Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?

Data: 2010-08-16 19:22:07
Autor: JAM
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On Aug 15, 3:07 pm, "sop3k" <sop3kWYTNI...@o2.pl> wrote:
Witam!

To już chyba 3 konstrukcja silnika trochę tylko zmodyfikowanego w stosunku do
Otto i Diesla, który ma znacznie lepszą sprawność niż to sprzedawane dziś w
salonach na których konstrukcje wydaje się miliony.

http://gun-engine.pl/

Nie wiem czy to lobby, czy naprawdę stworzenie linii produkcyjnej dla silników o
konstrukcji którą może wykonać człowiek w garażu jest, aż tak trudne? Przecież
firma która wypuszcza taki silnik na rynek, w mgnieniu oka zdobywa jego duża
część. Gdzie popełniam błąd w moim rozumowaniu.

W patencie napisali, ze silnik ma czterokrotnie wieksza sprawnosc niz
tradycyjny silnik spalinowy. Poniewaz dzisiejsze silniki spalinowe
osiagaja 30% sprawnosci, wynika, ze konstrukcja opatentowana osiaga
120% sprawnosci, czyli produkuje benzyne.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-08-17 17:48:16
Autor: Johnny Hooker
JAM <ja_1410@yahoo.com> napisał(a):
[...]

30%? No, popatrz... co prawda, niektórzy upierali się już, że diesle to nawet 40% - ale to nie jest wcale ostatnie słowo na ten temat... pod adresem: http://tinyurl.com/28voos5 znajdziesz niezwykle interesującą informację:

"Dzisiejsze silniki diesla są super, osiągają sprawnośc rzędu 60% i palą tyle co nic."

Jak więc widać, licytacja doszła już do "60% sprawności" dla diesla. No, to czekam - kto z Was da więcej? :)

Data: 2010-08-17 20:00:51
Autor: J.F.
On Tue, 17 Aug 2010 17:48:16 +0000 (UTC),   Johnny Hooker wrote:
[...]

ponad 50% ma ten
http://www.mandieselturbo.com/engines/TwoStrokeLowSpeedPropMEEngines.asp?model=S80ME-C7

A 60% ma turbina gazowa z dopalaczem parowym Siemensa.

A jak chcesz cos bardziej popularnego:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption

J.

Data: 2010-08-17 18:43:36
Autor: Johnny Hooker
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

A, tak - zgadzam się, że diesle "morskie" mogą osiągnąć wyższą sprawność, wszakże przypomnę, że mówimy w tym wątku konkretnie o silnikach SAMOCHODOWYCH TŁOKOWYCH!

Sorry - no bonus.

Data: 2010-08-17 20:49:40
Autor: J.F.
On Tue, 17 Aug 2010 18:43:36 +0000 (UTC),   Johnny Hooker wrote:
[...]

Ale tam sa dwa diesle samochodowe z wynikiem ponad 40%.
Wiec sorry - nie mozna pisac "cztery razy lepsza".
Ani nawet trzy.

J.

Data: 2010-08-17 19:20:07
Autor: Johnny Hooker
> [...]
>Sorry - no bonus.

Ale tam sa dwa diesle samochodowe z wynikiem ponad 40%.
Wiec sorry - nie mozna pisac "cztery razy lepsza".

Sprawność dla diesli podawana jest - według moich informacji - bez uwzględnienia nawet tarcia tłoka. Można upewnić się, jak widzę, np. tu:

http://courses.washington.edu/me341/oct22v2.htm

Data: 2010-08-18 11:36:01
Autor: jacek2v
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On 17 Sie, 21:20, " Johnny Hooker" <johnny_hoo...@WYTNIJ.gazeta.pl>
wrote:
J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

Sprawność dla diesli podawana jest - według moich informacji - bez
uwzględnienia nawet tarcia tłoka. Można upewnić się, jak widzę, np. tu:

Przepraszam, ale coś mnie zaniepokoiło: to jaką sprawność wg Ciebie ma
silnik benzynowy?
Mi się wydawało, że benzynowe mają mniejszą sprawność, czyżby poniżej
20%?
Dodam, że nie pytam złośliwie :)

Pzdr.

Data: 2010-08-19 12:21:21
Autor: Johnny Hooker
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
jacek2v <jacek2v@gmail.com> napisał(a):
Przepraszam, ale co=B6 mnie zaniepokoi=B3o: to jak=B1 sprawno=B6=E6 wg Cieb=
ie ma
silnik benzynowy?
Mi si=EA wydawa=B3o, =BFe benzynowe maj=B1 mniejsz=B1 sprawno=B6=E6, czy=BF=
by poni=BFej 20%?

Zależy którego. Jaka to jest konstrukcja, jak wykonana, w jakim jest stanie... różnica w sprawności samochodowych silników benzynowych i dieslowskich nie jest taka znowuż wielka.

No chyba, że dla tych, co to oświadczają - jak sam miałem ostatnio okazję się przekonać - że "nowoczesne diesle mają sprawność 60%, i palą tyle, co nic" (chyba papierosów...).

Data: 2010-08-20 09:47:12
Autor: jacek2v
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On 19 Sie, 14:21, " Johnny Hooker" <johnny_hoo...@WYTNIJ.gazeta.pl>
wrote:
jacek2v <jace...@gmail.com> napisał(a):

> [...]

przekonać - że "nowoczesne diesle mają sprawność 60%, i palą tyle, co

Nie mówię o KONKRETNYM silniku, tylko silniku benzynowym vs diesel.
Czyżbyś sugerował, że jeśli weźmiemy np. taki 1,9TDI 110KM to
znajdziemy 1.9 benzynę z turbo o wyższej sprawności niż on? Pomijając
zużycie silników i ich użycie w konkretnych autach.?

Pzdr.

Data: 2010-08-17 23:32:56
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 17 Aug 2010 17:48:16 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):

Jak więc widać, licytacja doszła już do "60% sprawności" dla diesla. No, to czekam - kto z Was da więcej? :)

60%? Niewykonalne, wynika z samego obiegu silnika Diesla, chyba, że silnik
ten zasilał również instalacje grzewczą. --
     ___________ (R)

Data: 2010-08-17 17:07:05
Autor: JAM
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On Aug 17, 5:32 pm, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
> [...]

60%? Niewykonalne, wynika z samego obiegu silnika Diesla, chyba, że silnik
ten zasilał również instalacje grzewczą.

    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdówhttp://trzypion.pl/

Problem w tym, ze tytulowe cudo techniki bedzie mialo w przyblizeniu
ten sam cykl cieplny.