Gubię kartę i...

Data: 2014-03-23 15:00:48
Autor: Budzik
Gubię kartę i...
Użytkownik Benny jgfatsongac@gmail.com ...

Witam. Mam pytanie odnośnie bezpieczeństwa kart debetowych. Dajmy na
to gubię portfel wieczorem, a rano... Paypass 4 transakcje po 50 zł da się przełknąć.

Ale co z transakcjami internetowymi? Gość wpisuje numer karty, datę,
nazwisko oraz kod CVV - WSZYSTKO JEST NAPISANE NA KARCIE Dajmy na to kupuje coś na allegro. Ma konto nie zweryfikowane, kupuje
coś co nie trzeba przesłać na dany adres fizyczny, więc np karty
doładowujące telefon. Telefon oczywiście nie zarejestrowany. Telefon
może doładować na tysiące. Czy to rzeczywiście może tak wyglądać? Czy noszenie karty może być
bardziej niebezpieczne od noszenia przy sobie gotówki?
Kartą debetową mozna płacic w sieci?
Taka zwykłą?
Nie musi być kredytówka?

Data: 2014-03-23 16:15:10
Autor: J.F.
Gubię kartę i...
Dnia Sun, 23 Mar 2014 15:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Kartą debetową mozna płacic w sieci?
Taka zwykłą?  Nie musi być kredytówka?

Po cos niby ten CVV tam pisza i 3D-Secure wprowadzaja.

Ale owszem - czesto debetowa nie dziala.

J.

Data: 2014-03-23 17:39:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Gubię kartę i...

"Budzik" XnsA2F99D0EF2CA0budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

Kartą debetową mozna płacic w sieci?

Można.

Taka zwykłą?

Zwykłą i niezwykłymi -- także. ;)

Nie musi być kredytówka?

Musi to na Rusi. ;)
Może być debetowa, może być wirtualna
(bezplastykowa -- z czystej pneumy)
podarunkowa/bezimienna itd...

Ale nie każda kredytowa, nie każda debetowa itd...

-=-

W szczególności debetówka SyneCkowa dawała 5% keszbeku.
Ktoś tu ;) nawet sobie chałupę dobudował ;) za pomocą tego keszbeku. :)

Data: 2014-03-23 19:25:09
Autor: wiktor
Gubię kartę i...
Dnia Sun, 23 Mar 2014 15:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Kartą debetową mozna płacic w sieci?
Taka zwykłą?
Nie musi być kredytówka?

  Nie wiem jak inne, ale te z mbąka i Inteligo działają w sieci bez
problemu. Wydrapałem z nich kody CVV.

Łącząc dwa posty w jeden:

Dnia Sun, 23 Mar 2014 13:04:28 +0100, dddddddd napisał(a):

W dniu 2014-03-23 12:22, Krzysiek pisze:
W dniu 2014-03-23 11:37, osa pisze:
W dniu 2014-03-23 09:23, Benny pisze:
kod CVV - WSZYSTKO JEST NAPISANE NA KARCIE

Zawsze możesz fizycznie usunąć ten kod z karty co powinno uniemożliwić
użycie karty w internecie.

Raczej nieco utrudnić.

to jak można użyć karty bez CVV ?

  Obstawiam, że Krzyśkowi chodzi o to, że nadal można jakimś bruteforcem
'zgadnąć' ten kod. Nie wiem, czy są wprowadzone jakieś zabezpieczenia pod
tym kątem, czyli blokowanie karty po, na przykład, trzech nieudanych
próbach autoryzacji karty, gdy tylko kod CVV się pomiędzy tymi próbami
zmienia i nadal nie zgadza.

Data: 2014-03-23 20:08:48
Autor: cef
Gubię kartę i...
W dniu 2014-03-23 19:25, wiktor pisze:

[...]

W zeszłym roku pomyłkowo wpisałem do szablonu
dane z innej karty a CVV z innej i dopiero po kilku próbach
się zorientowałem, że wpisuję błędne dane.
Przyjął poprawny CVV w piątej czy szóstej próbie.
(Millennium)

Data: 2014-03-23 19:32:00
Autor: Andrzej Lawa
Gubię kartę i...
W dniu 23.03.2014 16:00, Budzik pisze:

[...]

A co centrum rozliczeniowe obchodzi, skąd biorą się środki na koncie karty?

Data: 2014-03-24 19:47:07
Autor: animka
Gubię kartę i...
W dniu 2014-03-23 16:00, Budzik pisze:
Kartą debetową mozna płacic w sieci?
Taka zwykłą?
Nie musi być kredytówka?

Można. Za Windows 8 tak płaciłam ( w/g przelicznika euro).

--
animka

Data: 2014-03-26 22:01:24
Autor: J.F
Gubię kartę i...
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
Kartą debetową mozna płacic w sieci?
Taka zwykłą?
Nie musi być kredytówka?

Ciekawostka - doladowania.t-mobile.pl, platnosc karta przez Polcard
-Credit Agricole - przyjmuje, ale w koncu blad jakis wyskakuje i nie placi
-mBank - tych kart nie obslugujemy
-Inteligo - zadzialalo bez problemow.

Wszystko debetowki Visa

J.