Grzejnik po paru dniach zimny

Data: 2009-11-02 21:10:07
Autor: Marek Dyjor
Grzejnik po paru dniach zimny
ia wrote:
Nowe grzejniki Viessmann, nowe zawory Viessmann,
wymieniane gdy woda w instalacji była spuszczona,
gdy była napełniana były otwarte,
i zjawisko jest takie, że jak pokręcę zaworem (zakręcę i odkręcę) to
grzejnik robi się ciepły a po paru dniach schładza się, znów pokręcę
i znów ok. na parę dni.

Czy może przyczyną jest to, że chciałem żeby zawór był zamontowany
pionowo?

a w domu jest ciepło?
:)

Data: 2009-11-02 23:41:37
Autor: ia
Grzejnik po paru dniach zimny

a w domu jest ciepło?
:)

no jest ciepło 24,2'C.
tzn. chcesz mi powiedzieć, że ten regulator ma jakiś czujnik temperatury otoczenia?
a jeśli tak to..
...to czy jest jakoś regulowany?
a jeśli nieregulowany to przy jakiej temp wyłącza dopływ wody, skąd wie kiedy mi jest ciepło :-) ?
Bo kurek ma odkręcony na full i widać cyferkę 6.

pzdr
ia

Data: 2009-11-03 10:14:47
Autor: Jan Kowalski

Użytkownik "ia" <zapytajmnie@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hcnn72$rsa$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja się zastanawiam nad zimnymi grzejnikami wtedy gdy w pokoju jest zimno.

Zapewne masz zawór termoregulacyjny wyskalowany w cyferkach od 1..6.
Jest tak wyskalowany bo temperatura jaką uzyskasz na "6" zależy od temperatury wody w grzejniku.

Sprawdz czy jak grzejnik robi się zimny to spada temperatura w pomieszczeniu i po jakim czasie się załącza ponownie. Zawór może mieć histerezę. Może się okazać, że nie działa poprawnie.

Data: 2009-11-04 14:50:20
Autor: kris
Użytkownik "Jan Kowalski" <Kowalski@nomail.pl> napisał w wiadomości news:hcosa7$hmc$1achot.icm.edu.pl...

Zapewne masz zawór termoregulacyjny wyskalowany w cyferkach od 1..6.
Jest tak wyskalowany bo temperatura jaką uzyskasz na "6" zależy od temperatury wody w grzejniku.
Zawory termosatyczne na grzejnikach nie mierzą temperatury wody w grzejniku. Mierzą temperaturę pomieszczenia.
Więc pozycja 3 to ok 19stC a pozycja 6 to 25stC z reguły.

Krzysiek

Data: 2009-11-03 13:09:44
Autor: Marek Dyjor
Grzejnik po paru dniach zimny
ia wrote:
a w domu jest ciepło?
:)

[...]

no to masz go ustawiony na 25 stopni i jak sie robi cieplej to grzejnik sie wyłącza.

Grzejnik po paru dniach zimny