Gwarancja

Data: 2011-02-21 09:55:55
Autor: vera
Gwarancja
Witam
Czy bez paragonu i podbitej karty gwarancyjnej mam jakąkolwiek gwarancję na telefon?
Z góry dziękuję za odpowiedź :)
Vera

Data: 2011-02-21 10:00:18
Autor: Liwiusz
Gwarancja
W dniu 2011-02-21 09:55, vera pisze:
Witam
Czy bez paragonu i podbitej karty gwarancyjnej mam jakąkolwiek gwarancję
na telefon?
Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Tylko jeśli w warunkach gwarancji nie wymaga się paragonu i podbicia karty.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-21 12:49:33
Autor: Misiek
Gwarancja

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ijt9j4$se0$1news.onet.pl...
[...]

A skad on ma wiedziec jakie sa warunki gwarancji jesli... nie ma raty gwarancyjnej?
hehehe Sorry, ma ale nie podbita - czyli tak jakby jej nie bylo. W wiekszosci kart gwarancyjnych niestety wymagane jest posiadanie paragonu. Z tej prostej przyczyny, ze gdyby doszlo do koniecznosci zwrotu gotowki - paragon jest do tego potrzebny i WYMAGANY.

Data: 2011-02-21 13:09:05
Autor: Liwiusz
Gwarancja
W dniu 2011-02-21 12:49, Misiek pisze:

A skad on ma wiedziec jakie sa warunki gwarancji jesli... nie ma raty
gwarancyjnej?

Czyli nie ma gwarancji.

wiekszosci kart gwarancyjnych niestety wymagane jest posiadanie
paragonu. Z tej prostej przyczyny, ze gdyby doszlo do koniecznosci
zwrotu gotowki - paragon jest do tego potrzebny i WYMAGANY.

Nie jest.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-22 07:58:55
Autor: Misiek
Gwarancja

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ijtkl2$cgs$3news.onet.pl...
W dniu 2011-02-21 12:49, Misiek pisze:

A skad on ma wiedziec jakie sa warunki gwarancji jesli... nie ma raty
gwarancyjnej?

Czyli nie ma gwarancji.

Chodzi o to ze karte gwarancyjna ma, ale nie podbita :-)
(poprawilem sie przeca)

[...]

To skad maja wiedziec ile zaplacil jesli nie ma dowodu sprzedazy w postaci paragonu? Skad maja wiedziec ze dany sprzet wogole OD NICH pochodzi?
Sporo kart gwarancyjnych posiada taki zapis "karta gwarancyjna wazna jest jedynie z dowodem sprzedazy (faktura, paragion - dawniej jeszcze rachunek).

Data: 2011-02-22 09:24:31
Autor: Liwiusz
Gwarancja
W dniu 2011-02-22 07:58, Misiek pisze:

[...]

Trzeba się zdecydować, albo gwarancja ważna jest tylko po podbiciu (wówczas niepodbita jest nieważna), albo podbicie nie jest konieczne. Jaką opcję wybrał gwarant, wynika z warunków gwarancji.

[...]

Od kogo? Przecież gwarant i sprzedawca to nie musi być ten sam podmiot.

Sporo kart gwarancyjnych posiada taki zapis "karta gwarancyjna wazna
jest jedynie z dowodem sprzedazy (faktura, paragion - dawniej jeszcze
rachunek).

No to WÓWCZAS paragon jest konieczny.

To takie masło maślane: do zwrotu wymagany jest paragon, więc gwarancja wymaga paragonu.

Tymczasem do samego zwrotu nie jest wymagany paragon. Gwarancja zatem nie wymaga paragonu, ponieważ "jest on niezbędny do zwrotu", tylko wymaga paragonu "bo tak".

Ale zwrotu można również dokonać na podstawie niezgodności z umową, wówczas zapisy gwarancji nas nie interesują.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-22 09:50:20
Autor: Misiek
Gwarancja

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ijvrsl$l6r$1news.onet.pl...
[...]

Zgadza sie.
Jednakze zwyczajowo zaklada sie ze karta gwarancyjna powinna byc podbita.

[...]

Zgoda, nie musi. Jednakze zwrotu gotowki zadac bedziemy nie od gwaranta a od sprzedawcy. Wowczas paragon (dowod sprzedazy) jest niezbedny.

> [...]

Ale zwrotu można również dokonać na podstawie niezgodności z umową, wówczas zapisy gwarancji nas nie interesują.

Zapisy gwarancji nie, dowod sprzedazy tak.

Data: 2011-02-22 09:55:07
Autor: Liwiusz
Gwarancja
W dniu 2011-02-22 09:50, Misiek pisze:

Od kogo? Przecież gwarant i sprzedawca to nie musi być ten sam podmiot.

