Gulgotanie tarczy hamulcowej

Data: 2010-08-01 15:11:58
Autor: karbar
Gulgotanie tarczy hamulcowej
Czołem grupa!

Użeram się ze swoją tarczówką (sh 535) już dłuższy czas. A to nieodbijający klocek, a to niehamujące klocki. Mój aktualny zestaw na przód to tarcza 160, zacisk 535, klocki półmetaliczne accent. Doszedłem do takiego momentu, kiedy tarcza jak-tako hamuje, klocki nie ocierają, ale przy mocniejszym hamowaniu pojawiają się drgania i tarcza wydaje "gulgoczący" dźwięk. Poza tym dźwiękiem wszystko jest w zasadzie ok. Czy ten dźwięk wieszczy rychłą katastrofę? Czy to jest norma i się nie przejmować?

pozdrawiam
karbar
--
[wro][Leniwa MuShellka], gg:2240510
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2010-08-01 16:03:48
Autor: kml

Użytkownik "karbar" <karbar@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c55729e$0$2606$65785112news.neostrada.pl...
Czy ten dźwięk wieszczy rychłą katastrofę? Czy to jest norma i się nie przejmować?

Norma, olej :) TTTM w zależności od połącznie klocki/tarcza. Mam takie dzwieki z tarczą shimano+klocki avid i poza denerwującym efektem audio nic sie nie dzieje.

kml

Data: 2010-08-01 19:39:04
Autor: Michał Pysz
Gulgotanie tarczy hamulcowej
tarcze lubią gulgotać, to całkiem fajny dźwięk :-) nie ma się co przejmować.

mp.

Data: 2010-08-02 20:45:44
Autor: Rafał VFR
Gulgotanie tarczy hamulcowej
Witam
Ja sobie naprawiam rowery - tak wiecie dodatkowo.
I muszę stwierdzić, że nie wiem do czego to zależy ale z tarczami wiecznie jakiś kłopot:
na pierwszym miejscu egzekwo to właśnie brak hamowania i dźwięki.
Niedalej jak dziś pojawił się młody chłopak - z tarczówkami mech shimano.
Wszytsko w miarę OK 2 latek a tył piszczy jak w mordę.
Szlifowanie klacków zamiana miescami -nic; będą w końcu nowe klacki choć te stare - jak nowe.
Zresztą wiedziałem, że to nie przyniesie rezultatów ale widzialem, że on chce abyn spróbował.
Sumując do dupy z takimi pataetnami :-(

Data: 2010-08-02 20:57:56
Autor: solar
W dniu 2010-08-02 20:45, Rafał VFR pisze:
Witam
Ja sobie naprawiam rowery - tak wiecie dodatkowo.
I muszę stwierdzić, że nie wiem do czego to zależy ale z tarczami wiecznie
jakiś kłopot:

Nie, żebym wyznawał religię Hayes, ale z Hayesami jakoś problemów większych nie miewałem i nie miewam. Minusem było wycinanie tarcz w H9 - środek ścierał się bardziej niż brzegi i nowe klocki do starej tarczy ciężko się docierały. Klocki się zastawały, ale jedynie zimą, od słonego syfu.
Na obecne Strokery w ogóle nie narzekam. No może, że oryginalne metaliki są piekielnie twarde. Ale używam obecnie Accentów i Zeitów i jest git.

"Kobieta może dobrze udawać, że umie myśleć, ale jako osoba płci żeńskiej takiej zdolności nie posiada."
                                     lefebrysta b. Richard Williamson

Data: 2010-08-02 21:23:06
Autor: smiechu

Użytkownik "solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:i374f7$qrt$1news.onet.pl...
[...]

To ze względu na kształt wycięć w tarczy (na środku jest mniej materiału a więcej dziur)  bardziej się wyciera. Z powodu tych otworów wymieniłem tarcze na inne bo mi rower wpadał w wibracje pzry hamowaniu. Założyłem jakieś szimano i jest ok.
Pozdr
smiechu

Gulgotanie tarczy hamulcowej