Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?

Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?

Data: 2010-08-16 20:52:18
Autor: Adam Płaszczyca
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Dnia Sun, 15 Aug 2010 21:07:27 +0200, sop3k napisał(a):


http://gun-engine.pl/

Nie wiem czy to lobby, czy naprawdę stworzenie linii produkcyjnej dla silników o
"silnik spalinowy o nowoczesnej konstrukcji, i niesamowitej sprawności,
ponad 4-krotnie wyższej, niż sprawność silników obecnie używanych"

Hm.. współczesne silniki deisla osiągają około 35% sprawności, czyli razy 4
daje 140% sprawności :>

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-08-17 00:17:24
Autor: Johnny Hooker
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):
Dnia Sun, 15 Aug 2010 21:07:27 +0200, sop3k napisał(a):

> > http://gun-engine.pl/
> > Nie wiem czy to lobby, czy naprawdę stworzenie linii produkcyjnej dla
silnikó
w o
"silnik spalinowy o nowoczesnej konstrukcji, i niesamowitej sprawności,
ponad 4-krotnie wyższej, niż sprawność silników obecnie używanych"

Hm.. współczesne silniki deisla osiągają około 35% sprawności [..]

W warunkach rzeczywistych - tj. zmiany temperatury, przyśpieszanie, hamowanie, częste zmiany biegów - i związane z tym zmiany obrotów - itp. itd.

Czy tak?

--


Data: 2010-08-17 12:11:12
Autor: Yakhub
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Dnia Tue, 17 Aug 2010 00:17:24 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):

Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):
Dnia Sun, 15 Aug 2010 21:07:27 +0200, sop3k napisał(a):


http://gun-engine.pl/

Nie wiem czy to lobby, czy naprawdę stworzenie linii produkcyjnej dla
silnikó
w o
"silnik spalinowy o nowoczesnej konstrukcji, i niesamowitej sprawności,
ponad 4-krotnie wyższej, niż sprawność silników obecnie używanych"

Hm.. współczesne silniki deisla osiągają około 35% sprawności [..]

W warunkach rzeczywistych - tj. zmiany temperatury, przyśpieszanie, hamowanie, częste zmiany biegów - i związane z tym zmiany obrotów - itp. itd.

Czy tak?


A nasz Konstruktor oczywiście przetestował silnik w Warunkach
Rzeczywistych, czy też może nigdy go nawet nie zainstalował w samochodzie?

--
Yakhub

Data: 2010-08-17 23:17:25
Autor: Johnny Hooker
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Yakhub <yakhub@gazeta.pl> napisał(a):
A nasz Konstruktor oczywiście przetestował silnik w Warunkach
Rzeczywistych, czy też może nigdy go nawet nie zainstalował w samochodzie?

W tym przypadku o tyle nie ma to znaczenia, że "kanonierka" nie ma wyróżnionych "obrotów maksymalnej sprawności", bowiem moment obrotowy jest tu niezależny od prędkości. Dlatego też silnik ten np. nie wymaga stosowania skrzyni biegów.

--


Data: 2010-08-19 01:35:32
Autor: Tomasz Pyra
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
  Johnny Hooker pisze:
Yakhub <yakhub@gazeta.pl> napisał(a):
A nasz Konstruktor oczywiście przetestował silnik w Warunkach
Rzeczywistych, czy też może nigdy go nawet nie zainstalował w samochodzie?

W tym przypadku o tyle nie ma to znaczenia, że "kanonierka" nie ma wyróżnionych "obrotów maksymalnej sprawności", bowiem moment obrotowy jest tu niezależny od prędkości. Dlatego też silnik ten np. nie wymaga stosowania skrzyni biegów.

Jeżeli silnik ma stały moment obrotowy niezależny od obrotów, to jest to silnik mało elastyczny który właśnie wymaga skrzyni biegów o wielu przełożeniach.

Jeżeli gość który chce budować silnik nie zna takich podstaw, to kiepściutko.

