Gumka na g³owie Terlikowskiego

Data: 2012-06-06 22:38:08
Autor: Przemys³aw W
Gumka na g³owie Terlikowskiego
Tomasz Terlikowski oburza siê, ¿e przy okazji Euro prowadzona jest kampania informacyjna o AIDS. Zdradza przy tym zadziwiaj±co s³ab± wiarê w moralny krêgos³up Narodu

Nigdy nie zrozumiem zawziêto¶ci, z któr± cze¶æ ksiê¿y i prawicowych publicystów walczy z prezerwatywami.

To jedna rzecz s±dziæ, ze ich u¿ywanie jest niemoralne. Uwa¿am to za bez sensu, ale religie czêsto narzucaj± wierz±cym ró¿ne dziwaczne ograniczenia: to prywatna sprawa pomiêdzy lud¼mi i Bogiem, w którego wierz±.

Czym innym jest jednak pisanie, ¿e prezerwatywy s± szkodliwe dla zdrowia. Tu katolicki publicysta wychodzi ju¿ z bezpiecznej sfery zakazów oraz nakazów i wkracza w sferê faktów, które da siê sprawdziæ, a wiêc na pole grz±skie. Dziwi mnie te¿, jak wielu katolikom nie wystarczy zakaz religijny. Chyba powinien? Bo nie wiedzieæ czemu, próbuj± go podeprzeæ twierdzeniem - o faktach - ¿e prezerwatywy szkodz±. Np. nie chroni± przed zaka¿eniem HIV.

Nie mam wiêc problemu z tym, ¿e Tomaszowi Terlikowskiemu przeszkadza kampania, która przed Euro prowadzi Krajowe Centrum do Spraw AIDS.

Szkoda, ze przy okazji wypisuje szkodliwe g³upstwa. Nie polecam nikomu korzystania z p³atnych us³ug seksualnych - ale ten biznes ewidentnie w naszym kraju kwitnie (w odró¿nieniu chocia¿by od biznesu, w którym obaj z Terlikowskim pracujemy). Trzeba to przyj±æ do wiadomo¶ci. Je¿eli o co¶ mam pretensje do Krajowego Centrum Ds AIDS, to o tylko o to, ¿e przyjmuje ten fakt do wiadomo¶ci rzadko - za rzadko, bo przy okazji Euro. Jak gdyby us³ugi seksualne kupowali w Polsce tylko przyjezdni kibice, a Naród Polski zawsze ¿y³ po Bo¿emu!

Terlikowski jednak, zamiast rytualnie siê oburzyæ i mieæ sprawê z g³owy, powtarza najwiêksze bzdury, które od lat odnajdujê w katolickich publikacjach. Pisze: "Nie jest fair oszukiwanie ludzi i zapewnianie ich, ¿e prezerwatywy zapobiegaj± AIDS. Prawda jest bowiem taka, ¿e - choæ zmniejszaj± one ryzyko zaka¿enia HIV - to nie eliminuj± go ca³kowicie. Gumka zawsze mo¿e siê zsun±æ, pêkn±æ, mo¿e mieæ wady fabryczne, a dodatkowo pory w niej zawarte s± wiêksze ni¿ wielko¶æ wirusa HIV."

Otó¿ gdyby red. Terlikowski czyta³ materia³y edukacyjne, wiedzia³by, ¿e pisze siê w nich tyle, ¿e prezerwatywy - u¿ywane prawid³owo - chroni± przed HIV, nie wspominaj±c o wielu innych chorobach przenoszonych drog± p³ciow±. Za³o¿one na palec czy na g³owê nie dzia³aj± jak trzeba i trzeba byæ chyba prawicowym publicyst±, ¿eby uznaæ to za odkrycie. Nic nie chroni w 100 proc. Poza abstynencj±, ryzyko zawsze istnieje, ale jest du¿o, du¿o, du¿o mniejsze wtedy, kiedy siê prezerwatywy u¿ywa.

A powtarzane g³upstwo o "porach, które przepuszczaj± wirusa"?

Napisa³em kiedy¶ ksi±¿kê - reporta¿ o epidemii AIDS w Afryce. W Malawi spotka³em brytyjsk± lekarkê, Jane z Bristolu, która opowiedzia³a mi, jak chcia³a przekonaæ miejscowych ksiê¿y, pastorów i imamów do prezerwatyw. Zaprosi³a ich na spotkanie, nala³a wody do prezerwatywy i zapyta³a: "skoro wody nie przepuszcza, to jak ma spermê przepuszczaæ?". Na to odezwa³ siê jeden z ksiê¿y: "ale to jest brytyjska prezerwatywa. nasze malawijskie przepuszczaj±".

¯eby nie by³o w±tpliwo¶ci - Oczywi¶cie w Malawi prezerwatywy s± takie same, jak wszêdzie. Przypomnia³a mi siê ta historia, kiedy my¶la³em, jak zafiksowani ideologicznie ludzie potrafi± byæ odporni na argumenty.

Nawiasem mówi±c, pierwsze doniesienia z frontu walki o moralno¶æ publiczn± wskazuj±, ze przed euro seksbiznes przeinwestowa³ - poda¿ jest tak du¿a, ¿e ceny spadaj±. Niech wiêc red. Terlikowski siê rozchmurzy. Naród na razie nie chodzi do burdeli czê¶ciej ni¿ zwykle.

I jeszcze jedno: mam czêsto wra¿enie, ¿e upór, z jakim pisze siê o rzekomej szkodliwo¶ci prezerwatyw i antykoncepcji, ma swoje ¼ród³o w tym, ¿e wielu katolików nie potrafi wyobraziæ sobie pozama³¿eñskiego seksu, który nie ma ponurych konsekwencji. Sama idea wydaje im siê tak niemoralna, ¿e nie mie¶ci siê w ich konstrukcji ¶wiata. To po prostu niemo¿liwe, ¿eby tak grzeszyæ bezkarnie! W tej logice Grzeszników musi wiêc spotkaæ kara, i to jeszcze tu, na ziemi. Inaczej wiara w sprawiedliwy porz±dek rzeczy zosta³aby podwa¿ona.

Wiêcej... http://wyborcza.pl/1,75968,11882481,Walczacy_z_kondomami.html#ixzz1x30TAWF8

Przemek

--

"Istnieje przedsiêbiorstwo produkuj±ce k³amstwa - PiS jako partia i "Gazeta Polska", media o. Rydzyka jako narzêdzie propagandy.
 I nie chodzi tu tylko o k³amstwo smoleñskie, ale o k³amstwa dotycz±ce wielu innych spraw:  domniemanego obecnego rozbioru Polski, mitycznego dorobku politycznego Lecha Kaczyñskiego,

Data: 2012-06-06 22:56:59
Autor: pluton
Gumka na g³owie Terlikowskiego
Czym innym jest jednak pisanie, ¿e prezerwatywy s± szkodliwe dla zdrowia.

Oczywiscie za sa szkodliwe. Sprobuj zjesc 200 prezerwatyw.
Zobaczymy, czy ci wyjdzie na zdrowie.

Nullification

Data: 2012-06-06 23:47:01
Autor: Grzegorz Z.
Gumka na g³owie Terlikowskiego
Przemys³aw W napisa³:

Wiêcej... http://wyborcza.pl/1,75968,11882481,Walczacy_z_kondomami.html#ixzz1x30TAWF8

Przemek

Jeszcze trochê i Tomasz "t³u¶cioch z camelbakiem" Terlikowski zacznie
udzielaæ porad odno¶nie zdrowego stylu ¿ycia, trzymania formy i w³a¶ciwego
od¿ywiania siê.

--
"Przez ostatnich 20 lat media zajmuj± siê g³ównie produkcj± masowej
g³upoty" "Teraz mamy odbiorców wychowanych na tej g³upocie"

Data: 2012-06-07 10:27:17
Autor: Yogi
Gumka na g³owie Terlikowskiego
Dnia Wed, 6 Jun 2012 22:38:08 +0200, Przemys³aw W napisa³(a):

[...]

Ch³opie, czy ty nie masz innych problemów jak naci±ganie prezerwatywy na
swego flaka? Próbuj, próbuj mo¿e ci siê uda! Hyhyhyhhhh!

Gumka na g³owie Terlikowskiego