Grzebanie przy emeryturach - Czy to jeden z cudów Tuska?

Data: 2010-12-31 07:48:54
Autor: sofu
Grzebanie przy emeryturach - Czy to jeden z cudów Tuska?
Zastanawiam się czy premier Tusk nie powinien stanąć i to w trybie nagłym przez Trybunałem Stanu, za skok na kase przyszłych emerytów?!

sofu

Data: 2010-12-31 11:40:02
Autor: abc
Grzebanie przy emeryturach - Czy to jeden z cudów Tuska?
Nie ma w tym nic zaskakującego. Władza demokratyczna nie jest nastawiona na
długofalowe myślenie o państwie. Górny horyzont myślowy to długość kadencji.
Ale najczęściej jest to nawet mniej.

To powoduje, że łatwiej powstają mechanizmy życia na koszt przyszłych
pokoleń. To się nasila i powoduje, że prędzej czy później te przyszłe
pokolenia zbankrutują finansowo.

Są dwie popularne metody życia na koszt przyszłych pokoleń praktykowane
powszechnie w demokracji: deficyt budżetowy i system emerytalny.

Starzenie się społeczeństwa spowoduje bankructwo finansowe całego państwa -
a to spowoduje załamanie polityczne i anarchie.

Wówczas nastąpi powrót do monarchii. Módlmy się o roztropnego męża
opatrznościowego, który zostałby regentem.

Data: 2010-12-31 17:43:46
Autor: jadrys
W dniu 2010-12-31 07:48, sofu pisze:
Zastanawiam się czy premier Tusk nie powinien stanąć i to w trybie nagłym
przez Trybunałem Stanu, za skok na kase przyszłych emerytów?!

sofu

Stanąć może, ale każdy uczciwy człowiek przyzna mu racje w tym co robi. Myślę że następnym krokiem powinna być całkowita likwidacja tych funduszy. Co za idiota wprowadził obowiązek lokowania swojego dorobku emerytalnego na kontach prywatnych kapitalistów??

Data: 2010-12-31 22:54:45
Autor: sofu

--

Czarno to widzę wszystko!

sofu

Data: 2011-01-01 12:48:45
Autor: jadrys
W dniu 2010-12-31 22:54, sofu pisze:
[...]

No niestety - nie da się zreformować systemu emerytalnego bez ryzyka że coś pójdzie nie tak. Wszystkie rządy po 89 roku boją się tego podjąć.

Data: 2011-01-01 16:03:19
Autor: Kaczysta

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:ifn4bg$dg9$1news.onet.pl...
[...]

Rząd Buzka przewrócił wsystko do góry nogami - twierdzili w 1999 roku, że ta reforma sięga wzorami do zaawansowanych doświadczeń krajów UE oraz USA i że ta reforma systemu emerytalnego uratuje przyszłych emerytów i sprawi, że będą bogaci. A były wtedy głosy krytyczne, że może być tak, jak jest teraz (to łatwo sprawdzić).
AZ

Data: 2011-01-01 21:02:36
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-01 16:03, Kaczysta pisze:

[...]

No i taki model znakomicie prosperuje np. w Chile. ale u nas jednak się nie sprawdzi. Jedynie obłowią się prezesi i rady nadzorcze tych funduszy.

Grzebanie przy emeryturach - Czy to jeden z cudów Tuska?