Zgoda, nie musi. Jednakze zwrotu gotowki zadac bedziemy nie od gwaranta
a od sprzedawcy. Wowczas paragon (dowod sprzedazy) jest niezbedny.

To musiałaby być gwarancja trójstronna - sprzedawca - gwarant - klient. Raczej nie widziałem takiej. Zwykle zobowiązanym do zwrotu lub naprawy jest tylko gwarant, a nie sprzedawca.

Zapisy gwarancji nie, dowod sprzedazy tak.

Tym dowodem może być też coś innego niż paragon, już sama podbita przez sprzedawcę karta gwarancyjna może nim być.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-22 11:33:21
Autor: Misiek
Gwarancja

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ijvtle$rkd$1news.onet.pl...
[...]

Zwrotu gotowki dokonuje sprzedawca, nie gwarant.
Taka zasada (moze i niepisana, ale od dawien dawna tak bylo)

Zapisy gwarancji nie, dowod sprzedazy tak.

Tym dowodem może być też coś innego niż paragon, już sama podbita przez sprzedawcę karta gwarancyjna może nim być.

Nie jest to nadal stricte dowod sprzedazy, a nadal jedynie karta gwarancyjna.
Dowodem sprzedazy zawsze jest paragon/faktura.
Nie karta gwarancyjna.
Ponowie pytanie - ile ma ci zwrocic sprzedawca jesli nie masz dowodu sprzedazy, a tym samym nie wiadomo za ile kupiles dana rzecz?
Zwrot gotowki nastepuje na podstawie dowodu sprzedazy i w wysokosci na nim uwidocznionej (nie ma znaczenia cena aktualna).

Data: 2011-02-22 12:04:06
Autor: Liwiusz
Gwarancja
W dniu 2011-02-22 11:33, Misiek pisze:

Nie jest to nadal stricte dowod sprzedazy, a nadal jedynie karta
gwarancyjna.

Nie ma czegoś takiego jak "stricte dowód sprzedaży".

Dowodem sprzedazy zawsze jest paragon/faktura.

To też jest "zywczaj", niż jakaś zasada prawna. Dość powiedzieć, że są sprzedawcy nie wydający ani paragonu, ani faktury, nie sposób jednak uznać, że w takim przypadku nie dysponujemy żadnym dowodem sprzedaży.

Nie karta gwarancyjna.
Ponowie pytanie - ile ma ci zwrocic sprzedawca jesli nie masz dowodu
sprzedazy, a tym samym nie wiadomo za ile kupiles dana rzecz?

A co na ten temat mówią warunki gwarancji?

Zwrot gotowki nastepuje na podstawie dowodu sprzedazy i w wysokosci na
nim uwidocznionej (nie ma znaczenia cena aktualna).

To jakiś cytat z przepisu? Podaj źródło.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-23 08:03:18
Autor: Misiek
Gwarancja

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ik057a$o1i$1news.onet.pl...
W dniu 2011-02-22 11:33, Misiek pisze:

Nie jest to nadal stricte dowod sprzedazy, a nadal jedynie karta
gwarancyjna.

Nie ma czegoś takiego jak "stricte dowód sprzedaży".

Dowod sprzedazy (skoro nie pasuje ci slowo "stricte")

[...]

Sprzedawca zobowiazany jest wydac paragon,na zyczenie klienta fakture.
Paragon obligatoryjnie.

Nie karta gwarancyjna.
Ponowie pytanie - ile ma ci zwrocic sprzedawca jesli nie masz dowodu
sprzedazy, a tym samym nie wiadomo za ile kupiles dana rzecz?

A co na ten temat mówią warunki gwarancji?

A co ma zapis w gwarancji do zwrotu kasy?
W gwarancji moga byc rozne dziwne rzeczy zapisane. Nie ma nigdzie "wzoru karty gwarancyjnej".

Zwrot gotowki nastepuje na podstawie dowodu sprzedazy i w wysokosci na
nim uwidocznionej (nie ma znaczenia cena aktualna).

To jakiś cytat z przepisu? Podaj źródło.

Sam poszukaj :-) Ktos tu juz napisal "wiedza kosztuje" hehehe

Data: 2011-02-23 08:17:17
Autor: cyklista
Gwarancja
Użytkownik Misiek napisał:

Sprzedawca zobowiazany jest wydac paragon,na zyczenie klienta fakture.
Paragon obligatoryjnie.

Ta obligatoryjność wydania paragonu to z jakiego przepisu wynika?
Chyba że miałeś na myśli ogólnie "inny dowód zakupu niż faktura" a nie koniecznie paragon z kasy (niekoniecznie fiskalnej).

