"Grzesiu, ty pedale"

Data: 2011-06-06 18:11:35
Autor: Grzegorz Z.
"Grzesiu, ty pedale"
O nowych przepisach dotyczących stalkingu Dziennik Internautów pisał
wielokrotnie. Do Kodeksu karnego wprowadzono art. 190a, który mówi:

Kto przez uporczywe nękanie innej osoby lub osoby jej najbliższej wzbudza u
niej uzasadnione okolicznościami poczucie zagrożenia lub istotnie narusza
jej prywatność, podlega karze pozbawienia wolności do 3 lat.

Powyższy przepis ma pozwolić na walkę z nękaniem np. w postaci uporczywego
śledzenia, ale w dzisiejszych czasach "uporczywe nękanie" może oznaczać
także natrętne SMS-y, e-maile, głuche telefony oraz różne formy
cyberprzemocy, jak rozpowszechnianie informacji na temat danej osoby lub
tworzenie fałszywych kont w serwisach społecznościowych.

Jeżeli następstwem czynów nękającego będzie targnięcie się pokrzywdzonego
na własne życie, sprawca podlegać będzie karze pozbawienia wolności od roku
do lat 10. Ściganie takiego przestępstwa będzie się odbywać na wniosek
złożony przez każdego pokrzywdzonego.

Przepisy dotyczÄ…ce stalkingu wchodzÄ… w życie dzisiaj.  - Przygotowanie odpowiednich przepisów w tym zakresie poprzedziliÅ›my
dogłębnym badaniem i analizą, które na moje zlecenie przeprowadził Instytut
Ekspertyz Sądowych. Wyniki badań zadziwiły nas wszystkich. Jak się bowiem
okazuje, skala zjawiska, jakim jest stalking, czyli uporczywe nękanie, jest
w Polsce bardzo duża. Co dziesiąty badany wskazuje, że był jego ofiarą –
mówi Minister Sprawiedliwości Krzysztof Kwiatkowski. Wspomniane przez ministra badanie zostało przeprowadzone na
reprezentatywnej, losowej próbie 10.200 respondentów, z których niemal co
dziesiąty (9,9%) odpowiedział twierdząco na pytanie, czy był ofiarą
uporczywego nękania. Można sobie pozwolić na wniosek, że ofiarami tego
zjawiska mogło zostać ponad trzy miliony Polaków, z czego co najmniej 80% w
ciÄ…gu ostatnich 5 lat.

Sposób szykanowania ofiar podejmowany przez sprawców był zróżnicowany.
Najczęściej - zdaniem respondentów - polegał na rozpowszechnianiu plotek i
oszczerstw, nawiązywaniu kontaktu za pomocą osób trzecich, groźbach lub
szantażu, częstych, głuchych, obscenicznych telefonach, groźbach pod
adresem najbliższych, niechcianych listach, e-mailach lub SMS-ach,
niechcianym robieniu zdjęć, niszczeniu rzeczy, niechcianym dotyku,
upublicznieniu wizerunku ofiary i innych.

Ponad połowa pokrzywdzonych miała w związku z takim zdarzeniem problemy
natury emocjonalnej lub inne natury psychicznej. Wskazywano najczęściej na
przygnębienie, utratę poczucia bezpieczeństwa i strach, a także złość i
irytację. Co trzecia ofiara obawiała się wyjścia z domu, co czwarta
deklarowała objawy agresji lub rozkojarzenia.

Wielu pokrzywdzonych deklarowało symptomy poważnych zaburzeń sfery psychiki
- co dziewiąta myśli lub próby samobójcze, co piąta ataki paniki, a co
dziewiąta natręctwo myśli i urojenia. Połowa pokrzywdzonych stwierdziła, że
konsekwencją było unikanie pewnych miejsc, ludzi lub sytuacji, a ponad 40%
wskazało na pogorszenie się funkcjonowania w życiu zawodowym lub rodzinnym.
Za penalizacją uporczywego nękania opowiedziało się aż 87 % badanych,
przeciw zaledwie 5%, a 8% nie miało w tej sprawie opinii.

Choć podjęcie walki ze stalkingiem to niewątpliwie dobry krok, niektórzy
eksperci obawiają się nadużywania nowego prawa.

- W opisywanym zjawisku stalkingu nie są ważne pojedyncze działania
sprawcy, ale psychologiczny stosunek sprawcy i ofiary, a także konieczność
odróżnienia działań, które mieszczą się w tzw. granicach normy, a które już
nie. Weźmy przykładowo zwykłą znajomość, kiedy np. mężczyzna wysyła nowo
poznanej kobiecie SMS-y czy kwiaty, starając się nawiązać kontakt. Jak to
ocenić? Który SMS będzie nękaniem i kiedy? - mówił Dziennikowi Internautów
Radosław Pluciński, radca prawny Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy z
oddziału we Wrocławiu.

Rozwiązywanie wspomnianych problemów pozostanie w rękach sądów. Za jakiś
czas przekonamy się, na ile skuteczny będzie nowy przepis w walce z dość
skomplikowanym zjawiskiem.  http://di.com.pl/news/38395,1,0,Stalking_przepisy_dotyczace_nekania_wchodza_w_zycie.html

Data: 2011-06-06 09:29:09
Autor: Hans Kloss
"Grzesiu, ty pedale"
Grzegorz Z. napisa³(a):
O nowych przepisach dotycz±cych stalkingu
Przecie¿ uczestnicz±c regularnie w homosiowskich paradach i opisuj±c
notorycznie nêdzn± egzystencjê i plugawe czyny "heteryków"  dajesz
zgrzesiu najlepszy dowód ¿e ze swojego pedalstwa jeste¶ w gruncie
rzeczy dumny. O ¿adnym "nêkaniu" w twoim przypadku nie mo¿e wiêc byæ
mowy.
J-23

Data: 2011-06-06 18:40:15
Autor: Grzegorz Z.
"Grzesiu, ty pedale"
Hans Kloss napisa³:

[...]

Udowodnij ¿e jestem peda³em i ¿e "uczestniczê w homosiowych paradach".

A je¶li nie jeste¶ w stanie tego udowodniæ, to w tej chwili mnie przepro¶
ze te insynuacje.

Data: 2011-06-06 10:06:41
Autor: Hans Kloss
"Grzesiu, ty pedale"
On 6 Cze, 18:40, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

Udowodnij ¿e jestem peda³em i ¿e "uczestniczê w homosiowych paradach".
Grzesiu, udowadnianie czegokolwiek jest trudne, czêsto wrêcz
niemo¿liwe. Mi wystarczy "podejrzenie granicz±ce z pewno¶ci±"-
zostawi³a ciê ¿ona, jehowcy wylali na zbity ryj, co drugi twój tekst
to próba dyskredytowania "heteryków".....
A je¶li nie jeste¶ w stanie tego udowodniæ, to w tej chwili mnie przepro¶
ze te insynuacje.
Ani my¶lê przepraszaæ,  zw³aszcza ¿e nie uwa¿am bycia pedrylem za co¶
szczególnie hañbi±cego. Spo¶ród wszystkich rodzajów ludzkich odpadków
pedryle i lesbijki s± chyba stosunkowo najmniej szkodliwi, rzecz jasna
dopóki trzyma siê ich z dala od dzieci.
J-23

Data: 2011-06-06 19:54:45
Autor: Grzegorz Z.
"Grzesiu, ty pedale"
Hans Kloss napisa³:

On 6 Cze, 18:40, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

Udowodnij ¿e jestem peda³em i ¿e "uczestniczê w homosiowych paradach".
Grzesiu

"Grzesia" to sobie przygruchaj na dworcu, bandyto.

Data: 2011-06-06 12:01:32
Autor: Hans Kloss
"Grzesiu, ty pedale"
On 6 Cze, 19:54, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

"Grzesia" to sobie

Upsss, potraktuj to zgrzesiu jako mistyping. A swoj± drog±- wyj±tkowo
dra¿liwy jeste¶ na swoim punkcie zgrzesiu, nawet jak na fagota ;).
J-23

Data: 2011-06-06 21:13:39
Autor: u2
"Grzesiu, ty pedale"
W dniu 2011-06-06 21:01, Hans Kloss pisze:
Upsss, potraktuj to zgrzesiu jako mistyping. A swoj± drog±- wyj±tkowo
dra¿liwy jeste¶ na swoim punkcie zgrzesiu, nawet jak na fagota

Tyle czego sie tak denerwowac ? Przeciez zgerzesiu to tyko zdrobnienie
wymyslone przeze mnie :)

Data: 2011-06-07 09:53:02
Autor: Leprechaun
"Grzesiu, ty pedale"

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4ded26e4$0$2505$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Okre¶lenie ciebie jako mato³a jest delikatnym gruchaniem go³±bków!

BomBel

Data: 2011-06-06 10:31:38
Autor: Antenka
"Grzesiu, ty pedale"
> [...]

Udowodnij ¿e jestem peda³em i ¿e "uczestniczê w homosiowych paradach".

A je¶li nie jeste¶ w stanie tego udowodniæ, to w tej chwili mnie przepro¶

Och Grzesiu, nie b±d¼ taki naburmuszony hi hi :D
No powiedz kim siê bardziej czujesz heretykiem, heterykiem, homosiem
czy bimosiem? O transia nie pytam, bo rzekomo ja nim jestem he he he
Odwagi! :-o

Antenka

P.s. A wy siê z Grzesia nie ¶miejcie, bo w nerwicê popadnie... chlip :-
(

Data: 2011-06-06 19:56:01
Autor: Grzegorz Z.
"Grzesiu, ty pedale"
Antenka napisa³:

[...]

Tego typu zaczepki kieruj do swoich "przyjació³" z G³ównego. (czy gdzie tam
siê przenie¶li¶cie na czas remontu)

Data: 2011-06-07 09:53:48
Autor: Leprechaun
"Grzesiu, ty pedale"

U¿ytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d6a4e14-f3a5-43ec-8651-90771805861fv31g2000vbs.googlegroups.com...
> [...]

Odwagi! :-o

Antenka

P.s. A wy siê z Grzesia nie ¶miejcie, bo w nerwicê popadnie... chlip :-

Te, TRANS. co siê czepiasz ziomala? Jeste¶cie z jednej gliny! ;))))))

BomBel

Data: 2011-06-06 22:25:39
Autor: raff
"Grzesiu, ty pedale"

"Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> wrote in message news:saig1qp7c7g9.10unqbwg8r27k.dlg40tude.net...
[...]

Przepisy dotyczące stalkingu wchodzą w życie dzisiaj. - Przygotowanie odpowiednich przepisów w tym zakresie poprzedziliśmy

No ale po co to wklejasz, pedale ?

R.

Data: 2011-06-06 22:43:05
Autor: wekon
"Grzesiu, ty pedale"
"Grzegorz Z."  wrote in message news:saig1qp7c7g9.10unqbwg8r27k.dlg40tude.net...

[...]

To jak to w końcu jest, lubisz jak się do ciebie Grzesiu mówi czy nie?

wekon

Data: 2011-06-07 09:50:36
Autor: Leprechaun
"Grzesiu, ty pedale"

U¿ytkownik "Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:saig1qp7c7g9.10unqbwg8r27k.dlg40tude.net...
[...]

Czyli co, mo¿esz Hansowi zrobiæ ko³o ty³ka czy nie? ;)

BomBel

"Grzesiu, ty pedale"