Data: 2010-08-19 08:42:21
Autor: MadMan
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Dnia Thu, 19 Aug 2010 01:35:32 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Jeżeli silnik ma stały moment obrotowy niezależny od obrotów, to jest to silnik mało elastyczny który właśnie wymaga skrzyni biegów o wielu przełożeniach.

Hm, a to ciekawe, bo elektryczna Tesla ma 1 bieg i stały moment od 0 do
5400 obrotów/minutę. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-19 08:51:29
Autor: kml
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:11v7o8gw5soii$.dlgrower.power.pl...
Dnia Thu, 19 Aug 2010 01:35:32 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Jeżeli silnik ma stały moment obrotowy niezależny od obrotów, to jest to
silnik mało elastyczny który właśnie wymaga skrzyni biegów o wielu
przełożeniach.

Hm, a to ciekawe, bo elektryczna Tesla ma 1 bieg i stały moment od 0 do
5400 obrotów/minutę.

Tyle, że silnik o którym mowa nie jest elektryczny :)


--
pozdrawiam
kml

Data: 2010-08-19 08:54:32
Autor: Andrzej Lawa
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
kml pisze:

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości
news:11v7o8gw5soii$.dlgrower.power.pl...
Dnia Thu, 19 Aug 2010 01:35:32 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Jeżeli silnik ma stały moment obrotowy niezależny od obrotów, to jest to
silnik mało elastyczny który właśnie wymaga skrzyni biegów o wielu
przełożeniach.

Hm, a to ciekawe, bo elektryczna Tesla ma 1 bieg i stały moment od 0 do
5400 obrotów/minutę.

Tyle, że silnik o którym mowa nie jest elektryczny :)


Czy elektryczny czy nie - nie ma znaczenia.

Ale stały moment obrotowy jest dobry tylko jak jest on stale wysoki ;->

Jak np. w elektrycznych.

Data: 2010-08-19 08:58:45
Autor: MadMan
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Dnia Thu, 19 Aug 2010 08:51:29 +0200, kml napisał(a):

Jeżeli silnik ma stały moment obrotowy niezależny od obrotów, to jest to
silnik mało elastyczny który właśnie wymaga skrzyni biegów o wielu
przełożeniach.

Hm, a to ciekawe, bo elektryczna Tesla ma 1 bieg i stały moment od 0 do
5400 obrotów/minutę.

Tyle, że silnik o którym mowa nie jest elektryczny :)

Niemniej ma taką samą charakterystykę. Po co montować x biegów jeśli silnik "ciągnie" w szerokim zakresie
obrotów tak samo?

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-19 07:44:21
Autor: Massai
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
MadMan wrote:

Dnia Thu, 19 Aug 2010 08:51:29 +0200, kml napisał(a):

>>> Jeżeli silnik ma stały moment obrotowy niezależny od obrotów, to
jest to >>> silnik mało elastyczny który właśnie wymaga skrzyni
biegów o wielu >>> przełożeniach.
> > >> Hm, a to ciekawe, bo elektryczna Tesla ma 1 bieg i stały moment od
0 do >> 5400 obrotów/minutę.
> > Tyle, że silnik o którym mowa nie jest elektryczny :)

Niemniej ma taką samą charakterystykę. Po co montować x biegów jeśli silnik "ciągnie" w szerokim zakresie
obrotów tak samo?

Żeby dało się lepiej przyspieszać/szybciej jechać?
Siła napędzająca koła jest uzależniona od długości "ramienia dźwigni",
czyli od przełożenia w skrzyni.
Jak silnik przy jednym obrocie zakręci kołami raz to odepchnie się z
jakąś tam siłą. Jak zakręci 2 razy kołami, to odepchnie się słabiej.

A co Ci da stały moment rzędu 1 Nm?

Jeśli silnik ciągnie w szerokim zakresie obrotów tak samo i w dodatku
ciągnie NAPRAWDĘ DOBRZE - to owszem, można zrezygnować ze skrzyni.

Ale realnie, samochodowe silniki spalinowe tak mocno nie ciągną, żeby
można było rezygnować ze skrzyni.

Tak przykładowo - przyspieszenie jadącym samochodem na jedynce od 2000
obrotów do 3000 tysięcy jest szybsze niż na dwójce od 2000 do 3000.
Moment ten sam - te same obroty. Predkości niskie, na tyle małe że nie
mają tu dużego znaczenia opory powietrza.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-19 21:55:51
Autor: Jaroslaw Berezowski
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Dnia Thu, 19 Aug 2010 07:44:21 +0000, Massai napisał(a):

Niemniej ma taką samą charakterystykę. Po co montować x biegów jeśli
silnik "ciągnie" w szerokim zakresie obrotów tak samo?

Żeby dało się lepiej przyspieszać/szybciej jechać? Siła napędzająca koła
jest uzależniona od długości "ramienia dźwigni", czyli od przełożenia w
skrzyni.
Jezeli silnik ktory nie ma problemu z niskimi obrotami w zakresie stalego momentu na pewnym biegu moze zerwac przyczepnosc, to nie ma sensu dawanie nizszego biegu, bo sie nie wykorzysta wiekszego momentu na kolach. Nawet jezeli silniczek jest za slaby, by to zrobic, to single speed jest bardzo wygodny w uzytkowaniu, prosty i tanszy od wielobiegowych. Praktycznie wszystkie obecne EV producenci projektuja jako single speedy, bo charakterystyki silnikow na to pozwalaja.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-08-20 05:55:49
Autor: Massai
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Jaroslaw Berezowski wrote:

Dnia Thu, 19 Aug 2010 07:44:21 +0000, Massai napisał(a):

>> Niemniej ma taką samą charakterystykę. Po co montować x
biegów jeśli >> silnik "ciągnie" w szerokim zakresie obrotów tak
samo?
> > Żeby dało się lepiej przyspieszać/szybciej jechać? Siła
> napędzająca koła jest uzależniona od długości "ramienia
> dźwigni", czyli od przełożenia w skrzyni.
Jezeli silnik ktory nie ma problemu z niskimi obrotami w zakresie
stalego momentu na pewnym biegu moze zerwac przyczepnosc, to nie ma
sensu dawanie nizszego biegu, bo sie nie wykorzysta wiekszego momentu
na kolach. Nawet jezeli silniczek jest za slaby, by to zrobic, to
single speed jest bardzo wygodny w uzytkowaniu, prosty i tanszy od
wielobiegowych. Praktycznie wszystkie obecne EV producenci projektuja
jako single speedy, bo charakterystyki silnikow na to pozwalaja.

EV.
Nie spalinowe.

Powtórzyłeś to co napisałem:
"Jeśli silnik ciągnie w szerokim zakresie obrotów tak samo i w
dodatku
ciągnie NAPRAWDĘ DOBRZE - to owszem, można zrezygnować ze skrzyni."

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-20 06:45:30
Autor: Robert Rędziak
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On Thu, 19 Aug 2010 21:55:51 +0200, Jaroslaw Berezowski
<prezydent@gov.pl> wrote:

Jezeli silnik ktory nie ma problemu z niskimi obrotami w zakresie stalego momentu na pewnym biegu moze zerwac przyczepnosc, to nie ma sensu dawanie nizszego biegu, bo sie nie wykorzysta wiekszego momentu na kolach.

 Ale może być sens dać wyższy, by zwiększyć prędkość maksymalną
 pojazdu, jeśli tylko mocy wystarczy na osiągnięcie wyższej
 prędkości. Przy okazji można zmniejszyć trochę hałas.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-08-21 00:39:00
Autor: Jaroslaw Berezowski
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Dnia Fri, 20 Aug 2010 06:45:30 +0000, Robert Rędziak napisał(a):

 Ale moĹźe być sens dać wyĹźszy, by zwiększyć prędkość maksymalną pojazdu,
 jeśli tylko mocy wystarczy na osiągnięcie wyĹźszej prędkości. Przy
 okazji moĹźna zmniejszyć trochę hałas.
Jezeli powyzej predkosci bazowej silnik ma szeroki zakres stalej (albo prawie stalej) mocy to nie ma potrzeby, bo skrzynia biegow wlasnie pozwala z kazdej charakterystyki osiagnac charakterystyke stalej mocy.

Co do halasu silnikow AC, to jest on pomijalny nawet jak sie wkreca na 12000 rpm.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-08-19 09:34:51
Autor: Tomasz Pyra
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
MadMan pisze:
Dnia Thu, 19 Aug 2010 08:51:29 +0200, kml napisał(a):

Jeżeli silnik ma stały moment obrotowy niezależny od obrotów, to jest to
silnik mało elastyczny który właśnie wymaga skrzyni biegów o wielu
przełożeniach.
Hm, a to ciekawe, bo elektryczna Tesla ma 1 bieg i stały moment od 0 do
5400 obrotów/minutę.
Tyle, że silnik o którym mowa nie jest elektryczny :)

Niemniej ma taką samą charakterystykę. Po co montować x biegów jeśli silnik "ciągnie" w szerokim zakresie
obrotów tak samo?

Silnik który ma stały moment obrotowy wymaga trzymania go na wysokich obrotach żeby optymalnie przyspieszać, a do tego trzeba skrzyni biegów.

To z czym zaszła pomyłka, to silnik elektryczny o stałej mocy w szerokim zakresie obrotów gdzie faktycznie zmiana przełożenia nie ma sensu.

Data: 2010-08-19 10:16:39
Autor: J.F.
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On Thu, 19 Aug 2010 09:34:51 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Silnik który ma stały moment obrotowy wymaga trzymania go na wysokich obrotach żeby optymalnie przyspieszać, a do tego trzeba skrzyni biegów.

Chyba ze moment nie tylko jest staly, ale tez wysoki.
I zrywa asfalt bez skrzyni.

J.

Data: 2010-08-19 12:33:32
Autor: Johnny Hooker
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Chyba ze moment nie tylko jest staly, ale tez wysoki.
I zrywa asfalt bez skrzyni.

Moment obrotowy "kanonierki" sięga wartości 100x wyższych, niż silnika przed przeróbką - co zresztą zostało sprawdzone w trakcie testów przerobionego silnika Suzuki - no, ale Pyra sobie nie przeczytał. Chociaż ma niesamowicie wiele do powiedzenia na temat, o którym ani nic nie wie, ani nie chce wiedzieć.

--


Data: 2010-08-19 13:40:31
Autor: kamil
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?


" Johnny Hooker" <johnny_hooker@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:i4j8ar$eat$1inews.gazeta.pl...
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Chyba ze moment nie tylko jest staly, ale tez wysoki.
I zrywa asfalt bez skrzyni.

Moment obrotowy "kanonierki" sięga wartości 100x wyższych, niż silnika przed
przeróbką - co zresztą zostało sprawdzone w trakcie testów przerobionego
silnika Suzuki - no, ale Pyra sobie nie przeczytał. Chociaż ma niesamowicie
wiele do powiedzenia na temat, o którym ani nic nie wie, ani nie chce
wiedzieć.

Znaczy taki silnik ma ze 4000 niutkow? I bedziesz potrafil ruszyc takim samochodem bez zostawienia opon w miejscu?



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-19 13:04:33
Autor: Johnny Hooker
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
kamil <kamil@spam.com> napisał(a):
Znaczy taki silnik ma ze 4000 niutkow? I bedziesz potrafil ruszyc takim=20
samochodem bez zostawienia opon w miejscu?

Czy potrafisz zrozumieć znaczenie słówka "sięga"? Czy też tak tylko odpisujesz głupkowato, żeby sobie "potrollować trochę"?

--


Data: 2010-08-19 14:16:27
Autor: kamil
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?


