Data: 2010-08-16 20:52:18 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Dnia Sun, 15 Aug 2010 21:07:27 +0200, sop3k napisał(a):
"silnik spalinowy o nowoczesnej konstrukcji, i niesamowitej sprawności, ponad 4-krotnie wyższej, niż sprawność silników obecnie używanych" Hm.. współczesne silniki deisla osiągają około 35% sprawności, czyli razy 4 daje 140% sprawności :> -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-08-17 00:17:24 | |
Autor: Johnny Hooker | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):
Dnia Sun, 15 Aug 2010 21:07:27 +0200, sop3k napisał(a):silnikó w o W warunkach rzeczywistych - tj. zmiany temperatury, przyśpieszanie, hamowanie, częste zmiany biegów - i związane z tym zmiany obrotów - itp. itd. Czy tak? -- |
|
Data: 2010-08-17 12:11:12 | |
Autor: Yakhub | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Dnia Tue, 17 Aug 2010 00:17:24 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a): A nasz Konstruktor oczywiście przetestował silnik w Warunkach Rzeczywistych, czy też może nigdy go nawet nie zainstalował w samochodzie? -- Yakhub |
|
Data: 2010-08-17 23:17:25 | |
Autor: Johnny Hooker | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Yakhub <yakhub@gazeta.pl> napisał(a):
A nasz Konstruktor oczywiście przetestował silnik w Warunkach W tym przypadku o tyle nie ma to znaczenia, że "kanonierka" nie ma wyróżnionych "obrotów maksymalnej sprawności", bowiem moment obrotowy jest tu niezależny od prędkości. Dlatego też silnik ten np. nie wymaga stosowania skrzyni biegów. -- |
|
Data: 2010-08-19 01:35:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Johnny Hooker pisze:
Yakhub <yakhub@gazeta.pl> napisał(a): Jeżeli silnik ma stały moment obrotowy niezależny od obrotów, to jest to silnik mało elastyczny który właśnie wymaga skrzyni biegów o wielu przełożeniach. Jeżeli gość który chce budować silnik nie zna takich podstaw, to kiepściutko. |
|
Data: 2010-08-19 08:42:21 | |
Autor: MadMan | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Dnia Thu, 19 Aug 2010 01:35:32 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Jeżeli silnik ma stały moment obrotowy niezależny od obrotów, to jest to silnik mało elastyczny który właśnie wymaga skrzyni biegów o wielu przełożeniach. Hm, a to ciekawe, bo elektryczna Tesla ma 1 bieg i stały moment od 0 do 5400 obrotów/minutę. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-08-19 08:51:29 | |
Autor: kml | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:11v7o8gw5soii$.dlgrower.power.pl... Dnia Thu, 19 Aug 2010 01:35:32 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Tyle, że silnik o którym mowa nie jest elektryczny :) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2010-08-19 08:54:32 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
kml pisze:
Czy elektryczny czy nie - nie ma znaczenia. Ale stały moment obrotowy jest dobry tylko jak jest on stale wysoki ;-> Jak np. w elektrycznych. |
|
Data: 2010-08-19 08:58:45 | |
Autor: MadMan | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Dnia Thu, 19 Aug 2010 08:51:29 +0200, kml napisał(a):
Jeżeli silnik ma stały moment obrotowy niezależny od obrotów, to jest to Niemniej ma taką samą charakterystykę. Po co montować x biegów jeśli silnik "ciągnie" w szerokim zakresie obrotów tak samo? -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-08-19 07:44:21 | |
Autor: Massai | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
MadMan wrote:
Dnia Thu, 19 Aug 2010 08:51:29 +0200, kml napisał(a): Żeby dało się lepiej przyspieszać/szybciej jechać? Siła napędzająca koła jest uzależniona od długości "ramienia dźwigni", czyli od przełożenia w skrzyni. Jak silnik przy jednym obrocie zakręci kołami raz to odepchnie się z jakąś tam siłą. Jak zakręci 2 razy kołami, to odepchnie się słabiej. A co Ci da stały moment rzędu 1 Nm? Jeśli silnik ciągnie w szerokim zakresie obrotów tak samo i w dodatku ciągnie NAPRAWDĘ DOBRZE - to owszem, można zrezygnować ze skrzyni. Ale realnie, samochodowe silniki spalinowe tak mocno nie ciągną, żeby można było rezygnować ze skrzyni. Tak przykładowo - przyspieszenie jadącym samochodem na jedynce od 2000 obrotów do 3000 tysięcy jest szybsze niż na dwójce od 2000 do 3000. Moment ten sam - te same obroty. Predkości niskie, na tyle małe że nie mają tu dużego znaczenia opory powietrza. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-08-19 21:55:51 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Dnia Thu, 19 Aug 2010 07:44:21 +0000, Massai napisaĹ(a):
Jezeli silnik ktory nie ma problemu z niskimi obrotami w zakresie stalego momentu na pewnym biegu moze zerwac przyczepnosc, to nie ma sensu dawanie nizszego biegu, bo sie nie wykorzysta wiekszego momentu na kolach. Nawet jezeli silniczek jest za slaby, by to zrobic, to single speed jest bardzo wygodny w uzytkowaniu, prosty i tanszy od wielobiegowych. Praktycznie wszystkie obecne EV producenci projektuja jako single speedy, bo charakterystyki silnikow na to pozwalaja.Niemniej ma takÄ samÄ charakterystykÄ. Po co montowaÄ x biegĂłw jeĹli -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-08-20 05:55:49 | |
Autor: Massai | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Jaroslaw Berezowski wrote:
Dnia Thu, 19 Aug 2010 07:44:21 +0000, Massai napisaĹ(a): EV. Nie spalinowe. PowtĂłrzyĹeĹ to co napisaĹem: "JeĹli silnik ciÄ gnie w szerokim zakresie obrotĂłw tak samo i w dodatku ciÄ gnie NAPRAWDÄ DOBRZE - to owszem, moĹźna zrezygnowaÄ ze skrzyni." -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-08-20 06:45:30 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
On Thu, 19 Aug 2010 21:55:51 +0200, Jaroslaw Berezowski
<prezydent@gov.pl> wrote: Jezeli silnik ktory nie ma problemu z niskimi obrotami w zakresie stalego momentu na pewnym biegu moze zerwac przyczepnosc, to nie ma sensu dawanie nizszego biegu, bo sie nie wykorzysta wiekszego momentu na kolach. Ale może być sens dać wyższy, by zwiększyć prędkość maksymalną pojazdu, jeśli tylko mocy wystarczy na osiągnięcie wyższej prędkości. Przy okazji można zmniejszyć trochę hałas. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-08-21 00:39:00 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Dnia Fri, 20 Aug 2010 06:45:30 +0000, Robert RÄdziak napisaĹ(a):
Ale moĹźe byÄ sens daÄ wyĹźszy, by zwiÄkszyÄ prÄdkoĹÄ maksymalnÄ pojazdu,Jezeli powyzej predkosci bazowej silnik ma szeroki zakres stalej (albo prawie stalej) mocy to nie ma potrzeby, bo skrzynia biegow wlasnie pozwala z kazdej charakterystyki osiagnac charakterystyke stalej mocy. Co do halasu silnikow AC, to jest on pomijalny nawet jak sie wkreca na 12000 rpm. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-08-19 09:34:51 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
MadMan pisze:
Dnia Thu, 19 Aug 2010 08:51:29 +0200, kml napisał(a): Silnik który ma stały moment obrotowy wymaga trzymania go na wysokich obrotach żeby optymalnie przyspieszać, a do tego trzeba skrzyni biegów. To z czym zaszła pomyłka, to silnik elektryczny o stałej mocy w szerokim zakresie obrotów gdzie faktycznie zmiana przełożenia nie ma sensu. |
|
Data: 2010-08-19 10:16:39 | |
Autor: J.F. | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
On Thu, 19 Aug 2010 09:34:51 +0200, Tomasz Pyra wrote:
Silnik który ma stały moment obrotowy wymaga trzymania go na wysokich obrotach żeby optymalnie przyspieszać, a do tego trzeba skrzyni biegów. Chyba ze moment nie tylko jest staly, ale tez wysoki. I zrywa asfalt bez skrzyni. J. |
|
Data: 2010-08-19 12:33:32 | |
Autor: Johnny Hooker | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Chyba ze moment nie tylko jest staly, ale tez wysoki. Moment obrotowy "kanonierki" sięga wartości 100x wyższych, niż silnika przed przeróbką - co zresztą zostało sprawdzone w trakcie testów przerobionego silnika Suzuki - no, ale Pyra sobie nie przeczytał. Chociaż ma niesamowicie wiele do powiedzenia na temat, o którym ani nic nie wie, ani nie chce wiedzieć. -- |
|
Data: 2010-08-19 13:40:31 | |
Autor: kamil | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
" Johnny Hooker" <johnny_hooker@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:i4j8ar$eat$1inews.gazeta.pl... J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): Znaczy taki silnik ma ze 4000 niutkow? I bedziesz potrafil ruszyc takim samochodem bez zostawienia opon w miejscu? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-08-19 13:04:33 | |
Autor: Johnny Hooker | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
kamil <kamil@spam.com> napisał(a):
Znaczy taki silnik ma ze 4000 niutkow? I bedziesz potrafil ruszyc takim=20 Czy potrafisz zrozumieć znaczenie słówka "sięga"? Czy też tak tylko odpisujesz głupkowato, żeby sobie "potrollować trochę"? -- |
|
Data: 2010-08-19 14:16:27 | |
Autor: kamil | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
" Johnny Hooker" <johnny_hooker@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:i4ja51$k12$1inews.gazeta.pl... kamil <kamil@spam.com> napisał(a): Teoretycznie, prototypu nikt nie widzial. Pozdrawiam kamil |
|
Data: 2010-08-19 20:24:21 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
On Thu, 19 Aug 2010 13:40:31 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Znaczy taki silnik ma ze 4000 niutkow? I bedziesz potrafil ruszyc takim samochodem bez zostawienia opon w miejscu? I jeszcze nie ma ,,rzadkie wylać, gęste wyrzucić''? ;)) 4kN to akurat żadna rzadkość na kołach, na pierwszym biegu. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-08-20 09:41:18 | |
Autor: kamil | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrni6r4nl.eh1.rekindrapak.wkurw.org... On Thu, 19 Aug 2010 13:40:31 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote: Jakis wykres z hamowni moze podsuniesz? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-08-20 10:09:21 | |
Autor: Massai | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
kamil wrote:
4 kiloNiutony. Nie 4 kiloNiutonometry. Czy rzeczywiście taka siła na kołach... Hm, to dość łatwo policzyć "od tyłu". Jakieś tam dane są. Samochód ważący np. 1,5 tony, przyspiesza od zera do 100 km/h (~28m/s) w ciągu 10 sekund. Czyli gdyby przyspieszał jednostajnie, to przyspieszenie a=2,8 m/s^2 F=m*a. Czyli 1500kg*2.8m/s^2, czyli musiałby teoretycznie mieć na kołach 4,2kN. Ale nie przyspiesza jednostajnie... na samym pierwszym biegu przyspieszenie jeszcze większe, więc pewnie 10kN się uzbiera. Ale i 2 kNm to tez nie jakiś problem na pierwszym biegu, jeśli weźmiesz pod uwagę że na pierwszym biegu masz przełożenie 10-12:1. Zwykły silnik 200 Nm będzie miał na kołach na pierwszym biegu powyżej 2 kNm. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-08-22 00:45:46 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
On Fri, 20 Aug 2010 10:09:21 +0000 (UTC), Massai <tsender@wp.pl>
wrote: 4 kiloNiutony. 4kNm (zjadłem metra). W aucie, które ma przełożenie głowne 1:4 i podobną jedynkę, a jednocześnie ponad 200Nm możliwe. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-08-22 00:44:57 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
On Fri, 20 Aug 2010 09:41:18 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:
4kN to akurat żadna rzadkość na kołach, na pierwszym biegu. Bleh, przeliczyłem sobie w pamięci raz jeszcze i trochę przesadziłem :) Ale przy jedynce w okolicach 1:4, głównym podobnym i większym silniku (powyżej 200Nm) jest już blisko. Na kołach oczywiście. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-08-19 14:45:15 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Johnny Hooker pisze:
Moment obrotowy "kanonierki" sięga wartości 100x wyższych, niż silnika przed przeróbką - co zresztą zostało sprawdzone w trakcie testów przerobionego ROTFL To ja już wiem, co to za silnik. To silnik-bomba do samochodów-pułapek ;-> |
|
Data: 2010-08-19 13:09:53 | |
Autor: Johnny Hooker | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
> Moment obrotowy "kanonierki" sięga wartości 100x wyższych, niż silnikaprzed > przeróbką - co zresztą zostało sprawdzone w trakcie testów przerobionego ROTFL Na te Twoje posty, to ja odpowiem teraz zbiorczo (zarówno na dotychczasowe, jak i na wszelkie ew. następne) - bo od razu widziałem że szkoda się fatygować, aby Cię traktować poważnie. Otóż przemyśl sobie następującą obserwację: "[Ludzie] Są głupi, a nie źli [...]. Głupi. To nie to samo. Zło zakłada jakąś moralną determinację, jakiś zamiar i pewną myśl. A głupiec nie pomyśli ani się nie zastanowi. Działa instynktownie, jak zwierzę, przekonany, że robi dobrze, że zawsze ma rację; dumny, że przypierdala, za przeproszeniem, każdemu, kto widzi mu się inny od niego samego [...]" (Carlos Ruiz Zafón) Tak więc ja - na Twoją korzyść - nie zakładam, Andrzeju Ławo, żeś człowiekiem złym. Nie - Tyś jeno głupi! A ponieważ nie jesteś już nastolatkiem, to raczej już nie ma dla Ciebie nadziei. Trudno. -- |
|
Data: 2010-08-19 15:41:07 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Johnny Hooker pisze:
Na te Twoje posty, to ja odpowiem teraz zbiorczo (zarówno na dotychczasowe, jak i na wszelkie ew. następne) - bo od razu widziałem że szkoda się fatygować, aby Cię traktować poważnie. Otóż przemyśl sobie następującą obserwację: [ciach bełkot] Słuchaj, Johny Dziwka... POKAŻ nam ten prototyp - i to działający jak twierdzisz, że działa. POKAŻ tę balerinę nieszczęsną. A wszyscy będą ci buty czyścić - łącznie ze mną. A jeśli nie pokażesz - wypierdalaj, trollu. |
|
Data: 2010-08-19 23:13:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Johnny Hooker pisze:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): Wygenerowanie w tych samych warunkach 100x wyższego momentu obrotowego wymaga 100x wyższej sprawności. A na stronie napisane jest że sprawność jest wyższa czterokrotnie. No to jak to z tym jest? W końcu 100x czy 4x? |
|
Data: 2010-08-19 15:42:31 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
On Thu, 19 Aug 2010 09:34:51 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Silnik który ma stały moment obrotowy wymaga trzymania go na wysokich obrotach żeby optymalnie przyspieszać, a do tego trzeba skrzyni biegów. Zapętliłeś się :) Jeśli jest stały przez duży zakres, to można wykorzystywać cały ten zakres. Powstają inne pytania: a) czy wspomnianego zakresu prędkości obrotowych wystarczy do osiągnięcia sensownej prędkości maksymalnej przy maksymalnym wykorzystaniu dostępnej przyczepności przy ruszaniu. b) czy przełożenie zapewni optymalną pracę silnika przy prędkościach 50/90/130/whatever km/h. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-08-17 22:43:27 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Dnia Tue, 17 Aug 2010 00:17:24 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):
Hm.. współczesne silniki deisla osiągają około 35% sprawności [..] Tak właśnie. I dlatego też w układach klimatytzacji stosuje się grzejniki elektryczne, bo siniki produkuja w zimie za mało ciepła odpadowego, żeby zagrzać nim kabinę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-08-17 23:21:54 | |
Autor: Johnny Hooker | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):
Tak właśnie. Niestety, nie zgadza się - co pisałem już dwóm innym adwersarzom: http://courses.washington.edu/me341/oct22v2.htm http://sitemaker.umich.edu/mhross/files/fueleff_physicsautossanders.pdf (str. 17) I dlatego też w układach klimatytzacji stosuje się grzejniki "Za mało w zimie" - bo konstruktor silnika/pojazdu tak, a nie inaczej, ustalił podział ciepła pomiędzy chłodnicę, a nagrzewnicę kabiny. To nie ma bezpośredniego związku z tematem "sprawność" -- |
|
Data: 2010-08-19 01:36:24 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Johnny Hooker pisze:
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a): Chłodnica wtedy jest zatkana termostatem. Wszystko idzie nagrzewnicą (no i w wydech). |
|
Data: 2010-08-19 12:27:57 | |
Autor: Johnny Hooker | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
> "Za mało w zimie" - bo konstruktor silnika/pojazdu tak, a nie inaczej, > ustalił podział ciepła pomiędzy chłodnicę, a nagrzewnicę kabiny. Już za parę miesięcy będzie zima w pełni. Podejdź sobie wtedy do pierwszej- lepszej ciężarówki - takiej, która ma akurat silnik na chodzie - i pomacaj jej chłodnicę. I zbadaj, czy faktycznie jest całkowicie zimna (wręcz ma temperaturę otoczenia, czyli, jak to w zimie, ujemną), bo to "termostat ją zatkał kompletnie". -- |
|
Data: 2010-08-22 11:51:39 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Dnia Thu, 19 Aug 2010 12:27:57 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):
Już za parę miesięcy będzie zima w pełni. Podejdź sobie wtedy do pierwszej- Dopóki temperatura cieczy chłodzącej nie osiągnie punktu otwarcia termostatu - to właśnie tak będzie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-08-22 11:50:47 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Dnia Tue, 17 Aug 2010 23:21:54 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):
Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o układach chłodzenia silników spalinowych, to byś wiedział, że dopóki nie zostanie osiągnięta temepratura pracy silnika, to duży obieg chłodniczy (ten z chłodnicą) jest szczelnei zamknięty i 100% ciepła opadowego idzie w obwód nagrzewnicy powietrza. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-08-22 12:02:44 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
W dniu 2010-08-22 11:50, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Tue, 17 Aug 2010 23:21:54 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a): Adamie, ale termostat nie działa zero-jedynkowo. Podawana na nim temp. otwarcia, np. 89 stopni, to chyba często jest temperatura _pełnego_ otwarcia. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-08-22 22:20:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
pracy silnika, to duży obieg chłodniczy (ten z chłodnicą) jest szczelnei No tak, ale w takim układzie temperatura pełnego zamknięcia to będzie coś w okolicach 85C. Dzięki temu jedzie się samochodem w różnych warunkach a temperatura zmienia się o góra kilka stopni. W każdym razie dopóki silnik nie osiągnie 80C jakiekolwiek rozgrzewanie się chłodnicy oznacza uszkodzony termostat. |
|
Data: 2010-08-25 23:04:39 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Dnia Sun, 22 Aug 2010 12:02:44 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Adamie, ale termostat nie działa zero-jedynkowo. Podawana na nim temp. otwarcia, np. 89 stopni, to chyba często jest temperatura _pełnego_ otwarcia. Różnie. Niekiedy pełnego, niekiedy początku. Równica zazwyczaj 3-4 stopni. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-08-18 09:08:30 | |
Autor: Massai | |
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? | |
Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Tue, 17 Aug 2010 00:17:24 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a): No, tu nie byłbym taki pewien czy to tylko "za mało ciepła odpadowego". Spaliny wylatują gorące i zimą i latem, spróbuj dotknąć kolektora wydechowego takiego "niedogrzanego" zimą silnika. Po prostu układ chłodzenia/ogrzewania nie wychwytuje całości marnowanego ciepła - bazuje na energi przekazywanej via blok silnika, a nie np. jakąś spiralną nagrzewnicę w wydechu. -- Pozdro Massai |