Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI

Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI

Data: 2009-09-29 16:03:08
Autor: PL
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
Czy jest jakis sposob, zeby swiece zarowe grzaly przed KAZDYM rozruchem, niezaleznie od temperatury zewnetrznej ?
Auto to Audi A4 2.5 TDI (1998).

Data: 2009-09-29 17:24:14
Autor: SCI012
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI

Użytkownik "PL" <usenet2000@WYTNIJgazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9t42v$k06$1inews.gazeta.pl...
Czy jest jakis sposob, zeby swiece zarowe grzaly przed KAZDYM rozruchem, niezaleznie od temperatury zewnetrznej ?
Auto to Audi A4 2.5 TDI (1998).

A mogłbys wyjasnic w jakim celu mialyby grzac sie te swiece w temp powyz ~~+5C bo nie rozumie za bardzo pytania ??-owszem beda sie grzac ale jak tem beda minusowe ;)Pozd

Data: 2009-09-29 18:37:28
Autor: PL
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI

A mogłbys wyjasnic w jakim celu mialyby grzac sie te swiece w temp powyz ~~+5C bo nie rozumie za bardzo pytania ??-owszem beda sie grzac ale jak tem beda minusowe ;)Pozd


Cieply silnik (60-90 C) odpala  w 0.1 sekundy (tzw. od strzala).. Problem jest jak postoi kilkanascie godzin, wtedy krece rozrusznikiem z 5 sekund, auto puszcza bialego baka i ledwo odpala ( nawet w upalach +30 C).

Data: 2009-09-29 19:43:26
Autor: Karolek
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI

Użytkownik "PL" <usenet2000@WYTNIJgazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9td49$q1r$1inews.gazeta.pl...

A mogłbys wyjasnic w jakim celu mialyby grzac sie te swiece w temp powyz ~~+5C bo nie rozumie za bardzo pytania ??-owszem beda sie grzac ale jak tem beda minusowe ;)Pozd


Cieply silnik (60-90 C) odpala  w 0.1 sekundy (tzw. od strzala).. Problem jest jak postoi kilkanascie godzin, wtedy krece rozrusznikiem z 5 sekund, auto puszcza bialego baka i ledwo odpala ( nawet w upalach +30 C).


Paliwo sie cofa.





Karolek

Data: 2009-09-29 21:07:49
Autor: Czarek Daniluk
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
Użytkownik PL napisał:

Cieply silnik (60-90 C) odpala  w 0.1 sekundy (tzw. od strzala).. Problem jest jak postoi kilkanascie godzin, wtedy krece rozrusznikiem z 5 sekund, auto puszcza bialego baka i ledwo odpala ( nawet w upalach +30 C).
Tak jak Ci tu napisali w sprawnym TDI świece zaczynają grzać gdzieś w okolicach 5 stopni celsjusza na zewnątrz.
Więc w Twoim przypadku świece nie mają nic do tego, ja bym poszukał jak to już ktoś zasugerował powietrza w układzie paliwowym po długim postoju i miejsca któym to powietrze się do układu dostaje.

Pozdrawiam !!

Data: 2009-09-29 22:21:22
Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
PL pisze:

Cieply silnik (60-90 C) odpala  w 0.1 sekundy (tzw. od strzala).. Problem jest jak postoi kilkanascie godzin, wtedy krece rozrusznikiem z 5 sekund, auto puszcza bialego baka i ledwo odpala ( nawet w upalach +30 C).

A jak jest cieply, czekasz az ostygnie turbina, gasisz i zaplasz to jest    tak samo?



--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 791 486 557 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Data: 2009-09-29 22:36:41
Autor: PL
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI

A jak jest cieply, czekasz az ostygnie turbina, gasisz i zaplasz to jest tak samo?


Czesto po jezdzie, stoje jeszcze 2 minuty na jalowym. Z rana historia tam sama: dlugie krecenie i bialy, smierdzacy bak. Paliwo leje na Shellu ( ten zwykly diesel).

Data: 2009-09-29 22:52:16
Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
PL pisze:
A jak jest cieply, czekasz az ostygnie turbina, gasisz i zaplasz to jest tak samo?


Czesto po jezdzie, stoje jeszcze 2 minuty na jalowym. Z rana historia tam sama: dlugie krecenie i bialy, smierdzacy bak. Paliwo leje na Shellu ( ten zwykly diesel).

Nie odpowiedziales na moje pytanie....

--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 791 486 557 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Data: 2009-09-30 00:08:01
Autor: PL
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
A jak jest cieply, czekasz az ostygnie turbina, gasisz i zaplasz to jest tak samo?


Czesto po jezdzie, stoje jeszcze 2 minuty na jalowym. Z rana historia tam sama: dlugie krecenie i bialy, smierdzacy bak. Paliwo leje na Shellu ( ten zwykly diesel).

Nie odpowiedziales na moje pytanie....


Kazde nastepne uruchomienie silnika, po udanym pierwszym razie, jest bezproblemowe. Problem jest TYLKO na zimnym starcie. Pewnego razu przy +15C zagrzaly mi swiece, odpalil jak rakieta. Temu pytam w tytule co zrobic,aby grzaly nonstop. Myslalem, ze moze program VAG ma taka opcje...

Data: 2009-09-29 17:33:40
Autor: Kuba \(aka cita\)
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
PL wydusił z siebie te słowy:

Czy jest jakis sposob, zeby swiece zarowe grzaly przed KAZDYM
rozruchem, niezaleznie od temperatury zewnetrznej ?
Auto to Audi A4 2.5 TDI (1998).

rozumiem, ze problem z rozruchem na ciepło, bo pada pompa?

Tak, jest taki sposob i srednio zaznajomiomy mechanik, ktory widzial już ten silnik potrafi to zrobic w 5 min za 50-100zł

ps. cena wielokrotnie przewyższa wartość "naprawy" ale tu płacimy za wiedze


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

Data: 2009-09-29 17:38:28
Autor: Karolek
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9t9cv$beu$1inews.gazeta.pl...
PL wydusił z siebie te słowy:

Czy jest jakis sposob, zeby swiece zarowe grzaly przed KAZDYM
rozruchem, niezaleznie od temperatury zewnetrznej ?
Auto to Audi A4 2.5 TDI (1998).

rozumiem, ze problem z rozruchem na ciepło, bo pada pompa?

Tak, jest taki sposob i srednio zaznajomiomy mechanik, ktory widzial już ten silnik potrafi to zrobic w 5 min za 50-100zł

ps. cena wielokrotnie przewyższa wartość "naprawy" ale tu płacimy za wiedze

To zdradze ta tajemna wiedze i napisze, ze wystarczy odpiac czujnik temperatury.
Mozna to tez zautomatyzowac i zmontowac jakis prosty ukladzik, ktory za kazdym razem bedzie odlaczal czujnik temperatury, a po uruchomieniu podlaczal.



PS Lepiej te 100zl dolozyc do remontu pompy wtryskowej ;>





Karolek

Data: 2009-09-29 18:25:53
Autor: Kuba \(aka cita\)
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
Karolek wydusił z siebie te słowy:


To zdradze ta tajemna wiedze i napisze, ze wystarczy odpiac czujnik
temperatury.
Mozna to tez zautomatyzowac i zmontowac jakis prosty ukladzik, ktory
za kazdym razem bedzie odlaczal czujnik temperatury, a po uruchomieniu
podlaczal.


otóż to, ale ciągłe odpinanie czujnika jest mało wygodne, a nie każdy potrafi prosty ukladzik zamontowac



PS Lepiej te 100zl dolozyc do remontu pompy wtryskowej ;>


procentowo - nie wiele to da ;)

co nie zmienia faktu, ze remont sie zbliża...


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

Data: 2009-09-29 17:49:50
Autor: Waldek Godel
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
Dnia Tue, 29 Sep 2009 18:25:53 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

procentowo - nie wiele to da ;)

co nie zmienia faktu, ze remont sie zbliża...

Remont? Legendarne Ałdi trzeba remontować? --
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-09-29 19:42:31
Autor: Karolek
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:qpiucottxmmo$.dlglepper.institute.com...
Dnia Tue, 29 Sep 2009 18:25:53 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

procentowo - nie wiele to da ;)

co nie zmienia faktu, ze remont sie zbliża...

Remont? Legendarne Ałdi trzeba remontować?

Najgorsze jest to, ze ludzie mysla ze to tylko w TDSach te pompy ciagle leca, a tak naprawde to audiki, vw czy nawet renowki z tamtego okresu maja te same pompy i te same problemy :>








Karolek

Data: 2009-09-29 19:50:36
Autor: Karolek
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9tcer$nej$1inews.gazeta.pl...
Karolek wydusił z siebie te słowy:


To zdradze ta tajemna wiedze i napisze, ze wystarczy odpiac czujnik
temperatury.
Mozna to tez zautomatyzowac i zmontowac jakis prosty ukladzik, ktory
za kazdym razem bedzie odlaczal czujnik temperatury, a po uruchomieniu
podlaczal.


otóż to, ale ciągłe odpinanie czujnika jest mało wygodne, a nie każdy potrafi prosty ukladzik zamontowac


Ja bylem leniwy i sobie wstawilem szeregowo z czujnikiem temp. potencjometr.
Moglem doregulowac tak, ze komputer trzymal lekko zwiekszona dawke paliwa i nie musialem niczego rozlaczac :>
Rok tak przesmigalem i w koncu zregenerowalem glowiczke, chociaz w sumie potencjometr sie sprawdzal.


PS Lepiej te 100zl dolozyc do remontu pompy wtryskowej ;>


procentowo - nie wiele to da ;)


Troche da.
U mnie procentowo to wychodziloby 20% :>

co nie zmienia faktu, ze remont sie zbliża...

Zbliza... chyba ze to cofajace sie paliwo co IMHO wynikaloby z objawow.





Karolek

Data: 2009-09-29 21:10:27
Autor: Czarek Daniluk
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
Użytkownik Kuba (aka cita) napisał:

Karolek wydusił z siebie te słowy:


To zdradze ta tajemna wiedze i napisze, ze wystarczy odpiac czujnik
temperatury.
Mozna to tez zautomatyzowac i zmontowac jakis prosty ukladzik, ktory
za kazdym razem bedzie odlaczal czujnik temperatury, a po uruchomieniu
podlaczal.


otóż to, ale ciągłe odpinanie czujnika jest mało wygodne, a nie każdy potrafi prosty ukladzik zamontowac



PS Lepiej te 100zl dolozyc do remontu pompy wtryskowej ;>



procentowo - nie wiele to da ;)

co nie zmienia faktu, ze remont sie zbliża...



Panowie troszkę się zagalopowaliście ;)
Problemy z pompą sugerują problemy z rozruchem na gorącym silniku, a kolega ma problemy z rozruchem zimnego silnika, po długim postoju, więc Wasza teoria bierze w "łeb", pozatym pisze o białym bąku.
Średnio rezolutny mechanik będzie wiedział po tym opisie że to powietrze w układzie paliwowym, a tu wyskakujecie człowiekowi z pompą :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-09-29 22:36:27
Autor: Karolek
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> napisał w wiadomości news:h9tm32$5s7$1achot.icm.edu.pl...



Panowie troszkę się zagalopowaliście ;)
Problemy z pompą sugerują problemy z rozruchem na gorącym silniku, a kolega ma problemy z rozruchem zimnego silnika, po długim postoju, więc Wasza teoria bierze w "łeb", pozatym pisze o białym bąku.
Średnio rezolutny mechanik będzie wiedział po tym opisie że to powietrze w układzie paliwowym, a tu wyskakujecie człowiekowi z pompą :)


Pan za to dokladnie nie sledzi watku i stad bledna interpretacja naszych odpowiedzi :>
Dla wyjasnienia napisze, ze autor watku nie wspominal na poczatku o problemach, tylko pytal czy mozna uruchomic swiece zarowe, a to ludzie robia gdy pompa zdycha.
Potem dopisal, jaki ma problem i to sugeruje cofaje sie paliwo, co rownierz juz zostalo napisane wiec nie odkryl Pan ameryki ;>





Karolek

Data: 2009-09-30 08:00:59
Autor: PL
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
Potem dopisal, jaki ma problem i to sugeruje cofaje sie paliwo, co rownierz juz zostalo napisane wiec nie odkryl Pan ameryki ;>


Co zrobic, zeby to paliwo sie nie cofalo?

Data: 2009-09-30 09:21:11
Autor: Hinek
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
Użytkownik "PL" <usenet2000@WYTNIJgazeta.pl> napisał

Co zrobic, zeby to paliwo sie nie cofalo?

Znalezc nieszczelnosc i usunac ja, ewentualnie wymienic zaworek
zwrotny w pompie.

--
Hinek

Data: 2009-09-30 11:54:20
Autor: Kuba \(aka cita\)
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
Karolek wydusił z siebie te słowy:


Średnio rezolutny mechanik będzie wiedział po tym opisie że to
powietrze w układzie paliwowym, a tu wyskakujecie człowiekowi z
pompą :)

Pan za to dokladnie nie sledzi watku i stad bledna interpretacja
naszych odpowiedzi :>
Dla wyjasnienia napisze, ze autor watku nie wspominal na poczatku o
problemach, tylko pytal czy mozna uruchomic swiece zarowe, a to
ludzie robia gdy pompa zdycha.
Potem dopisal, jaki ma problem i to sugeruje cofaje sie paliwo, co
rownierz juz zostalo napisane wiec nie odkryl Pan ameryki ;>


dokladnie.

Poza tym powietrze w ukladzie paliwowym wcale nie musi oznaczac, ze problem nie leży w pompie.


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

Data: 2009-09-30 03:10:42
Autor: Gom
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
On Sep 30, 11:54 am, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
Poza tym powietrze w ukladzie paliwowym wcale nie musi oznaczac, ze problem
nie leży w pompie.

Zgadza się. W moim przypadku* pomogło uszczelnienie sekcji pompy.

* nie Audi, ale też diesel ;) OM605 z rzędówką Bosha.

--
Gom

Data: 2009-09-30 13:29:03
Autor: Czarek Daniluk
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
Kuba (aka cita) pisze:


dokladnie.

Poza tym powietrze w ukladzie paliwowym wcale nie musi oznaczac, ze problem nie leży w pompie.



W przypadku mojego Golfa leciało z pompy spod nastawnika i spod głowiczki wysokiego ciśnienia, tak że co 3s leciała kropla ropy i jakoś nie łapała powietrza, po 2 dniach stania na zimno odpalał tak jakby tej ropy nie gubił :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-09-30 17:23:43
Autor: Karolek
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:h9vf03$a1j$1news.onet.pl...

W przypadku mojego Golfa leciało z pompy spod nastawnika i spod głowiczki wysokiego ciśnienia, tak że co 3s leciała kropla ropy i jakoś nie łapała powietrza, po 2 dniach stania na zimno odpalał tak jakby tej ropy nie gubił :)


Bo wyciek nie musi oznaczac, ze bedzie ta droga dostawalo sie powietrze.






Karolek

Data: 2009-09-30 21:09:31
Autor: Eryk
Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
W przypadku mojego Golfa leciało z pompy spod nastawnika i spod głowiczki wysokiego ciśnienia, tak że co 3s leciała kropla ropy i jakoś nie łapała powietrza, po 2 dniach stania na zimno odpalał tak jakby tej ropy nie gubił :)

A mój Golf III TD właśnie zaczyna mieć problemy z zapalaniem. O ile w zeszłym roku tylko jak był zimny i pomogła wymiana świec żarowych. To teraz tak jak w opisie w tym wątku z trudnością odpala jak jest zimny ale gdy go zgaszę po jeździe i próbuję ponownie to zaczyna się biedny dusić i odpala po dłuższym mieszaniu za 2 lub 3 razem, jutro zawizę go do mechanika.

Pzdr
Eryk

Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona