Data: 2017-04-09 17:58:54 | |
Autor: ±æê³ñ󶼿 | |
Gwa³towne hamowanie | |
U mnie v-ki lepiej hamuj± praktycznie w miejscu, dyski to spowalniacze (dwa bardzo podobne rowery), zreszt± czysta fizyka siê k³ania.
BTW widzia³e¶ v-ki hydrauliczne? Np.: www.giant-bicycles.com/pl/argento-1 -- -- - Lepsze vbreaki? |
|
Data: 2017-04-09 17:00:52 | |
Autor: Budzik | |
Gwa³towne hamowanie | |
U¿ytkownik ±æê³ñ󶼿 nie@dla.spamerow ...
U mnie v-ki lepiej hamuj± praktycznie w miejscu, dyski to spowalniacze Ale w takim razie co u mnie jest nie halo? Klamkomanetki? Linki? Klocki? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Wiem, ¿e to, co piszê, jest mo¿e ¶rednio m±dre, ale có¿ - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski |
|
Data: 2017-04-09 12:08:59 | |
Autor: Ignac | |
Gwa³towne hamowanie | |
W dniu niedziela, 9 kwietnia 2017 19:00:52 UTC+2 u¿ytkownik Budzik napisa³:
Ale w takim razie co u mnie jest nie halo? Odkrêæ linkê i/lub roz³±cz obie szczêki hamulcowe, wypnij sprê¿yny prêtowe i poruszaj szczêkami na boki, maj± siê ruszaæ na piwotach bez najmniejszego oporu. Twoje bêd±(?) siê rusza³y z oporem, odkrêæ je, a pivoty posmaruj smarem/olejem. Miêdzy adapter/tulejkê na której osadzona jest szczêka psiknij trochê wd-40, a pó¼niej to samo miejsce posmaruj olejem przy pomocy ma³ego pêdzelka. Wytrzyj do sucha z zewn±trz ca³o¶æ szczêkê z tym adapterem i przykrêæ ponownie. Teraz, po przykrêceniu, szczêki na pivotach powinny siê ruszaæ leciutko. Nastêpnie sprawdzasz czy linka hamulcowa nie ma oporu w pancerzu. W tym celu lew± rêk± trzymasz jej koniec, a praw± naciskasz na klamkê hamulcow±. Linka pod naci¶niêciem klamki ma siê przesuwaæ bez ¿adnych oporów. Je¶li tak nie jest wyci±gn±æ linkê i zbadaæ przyczynê powsta³ego oporu. Ja smarujê lekko olejem linki nawet w teflonowym pancerzu. Wreszcie sama klamka hamulcowa, na sworzniu, ma siê ruszaæ bez najmniejszych oporów, w razie ich wyst±pienia u¿yj wd-40, lub wymieñ ostatecznie ca³± klamkê. I wreszcie klocki hamulcowe, musz± przylegaæ ca³± powierzchni± do powierzchni bocznych obrêczy, w tym celu lew± rêk± ¶ciskam szczêki, a praw± dokrêcam lekko nakrêtki w³o¿onych wcze¶niej klocków, pó¼niej dokrêcam je mocno. Je¶li obrêcz jest wycentrowana, to miêdzy szczêki, a obrêcz wk³adam po obu stronach kartonik o grubo¶ci 0,5-1 mm ¶ciskam szczêki, ¿eby kartoniki nie wypad³y i przykrêcam linkê, wyci±gam kartoniki, zapinam prêtowe sprê¿yny o szczêki, doregulowujê ¶rubkami bocznymi ich napiêcie i gotowe. I podczas hamowanie u¿ywaj zawsze obu hamulców razem!!!! Oto ca³a wiedza tajemna na temat obs³ugi i u¿ytkowania v-b. |
|
Data: 2017-04-09 19:55:01 | |
Autor: wO.ôhoo! | |
Gwa³towne hamowanie | |
W dniu 09.04.2017 o 19:00, Budzik pisze:
Ale w takim razie co u mnie jest nie halo? Pewnie wszystko po trochê. Kup nowe, markowe V-ki (ca³y zestaw od klamek po klocki) i przygl±dnij siê rantom obrêczy. |
|
Data: 2017-04-09 20:00:50 | |
Autor: Budzik | |
Gwa³towne hamowanie | |
U¿ytkownik wO.ôhoo! woohoo@gmail.com ...
OK, tak w³asnie zrobie.Ale w takim razie co u mnie jest nie halo? Rozumiem, ze przy dobrym nowym zestawie tylni hamulec "na klamce" powinien byc tak samo sztywny jak przedni? Obecnie mam klamkomanetki do napedu 3x7 shimano - co mozna w³o¿yc dobrego do takiego napedu? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Wiem, ¿e to, co piszê, jest mo¿e ¶rednio m±dre, ale có¿ - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski |
|
Data: 2017-04-09 22:15:14 | |
Autor: ±æê³ñ󶼿 | |
Gwa³towne hamowanie | |
Nie bêdzie, bo linka jest d³u¿sza i pancerz siê ¶ciska.
Linkê masz ca³± w pancerzu, czy wiêkszo¶æ linki prowadzona na ramie? -- -- - Rozumiem, ze przy dobrym nowym zestawie tylni hamulec "na klamce" powinien byc tak samo sztywny jak przedni? |
|
Data: 2017-04-10 11:01:02 | |
Autor: Budzik | |
Gwa³towne hamowanie | |
U¿ytkownik ±æê³ñ󶼿 nie@dla.spamerow ...
Nie bêdzie, bo linka jest d³u¿sza i pancerz siê ¶ciska.Czesc prowadzona po oczkach ramy. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") DZIA£ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KA£U W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACÊ WE KRWI CZY W DUPIE |
|
Data: 2017-04-10 14:10:12 | |
Autor: ±æê³ñ󶼿 | |
Gwa³towne hamowanie | |
Trzeba sprawdziæ wszystkie oczka i koñcówki (na jednym oczku/koñcówce mo¿e byæ luz), mo¿na kupowaæ super-duper nie¶ci¶liwe pancerze i nierozci±gliwe linki - lub po prostu z tym ¿yæ.
|
|
Data: 2017-04-10 01:40:32 | |
Autor: mmateusz | |
Gwa³towne hamowanie | |
W dniu niedziela, 9 kwietnia 2017 19:00:52 UTC+2 u¿ytkownik Budzik napisa³:
Ale w takim razie co u mnie jest nie halo? Po pierwsze to najprawdopodobniej Twój sposób hamowania jest nie halo :) (piszesz wy¿ej, ¿e chcesz wymieniaæ tylko tylny hamulec, wiec wnioskujê, ¿e hamujesz tylko tylnym, czyli korzystasz z 10-30% sily hamowania dostepnej w twoim rowerze) A, co do twoich hamulcow, to jak juz ktos napisal, pewnie wszystko po trochu jest winne. Zrób eksperyment: naciskajac dosyc mocno na klamke, zobacz co dokladnie sie gnie: pewnie sporo bedzie sie giela sama klamka, ramiona v-brejka, a moze nawet same klocki hamulcowe, jak sa wyjatkowo slabe. To co sie najbardziej gnie, jest najwiekszym winowajc± (obstawiam klamki). Zakladam, ze jak masz dobrze zalozony booster, to rama juz sie nie gnie. U mnie klamki Avid i szczêki Alivio pozwalaja na hamowanie jednym palcem. Szczeki Alivio s± "good-enough" i kosztuja 70z³ komplet. Klamki imo sa duzo wazniejsze: Deore beda kosztowac 90z³, chociaz ja wole Avidy - lepiej mi "le¿±" pod palcem + sa dostepne w wersji z regulacj± prze³o¿enia. (stare Shimano Deore LX tez mia³y) -- mmateusz |
|
Data: 2017-04-10 11:01:02 | |
Autor: Budzik | |
Gwa³towne hamowanie | |
U¿ytkownik mmateusz kosmala.mateusz@gmail.com ...
To tylko tak wysz³o z kontekstu.Ale w takim razie co u mnie jest nie halo? Hamuje jak najbardziej przodem. Chodzi³o mi tylko o dwie sprawy: - twarda klamka przodu vs miekka ty³u (pomimo wymiany linek, pancerzy i za³o¿enia boostera) - wspomnienia z dziecinstwa o lataniu bokiem w szustrowych zakretach :) A, co do twoich hamulcow, to jak juz ktos napisal, pewnie wszystko poTak,zdecydowanie klamki najbardziej U mnie klamki Avid i szczêki Alivio pozwalaja na hamowanie jednymTylko ze ja mam klamkomanetki. A jak rozumiem, ty piszesz o klamkach samych? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Wiar± mo¿na manipulowaæ. Tylko wiedza jest niebezpieczna." Frank Herbert |
|
Data: 2017-04-10 05:09:18 | |
Autor: WS | |
Gwa³towne hamowanie | |
On Monday, April 10, 2017 at 1:01:03 PM UTC+2, Budzik wrote:
- twarda klamka przodu vs miekka ty³u (pomimo wymiany linek, pancerzy i za³o¿enia boostera) przy v-brakach w sumie widac co sie gnie... np. u mnie w starym rowerze zalozenie alu boostera z tylu zmniejszylo znacznie rozginanie ramy w miejscu piwotow, ale nie zlikwidowalo... hamujac widac jak to pracuje... ja bym radzilo dobrze poogladac co sie dzieje przy wolnym zaciskaniu hamulca - czy np. linka sie jeszcze przesuwa wzl. pancerza, czy pancerz gdzies sie nie kurczy, giecie sie boostera, klamki... |
|
Data: 2017-04-10 18:50:28 | |
Autor: PeJot | |
Gwa³towne hamowanie | |
W dniu 2017-04-10 o 10:40, mmateusz pisze:
Zakladam, ze jak masz dobrze zalozony booster, to rama juz sie nie gnie. Gnie siê. Dawno, dawno temu, gdy kurierka je¼dzi³a jeszcze na cantileverach, usztywniano piwoty 2 lub 3 boosterami z³o¿onymi do kupy. Do tego dochodz± jeszcze luzy na ramionach. Shimano stosuje prosty a skuteczny patent w postaci osi obrotu zintegrowanej z ramionami. Dziêki temu luzy w nowych ramionach s± minimalne i trzeba lat eksploatacji w b³ocie by te luzy powiêkszyæ. Inni producenci obracaj± ramiona bezpo¶rednio na piwotach, co samo w sobie jest ¼ród³em luzów. Aha, nie wiem czy kto¶ wspomina³ o prawid³owym zarobieniu koñcówek pancerzy i dobrej jako¶ci koñcówkach. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2017-04-11 09:55:46 | |
Autor: qrt | |
Gwa³towne hamowanie | |
Dnia Mon, 10 Apr 2017 18:50:28 +0200, PeJot napisa³(a):
W dniu 2017-04-10 o 10:40, mmateusz pisze: tyle ze to pewnie by³y stalowe ramy... |
|