Gumtree i inne - jak bezpiecznie sprzedawać ?

Data: 2021-04-24 05:30:20
Autor: univ...@wp.pl
Gumtree i inne - jak bezpiecznie sprzedawać ?
Ostatnio postanowiłem trochę pobiznesować w internecie. Na Ebay zacząłem, ale aukcję zakończyłem szybko bo wysokość prowizji przypomina bardziej haracz niż prowizję. Wystawiłem na angielskim Gummtree, i po 15 minutach miałem już "zgłoszenie" chęci kupna - zgłosił się Sasha z Whatsapp i polskiego numeru komórkowego. Po 10 minutach
odezwał się następny ruskojęzyczny - tym razem z UK, też na Whatsapp, ale już z angielskiej komórki. Zapytał lakonicznie o towar i podobnie jak Sasha - już się nie odezwał. Za 10 minut zgłosił się "Anglik", ale ten zadeklamował że 1 sztukę kupił i dał ?5 "górką" i link do przyjęcia płatności. Gdy otworzyłem link spostrzegłem że jest to ruskojęzyczna strona do płatności i żeby otrzymać płatność powinienem wpisać numer swojej karty, czas ważności
karty, nazwę właściciela i trzycyfrowy numer bezpieczeństwa. "Płatności" oczywiście nie przyjąłem bo wiem co to za "płatność" bym dostał.

W związku z powyższym mam pytanie : Czy jeśli w warunkach sprzedaży podam wymóg wpłaty na konto bankowe lub adres wpłaty na PayPal to czy jest to dla mnie w jakiś sposób niebezpieczne ?  Może jakaś jeszcze inna forma płatności jest możliwa ? A może jakiś inny portal w UK ?

Gumtree i inne - jak bezpiecznie sprzedawać ?