Grzejnik po paru dniach zimny

Data: 2009-11-01 13:51:36
Autor: ia
Grzejnik po paru dniach zimny
Nowe grzejniki Viessmann, nowe zawory Viessmann,
wymieniane gdy woda w instalacji była spuszczona,
gdy była napełniana były otwarte,
i zjawisko jest takie, że jak pokręcę zaworem (zakręcę i odkręcę) to grzejnik robi się ciepły a po paru dniach schładza się, znów pokręcę i znów ok. na parę dni.

Czy może przyczyną jest to, że chciałem żeby zawór był zamontowany pionowo?

pzdr
ia

Data: 2009-11-02 21:10:07
Autor: Marek Dyjor
ia wrote:
[...]

a w domu jest ciepło?
:)

Data: 2009-11-02 23:41:37
Autor: ia
Grzejnik po paru dniach zimny

a w domu jest ciepło?
:)

no jest ciepło 24,2'C.
tzn. chcesz mi powiedzieć, że ten regulator ma jakiś czujnik temperatury otoczenia?
a jeśli tak to..
...to czy jest jakoś regulowany?
a jeśli nieregulowany to przy jakiej temp wyłącza dopływ wody, skąd wie kiedy mi jest ciepło :-) ?
Bo kurek ma odkręcony na full i widać cyferkę 6.

pzdr
ia

Data: 2009-11-03 10:14:47
Autor: Jan Kowalski

Użytkownik "ia" <zapytajmnie@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hcnn72$rsa$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja się zastanawiam nad zimnymi grzejnikami wtedy gdy w pokoju jest zimno.

Zapewne masz zawór termoregulacyjny wyskalowany w cyferkach od 1..6.
Jest tak wyskalowany bo temperatura jaką uzyskasz na "6" zależy od temperatury wody w grzejniku.

Sprawdz czy jak grzejnik robi się zimny to spada temperatura w pomieszczeniu i po jakim czasie się załącza ponownie. Zawór może mieć histerezę. Może się okazać, że nie działa poprawnie.

Data: 2009-11-04 14:50:20
Autor: kris
Użytkownik "Jan Kowalski" <Kowalski@nomail.pl> napisał w wiadomości news:hcosa7$hmc$1achot.icm.edu.pl...

Zapewne masz zawór termoregulacyjny wyskalowany w cyferkach od 1..6.
Jest tak wyskalowany bo temperatura jaką uzyskasz na "6" zależy od temperatury wody w grzejniku.
Zawory termosatyczne na grzejnikach nie mierzą temperatury wody w grzejniku. Mierzą temperaturę pomieszczenia.
Więc pozycja 3 to ok 19stC a pozycja 6 to 25stC z reguły.

Krzysiek

Data: 2009-11-03 13:09:44
Autor: Marek Dyjor
Grzejnik po paru dniach zimny
ia wrote:
a w domu jest ciepło?
:)

[...]

no to masz go ustawiony na 25 stopni i jak sie robi cieplej to grzejnik sie wyłącza.

Data: 2009-11-03 09:13:57
Autor: Rafal
ia pisze:
Nowe grzejniki Viessmann, nowe zawory Viessmann,
wymieniane gdy woda w instalacji była spuszczona,
gdy była napełniana były otwarte,

A jaka instalacja?

i zjawisko jest takie, że jak pokręcę zaworem (zakręcę i odkręcę) to grzejnik robi się ciepły a po paru dniach schładza się, znów pokręcę i znów ok. na parę dni.
Może syf ze starej instalacji zatyka zawór, jak nim pokręcisz to się na jakiś czas przetyka...

Czy może przyczyną jest to, że chciałem żeby zawór był zamontowany pionowo?

Raczej nie
pzdr
ia

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-11-07 00:23:37
Autor: Piotr_Boncza
Rafal wrote:
[...]

Raczej tak. Rura ogrzewa powietrze. Ciepłe płynie do góry i ogrzewa głowicę. Ta stwierdza, że osiągnięto zamówioną temperaturę i zamyka zawór. Do tego niektóre z tańszych zaworów lubią się blokować, gdy są zamontowane pionowo.

pozdrawiam Piotr

Grzejnik po paru dniach zimny