Data: 2011-02-23 08:38:32
Autor: Misiek
Gwarancja

Użytkownik "cyklista" <cyklista@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d64b47d$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik Misiek napisał:

[...]

a gdzie napisalem "paragon fiskalny" ?
czy "paragon z kasy" ?
Ma byc dowod sprzedazy i tyle.

ponowwie pytanie - jesli nie wyda dowodu sprzedazy - jak kupujacy ma udowodnic ze towar kupil wlasnie u tego sprzedawcy? (to tak poza wszystkim) ?

Data: 2011-02-23 08:56:10
Autor: Liwiusz
Gwarancja
W dniu 2011-02-23 08:03, Misiek pisze:

Nie ma czegoś takiego jak "stricte dowód sprzedaży".

Dowod sprzedazy (skoro nie pasuje ci slowo "stricte")

Dowodem sprzedazy zawsze jest paragon/faktura.

Nie zawsze, o czym niżej.

Sprzedawca zobowiazany jest wydac paragon,na zyczenie klienta fakture.
Paragon obligatoryjnie.

Są sytuacje, kiedy posiadanie kasy fiskalnej (jeszcze) nie jest obowiązkowe, co neguje Twoją tezę o obowiązku wydania paragonu zawsze i wszędzie.

A co na ten temat mówią warunki gwarancji?

A co ma zapis w gwarancji do zwrotu kasy?

To, że zwrot kasy przysługuje zgodnie z warunkami gwarancji przecież.

W gwarancji moga byc rozne dziwne rzeczy zapisane. Nie ma nigdzie "wzoru
karty gwarancyjnej".

Nigdy nie twierdziłem niczego innego.

[...]

Oraz "ciężar dowodu spoczywa na...". To, że napiszesz głupstwo, nie znaczy że mogę je przyjmować bezkrytycznie.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-24 07:38:31
Autor: Misiek
Gwarancja

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ik2eiq$tt4$2news.onet.pl...
[...]

Niestety, nie masz racji

[...]

a kto pisal o paragonie z kasy fiskalnej?
"recznie" tez  mozesz (powinienes) paragon wypisac, podbic go grzecznie pieczatka sklepu, podac kupujacemu i grzecznie podziekowac za zakup (to ostatnie nie jest obligatoryjne, ale grzecznosc tego wymaga... hehehe)

A co na ten temat mówią warunki gwarancji?

A co ma zapis w gwarancji do zwrotu kasy?

To, że zwrot kasy przysługuje zgodnie z warunkami gwarancji przecież.

p[onowie zapytam - ILE maja ci zwrocic? i skad maja wiedziec ile zaplaciles?

W gwarancji moga byc rozne dziwne rzeczy zapisane. Nie ma nigdzie "wzoru
karty gwarancyjnej".

Nigdy nie twierdziłem niczego innego.

I prawidlowo :P

[...]

Glupstwo? No coz, zwrpot gotowki przysluguje w wysokosci fatycznie poniesionych kosztow, nie zas w wysokosci aktualnie obowiazujacej ceny.
Nie wierzysz? Poszukaj :-)
Tyle

Data: 2011-02-24 10:07:30
Autor: Liwiusz
Gwarancja
W dniu 2011-02-24 07:38, Misiek pisze:

Dowodem sprzedazy zawsze jest paragon/faktura.

Nie zawsze, o czym niżej.

Niestety, nie masz racji

Tak, już doczytałem, że masz na myśli hm... wikipedyczną definicję paragonu, a nie zdroworozsądkową (paragon fiskalny :) )

A co ma zapis w gwarancji do zwrotu kasy?

To, że zwrot kasy przysługuje zgodnie z warunkami gwarancji przecież.

p[onowie zapytam - ILE maja ci zwrocic? i skad maja wiedziec ile
zaplaciles?

Problem kupującego - na nim ciąży obowiązek wykazania ile chce.

Glupstwo? No coz, zwrpot gotowki przysluguje w wysokosci fatycznie
poniesionych kosztow, nie zas w wysokosci aktualnie obowiazujacej ceny.
Nie wierzysz? Poszukaj :-)
Tyle

Dyskusja się zaczęła od tego - i co nadal popieram - że paragon, tudzież faktura nie są jedynymi dowodami sprzedaży, i dla celów napraw lub wymian gwarancyjnych takim dowodem może być sama podbita przez sprzedawcę gwarancja.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-24 10:34:19
Autor: cyklista
Gwarancja
Użytkownik Misiek napisał:

[...]

zgadzam się z "możesz" a cała reszta to tylko zwyczaje, dobra wola itd.. a nie prawo (szczególnie jeśli chodzi o pieczątkę)

Data: 2011-02-23 09:19:03
Autor: niusy.pl
Gwarancja

Użytkownik "Misiek" <pwr1@o2.pl>

[...]

To sklep. Jak sobie kupujesz w ramach umowy cywilnoprawnej może wystawić inny dokument.

Gwarancja