" Johnny Hooker" <johnny_hooker@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:i4ja51$k12$1inews.gazeta.pl...
kamil <kamil@spam.com> napisał(a):

Znaczy taki silnik ma ze 4000 niutkow? I bedziesz potrafil ruszyc takim=20
samochodem bez zostawienia opon w miejscu?

Czy potrafisz zrozumieć znaczenie słówka "sięga"? Czy też tak tylko
odpisujesz głupkowato, żeby sobie "potrollować trochę"?

Teoretycznie, prototypu nikt nie widzial.



Pozdrawiam
kamil

Data: 2010-08-19 20:24:21
Autor: Robert Rędziak
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On Thu, 19 Aug 2010 13:40:31 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Znaczy taki silnik ma ze 4000 niutkow? I bedziesz potrafil ruszyc takim samochodem bez zostawienia opon w miejscu?

 I jeszcze nie ma ,,rzadkie wylać, gęste wyrzucić''? ;))

 4kN to akurat żadna rzadkość na kołach, na pierwszym biegu.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-08-20 09:41:18
Autor: kamil
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?


"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrni6r4nl.eh1.rekindrapak.wkurw.org...
On Thu, 19 Aug 2010 13:40:31 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Znaczy taki silnik ma ze 4000 niutkow? I bedziesz potrafil ruszyc takim
samochodem bez zostawienia opon w miejscu?

I jeszcze nie ma ,,rzadkie wylać, gęste wyrzucić''? ;))

4kN to akurat żadna rzadkość na kołach, na pierwszym biegu.

Jakis wykres z hamowni moze podsuniesz?




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-20 10:09:21
Autor: Massai
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
kamil wrote:



"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrni6r4nl.eh1.rekindrapak.wkurw.org...
> On Thu, 19 Aug 2010 13:40:31 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:
> >> Znaczy taki silnik ma ze 4000 niutkow? I bedziesz potrafil ruszyc
takim >> samochodem bez zostawienia opon w miejscu?
> > I jeszcze nie ma ,,rzadkie wylać, gęste wyrzucić''? ;))
> > 4kN to akurat żadna rzadkość na kołach, na pierwszym biegu.

Jakis wykres z hamowni moze podsuniesz?

4 kiloNiutony.
Nie 4 kiloNiutonometry.

Czy rzeczywiście taka siła na kołach...
Hm, to dość łatwo policzyć "od tyłu". Jakieś tam dane są.
Samochód ważący np. 1,5 tony, przyspiesza od zera do 100 km/h (~28m/s)
w ciągu 10 sekund.
Czyli gdyby przyspieszał jednostajnie, to przyspieszenie a=2,8 m/s^2

F=m*a.
Czyli 1500kg*2.8m/s^2, czyli musiałby teoretycznie mieć na kołach 4,2kN.

Ale nie przyspiesza jednostajnie... na samym pierwszym biegu
przyspieszenie jeszcze większe, więc pewnie 10kN się uzbiera.

Ale i 2 kNm to tez nie jakiś problem na pierwszym biegu, jeśli weźmiesz
pod uwagę że na pierwszym biegu masz przełożenie 10-12:1. Zwykły silnik
200 Nm będzie miał na kołach na pierwszym biegu powyżej 2 kNm.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-22 00:45:46
Autor: Robert Rędziak
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On Fri, 20 Aug 2010 10:09:21 +0000 (UTC), Massai <tsender@wp.pl>
wrote:

4 kiloNiutony.

 4kNm (zjadłem metra). W aucie, które ma przełożenie głowne 1:4
 i podobną jedynkę, a jednocześnie ponad 200Nm możliwe.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-08-22 00:44:57
Autor: Robert Rędziak
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On Fri, 20 Aug 2010 09:41:18 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

4kN to akurat żadna rzadkość na kołach, na pierwszym biegu.

Jakis wykres z hamowni moze podsuniesz?

