Grzanie felg

Data: 2013-04-18 19:40:40
Autor: kowtow
Grzanie felg
Mam sobie ja ci autko Fiat Linea 1.4 TJet 2009 r.
I dzisiaj jak co dzien wracam z pracy odcinek 30 km i tak gdzies w polowie trasy czuje ze autko traci moc tzn na 5 biegu cisne w pedal przyspieszenia a ono nie chce jechac dusi sie i tak przez chwile probowalem zmieniac biegi na nizszych jedzie lepiej ale brak mu mocy i poczulem zapach gumy albo szczek hamulcowych przejechalem jeszcze tak kawalek i stanalem na parkingu i sprawdzilem kola wszystkie 4 felgi byly strasznie gorace nie mozna bylo ich dotknac zostawilem auto na parkingu na 20 min jak wrocilem kola byly jeszcze cieple Wsiadlem do auta i pomyslalem ze moze reczny hamulec mi trzyma kola poruszalem dzwignia hamulca kilka razy i ruszylem w droge i przeszlo tzn nie mam pewnosci czy to od hamulca recznego czy jakas inna przyczyna ale objawy ustapily wrocilem do domu i na miejscu kola byly juz zimne. Zastrzegam ze nie jechalem na recznym bo nie da sie tego przeoczyc bo mam kontrolke i sygnal dzwiekowy zaciagniecia hamulca Prosze o rade jaka moze byc przyczyna dolegliwosci.

Data: 2013-04-18 19:48:25
Autor: Krzysztof 45
Grzanie felg
W dniu 2013-04-18 19:40, kowtow pisze:
[...]

Ręczny na cztery koła?
Klocków hamulcowych nie zmieniałeś przypadkiem?
Takie numery bywają przy wymianie łożysk gdy "fachowiec" za mocno dokręci. Ale to samo z się raczej nie ustępuje.
Może szwankuje hamulec nożny i nie odbija czasami do końca.

--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-04-18 19:53:09
Autor: kowtow
Grzanie felg

Ręczny na cztery koła?

Nie wiem nie znam sie na tym

Klocków hamulcowych nie zmieniałe¶ przypadkiem?

Nie

Takie numery bywaj± przy wymianie łożysk gdy "fachowiec" za mocno dokręci. Ale to samo z się raczej nie ustępuje.

Nic nie bylo wymieniane

Może szwankuje hamulec nożny i nie odbija czasami do końca.

Byc moze bo wtedy czulem ze slabiej hamuje

Data: 2013-04-18 20:26:07
Autor: Krzysztof 45
Grzanie felg
W dniu 2013-04-18 19:53, kowtow pisze:
Mo�e szwankuje hamulec no�ny i nie odbija czasami do ko�ca.

Byc moze bo wtedy czulem ze slabiej hamuje

Po takim rozgrzaniu to nie ma dziwne.

Na mieście kontrola tego to pikuś. Co chwila zatrzymujemy się i szybko można stwierdzić czy czy hamulce lekko trą czy nie, patrząc na bezwładność auta przy postoju na światłach. Gorzej w trasie

Głupia przypadłość która wymaga dokładnej diagnozy u fachowca.

--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-04-18 20:36:50
Autor: Poldek
Grzanie felg
kowtow wrote:
[...]

Wygląda na to, że z jakiegoś nieznanego powodu klocki nie cofnęły się po tym, kiedy ostatnio zwolniłeś pedał hamulca. Czy masz w tym samochodzie jakieś system kontroli trakcji?

Data: 2013-04-18 20:49:34
Autor: kowtow
Grzanie felg
Wygl±da na to, że z jakiego¶ nieznanego powodu klocki nie cofnęły się po tym, kiedy ostatnio zwolniłe¶ pedał hamulca. Czy masz w tym samochodzie jakie¶ system kontroli trakcji?

Tylko ABS ale komputer nie pokazywal zadnej awarii a melduje nawet o spalonej zarowce

Data: 2013-04-19 14:20:14
Autor: Grzegorz Prędki
Grzanie felg
W dniu 2013-04-18 20:49, kowtow pisze:
Wygląda na to, że z jakiegoś nieznanego powodu klocki nie cofnęły się po
tym, kiedy ostatnio zwolniłeś pedał hamulca. Czy masz w tym samochodzie
jakieĹ› system kontroli trakcji?

Tylko ABS ale komputer nie pokazywal zadnej awarii a melduje nawet o
spalonej zarowce

Oprocz tej najwazniejszej - w smiatlach mijania ;)

Data: 2013-04-18 20:50:22
Autor: Xavos
Grzanie felg

Użytkownik "kowtow" <kowtowNOSPAM@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci

[...]

1. Klocki nie cofaj± się bo podrdzewiały wraz z prowadnicami.
2. Tłoczki przy klockach przycinaj± się bo uszczelki zbyt stare i twarde lub
powierzchnia  cylinderka zamulona/zabrudzona osadami.

    Radzę zacz±ć od pkt 1 i usun±ć rdzę.

Data: 2013-04-18 20:53:58
Autor: Krzysztof 45
Grzanie felg
W dniu 2013-04-18 20:50, Xavos pisze:

[...]

Tak równo na czterech kołach? :)

--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-04-19 07:20:48
Autor: Adam Wysocki
Grzanie felg
Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:

Tak równo na czterech kołach? :)

No wła¶nie... Czy na pewno wszystkie cztery felgi były gor±ce? Je¶li tak to nie zwalałbym na tłoczki/zaciski.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-04-19 16:40:20
Autor: kowtow
Grzanie felg

Tak równo na czterech kołach? :)

No wła¶nie... Czy na pewno wszystkie cztery felgi były gor±ce? Je¶li tak
to nie zwalałbym na tłoczki/zaciski.

Tak wlasnie na wszystkich 4 kolach bo jezeli byloby inaczej to nie pytal bym o przyczyne

Data: 2013-04-18 20:54:47
Autor: kowtow
Grzanie felg

[...]

Nie uwazam auto jest w sumie jeszcze mlode przebieg 32000 no i nie mogly sie zapiec wszystkie jednoczesnie w tym samym czasie

Data: 2013-04-19 13:04:46
Autor: Poldek
Grzanie felg
kowtow wrote:

Nie uwazam auto jest w sumie jeszcze mlode przebieg 32000 no i nie mogly sie
zapiec wszystkie jednoczesnie w tym samym czasie

Dlatego obstawiam, że to coś z elektroniką. W moim samochodzie jakąś chwilę po każdym uruchomieniu jest przeprowadzany test ABS. Być może u Ciebie jest podobnie i tym razem w ramach testu klocki zostały lekko przyciśnięte do tarcz, ale nie cofnęły się. Lub coś w tym rodzaju - chodzi mi raczej o kierunek poszukiwań, niż o gotowe rozwiązanie.

Data: 2013-04-19 14:21:25
Autor: Grzegorz Prędki
Grzanie felg
W dniu 2013-04-18 20:54, kowtow pisze:
1. Klocki nie cofają się bo podrdzewiały wraz z prowadnicami.
2. TĹ‚oczki przy klockach przycinajÄ… siÄ™ bo uszczelki zbyt stare i twarde
lub
powierzchnia  cylinderka zamulona/zabrudzona osadami.

    RadzÄ™ zacząć od pkt 1 i usunąć rdzÄ™.

Nie uwazam auto jest w sumie jeszcze mlode przebieg 32000 no i nie mogly sie
zapiec wszystkie jednoczesnie w tym samym czasie

Jezdzilem takim autem od nowosci przez 120kkm i jedyny problem z hamulcami to zapieczona linka recznego. Jesli rzeczywiscie zaczely hamowac wszystkie to moze cos z elektronicznym korektorem?

Data: 2013-04-19 13:54:23
Autor: elmer radi radisson
Grzanie felg
On 2013-04-18 19:40, kowtow wrote:

[...]

Wyglada na to ze ukladzie hamulcowym skonczyly sie znaki przestankowe.

--

memento lorem ipsum

Grzanie felg