Data: 2017-04-09 11:00:50 | |
Autor: Budzik | |
Gwa³towne hamowanie | |
Ujezdzam rower unibike everest ze zwyk³ymi v-breakami.
W zesz³ym roku do³o¿y³em z ty³u booster. Wymieni³em klocki i linki. Jednak nadal jest tak, ze trudno wyczuc jest moment kiedy tylnie ko³o straci przyczepnosc. Stoj±c naciskam hamulec tylni, klocki sciskaja obrecz a mimo to nadal moge docisnac klamke tak jakby albo linka sie naci±ga³a albo jakis inny element pracuje i daje niwielki luz. W sumie to zaden wielki problem ale pamietam jak za dzieciaka lub tez nastolatka mozna by³o z duz± kontrol± hamowaæ w poslizgu, bokiem etc. A teraz ciezko. Oczywi¶cie zak³adam ze to równie¿ kwestia wagi (obecnie jakies 90) niemniej pytanie czy mozna jeszcze co¶ z tym zrobiæ? Lepsze vbreaki? Tarcze? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Cytaty zosta³y pociête tendencyjnie, a odpowiedzi nie uwzglêdniaj± innego ni¿ mój punktu widzenia. |
|
Data: 2017-04-09 17:27:56 | |
Autor: wO.ôhoo! | |
Gwa³towne hamowanie | |
W dniu 09.04.2017 o 13:00, Budzik pisze:
Lepsze vbreaki? Tarcze? S± dobre V-ki, s± s³abe tarcze. W du¿ej mierze kwestia ceny. Do pewnego progu (pó³/profesjonalnego) otrzymujesz jako¶æ proporcjonaln± do ceny. Z tej samej pó³ki cenowej (nie myliæ z cen±) tarcze bêd± lepsze. |
|
Data: 2017-04-09 17:45:04 | |
Autor: ToMasz | |
Gwa³towne hamowanie | |
Oczywi¶cie zak³adam ze to równie¿ kwestia wagi (obecnie jakies 90) niemniejnajpierw poka¿ jakie masz klamki i vbraki i klocki. Czy jak naci¶niejsz z ca³ej si³y JEDNYM palcem klamkê to zablokujesz ko³o? je¶li ta, a zale¿y Ci na modulacji si³y hamowania, to albo wyæwicz palce, albo kup DOBRE traczówki ToMasz |
|
Data: 2017-04-09 17:00:52 | |
Autor: Budzik | |
Gwa³towne hamowanie | |
U¿ytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...
Oczywi¶cie zak³adam ze to równie¿ kwestia wagi (obecnie jakies 90) najpierw poka¿ jakie masz klamki i vbraki i klocki. Czy jakTakie jak by³y od nowo¶ci - mysle ze to grupa altusa. Jednym palcem zdecydowanie nie dam rady zablokowaæ ko³a. To znaczy moze tak, ale to na pewno nie by³by naturalne. Dobre tarczówki to znaczy jakie? Mo¿na za³ozyæ tylko na ty³ czy sie nei oplaca bo sprzedaja to w kompletach? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Dyplomata to cz³owiek, który pamiêta o urodzinach kobiety, ale zapomina o jej wieku." Anthony Eden |
|
Data: 2017-04-10 00:16:17 | |
Autor: WS | |
Gwa³towne hamowanie | |
On Sunday, April 9, 2017 at 7:00:52 PM UTC+2, Budzik wrote:
Dobre tarczówki to znaczy jakie? Mozna, tlko 1. nalezy sprawdzic, czy sie da (czy jest piasta pod tarcze, sa mocowania zaciskow) 0. bo od tego nalezy zaczac - w jakim celu zmieniac sam tyl? Tyl w jednosladzie to spowalniacz, a nie hamulec. prosciej nauczyc sie hamowac przodem (i tu przydaje sie dobra modulacja) WS |
|
Data: 2017-04-11 21:42:30 | |
Autor: ToMasz | |
Gwa³towne hamowanie | |
Takie jak by³y od nowo¶ci - mysle ze to grupa altusa.ale to w³a¶nie jest najwa¿niejsza kwestia. je¶li nie zablokujesz ko³a "jednym palcem" (napewno wymaga to wysi³ku, ale zazwyczaj masz do tego 4 palce) to znaczy ze masz hamulec nie sprawny. je¶li jednak jest sprawny, a co¶ Ci "nie pasi" to _dopiero wtedy_ szukaj lepszego. Ale jak masz zamiar zamontowaæ no name na linki - to zapomnij ToMasz Ps a mo¿e kup klocki ahlonga ashima braco autor trójkolorowe, "przeleæ" obrêcz wat± stalow±, albo piankowym pilnikiem do paznokci od ¿ony, wycentruj ko³a i sprawd¼ czy jest lepiej. raptem zainwestujesz 20z³.... |
|
Data: 2017-04-09 17:58:54 | |
Autor: ±æê³ñ󶼿 | |
Gwa³towne hamowanie | |
U mnie v-ki lepiej hamuj± praktycznie w miejscu, dyski to spowalniacze (dwa bardzo podobne rowery), zreszt± czysta fizyka siê k³ania.
BTW widzia³e¶ v-ki hydrauliczne? Np.: www.giant-bicycles.com/pl/argento-1 -- -- - Lepsze vbreaki? |
|
Data: 2017-04-09 17:00:52 | |
Autor: Budzik | |
Gwa³towne hamowanie | |
U¿ytkownik ±æê³ñ󶼿 nie@dla.spamerow ...
U mnie v-ki lepiej hamuj± praktycznie w miejscu, dyski to spowalniacze Ale w takim razie co u mnie jest nie halo? Klamkomanetki? Linki? Klocki? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Wiem, ¿e to, co piszê, jest mo¿e ¶rednio m±dre, ale có¿ - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski |
|
Data: 2017-04-09 12:08:59 | |
Autor: Ignac | |
Gwa³towne hamowanie | |
W dniu niedziela, 9 kwietnia 2017 19:00:52 UTC+2 u¿ytkownik Budzik napisa³:
Ale w takim razie co u mnie jest nie halo? Odkrêæ linkê i/lub roz³±cz obie szczêki hamulcowe, wypnij sprê¿yny prêtowe i poruszaj szczêkami na boki, maj± siê ruszaæ na piwotach bez najmniejszego oporu. Twoje bêd±(?) siê rusza³y z oporem, odkrêæ je, a pivoty posmaruj smarem/olejem. Miêdzy adapter/tulejkê na której osadzona jest szczêka psiknij trochê wd-40, a pó¼niej to samo miejsce posmaruj olejem przy pomocy ma³ego pêdzelka. Wytrzyj do sucha z zewn±trz ca³o¶æ szczêkê z tym adapterem i przykrêæ ponownie. Teraz, po przykrêceniu, szczêki na pivotach powinny siê ruszaæ leciutko. Nastêpnie sprawdzasz czy linka hamulcowa nie ma oporu w pancerzu. W tym celu lew± rêk± trzymasz jej koniec, a praw± naciskasz na klamkê hamulcow±. Linka pod naci¶niêciem klamki ma siê przesuwaæ bez ¿adnych oporów. Je¶li tak nie jest wyci±gn±æ linkê i zbadaæ przyczynê powsta³ego oporu. Ja smarujê lekko olejem linki nawet w teflonowym pancerzu. Wreszcie sama klamka hamulcowa, na sworzniu, ma siê ruszaæ bez najmniejszych oporów, w razie ich wyst±pienia u¿yj wd-40, lub wymieñ ostatecznie ca³± klamkê. I wreszcie klocki hamulcowe, musz± przylegaæ ca³± powierzchni± do powierzchni bocznych obrêczy, w tym celu lew± rêk± ¶ciskam szczêki, a praw± dokrêcam lekko nakrêtki w³o¿onych wcze¶niej klocków, pó¼niej dokrêcam je mocno. Je¶li obrêcz jest wycentrowana, to miêdzy szczêki, a obrêcz wk³adam po obu stronach kartonik o grubo¶ci 0,5-1 mm ¶ciskam szczêki, ¿eby kartoniki nie wypad³y i przykrêcam linkê, wyci±gam kartoniki, zapinam prêtowe sprê¿yny o szczêki, doregulowujê ¶rubkami bocznymi ich napiêcie i gotowe. I podczas hamowanie u¿ywaj zawsze obu hamulców razem!!!! Oto ca³a wiedza tajemna na temat obs³ugi i u¿ytkowania v-b. |
|
Data: 2017-04-09 19:55:01 | |
Autor: wO.ôhoo! | |
Gwa³towne hamowanie | |
W dniu 09.04.2017 o 19:00, Budzik pisze:
Ale w takim razie co u mnie jest nie halo? Pewnie wszystko po trochê. Kup nowe, markowe V-ki (ca³y zestaw od klamek po klocki) i przygl±dnij siê rantom obrêczy. |
|
Data: 2017-04-09 20:00:50 | |
Autor: Budzik | |
Gwa³towne hamowanie | |
U¿ytkownik wO.ôhoo! woohoo@gmail.com ...
OK, tak w³asnie zrobie.Ale w takim razie co u mnie jest nie halo? Rozumiem, ze przy dobrym nowym zestawie tylni hamulec "na klamce" powinien byc tak samo sztywny jak przedni? Obecnie mam klamkomanetki do napedu 3x7 shimano - co mozna w³o¿yc dobrego do takiego napedu? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Wiem, ¿e to, co piszê, jest mo¿e ¶rednio m±dre, ale có¿ - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski |
|
Data: 2017-04-09 22:15:14 | |
Autor: ±æê³ñ󶼿 | |
Gwa³towne hamowanie | |
Nie bêdzie, bo linka jest d³u¿sza i pancerz siê ¶ciska.
Linkê masz ca³± w pancerzu, czy wiêkszo¶æ linki prowadzona na ramie? -- -- - Rozumiem, ze przy dobrym nowym zestawie tylni hamulec "na klamce" powinien byc tak samo sztywny jak przedni? |
|
Data: 2017-04-10 11:01:02 | |
Autor: Budzik | |
Gwa³towne hamowanie | |
U¿ytkownik ±æê³ñ󶼿 nie@dla.spamerow ...
Nie bêdzie, bo linka jest d³u¿sza i pancerz siê ¶ciska.Czesc prowadzona po oczkach ramy. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") DZIA£ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KA£U W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACÊ WE KRWI CZY W DUPIE |
|
Data: 2017-04-10 14:10:12 | |
Autor: ±æê³ñ󶼿 | |
Gwa³towne hamowanie | |
Trzeba sprawdziæ wszystkie oczka i koñcówki (na jednym oczku/koñcówce mo¿e byæ luz), mo¿na kupowaæ super-duper nie¶ci¶liwe pancerze i nierozci±gliwe linki - lub po prostu z tym ¿yæ.