 Bleh, przeliczyłem sobie w pamięci raz jeszcze i trochę
 przesadziłem :) Ale przy jedynce w okolicach 1:4, głównym
 podobnym i większym silniku (powyżej 200Nm) jest już blisko. Na
 kołach oczywiście.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-08-19 14:45:15
Autor: Andrzej Lawa
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
 Johnny Hooker pisze:

Moment obrotowy "kanonierki" sięga wartości 100x wyższych, niż silnika przed przeróbką - co zresztą zostało sprawdzone w trakcie testów przerobionego

ROTFL

To ja już wiem, co to za silnik. To silnik-bomba do samochodów-pułapek ;->

Data: 2010-08-19 13:09:53
Autor: Johnny Hooker
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
> Moment obrotowy "kanonierki" sięga wartości 100x wyższych, niż silnika
przed
> przeróbką - co zresztą zostało sprawdzone w trakcie testów przerobionego ROTFL

To ja już wiem, co to za silnik. To silnik-bomba do samochodów-pułapek ;->

Na te Twoje posty, to ja odpowiem teraz zbiorczo (zarówno na dotychczasowe, jak i na wszelkie ew. następne) - bo od razu widziałem że szkoda się fatygować, aby Cię traktować poważnie. Otóż przemyśl sobie następującą obserwację:

"[Ludzie] Są głupi, a nie źli [...]. Głupi. To nie to samo. Zło zakłada jakąś moralną determinację, jakiś zamiar i pewną myśl. A głupiec nie pomyśli ani się nie zastanowi. Działa instynktownie, jak zwierzę, przekonany, że robi dobrze, że zawsze ma rację; dumny, że przypierdala, za przeproszeniem, każdemu, kto widzi mu się inny od niego samego [...]" (Carlos Ruiz Zafón)

Tak więc ja - na Twoją korzyść - nie zakładam, Andrzeju Ławo, żeś człowiekiem złym. Nie - Tyś jeno głupi! A ponieważ nie jesteś już nastolatkiem, to raczej już nie ma dla Ciebie nadziei. Trudno.

--


Data: 2010-08-19 15:41:07
Autor: Andrzej Lawa
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
 Johnny Hooker pisze:

Na te Twoje posty, to ja odpowiem teraz zbiorczo (zarówno na dotychczasowe, jak i na wszelkie ew. następne) - bo od razu widziałem że szkoda się fatygować, aby Cię traktować poważnie. Otóż przemyśl sobie następującą obserwację:

[ciach bełkot]

Słuchaj, Johny Dziwka... POKAŻ nam ten prototyp - i to działający jak
twierdzisz, że działa. POKAŻ tę balerinę nieszczęsną.

A wszyscy będą ci buty czyścić - łącznie ze mną.

A jeśli nie pokażesz - wypierdalaj, trollu.

Data: 2010-08-19 23:13:18
Autor: Tomasz Pyra
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
  Johnny Hooker pisze:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Chyba ze moment nie tylko jest staly, ale tez wysoki.
I zrywa asfalt bez skrzyni.

Moment obrotowy "kanonierki" sięga wartości 100x wyższych, niż silnika przed przeróbką

Wygenerowanie w tych samych warunkach 100x wyższego momentu obrotowego wymaga 100x wyższej sprawności.
A na stronie napisane jest że sprawność jest wyższa czterokrotnie.

No to jak to z tym jest? W końcu 100x czy 4x?

Data: 2010-08-19 15:42:31
Autor: Robert Rędziak
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On Thu, 19 Aug 2010 09:34:51 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Silnik który ma stały moment obrotowy wymaga trzymania go na wysokich obrotach żeby optymalnie przyspieszać, a do tego trzeba skrzyni biegów.

 Zapętliłeś się :) Jeśli jest stały przez duży zakres, to można
 wykorzystywać cały ten zakres. Powstają inne pytania:

 a) czy wspomnianego zakresu prędkości obrotowych wystarczy do
 osiągnięcia sensownej prędkości maksymalnej przy maksymalnym
 wykorzystaniu dostępnej przyczepności przy ruszaniu.

 b) czy przełożenie zapewni optymalną pracę silnika przy
 prędkościach 50/90/130/whatever km/h.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-08-17 22:43:27
Autor: Adam Płaszczyca
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Dnia Tue, 17 Aug 2010 00:17:24 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):

Hm.. współczesne silniki deisla osiągają około 35% sprawności [..]

