od piekarnika o wiekszej mocy zamontowana pod miska olejowa. Mniej roboty, nieinwazyjnie, a jak sie nie sprawdzi to latwo bedzie mozna zdemontowac.

Czegoś głupszego dawno tu nie
czytałem.

Nie wszystkie pomysly sa madre. Rzecz w tym, zeby umiec to kulturalnie wytlumaczyc popierajac argumentami, a nie sie nasmiewac.

Myk przecudnej urody. Trzy grzałki, jedna łazienkowa druga do
herbaty i trzecia dedykowana do samochodu. W sumie nie droga ta trzecia. Ale
jak do niczego się nie przyda to po co ona komu.

Potrzeba matka wynalazku. Stac mnie, to sie bawie. A Ty na pewno masz jakies kompleksy, bo widac to wyraznie po tonie Twoich wypowiedzi.

EOT

Data: 2012-02-16 00:30:11
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 14 Feb 2012 22:29:54 +0100, venioo@interia.pl napisał(a):

Jeden.

Jeden, ale jaki? Bo na pewno nie taki 3,5kW o przepływie 2L/min.
Jakiś mocniejszy, ale wtedy instalacje bym musiał przerabiać. To już

12kW wystarczy.
Bojler wraz z grzałką i elektronicznym timerem kosztowal ok.350PLN.
O pojemności jakiej?
100L

Podejżanie tanio.

--
     ___________ (R)

Data: 2012-02-16 23:49:01
Autor: venioo@interia.pl
[...]

Mysle, ze bez szans na podlaczenie w mojej lokalizacji.

Bojler wraz z grzałką i elektronicznym timerem kosztowal ok.350PLN.
O pojemności jakiej?
100L

Podejżanie tanio.

Podejrzanie. Ale OK ;)
Developer kupowal wiecej niz 1 szt. (ja wiem, ze min.10, a ile na prawde to nie mam pojecia) i bylo to 3 lata temu. Nie wnikalem nigdy czy to tanio czy  drogo.

Data: 2012-02-17 10:28:14
Autor: J.F.
Dnia Thu, 16 Feb 2012 23:49:01 +0100, venioo@interia.pl napisał(a):
[...]

Placisz i masz, chyba ze to blok ze slaba instalacja.
Inna sprawa ze placic oplate stala za cos co jest potrzebne 5 minut
dziennie ..

J.

Data: 2012-02-17 22:18:37
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-17 10:28, J.F. pisze:

Placisz i masz, chyba ze to blok ze slaba instalacja.
Inna sprawa ze placic oplate stala za cos co jest potrzebne 5 minut
dziennie ..

No nie do konca tak, ale sytuacja jest (byla) na tyle zagmatwana, ze sasiedzi pare mies. bez pradu mieszkali (mnie sie nie spieszylo z przeprowadzka). :)

W skrocie: transformator budowany po kosztach nie ma tyle zapasu mocy, a dla czterech rodzin nie opaca sie operatorowi nic rozbudowywac :P

Data: 2012-02-25 14:33:36
Autor: jerzu
Grzalka silnika - testowal ktos?
On Fri, 17 Feb 2012 10:28:14 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Placisz i masz, chyba ze to blok ze slaba instalacja.

Albo trzeba ciągnąć kabel z transformatora. Ale to akurat chodziło o
60 kW. A to już tanie nie jest. Dodatkowo przed był zwykły licznik,
teraz jest super-hiper-nowoczesny, co to mierzy energię czynną, bierną
i inne duperele. Po całej zmianie rachunki za energię wzrosły o blisko
100%.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-02-18 00:44:29
Autor: Adam Płaszczyca
Grzalka silnika - testowal ktos?
Dnia Thu, 16 Feb 2012 23:49:01 +0100, venioo@interia.pl napisał(a):

12kW wystarczy.
Mysle, ze bez szans na podlaczenie w mojej lokalizacji.

Cóż, nie stać Cię na porządne 3 x 16A ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2012-02-19 02:42:22
Autor: venioo@interia.pl
[...]

Tu nie chodzi o stac-nie stac, to duzo bardziej skomplikowana historia.
W skrocie: developer zaczal budowe od d..y strony, i na koniec wszystko stalo zbudowane a ENEA stwierdzila, ze promese na prad to przedluzy jeszcze o rok, a potem moze znowu o rok, bo dla kilku domkow nie chce im sie stawiac trafo :) I dev za swoje musial na szybko zbudowac trafo - po kosztach i byle szybciej jak najtansze. Na pradach akurat sie za bardzo nie znam, ale ZTCW to nie byloby szans na cos wiecej niz mam (w papiery nie chce mi sie zaglebiac ile dokladnie, ale podejrzewam najbardziej minimalne minimum niezbedne do normalnego funkcjonowania).
PS. Pamietam kiedys w pewnym mieszkaniu jak znajomi mieli ogrzewacz 5kW - sciana robila sie ciepla po dluzszym zmywaniu talerzy, a upalony kontakt i wtyczke wymieniali regularnie raz na kwartal ;)

Data: 2012-02-19 13:29:29
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 19 Feb 2012 02:42:22 +0100, venioo@interia.pl napisał(a):

PS. Pamietam kiedys w pewnym mieszkaniu jak znajomi mieli ogrzewacz 5kW - sciana robila sie ciepla po dluzszym zmywaniu talerzy, a upalony kontakt i wtyczke wymieniali regularnie raz na kwartal ;)

No przy jednej fazie to nie dziwota. 5kW to 22A, więc musiało żreć. Przy trzech fazach masz 12kW (to moc odpowiadająca piecowi gazowemu) i 10A
na fazę. --
     ___________ (R)

Data: 2012-02-19 16:54:13
Autor: J.F.
Dnia Sun, 19 Feb 2012 13:29:29 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
[...]

albo 7kW i 10A na faze, albo 12kW i 17.4A

Tak czy inaczej - "zwykle" gniazdka i wtyczki sa 10A, niektore na 16, a
kabelek w scianie tez na 10, skoro gniazdko na 10.

J.

Data: 2012-02-19 23:17:58
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 19 Feb 2012 16:54:13 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Jarku, 3 fazy to 3x400V. Grzałki w trójkąt, nie w gwiazdę...

Tak czy inaczej - "zwykle" gniazdka i wtyczki sa 10A, niektore na 16, a
kabelek w scianie tez na 10, skoro gniazdko na 10.

PRZEWÓD. Żaden kabelek!

--
     ___________ (R)

Data: 2012-02-20 20:15:43
Autor: J.F
Użytkownik "AdamPłaszczyca"  napisał w wiadomości
[...]

Nie klam ! :-))

Innymi slowy - przemysl to jeszcze raz. Czemu 230V a nie 400 ...  a raczej czemu 17.4A a nie 10A.

P.S. Hint ... sqrt(3)

Tak czy inaczej - "zwykle" gniazdka i wtyczki sa 10A, niektore na 16, a
kabelek w scianie tez na 10, skoro gniazdko na 10.
PRZEWÓD. Żaden kabelek!

Sprzeczal sie nie bede, ale trzy przewody razem to chyba kabel ?
No i skoro razem to i wydajnosc nieco inna.

J.

Data: 2012-02-20 21:01:37
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 20-02-2012 o 20:15:43 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

PRZEWÓD. Żaden kabelek!

Sprzeczal sie nie bede, ale trzy przewody razem to chyba kabel ?

Też nie wiem dlaczego tak przyjęto - ale u elektryków kabel to przewód  który zakopuje się w ziemni :-), jeśli instalacja w ścianach - to tylko i  wyłacznie przewody (nie kable).

Pzdr
TG

Data: 2012-02-20 22:02:24
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 20 Feb 2012 21:01:37 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

[...]

Z definicji. Po prostu kabel to przewód odporny na warunki zewnętrzne
przeznaczony do pracy w wodzie i w ziemi. A że publika na wszystko mówi 'kabel' albo 'kabelek'?
To tak jak widziałem łóżko w sklepie meblowym z kartką oznajmiającą, że
może być w sośnie lub w buku. Duże te sosny i buki...

--
     ___________ (R)

Data: 2012-02-20 22:00:55
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 20 Feb 2012 20:15:43 +0100, J.F napisał(a):

Innymi slowy - przemysl to jeszcze raz. Czemu 230V a nie 400 ...  a raczej czemu 17.4A a nie 10A.

P.S. Hint ... sqrt(3)

No dobrze, dobrze ;)

PRZEWÓD. Żaden kabelek!

Sprzeczal sie nie bede, ale trzy przewody razem to chyba kabel ?

Nie. --
     ___________ (R)

Data: 2012-02-20 20:23:27
Autor: 'Tom N'
Adam Płaszczyca w <news:c1.01.3TrjCC$0vpmike.oldfield.org.pl>:

[...]

Jarku, 3 fazy to 3x400V.

Taaa, niezłą faze musiałeś mieć pisząc powyższe w kontekście wątku

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-02-05 20:18:50
Autor: Krzysztof 45
kogutek napisał(a):
W tym roku nie ma śniegu za to jest -15. Akceptowalnie ciepłe powietrze zaczyna z nawiewów lecieć
po przejechaniu ok 500 metrów. Nie mam żadnych prostych do wykonania wynalazków tylko to co fabryka założyła.

Ja z webastem nie osiągam takiego wyniku by po 500 metrach ciepełko leciało. No chyba że je załączę
15-20 minut przed jazdą :D
To co Ci tam grzeje?

Przy minus piętnastu trzystu watami to się pobrandzlować można a nie cokolwiek ugrzać.
Przesadzasz. Jak ma taka możliwość by chodziła ta grzałka przez trzy godziny lub więcej przed
odpaleniem silnika, to środek silnika nie będzie zmarznięty, wręcz skłonny jestem twierdzić że na
znacznym cieplutkim plusie.
--
Krzysiek

Data: 2012-02-05 19:36:09
Autor: kogutek
kogutek napisał(a):
> [...]

b więcej przed
odpaleniem silnika, to środek silnika nie będzie zmarznięty, wręcz skłonny jest
Nie napisałem że ciepłe leci. Ale na pewno ma dodatnią temperaturę. Przy -15
jak ma +2 to jest to odczuwalne. Nie będzie po trzech godzinach przy -15 na
żadnym plusie. Grzałka o tak małej mocy ma za zadanie nie dopuścić żeby olej
przestał być płynny. Jakoś historyczne ma to podłoże. Kiedyś nie było tak
dobrych olejów jak są teraz. I zostało. Korby też kiedyś były. Wbrew temu co
teraz ludzie sądzą nie służyły do odpalania. Przy dużych mrozach przekręcało
się korbą ze dwa obroty i odpalało z rozrusznika. Teraz też tak robię.
Ustawiam się na małym podjeździe. Wsiadam, wrzucam wysoki bieg i jak zjeżdża
to silnik zrobi ze dwa obroty. A potem już z rozrusznika palę. Dużo ma łatwiej
rozrusznik jak w silniku było przed odpaleniem przekręcone. Każdy może
spróbować. Wrzucić czwórkę i pchnąć z pół metra. Ale jak uważasz że nie mam
racji to sobie wstaw taką grzałkę. Co mi to przeszkadza.

Data: 2012-02-05 17:25:15
Autor: Krzysztof 45
kogutek napisał(a):
Grzałka 300W w misce działa. Celem działania jest utrzymanie w stanie płynnym
oleju a nie podgrzewanie silnika.
Racja. Może chodzić całą dobę bez ryzyka o zagotowanie płynu.
Są olejowe nagrzewnice do silników. Mają
moce od 4 kilowatów wzwyż. Wstawia się je w układ chłodzenia. One działają tak
jak byś chciał.
Olejowa nagrzewnica którą wstawia się w układ chłodzenia?
Chyba chodzi Ci o to że pracuje taka nagrzewnica na olej napędowy typu Webasto, Eberspächer i rozgrzewa płyn chłodzący :) Ale moce zaczynaja się od 3300W.
--
Krzysiek

Data: 2012-02-06 09:14:49
Autor: Robson
W dniu 2012-02-05 13:49, venioo@interia.pl pisze:
Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)

Mam coś takiego zamontowane fabrycznie (Dodge Caravan ściągnięty z Kanady).

Data: 2012-02-06 17:18:37
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-06 09:14, Robson pisze:
W dniu 2012-02-05 13:49, venioo@interia.pl pisze:
Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)

Mam coś takiego zamontowane fabrycznie (Dodge Caravan ściągnięty z Kanady).

No i jak? Jaki masz silnik, ile w nim plynow i jaki jest czas nagrzewania? Jakbys podal temperature otoczenia i temperature do jakiej sie nagrzewa silnik (ciecz) i to wszystko w osi czasu, to bysmy wiedzieli jak to sie prezentuje :) Bo DEFY w ulotce to przy otoczeniu -20 do temperatury +20 podnosi w 50min. - tylno nie napisali w jakim silniku :P

Data: 2012-02-06 21:27:43
Autor: Pan Zbyszek
Grzalka silnika - testowal ktos?
W dniu 2012-02-05 13:49, venioo@interia.pl pisze:
Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)
Jak pisałem na początku wątku mam taki komplet : grzałka , przewody,
gniazdo , ładowarka ,timer , pilot i "fajerek" - czyli takie coś do dmuchania ciepłem na szybę .
Zestaw dedykowany do samochodu Łada Niva .
Dobrej jakości miernikiem - nie chińskim - zmierzyłem oporność grzałki
i wyszło 44 Ohm .
Czyli I = U / R  czyli pobĂłr prądu = 230V / 44 Ohm = 5,23 Ampera
Czyli W = V * I  czyli  napięcie 230 V * 5,23 A  = 1202 Waty
   Aby zakończyć spĂłr : grzałka do wmontowanie w blok silnika
    1700 ccm w ktĂłrym znajduje się ok . 8 litrĂłw płynu w chłodnicy
   powinna mieć moc ok. 1200 W .
W instrukcji montażu tłustym drukiem napisali :
  W samochodzie musi być sprawny termostat !!!

Zbyszek

Data: 2012-02-07 09:16:46
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-02-06 21:27,  *Pan Zbyszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
W instrukcji montażu tłustym drukiem napisali :
  W samochodzie musi być sprawny termostat !!!

Zapewne, żeby zamknięty był obieg wewnętrzny - płynu wtedy jest znacznie mniej :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-02-07 17:50:11
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-06 21:27, Pan Zbyszek pisze:

Zestaw dedykowany do samochodu Łada Niva .
Dobrej jakości miernikiem - nie chińskim - zmierzyłem oporność grzałki

Wiesz, te chińskie za 20 zł też mierzą opór zupełnie poprawnie, słowo :)
Inna sprawa, jak długo i ile razy, ale w sumie nie narzekam.

i wyszło 44 Ohm .

W temperaturze?

Czyli I = U / R czyli pobór prądu = 230V / 44 Ohm = 5,23 Ampera

A współczynnik temperaturowy oporu uwzględniałeś?
Bo na przykład w żarówce jest różnica o rząd wielkości... ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2012-02-07 19:17:02
Autor: venioo@interia.pl
[...]

Poza tym przy pradzie przemiennym chyba troche inaczej sie to liczy, wazne jest tzw. napiecie skuteczne itp. (chociaz przyznam szczerze ze zupelnie do zagadnien pradowych sie nie przykladalem na studiach)

Data: 2012-02-11 20:39:08
Autor: Wmak

Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał(a):
A współczynnik temperaturowy oporu uwzględniałeś?
Bo na przykład w żarówce jest różnica o rząd wielkości... ;)

W żarówce jest wolfram, który ma bardzo duży dodatni współczynnik temperaturowy.
Mierzyłem kilka halogenów 55W, które w czasie pracy powinny mieć nominalnie ok 3 omów a w pokojowej temperaturze mają poniżej 0,2 oma - 60 razy mniej, niż w na gorąco.

Druty używane w grzejnictwie mają rezystancję mało zależną od temperatury - w zakresie do ponad 1000*C rezystancja rośnie o ok 10-20%, lepsze gatunki mają w tym zakresie rezystancję prawie stałą.
W krytej grzałce, zanurzonej w cieczy, drut oporowy ma znacznie niższą temperaturę więc wspólczynnikiem temperaturowym nie należy się przejmować

Data: 2012-02-12 12:49:49
Autor: Wmak
 Wmak <w.mak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał(a): > A współczynnik temperaturowy oporu uwzględniałeś?
> [...]

ok
3 omów a w pokojowej temperaturze mają poniżej 0,2 oma - 60 razy mniej, niż
na gorąco.

Wybaczcie, nie wiem skąd mi te 60 razy wyskoczyło.
Najwyżej około 15 razy rośnie rezystancja żarnika wolframowego od zimnego do temperatury pracy.

Data: 2012-02-17 11:57:04
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-12 13:49,  Wmak pisze:

Najwyżej około 15 razy rośnie rezystancja żarnika wolframowego od zimnego do
temperatury pracy.

No, to by się zgadzało z moimi obserwacjami :)

Dzięki za info nt. drutów oporowych.

Grzalka silnika - testowal ktos?