|
|
Data: 2017-04-10 01:40:32 | |
Autor: mmateusz | |
Gwa³towne hamowanie | |
W dniu niedziela, 9 kwietnia 2017 19:00:52 UTC+2 u¿ytkownik Budzik napisa³:
Ale w takim razie co u mnie jest nie halo? Po pierwsze to najprawdopodobniej Twój sposób hamowania jest nie halo :) (piszesz wy¿ej, ¿e chcesz wymieniaæ tylko tylny hamulec, wiec wnioskujê, ¿e hamujesz tylko tylnym, czyli korzystasz z 10-30% sily hamowania dostepnej w twoim rowerze) A, co do twoich hamulcow, to jak juz ktos napisal, pewnie wszystko po trochu jest winne. Zrób eksperyment: naciskajac dosyc mocno na klamke, zobacz co dokladnie sie gnie: pewnie sporo bedzie sie giela sama klamka, ramiona v-brejka, a moze nawet same klocki hamulcowe, jak sa wyjatkowo slabe. To co sie najbardziej gnie, jest najwiekszym winowajc± (obstawiam klamki). Zakladam, ze jak masz dobrze zalozony booster, to rama juz sie nie gnie. U mnie klamki Avid i szczêki Alivio pozwalaja na hamowanie jednym palcem. Szczeki Alivio s± "good-enough" i kosztuja 70z³ komplet. Klamki imo sa duzo wazniejsze: Deore beda kosztowac 90z³, chociaz ja wole Avidy - lepiej mi "le¿±" pod palcem + sa dostepne w wersji z regulacj± prze³o¿enia. (stare Shimano Deore LX tez mia³y) -- mmateusz |
|
Data: 2017-04-10 11:01:02 | |
Autor: Budzik | |
Gwa³towne hamowanie | |
U¿ytkownik mmateusz kosmala.mateusz@gmail.com ...
To tylko tak wysz³o z kontekstu.Ale w takim razie co u mnie jest nie halo? Hamuje jak najbardziej przodem. Chodzi³o mi tylko o dwie sprawy: - twarda klamka przodu vs miekka ty³u (pomimo wymiany linek, pancerzy i za³o¿enia boostera) - wspomnienia z dziecinstwa o lataniu bokiem w szustrowych zakretach :) A, co do twoich hamulcow, to jak juz ktos napisal, pewnie wszystko poTak,zdecydowanie klamki najbardziej U mnie klamki Avid i szczêki Alivio pozwalaja na hamowanie jednymTylko ze ja mam klamkomanetki. A jak rozumiem, ty piszesz o klamkach samych? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Wiar± mo¿na manipulowaæ. Tylko wiedza jest niebezpieczna." Frank Herbert |
|
Data: 2017-04-10 05:09:18 | |
Autor: WS | |
Gwa³towne hamowanie | |
On Monday, April 10, 2017 at 1:01:03 PM UTC+2, Budzik wrote:
- twarda klamka przodu vs miekka ty³u (pomimo wymiany linek, pancerzy i za³o¿enia boostera) przy v-brakach w sumie widac co sie gnie... np. u mnie w starym rowerze zalozenie alu boostera z tylu zmniejszylo znacznie rozginanie ramy w miejscu piwotow, ale nie zlikwidowalo... hamujac widac jak to pracuje... ja bym radzilo dobrze poogladac co sie dzieje przy wolnym zaciskaniu hamulca - czy np. linka sie jeszcze przesuwa wzl. pancerza, czy pancerz gdzies sie nie kurczy, giecie sie boostera, klamki... |
|
Data: 2017-04-10 18:50:28 | |
Autor: PeJot | |
Gwa³towne hamowanie | |
W dniu 2017-04-10 o 10:40, mmateusz pisze:
Zakladam, ze jak masz dobrze zalozony booster, to rama juz sie nie gnie. Gnie siê. Dawno, dawno temu, gdy kurierka je¼dzi³a jeszcze na cantileverach, usztywniano piwoty 2 lub 3 boosterami z³o¿onymi do kupy. Do tego dochodz± jeszcze luzy na ramionach. Shimano stosuje prosty a skuteczny patent w postaci osi obrotu zintegrowanej z ramionami. Dziêki temu luzy w nowych ramionach s± minimalne i trzeba lat eksploatacji w b³ocie by te luzy powiêkszyæ. Inni producenci obracaj± ramiona bezpo¶rednio na piwotach, co samo w sobie jest ¼ród³em luzów. Aha, nie wiem czy kto¶ wspomina³ o prawid³owym zarobieniu koñcówek pancerzy i dobrej jako¶ci koñcówkach. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2017-04-11 09:55:46 | |
Autor: qrt | |
Gwa³towne hamowanie | |
Dnia Mon, 10 Apr 2017 18:50:28 +0200, PeJot napisa³(a):
W dniu 2017-04-10 o 10:40, mmateusz pisze: tyle ze to pewnie by³y stalowe ramy... |
|
Data: 2017-04-10 01:23:01 | |
Autor: zbrochaty | |
Gwa³towne hamowanie | |
W sumie to zaden wielki problem ale pamietam jak za dzieciaka lub tez nastolatka mozna by³o z duz± kontrol± hamowaæ w poslizgu, bokiem etc. Z tego co pamietam: - kiedy¶ opony by³y bardziej gladkie, teraz w terenowych rowerach zazwyczaj klockowate - waga ma znaczenie - jak to robi³em kiedy¶ na szutrowej drodze (po¶lizg bokiem na tylnym hamulcu) to wstawalem z siode³ka, czyli odciazalem tyl, ktory latwiej wchodzil w poslizg S³owem, jesli wazysz 20kg wiecej, masz bardziej przyczepne opony terenowe i nie ruszysz 4D z siodelka podczas po¶lizgu to efekt moze byc taki jak opisales. Pare lat temu pokazywalem dziecku jak to sie robi i nie wstajac z siedelka bylo trudniej kontrolowac hamowanie, waga +5kg od tamtych dobrych czasow... |
|
Data: 2017-04-10 01:25:00 | |
Autor: zbrochaty | |
Gwa³towne hamowanie | |
W dniu poniedzia³ek, 10 kwietnia 2017 10:23:02 UTC+2 u¿ytkownik zbro...@gmail.com napisa³:
> W sumie to zaden wielki problem ale pamietam jak za dzieciaka lub tez > nastolatka mozna by³o z duz± kontrol± hamowaæ w poslizgu, bokiem etc. Zapomnialem dodaæ, ze zadnych V-brejkow wtedy nie by³o - torpedo, albo zwykle szczekowe |
|
Data: 2017-04-10 11:01:03 | |
Autor: Budzik | |
Gwa³towne hamowanie | |
U¿ytkownik zbrochaty@gmail.com ...
W stosunku do tamtych czasów to bardziej plus 35kg :( -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Jeste¶ tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny, ¿e jego wiêzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ |
|
Data: 2017-04-10 09:58:13 | |
Autor: wO.ôhoo! | |
Gwa³towne hamowanie | |
W dniu 09.04.2017 o 13:00, Budzik pisze:
Lepsze vbreaki? Tarcze? Przed chwil± po raz pierwszy (po ok. 4500 km) 'regulowa³em' tylny hamulec tarczowy, bo tarcza delikatnie ociera³a o klocek. Sprowadzi³o siê to do poluzowania dwóch ¶rub mocuj±cych zacisk, naci¶niêciu klamki hamulca, dokrêceniu ¶rub. |
|
Data: 2017-04-10 01:48:29 | |
Autor: WS | |
Gwa³towne hamowanie | |
On Monday, April 10, 2017 at 9:59:02 AM UTC+2, wO.ôhoo! wrote:
Przed chwil± po raz pierwszy (po ok. 4500 km) 'regulowa³em' tylny hamulec tarczowy, bo tarcza delikatnie ociera³a o klocek. Mniej wiecej podobnie robie, tzn. ze 2-3 razy na kilka lat mi sie zdarzylo.... Uzywam dodatkowo blaszek pod klocki http://x-bike.pl/do-tarcz-hamulcowych-rowerowych/306-klucz-superb-do-regulacji-klockow-hamulcow-tarczowych.html + Sruby wykrecam i daje po kropelce kleju do gwintow - niebieskiego loctite.... W zyciu nie wroce do V-brakow ;) Niby latwiej je naprawic w terenie (sam kilka razy klocki i linki zmienialem) ale tarcze w terenie sie po prostu nie psuja ;) I nie wymagaja idealnie wycentrowanego kola. WS |
|