Grzanie klimatyzacją

Data: 2009-12-18 21:16:57
Autor: Jan Werbiński
Grzanie klimatyzacją
Do jakiej temperatury opłaca się grzać klimatyzacją? Jest -13 na dworze i ładnie grzeje, ale czy to jest jeszcze taniej niż np piece akumulacyjne?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-12-19 13:11:09
Autor: Jacek
Grzanie klimatyzacją
Poczytaj, co podaje producent. Do tego uwzględnij, że jak skraplacz się oblodzi to włączy się na odmrażanie a wtedy "zje" energię i odda na zewnątrz. IMO przy -13 sprawność grzania będzie mniejsza od 1.
Jacek

Data: 2009-12-20 15:42:05
Autor: Jan Werbiński
Grzanie klimatyzacją
Użytkownik "Jacek" <nie_ma_takiego_numeru@wp.pl> napisał w wiadomości news:hgifsq$g9p$1news.task.gda.pl...
[...]

Właśnie musiałbym to jakoś dokładniej zmierzyć.
Pracująca na okrągło klima po dobie zwiększyła temp z 12 do 20 i utrzymuje ją. Na zewn -14.
Nie wydaje mi się, aby sprawność była mniejsza od 1. Myślę, że jest większa od 2. Kiedyś grzałem olejakami i 3kW nie potrafiły utrzymać temperatury 20. Teraz klima o mocy pobieranej 1,1 lub 1,2 kW utrzymuje ją z łatwością. Jednak nie jestem pewien czy przy takim mrozie zużycie sprzętu nie jest przyspieszone?

Data: 2009-12-20 21:35:15
Autor: Jacek
Grzanie klimatyzacją
Z ciekawości: jaka to klima (marka)?