Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?

Data: 2010-08-16 19:29:24
Autor: JAM
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On Aug 15, 3:07 pm, "sop3k" <sop3kWYTNI...@o2.pl> wrote:
Witam!

To już chyba 3 konstrukcja silnika trochę tylko zmodyfikowanego w stosunku do
Otto i Diesla, który ma znacznie lepszą sprawność niż to sprzedawane dziś w
salonach na których konstrukcje wydaje się miliony.

http://gun-engine.pl/

Nie wiem czy to lobby, czy naprawdę stworzenie linii produkcyjnej dla silników o
konstrukcji którą może wykonać człowiek w garażu jest, aż tak trudne? Przecież
firma która wypuszcza taki silnik na rynek, w mgnieniu oka zdobywa jego duża
część. Gdzie popełniam błąd w moim rozumowaniu.

A propos. Jeszcze lepszy jest silnik "Balerina" tego "wynalazcy". 5kW
wykorzystujace demona Maxwella to nie w kij dmuchal. 5kW spokojnie
moze napedzac samochod wykorzystujac cieplo otoczenia. Toc to marznie
zielonych mogace zbalansowac globalne ocieplenie ! Fizycy nazywaja
takie silniki Perpetuum Mobile 2 stopnia jako ze w odroznieniu od
potocznie znanego Perpetuum Mobile 1 stopnia naruszajacego pierwsza
zasade termodynamiki, Balerina narusza jedynie druga zasade.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2010-08-17 19:22:27
Autor: Johnny Hooker
JAM <ja_1410@yahoo.com> napisał(a):
[...]

Ciekawe. Skąd wniosek, że Balerina narusza drugą zasadę termodynamiki?

Data: 2010-08-17 17:05:29
Autor: JAM
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On Aug 17, 3:22 pm, " Johnny Hooker" <johnny_hoo...@WYTNIJ.gazeta.pl>
wrote:
JAM <ja_1...@yahoo.com> napisał(a):

Ciekawe. Skąd wniosek, że Balerina narusza drugą zasadę termodynamiki?

Pobieranie 5 kW energii z ciepla otoczenia.

Data: 2010-08-18 13:16:32
Autor: Johnny Hooker
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
JAM <ja_1410@yahoo.com> napisał(a):
> Ciekawe. Sk=B1d wniosek, =BFe Balerina narusza drug=B1 zasad=EA termodyna=
miki?

Pobieranie 5 kW energii z ciepla otoczenia.

Ciekawe. Skąd informacja, że Balerina pobiera ciepło z otoczenia?

Data: 2010-08-18 15:22:07
Autor: Andrzej Lawa
 Johnny Hooker pisze:
[...]

"urządzenie umożliwiające pobieranie energii zawartej po prostu w naszym
otoczeniu"

Data: 2010-08-18 15:24:56
Autor: J.F.
On Wed, 18 Aug 2010 15:22:07 +0200,  Andrzej Lawa wrote:
Johnny Hooker pisze:
[...]

Ale nie napisal jakiej energii :-)

Moze energii prozni, moze punktu zero - sama najprawdziwsza nauka :-)

J.

Data: 2010-08-18 13:54:03
Autor: Johnny Hooker
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
>otoczeniu"

Ale nie napisal jakiej energii :-)

O! Jeden się trafił - wprawdzie też silący się na dowcipasy - ale jednak umiejący czytać ZE ZROZUMIENIEM. Zgadza się.

Wszyscy pozostali, którzy "dopowiadali" to, czego w tekście wcale nie było - dali tym publicznie dowód swej ociężałości umysłowej. I bardzo dobrze - przynajmniej wiadomo, komu nie ma co podsuwać żadnych tekstów, bo i tak nie zrozumie. :)

Moze energii prozni, moze punktu zero - sama najprawdziwsza nauka :-)

A Ty się tak doskonale znasz na tym, że tak sobie swobodnie recenzujesz? :)

Data: 2010-08-18 14:09:13
Autor: Massai
 Johnny Hooker wrote:

J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): > >>>> Ciekawe. Sk=B1d wniosek, =BFe Balerina narusza drug=B1
> zasad=EA
termodyna=

> [...]

było - dali tym publicznie dowód swej ociężałości umysłowej. I bardzo
dobrze - przynajmniej wiadomo, komu nie ma co podsuwać żadnych

Jeśli otoczenie zdefiniujesz jako "pedałujący murzyn" albo "wiejący
wiatr" a ta "balerina" ma śmigła, to owszem, będzie to pobieranie
energii z "otoczenia".
Tylko mam pewne wątpliwości czy to aż tak nowatorskie rozwiązanie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-18 22:10:13
Autor: Andrzej Lawa
 Johnny Hooker pisze:

Ale nie napisal jakiej energii :-)

O! Jeden się trafił - wprawdzie też silący się na dowcipasy - ale jednak umiejący czytać ZE ZROZUMIENIEM. Zgadza się.