W warunkach rzeczywistych - tj. zmiany temperatury, przyśpieszanie, hamowanie, częste zmiany biegów - i związane z tym zmiany obrotów - itp. itd.

Czy tak?

Tak właśnie. I dlatego też w układach klimatytzacji stosuje się grzejniki
elektryczne, bo siniki produkuja w zimie za mało ciepła odpadowego, żeby
zagrzać nim kabinę. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-08-17 23:21:54
Autor: Johnny Hooker
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):
Tak właśnie.

Niestety, nie zgadza się - co pisałem już dwóm innym adwersarzom:
http://courses.washington.edu/me341/oct22v2.htm
http://sitemaker.umich.edu/mhross/files/fueleff_physicsautossanders.pdf (str. 17)

I dlatego też w układach klimatytzacji stosuje się grzejniki
elektryczne, bo siniki produkuja w zimie za mało ciepła odpadowego, żeby
zagrzać nim kabinę.

"Za mało w zimie" - bo konstruktor silnika/pojazdu tak, a nie inaczej, ustalił podział ciepła pomiędzy chłodnicę, a nagrzewnicę kabiny. To nie ma bezpośredniego związku z tematem "sprawność"

--


Data: 2010-08-19 01:36:24
Autor: Tomasz Pyra
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
  Johnny Hooker pisze:
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):
Tak właśnie.

Niestety, nie zgadza się - co pisałem już dwóm innym adwersarzom:
http://courses.washington.edu/me341/oct22v2.htm
http://sitemaker.umich.edu/mhross/files/fueleff_physicsautossanders.pdf (str. 17)

I dlatego też w układach klimatytzacji stosuje się grzejniki
elektryczne, bo siniki produkuja w zimie za mało ciepła odpadowego, żeby
zagrzać nim kabinę.

"Za mało w zimie" - bo konstruktor silnika/pojazdu tak, a nie inaczej, ustalił podział ciepła pomiędzy chłodnicę, a nagrzewnicę kabiny.

Chłodnica wtedy jest zatkana termostatem.
Wszystko idzie nagrzewnicą (no i w wydech).

Data: 2010-08-19 12:27:57
Autor: Johnny Hooker
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
> "Za mało w zimie" - bo konstruktor silnika/pojazdu tak, a nie inaczej, > ustalił podział ciepła pomiędzy chłodnicę, a nagrzewnicę kabiny.

Chłodnica wtedy jest zatkana termostatem.
Wszystko idzie nagrzewnicą (no i w wydech).

Już za parę miesięcy będzie zima w pełni. Podejdź sobie wtedy do pierwszej-
lepszej ciężarówki - takiej, która ma akurat silnik na chodzie - i pomacaj jej chłodnicę. I zbadaj, czy faktycznie jest całkowicie zimna (wręcz ma temperaturę otoczenia, czyli, jak to w zimie, ujemną), bo to "termostat ją zatkał kompletnie".

--


Data: 2010-08-22 11:51:39
Autor: Adam Płaszczyca
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Dnia Thu, 19 Aug 2010 12:27:57 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):

Już za parę miesięcy będzie zima w pełni. Podejdź sobie wtedy do pierwszej-
lepszej ciężarówki - takiej, która ma akurat silnik na chodzie - i pomacaj jej chłodnicę. I zbadaj, czy faktycznie jest całkowicie zimna (wręcz ma temperaturę otoczenia, czyli, jak to w zimie, ujemną), bo to "termostat ją zatkał kompletnie".

Dopóki temperatura cieczy chłodzącej nie osiągnie punktu otwarcia
termostatu - to właśnie tak będzie. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-08-22 11:50:47
Autor: Adam Płaszczyca
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Dnia Tue, 17 Aug 2010 23:21:54 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):


"Za mało w zimie" - bo konstruktor silnika/pojazdu tak, a nie inaczej, ustalił podział ciepła pomiędzy chłodnicę, a nagrzewnicę kabiny. To nie ma bezpośredniego związku z tematem "sprawność"

Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o układach chłodzenia silników
spalinowych, to byś wiedział, że dopóki nie zostanie osiągnięta temepratura
pracy silnika, to duży obieg chłodniczy (ten z chłodnicą) jest szczelnei
zamknięty i 100% ciepła opadowego idzie w obwód nagrzewnicy powietrza. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-08-22 12:02:44
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
W dniu 2010-08-22 11:50, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Tue, 17 Aug 2010 23:21:54 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):


"Za mało w zimie" - bo konstruktor silnika/pojazdu tak, a nie inaczej,
ustalił podział ciepła pomiędzy chłodnicę, a nagrzewnicę kabiny. To nie ma
bezpośredniego związku z tematem "sprawność"

Gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie o układach chłodzenia silników
spalinowych, to byś wiedział, że dopóki nie zostanie osiągnięta temepratura
pracy silnika, to duży obieg chłodniczy (ten z chłodnicą) jest szczelnei
zamknięty i 100% ciepła opadowego idzie w obwód nagrzewnicy powietrza.


Adamie, ale termostat nie działa zero-jedynkowo. Podawana na nim temp. otwarcia, np. 89 stopni, to chyba często jest temperatura _pełnego_ otwarcia.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-08-22 22:20:22
Autor: Tomasz Pyra
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

pracy silnika, to duży obieg chłodniczy (ten z chłodnicą) jest szczelnei
zamknięty i 100% ciepła opadowego idzie w obwód nagrzewnicy powietrza.


Adamie, ale termostat nie działa zero-jedynkowo. Podawana na nim temp. otwarcia, np. 89 stopni, to chyba często jest temperatura _pełnego_ otwarcia.

No tak, ale w takim układzie temperatura pełnego zamknięcia to będzie coś w okolicach 85C.
Dzięki temu jedzie się samochodem w różnych warunkach a temperatura zmienia się o góra kilka stopni.

W każdym razie dopóki silnik nie osiągnie 80C jakiekolwiek rozgrzewanie się chłodnicy oznacza uszkodzony termostat.

Data: 2010-08-25 23:04:39
Autor: Adam Płaszczyca
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Dnia Sun, 22 Aug 2010 12:02:44 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Adamie, ale termostat nie działa zero-jedynkowo. Podawana na nim temp. otwarcia, np. 89 stopni, to chyba często jest temperatura _pełnego_ otwarcia.

Różnie. Niekiedy pełnego, niekiedy początku. Równica zazwyczaj 3-4 stopni. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-08-18 09:08:30
Autor: Massai
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Adam Płaszczyca wrote:

Dnia Tue, 17 Aug 2010 00:17:24 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):

>> Hm.. współczesne silniki deisla osiągają około 35% sprawności [..]
> > W warunkach rzeczywistych - tj. zmiany temperatury, przyśpieszanie, > hamowanie, częste zmiany biegów - i związane z tym zmiany obrotów -
> itp. itd.
> > Czy tak?

Tak właśnie. I dlatego też w układach klimatytzacji stosuje się
grzejniki elektryczne, bo siniki produkuja w zimie za mało ciepła
odpadowego, żeby zagrzać nim kabinę.

No, tu nie byłbym taki pewien czy to tylko "za mało ciepła odpadowego".

Spaliny wylatują gorące i zimą i latem, spróbuj dotknąć kolektora
wydechowego takiego "niedogrzanego" zimą silnika.

Po prostu układ chłodzenia/ogrzewania nie wychwytuje całości
marnowanego ciepła - bazuje na energi przekazywanej via blok silnika, a
nie np. jakąś spiralną nagrzewnicę w wydechu.

--
Pozdro
Massai

Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona