Grzyb na ścianie

Data: 2010-04-30 04:14:42
Autor: Fieta
Grzyb na ścianie
On 29 Kwi, 12:12, "Izabela Mikiciuk" <izab...@mikiciuk.com> wrote:
Witam, u mnie w łazience na ścianie pojawiła się plama wielkości dużej
dłoni, przypuszczam, że to jest grzyb. Czy możecie polecić mi jakiś preparat
który by mi to usunął? Wiem, że tych preparatów jest całe mnóstwo ale chodzi
mi o coś takiego sprawdzonego. Nie mogłam wcześniej usunąć tego, bo nie
mieszkałam w tym mieszkaniu, teraz się wprowadzam z powrotem i tak się
zastanawiam czy chemicznie da się tego pozbyć czy będę musiała tynki zbijać.
Pozdrawiam.

Najstarszy i najnaturalniejszy sposób to grzać i wietrzyć, grzać i
wietrzyć, grzać... i tak długo, do skutku.
Grzyby mogą się rozwijać tylko tam gdzie jest ciemno, wilgotno i
ciepło. Grzanie z wietrzeniem osusza powietrze, być może warto
rzeczywiście odkuć tynk (jeżeli masz tynk, a nie jest to jakaś lekka
ściana), czasem nawet wkuć się troszkę w ścianę jeżeli cegły mocno już
przeżarte.
U moich rodziców w stuletniej kamienicy zrobiliśmy tak: skuliśmy stary
tynk malowany farbą olejną, niektóre cegły trzeba było zastąpić
nowymi, na to nowy tradycyjny tynk i malowanie emulsją. Prawdopodobnie
dzięki temu tynk zachowuje się jak bufor - magazynuje wilgoć kiedy
jest jej dużo, a potem powoli oddaje. Wtedy możesz spokojnie
wentylować bez otwierania okien i nadmiernego wychładzania - bo ze
spadkiem temperatury powietrza spada jego zdolność do wyciągania
wilgoci ze ścian. U rodziców to działa ;-)

Osobiście boję się chemii (kiedyś kolega odgrzybiał ścianę chemicznie,
zdechły mu rybki, pies rzygał etc.), więc nie stosuję i nie polecam..

pzdr, mf

Grzyb na ścianie