Och, mędrcze, zdradź zatem, z jakiej to niby energii korzysta owo
wieczyste ruchadło? Z energii ektoplazmy może?

Data: 2010-08-19 12:32:02
Autor: Mariusz Chwalba
On Wed, 18 Aug 2010 22:10:13 +0200, Andrzej Lawa  <alawa_news@lechistan.spam_precz.com> wrote:

[...]

Przy takim opisie jak tam, to można sobie dowolną głupotę dośpiewać.
Np. energii elektrycznej. Z gniazdka.

*Podejrzewam*, że to jakaś sprytna konstrukcja stirlinga.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-08-19 12:57:04
Autor: Andrzej Lawa
Mariusz Chwalba pisze:

Przy takim opisie jak tam, to można sobie dowolną głupotę dośpiewać.
Np. energii elektrycznej. Z gniazdka.

*Podejrzewam*, że to jakaś sprytna konstrukcja stirlinga.

To i tak będzie energia cieplna i będzie potrzebna spora różnica
temperatur. Kiedyś takie patenty z turbinką i obniżaniem ciśnienia
próbowali robić, ale (1) słabo szło (2) wykorzystywali lokalizację
(gorąca "odpadowa" woda z jakiejś elektrowni i pobliskie, zimne morze).

Wydajność w przypadku malutkiego modelu była OK, jak próbowali zbudować
większe, to jakoś mizernie działało.

Data: 2010-08-22 11:55:04
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 19 Aug 2010 12:57:04 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

To i tak będzie energia cieplna i będzie potrzebna spora różnica
temperatur. Kiedyś takie patenty z turbinką i obniżaniem ciśnienia

Bo ja wiem? Stirlingowi wystarcza kilka stopni różnicy. --
     ___________ (R)

Data: 2010-08-22 21:01:32
Autor: Andrzej Lawa
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Do realnej wydajnej pracy, czy do tego, żeby malutki model w ogóle się
poruszał?

Data: 2010-08-25 23:05:23
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 22 Aug 2010 21:01:32 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Bo ja wiem? Stirlingowi wystarcza kilka stopni różnicy.

Do realnej wydajnej pracy, czy do tego, żeby malutki model w ogóle się
poruszał?

Do realnej, wydajnej pracy. Inna sprawa, że dużego momentu na takiej
różnicy nie osiągniesz. --
     ___________ (R)

Data: 2010-08-26 08:19:22
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.08.2010 23:05, Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Nie nazwałbym takiej sytuacji realną, wydajną pracę - fajnie, że się
kręci, ale jak ledwie pokonuje własne opory ruchu to praktyczne to nie jest.

Data: 2010-09-01 20:23:31
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 26 Aug 2010 08:19:22 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Jedyny problem, to wydajność źródła ciepła. Jeśli jest to na przykład
przepływająca woda, to spokojnie kilka kW wyciągniesz. --
     ___________ (R)

Data: 2010-09-01 23:35:46
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-09-01, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

[...]

Równie ważna jest chyba wydajność źródła "zimna" ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-08-18 15:26:32
Autor: Andrzej Lawa
Johnny Hooker pisze:
[...]

Och, przepraszam... ZPM składający się z wirniczka czerpiącego energię z
podprzestrzeni...

Data: 2010-08-18 11:40:00
Autor: jacek2v
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On 18 Sie, 15:26, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
J.F. pisze:

> Ale nie napisal jakiej energii :-)

> Moze energii prozni, moze punktu zero - sama najprawdziwsza nauka :-)

Och, przepraszam... ZPM składający się z wirniczka czerpiącego energię z
podprzestrzeni...

Ooooo czyżby będzie można znowu odpalić gwiezdne wrota :)?!!!

Pzdr.

Data: 2010-08-18 22:18:39
Autor: Andrzej Lawa
jacek2v pisze:

[...]

Zmontujesz 3 baleriny i całym miastem wystartujesz ;->

Data: 2010-08-18 15:56:47
Autor: JAM
On Aug 18, 9:24 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>otoczeniu"

Ale nie napisal jakiej energii :-)

Moze energii prozni, moze punktu zero - sama najprawdziwsza nauka :-)

Hmm, o tym nie pomyslalem. Moze wykorzystuje na przemian odpychanie
czarnej energii z przyciaganiem czarnej materii a ekranuje jedno od
drugiego gazeta ?

Data: 2010-08-19 07:59:04
Autor: Andrzej Lawa
JAM pisze:

Hmm, o tym nie pomyslalem. Moze wykorzystuje na przemian odpychanie
czarnej energii z przyciaganiem czarnej materii a ekranuje jedno od
drugiego gazeta ?

Ważne pytanie: jaką gazetą?

Data: 2010-08-19 05:19:44
Autor: JAM
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On Aug 19, 1:59 am, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
JAM pisze:

> Hmm, o tym nie pomyslalem. Moze wykorzystuje na przemian odpychanie
> czarnej energii z przyciaganiem czarnej materii a ekranuje jedno od
> drugiego gazeta ?

Ważne pytanie: jaką gazetą?

Sluszne pytanie. Gazeta musi byc "wybiorcza" aby na przemian ekranowac
jedno od drugiego tworzac czarny cykl :-)

Data: 2010-08-17 22:37:15
Autor: J.F.
On Tue, 17 Aug 2010 19:22:27 +0000 (UTC),   Johnny Hooker wrote:
[...]

Slusznie slusznie - po uwaznym przeczytaniu wypocin Wynalazcy, a moze
tylko Autora strony - juz sie traci pojecie ktora zasade narusza.

J.

Data: 2010-08-18 13:19:50
Autor: Johnny Hooker
Jak ma naruszac - kiedy nie narusza?
> [...]

Slusznie slusznie - po uwaznym przeczytaniu wypocin Wynalazcy, a moze
tylko Autora strony - juz sie traci pojecie ktora zasade narusza.

Ciekawe. Skąd wniosek, że ten silnik w ogóle cokolwiek narusza?

Data: 2010-08-18 15:25:26
Autor: Andrzej Lawa
 Johnny Hooker pisze:
[...]

Albo idiotycznie trollujesz, albo na prawdę jesteś tak głupi, że
wierzysz w brednie typu "elektrownia w grzejniku" czerpiąca energię z
ciepła otoczenia. Toż to perpetuum mobile jak w mordę strzelił.

Data: 2010-08-18 15:43:40
Autor: J.F.
On Wed, 18 Aug 2010 13:19:50 +0000 (UTC),   Johnny Hooker wrote:
> [...]
tylko Autora strony - juz sie traci pojecie ktora zasade narusza.

Ciekawe. Skąd wniosek, że ten silnik w ogóle cokolwiek narusza?

Nie, skad, absolutnie nic nie narusza, korzysta sobie z tego ze cialo
puszczone raz, puszcza sie dalej..

J.

Data: 2010-08-18 13:59:40
Autor: Johnny Hooker
Jak ma naruszac - kiedy nie narusza?

>Ciekawe. Skąd wniosek, że ten silnik w ogóle cokolwiek narusza?

Nie, skad, absolutnie nic nie narusza, korzysta sobie z tego ze cialo
puszczone raz, puszcza sie dalej..

A to już wyłącznie Twoja własna bajka. :) Ale fakt, że czegoś nie rozumiesz, wcale nie znaczy, że "to być nie może".

Czyżbyś uważał się za geniusza? Dlaczego zatem TY nie dokonujesz interesujących wynalazków? Czyżby "...bo nie warto"? ;)

Data: 2010-08-18 08:44:44
Autor: Yakhub
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Dnia Tue, 17 Aug 2010 19:22:27 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisaů(a):

Ciekawe. Skŕd wniosek, ýe Balerina narusza drugŕ zasadć termodynamiki?

Zacytujć pierwsze zdanie opisu:
"Kolejnŕ konstrukcjŕ K. Hoůubowicza jest ĽbalerinaĄ - urzŕdzenie
umoýliwiajŕce pobieranie energii zawartej po prostu w naszym otoczeniu"

A dalej mamy juý tylko lepiej:
"Silnik nie emituje ýadnych spalin, jak równieý nie zuýywa paliw. "

Litoúci...

--
Yakhub

Data: 2010-08-18 13:27:49
Autor: Johnny Hooker
Nalezy czytac ZE ZROZUMIENIEM
Yakhub <yakhub@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

A dalej mamy juý tylko lepiej:
"Silnik nie emituje ýadnych spalin, jak równieý nie zuýywa paliw. "

Ano właśnie: litości...  Przeczytaj sobie przytoczone przez siebie cytaty jeszcze raz - ale tym razem ZE ZROZUMIENIEM - i spróbuj raz jeszcze odpowiedzieć na pytanie: "Skąd wniosek, że Balerina narusza drugą zasadę termodynamiki?"

Data: 2010-08-18 15:40:00
Autor: Yakhub
Dnia Wed, 18 Aug 2010 13:27:49 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):

[...]

*Bo umożliwia pobieranie energii zawartej w otoczeniu.*

Przeczytaj sobie, co to jest wspomniany już demon Maxwella.

--
Yakhub

Data: 2010-08-18 13:47:31
Autor: Johnny Hooker
Nalezy czytac ZE ZROZUMIENIEM

*Bo umożliwia pobieranie energii zawartej w otoczeniu.*

Przeczytaj sobie, co to jest wspomniany już demon Maxwella.

Jesteś żałosny.

Dobrze, raz jeszcze spróbuję podpowiedzieć: demon Maxwella odnosi się do zjawisk CIEPLNYCH.

A teraz - powtarzam - przeczytaj sobie przytoczone przez siebie cytaty jeszcze raz - ale tym razem ZE ZROZUMIENIEM - i spróbuj raz jeszcze odpowiedzieć na pytanie: "Skąd wniosek, że Balerina narusza drugą zasadę termodynamiki?"

Data: 2010-08-18 11:37:30
Autor: jacek2v
On 17 Sie, 04:29, JAM <ja_1...@yahoo.com> wrote:
> [...]

potocznie znanego Perpetuum Mobile 1 stopnia naruszajacego pierwsza
zasade termodynamiki, Balerina narusza jedynie druga zasade.

A to nie jest tak, że jak już pobiera ciepło z otoczenia - czyli
energię - to już nie jest Perpetuum M.?

Pzdr.

Data: 2010-08-18 22:16:19
Autor: Andrzej Lawa
jacek2v pisze:

A to nie jest tak, że jak już pobiera ciepło z otoczenia - czyli
energię - to już nie jest Perpetuum M.?

To jest tak zwane perpetuum mobile drugiego rodzaju - żeby zadziałało,
trzeba by demona Maxwella wyhodować, bo inaczej druga zasada
termodynamiki przeszkadza. Przez tę paskudną drugą zasadę jak położysz
obok siebie dwa kamienie w izolowanym pojemniku, to za chiny ludowe
jeden nie zrobi się gorący kosztem drugiego, który w tym samym momencie
stałby się zimny. Trochę szkoda, bo

Data: 2010-08-18 22:17:15
Autor: Andrzej Lawa
jacek2v pisze:

[...]

stałby się zimny. Trochę szkoda, bo jakbyś miał tego pożytecznego
demona, wystarczyłoby piekarnik/bojler ustawić obok lodówki/zamrażarki i
nie trzeba by prądu marnować na chłodzenie i grzanie ;->

Data: 2010-08-18 22:12:07
Autor: jacek2v
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On 18 Sie, 22:17, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
jacek2v pisze:

> [...]

demona, wystarczyłoby piekarnik/bojler ustawić obok lodówki/zamrażarki i
nie trzeba by prądu marnować na chłodzenie i grzanie ;->

No to tego 2giego rodzaju perpetuum to nie znałem - doczytałem :)
A co do tego demona i tych kamieni to nie wydaje mi się to tak
całkowicie niewykonalne :)
Gdyby kamienie miały inną strukturę fizyczną np. taką
promieniotwórczą :D - idąc po bandzie.
A tak mniej po bandzie, wydaje mi się, że niektóre materiały mają
większą właściwość absorpcji ciepła, a inne wręcz przeciwnie. Gdyby
tak wrzucić dwa kamienie jeden z nich plus - to taki co lepiej
absorbuje - i drugi minus to i bez demona by sobie poradziły :) Nie
wiem jak to by było rozpatrywane w świetle fizyki, czy np.
uwzględniany jest tu ośrodek (gaz w pudełku).

PS: Jak człowiek dużo zapomniał z tej fizyki ehhh :(

Pzdr.

Data: 2010-08-19 08:13:08
Autor: Andrzej Lawa
jacek2v pisze:

A co do tego demona i tych kamieni to nie wydaje mi się to tak
całkowicie niewykonalne :)

Całkowicie.

Gdyby kamienie miały inną strukturę fizyczną np. taką
promieniotwórczą :D - idąc po bandzie.

Wróć! Równie dobrze można by jeden z kamieni podpalić (bo to np. węgiel).

I wtedy nagrzeją się oba. I to ten promieniujący/płonący będzie cieplejszy.

Data: 2010-08-31 22:32:20
Autor: jacek2v
Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
On 19 Sie, 08:13, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
jacek2v pisze:

> A co do tego demona i tych kamieni to nie wydaje mi się to tak
> całkowicie niewykonalne :)

Całkowicie.

> [...]

I wtedy nagrzeją się oba. I to ten promieniujący/płonący będzie cieplejszy.

A nie będę dalej brnął :) fizyka to nie moja core działka :D

Pzdr.

Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?