Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Grzeszne czyny Kościoła.

Grzeszne czyny Kościoła.

Data: 2010-03-22 15:06:36
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Grzeszne czyny Kościoła.
Wyrażam w imieniu Kościoła wstyd i wyrzuty sumienia, które wszyscy czujemy" - napisał papież do ofiar księży pedofilów w Irlandii. - To nie wystarczy! - brzmi odpowiedź ofiar.

 *Komentarz Jana Turnau *Papież powiedział dość *Słowa papieża do Irlandczyków - pełen tekst dokumentu

List pasterski Benedykta XVI do irlandzkiego Kościoła to - jak mówi włoski watykanista Marco Politi - dowód przewrotu kopernikańskiego w traktowaniu przez Watykan oskarżeń o molestowanie, gwałcenie oraz bicie dzieci w kościelnych szkołach, sierocińcach i parafiach. Kościół, który w trosce o swe dobre imię przez dziesięciolecia odrzucał zarzuty wobec księży bądź badał je w głębokiej tajemnicy i często tuszował, publicznie bije się w piersi i wzywa do jawnego prania brudów.

"Pogwałciliście świętość sakramentu święceń. Musicie za to odpowiedzieć przed Bogiem Wszechmogącym, jak również przed właściwymi sądami!" - pisze Benedykt XVI do księży i zakonników wykorzystujących dzieci.

Dwa irlandzkie raporty, które opracowano z pomocą Kościoła w 2009 r., potwierdziły masowe maltretowanie, wykorzystywanie seksualne i zmuszanie do niewolniczej pracy w ośrodkach prowadzonych przez parafie, zakonników i zakonnice od lat 30. do 90. XX w. Buntujące się dzieci straszono piekłem, bito różańcami i rózgami, grożono wyrzuceniem na bruk.

Zmowę milczenia, która zaczęła pękać dopiero pod koniec lat 90., zachowywał zarówno Kościół, jak i irlandzka policja oraz władze świeckie unikające konfliktów z biskupami. Choć na ulicach sąsiadujących z niektórymi internatami w Dublinie nocami słychać było płacz, a nawet krzyki maltretowanych dzieci, to parafianie najczęściej wybierali lojalność wobec proboszcza. "Ci z was, którzy doznali nadużyć w internatach czy bursach, musieli czuć, że nie było ucieczki od waszych cierpień" - pisze papież.

Oprócz wyznania win Kościoła papież zapowiada też kolejne śledztwa w irlandzkich diecezjach. Ale czy to wszystko pomoże mu w odzyskaniu zaufania wiernych w Europie po lawinie oskarżeń o pedofilię wciąż spadających na diecezje w Niemczech, Holandii, Austrii i Szwajcarii?

- To zdecydowanie za mało. List Benedykta XVI mówi ostro o grzechach księży, ale nie rozlicza biskupów. Nie przyznaje, że tuszowanie skandali nie było "wypaczeniem", lecz świadomą polityką władz Kościoła. Nie podaje recepty, jak uchronić się przed kolejnymi tragediami - mówi Maeve Lewis z irlandzkiego stowarzyszenia ofiar księży One in Four.

Benedykt XVI wciąż nie nakłada na biskupów wyraźnego obowiązku donoszenia prokuraturze o podejrzeniach wobec księży, choć taki przepis Watykan ponoć rozważa. Pisze o "poważnych błędach" biskupów w traktowaniu zarzutów wobec podległych im księży, ale - wbrew oczekiwaniom wielu Irlandczyków - nie żąda dymisji ich prymasa kard. Seana Brady'ego.

W 1975 r. Brady poprosił bowiem dwoje przesłuchiwanych przez siebie dzieci (był wtedy zwykłym księdzem), aby przysięgły, że nie opowiedzą o molestującym je kapłanie poza procesem kościelnym. M.in. dzięki temu pedofil mógł krzywdzić kolejnych podopiecznych aż do końca lat 80.

- Brady przeprosił, ale uczciwość wymaga dymisji. Dymisji wszystkich biskupów odpowiedzialnych za ratowanie skóry księży, a nie dzieci - mówi John Waters, publicysta dziennika "The Irish Times".

List Benedykta XVI bardzo krytycznie przyjęto w Niemczech, w jego ojczyźnie, gdzie katolicy nie mogą doczekać się słów papieża na temat oskarżeń wobec księży. A ujawniono ich w tym roku ponad 250. Tygodnik "Der Spiegel" pisze nawet o podejrzeniach, że gdy obecny papież był biskupem Monachium, mógł wiedzieć o tuszowaniu sprawy jednego księdza pedofila.


http://wyborcza.pl/1,75248,7686120,Grzeszne_czyny_Kosciola.html



Artur Borubar

--

"Lech Kaczyński jest pierwszym prezydentem, który potrafił zablokować i zniszczyć całościową systemową reformę w Polsce. To jest rekord dwudziestolecia, zablokowanie reformy służby zdrowia (...) to jest grzech przeciwko Polsce. Drugim ewidentnym grzechem jest uniemożliwienie odzyskania przez Polskę w sposób łatwy i najprostszy opinii kraju lidera postępu integracji europejskiej (...) Smutnym rekordem będzie blokowanie dokończenia procesu ratyfikacji Traktatu z Lizbony, który sam przeprowadził i podpisał."

http://pepepe.pl/  Jeszcze 275 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-22 15:46:58
Autor: .heÂŽsk.
Grzeszne czyny Ko¶cioła.

WON ze swoimi fobiami na pl.soc.religia




On Mon, 22 Mar 2010 15:06:36 +0100, "najgorsze wyrazy wspĂłlczucia"
<brońmy RP przed pisem@op.pl> wrote:

Wyrażam w imieniu Ko¶cioła wstyd i wyrzuty sumienia, które wszyscy czujemy" - napisał papież do ofiar księży pedofilów w Irlandii. - To nie wystarczy! - brzmi odpowiedĽ ofiar.

 *Komentarz Jana Turnau *PapieĹź powiedział do¶ć *Słowa papieĹźa do IrlandczykĂłw - pełen tekst dokumentu

List pasterski Benedykta XVI do irlandzkiego Ko¶cioła to - jak mówi włoski watykanista Marco Politi - dowód przewrotu kopernikańskiego w traktowaniu przez Watykan oskarżeń o molestowanie, gwałcenie oraz bicie dzieci w ko¶cielnych szkołach, sierocińcach i parafiach. Ko¶ciół, który w trosce o swe dobre imię przez dziesięciolecia odrzucał zarzuty wobec księży b±dĽ badał je w głębokiej tajemnicy i często tuszował, publicznie bije się w piersi i wzywa do jawnego prania brudów.

"Pogwałcili¶cie ¶więto¶ć sakramentu ¶więceń. Musicie za to odpowiedzieć przed Bogiem Wszechmog±cym, jak również przed wła¶ciwymi s±dami!" - pisze Benedykt XVI do księży i zakonników wykorzystuj±cych dzieci.

Dwa irlandzkie raporty, które opracowano z pomoc± Ko¶cioła w 2009 r., potwierdziły masowe maltretowanie, wykorzystywanie seksualne i zmuszanie do niewolniczej pracy w o¶rodkach prowadzonych przez parafie, zakonników i zakonnice od lat 30. do 90. XX w. Buntuj±ce się dzieci straszono piekłem, bito różańcami i rózgami, grożono wyrzuceniem na bruk.

Zmowę milczenia, która zaczęła pękać dopiero pod koniec lat 90., zachowywał zarówno Ko¶ciół, jak i irlandzka policja oraz władze ¶wieckie unikaj±ce konfliktów z biskupami. Choć na ulicach s±siaduj±cych z niektórymi internatami w Dublinie nocami słychać było płacz, a nawet krzyki maltretowanych dzieci, to parafianie najczę¶ciej wybierali lojalno¶ć wobec proboszcza. "Ci z was, którzy doznali nadużyć w internatach czy bursach, musieli czuć, że nie było ucieczki od waszych cierpień" - pisze papież.

Oprócz wyznania win Ko¶cioła papież zapowiada też kolejne ¶ledztwa w irlandzkich diecezjach. Ale czy to wszystko pomoże mu w odzyskaniu zaufania wiernych w Europie po lawinie oskarżeń o pedofilię wci±ż spadaj±cych na diecezje w Niemczech, Holandii, Austrii i Szwajcarii?

- To zdecydowanie za mało. List Benedykta XVI mówi ostro o grzechach księży, ale nie rozlicza biskupów. Nie przyznaje, że tuszowanie skandali nie było "wypaczeniem", lecz ¶wiadom± polityk± władz Ko¶cioła. Nie podaje recepty, jak uchronić się przed kolejnymi tragediami - mówi Maeve Lewis z irlandzkiego stowarzyszenia ofiar księży One in Four.

Benedykt XVI wci±ż nie nakłada na biskupów wyraĽnego obowi±zku donoszenia prokuraturze o podejrzeniach wobec księży, choć taki przepis Watykan ponoć rozważa. Pisze o "poważnych błędach" biskupów w traktowaniu zarzutów wobec podległych im księży, ale - wbrew oczekiwaniom wielu Irlandczyków - nie ż±da dymisji ich prymasa kard. Seana Brady'ego.

W 1975 r. Brady poprosił bowiem dwoje przesłuchiwanych przez siebie dzieci (był wtedy zwykłym księdzem), aby przysięgły, że nie opowiedz± o molestuj±cym je kapłanie poza procesem ko¶cielnym. M.in. dzięki temu pedofil mógł krzywdzić kolejnych podopiecznych aż do końca lat 80.

- Brady przeprosił, ale uczciwo¶ć wymaga dymisji. Dymisji wszystkich biskupów odpowiedzialnych za ratowanie skóry księży, a nie dzieci - mówi John Waters, publicysta dziennika "The Irish Times".

List Benedykta XVI bardzo krytycznie przyjęto w Niemczech, w jego ojczyĽnie, gdzie katolicy nie mog± doczekać się słów papieża na temat oskarżeń wobec księży. A ujawniono ich w tym roku ponad 250. Tygodnik "Der Spiegel" pisze nawet o podejrzeniach, że gdy obecny papież był biskupem Monachium, mógł wiedzieć o tuszowaniu sprawy jednego księdza pedofila.


http://wyborcza.pl/1,75248,7686120,Grzeszne_czyny_Kosciola.html



Artur Borubar

--

 HeSk

"Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-22 18:16:08
Autor: cyc
Grzeszne czyny Kościoła.

Użytkownik "najgorsze wyrazy wspólczucia" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w

.............<

Zmowę milczenia, która zaczęła pękać dopiero pod koniec lat 90., zachowywał zarówno Kościół, jak i irlandzka policja oraz władze świeckie unikające konfliktów z biskupami. Choć na ulicach sąsiadujących z niektórymi internatami w Dublinie nocami słychać było płacz, a nawet krzyki maltretowanych dzieci, to parafianie najczęściej wybierali lojalność wobec proboszcza. "Ci z was, którzy doznali nadużyć w internatach czy bursach, musieli czuć, że nie było ucieczki od waszych cierpień" - pisze papież.


Artur Borubar


Koltuneria porza swoja bezdenna glupota !.
W kntekscie powyzszego tekstu przypomina mi sie sprawa zakonnic bijacych po twarzy , targajacych za wlosy niepelnosprawna dziewczyne i stanowisko starosty bodaj , ktory widzac " czarno na bialym " dokument zdarzenia w postaci nakreconego filmu powiedzial , ze nie moze odniesc sie do tego filmu bo nie wie czy nie byl on zmontowany i czy nie jest to prowokacja i e nie widzi zadnej sprawy !.Tenze starosta byl odpowiedzialny za dom w ktorym zdarzenia takie byly , jak sie okazalo , na porzadku dziennym i placil , utrzymywal i lozyl z publicznych pieniedzy na owe zdegenerowane "siostry " i ich dom " opieki " dla niepelnosprawnych dzieci .
Prokuratura rowniez nic nie zrobila w sprawie . Czy mozna dziwic sie wiec , ze odwieczny proceder zbrodni seksualnych ksiezy byl dotad dopoki ludze nie stali sie odwazniejsi , skrywany ? . Koltuneria jest dotad zbyt powszechnym zjawiskiem a pranie mozgu przez kler doskonalym spsobem na skrywanie tajuemnic kruchty .

cyc

Data: 2010-03-22 18:47:03
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Grzeszne czyny Kościoła.

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał

Koltuneria porza swoja bezdenna glupota !.
W kntekscie powyzszego tekstu przypomina mi sie sprawa zakonnic bijacych po twarzy , targajacych za wlosy niepelnosprawna dziewczyne i stanowisko starosty bodaj , ktory widzac " czarno na bialym " dokument zdarzenia w postaci nakreconego filmu powiedzial , ze nie moze odniesc sie do tego filmu bo nie wie czy nie byl on zmontowany i czy nie jest to prowokacja i e nie widzi zadnej sprawy !.Tenze starosta byl odpowiedzialny za dom w ktorym zdarzenia takie byly , jak sie okazalo , na porzadku dziennym i placil , utrzymywal i lozyl z publicznych pieniedzy na owe zdegenerowane "siostry " i ich dom " opieki " dla niepelnosprawnych dzieci .
Prokuratura rowniez nic nie zrobila w sprawie . Czy mozna dziwic sie wiec , ze odwieczny proceder zbrodni seksualnych ksiezy byl dotad dopoki ludze nie stali sie odwazniejsi , skrywany ? . Koltuneria jest dotad zbyt powszechnym zjawiskiem a pranie mozgu przez kler doskonalym spsobem na skrywanie tajuemnic kruchty .


Światełko w tunelu pokazało się dzięki zachodowi, bo rodzima ciemnota jeszcze długo będzie się upierała i w coraz bardziej kuriozalny sposób usprawiedliwiała sutannowych zboków. Nikt z rodzimego  ciemnogrodu nie ubolewa nad tym, że przy tak długim pontyfikacie, Wojtyła nie kiwnął palcem w kierunku obrony poszkodowanych, orientując się zapewne, że wiecznie popluty Dziwisz ukrywał przed nim pedofilskie afery. Albo było mu to na rękę.....

 Artur Borubar

"Lech Kaczyński jest pierwszym prezydentem, który potrafił zablokować i zniszczyć całościową systemową reformę w Polsce. To jest rekord dwudziestolecia, zablokowanie reformy służby zdrowia (...) to jest grzech przeciwko Polsce. Drugim ewidentnym grzechem jest uniemożliwienie odzyskania przez Polskę w sposób łatwy i najprostszy opinii kraju lidera postępu integracji europejskiej (...) Smutnym rekordem będzie blokowanie dokończenia procesu ratyfikacji Traktatu z Lizbony, który sam przeprowadził i podpisał."

http://pepepe.pl/  Jeszcze 275 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-22 20:57:43
Autor: marek czaplicki
Grzeszne czyny Kościoła.
najgorsze wyrazy wspólczucia pisze:
List pasterski Benedykta XVI do irlandzkiego Kościoła to - jak mówi włoski watykanista Marco Politi - dowód przewrotu kopernikańskiego w traktowaniu przez Watykan oskarżeń o molestowanie, gwałcenie oraz bicie dzieci w kościelnych szkołach, sierocińcach i parafiach.
zaiste to kopernikański przewrót. czyżby w Kościele kończyło się właśnie średniowiecze?

Data: 2010-03-22 21:03:05
Autor: u2
Grzeszne czyny Kościoła.
W dniu 2010-03-22 20:57, marek czaplicki pisze:
zaiste to kopernikański przewrót. czyżby w Kościele kończyło się właśnie
średniowiecze?

Średniowiecze wcale nie było takie ciemne jak niektórzy usiłują wcisnąć :)

Data: 2010-03-22 21:08:09
Autor: marek czaplicki
Grzeszne czyny Kościoła.
u2 pisze:
W dniu 2010-03-22 20:57, marek czaplicki pisze:
zaiste to kopernikański przewrót. czyżby w Kościele kończyło się właśnie
średniowiecze?

Średniowiecze wcale nie było takie ciemne jak niektórzy usiłują wcisnąć :)
było, minęło. ludzie jakoś wtedy żyli. bez tych wszystkich wynalazków. ciekawe jakim mianem za kilkaset lat będą określane nasze czasy. wiek holokaustu czy braterstwa? to ciekawe. :-)

Data: 2010-03-22 21:19:09
Autor: u2
Grzeszne czyny Kościoła.
W dniu 2010-03-22 21:08, marek czaplicki pisze:

Średniowiecze wcale nie było takie ciemne jak niektórzy usiłują
wcisnąć :)

było, minęło. ludzie jakoś wtedy żyli. bez tych wszystkich wynalazków.
ciekawe jakim mianem za kilkaset lat będą określane nasze czasy. wiek
holokaustu czy braterstwa? to ciekawe. :-)

XX wiek to wiek ogólnoludzkiej tragedii, średniowiecze przy XX wieku to
pikuś, pan pikuś :)

Data: 2010-03-22 21:27:07
Autor: marek czaplicki
Grzeszne czyny Kościoła.
u2 pisze:
W dniu 2010-03-22 21:08, marek czaplicki pisze:

Średniowiecze wcale nie było takie ciemne jak niektórzy usiłują
wcisnąć :)

było, minęło. ludzie jakoś wtedy żyli. bez tych wszystkich wynalazków.
ciekawe jakim mianem za kilkaset lat będą określane nasze czasy. wiek
holokaustu czy braterstwa? to ciekawe. :-)

XX wiek to wiek ogólnoludzkiej tragedii, średniowiecze przy XX wieku to
pikuś, pan pikuś :)
mimo wszystko chcę wierzyć że za kilkaset lat ludzie znajdą w naszych czasach choć trochę humanizmu. :-)

Data: 2010-03-28 22:18:15
Autor: konserwator
Grzeszne czyny Kościoła.

Użytkownik "marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ho8in9$kef$1inews.gazeta.pl...
u2 pisze:
W dniu 2010-03-22 20:57, marek czaplicki pisze:
zaiste to kopernikański przewrót. czyżby w Kościele kończyło się właśnie
średniowiecze?

Średniowiecze wcale nie było takie ciemne jak niektórzy usiłują wcisnąć :)
było, minęło. ludzie jakoś wtedy żyli. bez tych wszystkich wynalazków. ciekawe jakim mianem za kilkaset lat będą określane nasze czasy. wiek holokaustu czy braterstwa? to ciekawe. :-)

wiek "antysemityzmu wyssanym z mlekiem matki"....
juz w GWnie pisza historie na nowo...



-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2010-03-28 22:17:26
Autor: konserwator
Grzeszne czyny Kościoła.

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:ho8iip$58l$1atlantis.news.neostrada.pl...
W dniu 2010-03-22 20:57, marek czaplicki pisze:
zaiste to kopernikański przewrót. czyżby w Kościele kończyło się właśnie
średniowiecze?

Średniowiecze wcale nie było takie ciemne jak niektórzy usiłują wcisnąć :)

to fakt bezsporny.
Teraz to dopiero mamy ciemnogrod sterowany mediami za pieniadze masonstwa... -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2010-03-22 21:18:34
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Grzeszne czyny Kościoła.

Użytkownik "marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ho8i3n$ibo$1inews.gazeta.pl...
najgorsze wyrazy wspólczucia pisze:
List pasterski Benedykta XVI do irlandzkiego Kościoła to - jak mówi włoski watykanista Marco Politi - dowód przewrotu kopernikańskiego w traktowaniu przez Watykan oskarżeń o molestowanie, gwałcenie oraz bicie dzieci w kościelnych szkołach, sierocińcach i parafiach.
zaiste to kopernikański przewrót. czyżby w Kościele kończyło się właśnie średniowiecze?


Ile draństwa musiało byc i jest w kościele, jeśli w XXI wieku przewrotem nazywa się możliwośc oskarżenia czarnej zarazy za winy, które są ich autorstwa. Do niedawna to było nie do pomyślenia. Po wyświetleniu pierwszego filmu o księdzu homoseksualiście, przed kinami palono świece i modlono się odsądzając od czci i wiary reżysera i aktorów! To było tylko kilka lat temu. W kościele średniowiecze się jeszcze nie zaczęło.

 Artur Borubar

"Lech Kaczyński jest pierwszym prezydentem, który potrafił zablokować i zniszczyć całościową systemową reformę w Polsce. To jest rekord dwudziestolecia, zablokowanie reformy służby zdrowia (...) to jest grzech przeciwko Polsce. Drugim ewidentnym grzechem jest uniemożliwienie odzyskania przez Polskę w sposób łatwy i najprostszy opinii kraju lidera postępu integracji europejskiej (...) Smutnym rekordem będzie blokowanie dokończenia procesu ratyfikacji Traktatu z Lizbony, który sam przeprowadził i podpisał."

http://pepepe.pl/  Jeszcze 275 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-22 21:25:41
Autor: marek czaplicki
Grzeszne czyny Kościoła.
najgorsze wyrazy wspólczucia pisze:
Ile draństwa musiało byc i jest w kościele, jeśli w XXI wieku przewrotem nazywa się możliwośc oskarżenia czarnej zarazy za winy, które są ich autorstwa. Do niedawna to było nie do pomyślenia. Po wyświetleniu pierwszego filmu o księdzu homoseksualiście, przed kinami palono świece i modlono się odsądzając od czci i wiary reżysera i aktorów! To było tylko kilka lat temu. W kościele średniowiecze się jeszcze nie zaczęło.

 Artur Borubar
mimo wszystko nie generalizowałbym. szacunek dla ofiar nie może iść w parze z brakiem ludzkich odruchów dla katów. jak pisałem w którymś ze swoich poprzednich postów dobrą drogą do zlikwidowania patologii ujawniających się w zamkniętym środowisku ludzi hierarchicznego kościoła, byłyby badania przydatności przeprowadzane przez lekarzy psychiatrów. wtedy moglibyśmy powiedzieć, że do służby ludziom przeznaczamy odpowiednich kandydatów. ciekawe jest czy takie badania przeprowadzane są obecnie, czy tylko wystarczy wyczucie "powołania"?

Data: 2010-03-22 21:49:17
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Grzeszne czyny Kościoła.


Użytkownik "marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał

mimo wszystko nie generalizowałbym. szacunek dla ofiar nie może iść w parze z brakiem ludzkich odruchów dla katów.

Czy ktoś odmawia im procesu zgodnego z regułami prawa karnego przed niezawisłym sądem?

jak pisałem w którymś ze
swoich poprzednich postów dobrą drogą do zlikwidowania patologii ujawniających się w zamkniętym środowisku ludzi hierarchicznego kościoła, byłyby badania przydatności przeprowadzane przez lekarzy psychiatrów. wtedy moglibyśmy powiedzieć, że do służby ludziom przeznaczamy odpowiednich kandydatów. ciekawe jest czy takie badania przeprowadzane są obecnie, czy tylko wystarczy wyczucie "powołania"?

Najlepszym dowodem na to, że badania nie przyniosłyby spodziewanego rezultatu jest fakt, że przebywanie dłuższy czas w towarzystwie osobników własnej płci, generuje homoseksualizm.
Powołanie nie ma tu nic do rzeczy. Każdy człowiek ma seksualnośc, której nie pozbywa się godząc się na celibat. Natury nie da się zakrzyczec bzdurnymi regułkami.

 Artur Borubar

"Lech Kaczyński jest pierwszym prezydentem, który potrafił zablokować i zniszczyć całościową systemową reformę w Polsce. To jest rekord dwudziestolecia, zablokowanie reformy służby zdrowia (...) to jest grzech przeciwko Polsce. Drugim ewidentnym grzechem jest uniemożliwienie odzyskania przez Polskę w sposób łatwy i najprostszy opinii kraju lidera postępu integracji europejskiej (...) Smutnym rekordem będzie blokowanie dokończenia procesu ratyfikacji Traktatu z Lizbony, który sam przeprowadził i podpisał."

http://pepepe.pl/  Jeszcze 275 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-22 22:04:54
Autor: marek czaplicki
Grzeszne czyny Kościoła.
najgorsze wyrazy wspólczucia pisze:
  > Czy ktoś odmawia im procesu zgodnego z regułami prawa karnego przed
niezawisłym sądem?
masz rację. chodzi mi tylko o to żeby nie przenosić winy na całą instytucję.
Najlepszym dowodem na to, że badania nie przyniosłyby spodziewanego rezultatu jest fakt, że przebywanie dłuższy czas w towarzystwie osobników własnej płci, generuje homoseksualizm.
Powołanie nie ma tu nic do rzeczy. Każdy człowiek ma seksualnośc, której nie pozbywa się godząc się na celibat. Natury nie da się zakrzyczec bzdurnymi regułkami.
 Artur Borubar
bzdurne mogą one wydawać się dla nas. Kościół instytucjonalny kieruje się innymi wytycznymi dla nas czasami niezrozumiałymi, logicznymi i uzasadnionymi dla ludzi którzy godzą się na podporządkowanie się nim.
ja sam pamiętam że przed pójściem do wojska, a więc w typowo męskie środowisko, zostałem przebadany również przez lekarza psychologa. badania takie mają na celu odsiać niezrównoważonych i nie potrafiących zapanować nad swoimi odruchami ludzi. słusznym więc wydaje się postulat kierowania na takie badania powołanych do służby Bogu i ludziom, aby mieć pewność że zrobiono wszytko co możliwe, żeby zapobiec ewentualnym patologiom.

Data: 2010-03-22 22:36:22
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Grzeszne czyny Kościoła.

Użytkownik "marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał

masz rację. chodzi mi tylko o to żeby nie przenosić winy na całą instytucję.

Nie sposób tego nie robic jak się popatrzy na skalę problemu.

bzdurne mogą one wydawać się dla nas. Kościół instytucjonalny kieruje się innymi wytycznymi dla nas czasami niezrozumiałymi, logicznymi i uzasadnionymi dla ludzi którzy godzą się na podporządkowanie się nim.

Jakkolwiek byśmy na to nie popatrzyli, to gołym okiem widac, że się nie sprawdziły.

Artur Borubar

"Lech Kaczyński jest pierwszym prezydentem, który potrafił zablokować i zniszczyć całościową systemową reformę w Polsce. To jest rekord dwudziestolecia, zablokowanie reformy służby zdrowia (...) to jest grzech przeciwko Polsce. Drugim ewidentnym grzechem jest uniemożliwienie odzyskania przez Polskę w sposób łatwy i najprostszy opinii kraju lidera postępu integracji europejskiej (...) Smutnym rekordem będzie blokowanie dokończenia procesu ratyfikacji Traktatu z Lizbony, który sam przeprowadził i podpisał."

http://pepepe.pl/  Jeszcze 275 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-22 22:47:27
Autor: marek czaplicki
Grzeszne czyny Kościoła.
najgorsze wyrazy wspólczucia pisze:
masz rację. chodzi mi tylko o to żeby nie przenosić winy na całą instytucję.

Nie sposób tego nie robic jak się popatrzy na skalę problemu.
przypomniał mi się pewien fakt. jest taka irlandzka piosenkarka Sinead o'Connor i ona pewnego razu na wizji porwała zdjęcie Jana Pawła II. nikt nie rozumiał dlaczego to zrobiła. teraz jak dowiaduję się o tym co przez bez mała sześćdziesiąt lat wyprawiało się w irlandzkich sierocińcach i wiedząc że Sinead też przeżyła kawałek życia w sierocińcu to wydaje mi się że rozumiem dlaczego podarła zdjęcie. może ona też doświadczyła czegoś złego i inaczej nie mogła wyrazić to co było dla niej traumą.

Data: 2010-03-23 07:35:07
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Grzeszne czyny Kościoła.

Użytkownik "marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał

przypomniał mi się pewien fakt. jest taka irlandzka piosenkarka Sinead o'Connor i ona pewnego razu na wizji porwała zdjęcie Jana Pawła II. nikt nie rozumiał dlaczego to zrobiła. teraz jak dowiaduję się o tym co przez bez mała sześćdziesiąt lat wyprawiało się w irlandzkich sierocińcach i wiedząc że Sinead też przeżyła kawałek życia w sierocińcu to wydaje mi się że rozumiem dlaczego podarła zdjęcie. może ona też doświadczyła czegoś złego i inaczej nie mogła wyrazić to co było dla niej traumą.

O ile się nie mylę, to Kora Jackowska ma podobne przeżycia i analogiczny stosunek do kleru.

Artur Borubar

"Lech Kaczyński jest pierwszym prezydentem, który potrafił zablokować i zniszczyć całościową systemową reformę w Polsce. To jest rekord dwudziestolecia, zablokowanie reformy służby zdrowia (...) to jest grzech przeciwko Polsce. Drugim ewidentnym grzechem jest uniemożliwienie odzyskania przez Polskę w sposób łatwy i najprostszy opinii kraju lidera postępu integracji europejskiej (...) Smutnym rekordem będzie blokowanie dokończenia procesu ratyfikacji Traktatu z Lizbony, który sam przeprowadził i podpisał."

http://pepepe.pl/  Jeszcze 274 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-28 22:19:27
Autor: konserwator
Grzeszne czyny Kościoła.

Użytkownik "najgorsze wyrazy wspólczucia" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:ho8jas$j2r$1news.onet.pl...

Użytkownik "marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ho8i3n$ibo$1inews.gazeta.pl...
najgorsze wyrazy wspólczucia pisze:
List pasterski Benedykta XVI do irlandzkiego Kościoła to - jak mówi włoski watykanista Marco Politi - dowód przewrotu kopernikańskiego w traktowaniu przez Watykan oskarżeń o molestowanie, gwałcenie oraz bicie dzieci w kościelnych szkołach, sierocińcach i parafiach.
zaiste to kopernikański przewrót. czyżby w Kościele kończyło się właśnie średniowiecze?


Ile draństwa musiało byc i jest w kościele, jeśli w XXI wieku przewrotem nazywa się możliwośc oskarżenia czarnej zarazy za winy, które są ich autorstwa. Do niedawna to było nie do pomyślenia. Po wyświetleniu pierwszego filmu o księdzu homoseksualiście, przed kinami palono świece i modlono się odsądzając od czci i wiary reżysera i aktorów! To było tylko kilka lat temu. W kościele średniowiecze się jeszcze nie zaczęło.

w synagogach nigdy sie nie zacznie...
niestety... -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2010-03-28 22:16:22
Autor: konserwator
Grzeszne czyny Kościoła.

Użytkownik "najgorsze wyrazy wspólczucia" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:ho7thf$mru$1news.onet.pl...
Wyrażam w imieniu Kościoła wstyd i wyrzuty sumienia, które wszyscy czujemy" - napisał papież do ofiar księży pedofilów w Irlandii. - To nie wystarczy! - brzmi odpowiedź ofiar.

NTG -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Grzeszne czyny Kościoła.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona