Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?

Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?

Data: 2010-08-16 00:24:13
Autor: Johnny Hooker
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
sop3k <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> napisał(a):
http://gun-engine.pl/

Nie wiem czy to lobby, czy naprawdę stworzenie linii produkcyjnej dla
silników
o
konstrukcji którą może wykonać człowiek w garażu jest, aż tak trudne?
Przecież
firma która wypuszcza taki silnik na rynek, w mgnieniu oka zdobywa jego duża
część. Gdzie popełniam błąd w moim rozumowaniu.

Zadaj sobie np. pytanie, dlaczego operatorzy sieci komórkowych, zamiast wodzić się za łby - i przechwytywać klientów konkurentom - woleli raczej dogadać się co do "podziału tortu". I dlaczego takie ciche porozumienia wcale nie są niczym niecodziennym; żadną-tam "spiskową teorią". Spiskową praktyką raczej.

Czym innym jest być entuzjastą techniki, który docenia walory nowej konstrukcji - a czym innym właścicielem fabryki, która ma produkować... przede wszystkim PIENIĄDZE. Skoro ludzie kupują samochody z silnikami o starej konstrukcji - to właściwie czemu robić nagłe zwroty, przezbrajać fabryki, testować nową konstrukcję, homologować, ubiegać się o świadectwa bezpieczeństwa itp. itd.? Przecież sprzedaż cały czas jakoś idzie...

--


Data: 2010-08-16 10:57:10
Autor: PaPi
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Zadaj sobie np. pytanie, dlaczego operatorzy sieci komórkowych, zamiast
wodzić się za łby - i przechwytywać klientów konkurentom - woleli raczej
dogadać się co do "podziału tortu". I dlaczego takie ciche porozumienia wcale
nie są niczym niecodziennym; żadną-tam "spiskową teorią". Spiskową praktyką
raczej.

Ano dlatego, ze panstwo zadecydowalo o takim stanie rzeczy przyznajac jedynie trojce (a poczadkowo Erze i Plusowi) koncesji na budowe sieci ogolnokrajowej.
Gdyby dopuszczono nie 2 czy 3 a 10 podmiotow duzo ciezej byloby sie dogadac.

Nic tego nie ma miejsca w przypadky konstrukcji silnikow.

Czym innym jest być entuzjastą techniki, który docenia walory nowej
konstrukcji - a czym innym właścicielem fabryki, która ma produkować...
przede wszystkim PIENIĄDZE. Skoro ludzie kupują samochody z silnikami o
starej konstrukcji - to właściwie czemu robić nagłe zwroty, przezbrajać
fabryki, testować nową konstrukcję, homologować, ubiegać się o świadectwa
bezpieczeństwa itp. itd.? Przecież sprzedaż cały czas jakoś idzie...

Pitolenie.
Fabryki silnikow rowniez powstaja. Gdyby "gun engine" byl tak wspanialy na pewno znalazlby swoje zastosowanie  - chocby w silnikach do kosiarek.

Data: 2010-08-17 00:13:23
Autor: Johnny Hooker
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
PaPi <1@2.3> napisał(a):
Ano dlatego, ze panstwo zadecydowalo o takim stanie rzeczy przyznajac jedynie trojce (a poczadkowo Erze i Plusowi) koncesji na budowe sieci ogolnokrajowej.
Gdyby dopuszczono nie 2 czy 3 a 10 podmiotow duzo ciezej byloby sie dogadac.

Może i tak - ale:
1) W dalszym ciągu takie "dogadanie się" nie byłoby wykluczone - jak to widać na przykładzie ujawnianych w przeszłości zmów cenowych producentów elektroniki
2) Możemy sobie "gdybać" - ale z tego za wiele nie wynika.

Faktem jest, że takie "dzielenie tortu" to w biznesie praktyka spotykana. I to wcale nie tak rzadko.

Nic tego nie ma miejsca w przypadky konstrukcji silnikow.

Bo...?

Pitolenie.

A przeczytałeś swoje?

Fabryki silnikow rowniez powstaja. Gdyby "gun engine" byl tak wspanialy na pewno znalazlby swoje zastosowanie  - chocby w silnikach do kosiarek.

Oczywiście, że on ma zastosowanie. Nie dlatego nie jest do dziś dnia masowo produkowany, że jakoby "nie ma zastosowania".

Ale ty nie masz - jak widać z Twojej wywpowiedzi - pojęcia o biznesowej stronie sprawy, więc po co piszesz.

--


Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona